jembahi = Jenbachi
Re: jembahi = Jenbachi
Pozdravljeni,
nekaj slikic motorja JW-200 po več kot 15-letni pavzi...
Pogled z desne...
1. cilinder
2. cilinder
3. cilinder
4. cilinder
Deževnica v cilindrih je naredila svoje...
nekaj slikic motorja JW-200 po več kot 15-letni pavzi...
Pogled z desne...
1. cilinder
2. cilinder
3. cilinder
4. cilinder
Deževnica v cilindrih je naredila svoje...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: jembahi = Jenbachi
Da bomo imeli vse na enem mestu - nekaj mojih, malim Jenbachom posvečenih besedil...
Ker sem se ob restavriranju jeseniške OD-III do vratu in še čez zakopal v "male" Jenbache, sem si z zanimanjem ogledal tudi to temo. Trenutno imam precej dober vpogled v dvoosne industrijske premikalke, in upam, da vam lahko z nekaterimi podatki pomagam.
Industrija lokomotiva, strojeva i mostova Đuro Đaković iz Slovanskega Broda je izdelovala 4 tipe "malih" Jenbachov, ki so v ožji žlahti z ÖBB 2060, in sicer
DL 50N, 50 KM, motor JW 50, 1 cilinder, mehanski menjalnik 3 prestave, normalnotirna 1435 mm, 12 t
DL 100N, 100 KM, motor JW 100, 2 cilindra vrstni, mehanski menjalnik 4 prestave, normalnotirna 1435 mm, 20 t
DL 180N, 180 (200) KM, motor JW 200, 4 cilindre V, mehanski menjalnik 4 prestave, normalnotirna 1435 mm, 25 t
DL 180U, 180 (200) KM, motor JW 200 4 cilindre V, mehanski menjalnik 4 prestave, ozkotirna od 700 do 1067 mm, 15 t
Gre za stroje, ki so se proizvajali po licenci Jenbacher Werke iz Tirolske. ĐĐ lokomotive so imele vgrajene originalne motorje in menjalnike, frem in koš pa so se proizvajali doma.
Jenbacher Werke pa je proizvajal naslednje originalne "male" Jenbache:
DM 50V12, 50 KM, motor JW 50, 1 cilinder, mehanski menjalnik 3 prestave, normalnotirna 1435 mm, 12 t
DM 100V20, 100 KM, motor JW 100, 2 cilindra vrstni, mehanski menjalnik 4 prestave, normalnotirna 1435 mm, 20 t
DM 200V26, 180 (200) KM, motor JW 200, 4 cilindre V, mehanski menjalnik 4 prestave, normalnotirna 1435 mm, 26 t
DH 200 B26T, 180 (200) KM, motor JW 200, 4 cilindre V, hidravlični menjalnik brezstopenjski, normalnotirna 1435 mm, 26 t
DH 200 B34T, 180 (200) KM, motor JW 200, 4 cilindre V, hidravlični menjalnik brezstopenjski, normalnotirna 1435 mm, 34 t
DM 100V14, 100 KM, motor JW 100, 2 cilindra vrstni, mehanski menjalnik 4 prestave, ozkotirna od 600 mm, 14 t
DM 200V15, 180 (200) KM, motor JW 200, 4 cilindre V, mehanski menjalnik 4 prestave, ozkotirna od 600 mm, 15 t
Motorji JW 400 (8 cilindrov V) so bili vgrajeni v ĐĐ lokomotive serije JŽ 731, motorji JW 600 (12 cilindrov V) pa v JŽ 732. Vsi motorji so dvotaktni dizli s prisilnim polnjenjem s puhalom, imajo bate premera 150 mm in hoda 170 mm, Friedmann & Maier Hallein linijske tlačilke. Vsi motorji so iz. t. im. Baukasten principa z medsebojno izmenjljivimi deli (cilindri, bati, ojnice...).
Nadgradnje ĐĐ "malih" Jenbachov so bile izdelovane v dveh dimenzijah:
- normalnotirne lokomotive: širina 2600 mm, dolžina frema 4400 mm, medosje 2600 mm (DL 50N: 2300 mm)
- ozkotirne lokomotive: širina 2300 mm, dolžina frema 4400 mm, medosje 2600 mm
Jenbacher Werke pa je "male" Jenbache izdeloval v več različnih variantah z medosji od 2000 do 2600 mm in v grobem s tremi širinami nadgradenj. Večina "malih" Jenbahov je šla v izvoz.
In še numeracija "malih" Jenbachov: dvomim, da je bil kak dvoosni Jenbach sploh numeriran v številčni shemi takratne JŽ in kasneje na SŽ. Sta pa bila moščanska Jenbacha - rdeči in modri nedavno numerirana kot serija 821 (dizel mehanična dvoosna).
Še dve fotografiji DL 180N:
CD Moste
Železarna Ravne
Prilagam še izvleček iz dokumentacije ĐĐ.
Lp,
Tono
Ker sem se ob restavriranju jeseniške OD-III do vratu in še čez zakopal v "male" Jenbache, sem si z zanimanjem ogledal tudi to temo. Trenutno imam precej dober vpogled v dvoosne industrijske premikalke, in upam, da vam lahko z nekaterimi podatki pomagam.
Industrija lokomotiva, strojeva i mostova Đuro Đaković iz Slovanskega Broda je izdelovala 4 tipe "malih" Jenbachov, ki so v ožji žlahti z ÖBB 2060, in sicer
DL 50N, 50 KM, motor JW 50, 1 cilinder, mehanski menjalnik 3 prestave, normalnotirna 1435 mm, 12 t
DL 100N, 100 KM, motor JW 100, 2 cilindra vrstni, mehanski menjalnik 4 prestave, normalnotirna 1435 mm, 20 t
DL 180N, 180 (200) KM, motor JW 200, 4 cilindre V, mehanski menjalnik 4 prestave, normalnotirna 1435 mm, 25 t
DL 180U, 180 (200) KM, motor JW 200 4 cilindre V, mehanski menjalnik 4 prestave, ozkotirna od 700 do 1067 mm, 15 t
Gre za stroje, ki so se proizvajali po licenci Jenbacher Werke iz Tirolske. ĐĐ lokomotive so imele vgrajene originalne motorje in menjalnike, frem in koš pa so se proizvajali doma.
Jenbacher Werke pa je proizvajal naslednje originalne "male" Jenbache:
DM 50V12, 50 KM, motor JW 50, 1 cilinder, mehanski menjalnik 3 prestave, normalnotirna 1435 mm, 12 t
DM 100V20, 100 KM, motor JW 100, 2 cilindra vrstni, mehanski menjalnik 4 prestave, normalnotirna 1435 mm, 20 t
DM 200V26, 180 (200) KM, motor JW 200, 4 cilindre V, mehanski menjalnik 4 prestave, normalnotirna 1435 mm, 26 t
DH 200 B26T, 180 (200) KM, motor JW 200, 4 cilindre V, hidravlični menjalnik brezstopenjski, normalnotirna 1435 mm, 26 t
DH 200 B34T, 180 (200) KM, motor JW 200, 4 cilindre V, hidravlični menjalnik brezstopenjski, normalnotirna 1435 mm, 34 t
DM 100V14, 100 KM, motor JW 100, 2 cilindra vrstni, mehanski menjalnik 4 prestave, ozkotirna od 600 mm, 14 t
DM 200V15, 180 (200) KM, motor JW 200, 4 cilindre V, mehanski menjalnik 4 prestave, ozkotirna od 600 mm, 15 t
Motorji JW 400 (8 cilindrov V) so bili vgrajeni v ĐĐ lokomotive serije JŽ 731, motorji JW 600 (12 cilindrov V) pa v JŽ 732. Vsi motorji so dvotaktni dizli s prisilnim polnjenjem s puhalom, imajo bate premera 150 mm in hoda 170 mm, Friedmann & Maier Hallein linijske tlačilke. Vsi motorji so iz. t. im. Baukasten principa z medsebojno izmenjljivimi deli (cilindri, bati, ojnice...).
Nadgradnje ĐĐ "malih" Jenbachov so bile izdelovane v dveh dimenzijah:
- normalnotirne lokomotive: širina 2600 mm, dolžina frema 4400 mm, medosje 2600 mm (DL 50N: 2300 mm)
- ozkotirne lokomotive: širina 2300 mm, dolžina frema 4400 mm, medosje 2600 mm
Jenbacher Werke pa je "male" Jenbache izdeloval v več različnih variantah z medosji od 2000 do 2600 mm in v grobem s tremi širinami nadgradenj. Večina "malih" Jenbahov je šla v izvoz.
In še numeracija "malih" Jenbachov: dvomim, da je bil kak dvoosni Jenbach sploh numeriran v številčni shemi takratne JŽ in kasneje na SŽ. Sta pa bila moščanska Jenbacha - rdeči in modri nedavno numerirana kot serija 821 (dizel mehanična dvoosna).
Še dve fotografiji DL 180N:
CD Moste
Železarna Ravne
Prilagam še izvleček iz dokumentacije ĐĐ.
Lp,
Tono
Zadnjič spremenil Tono, dne 24.01.2014, 11:22, skupaj popravljeno 1 krat.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: jembahi = Jenbachi
Evo, še en mali veliki Jenbach, ki sem ga včeraj zapeljal en krog. Je last podjetja RŽV Čakovec. Fantje so z njim več kot zadovoljni. Pred leti je kot plod kompenzacije prišel iz Novega Sada, 3 leta nazaj pa je bil v celoti obnovljen. Motor, s katerim so nadomestili originalnega istega tipa, izvira iz nekdanjega elektroagregata. Fantje v Čakovcu so me izredno lepo sprejeli in mi njihovega Ferrarija temeljito razkazali. Potreboval sem namreč vpogled v en tehnični detajl lokomotive.
Mislim, da rabimo novi slogan: Jenbah konekting pipl
Lp,
Tono
Mislim, da rabimo novi slogan: Jenbah konekting pipl
Lp,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: jembahi = Jenbachi
In še njegovo veličanstvo DL 180U, OD-III (Železarna Jesenice), tovarniška številka 706, leto proizvodnje 1966, proizvedel Đuro Đaković Slavonski Brod.
Lp,
Tono
Lp,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: jembahi = Jenbachi
Hoj, sem že mislil prestavit ono debato sem pa bi potem tam nekaj izviselo. Hvala, ker si še sem kopiral napisano!
Goran
Re: jembahi = Jenbachi
Pogrešam ročico menjalnikaTono napisal/-a:Evo, še en mali veliki Jenbach, ki sem ga včeraj zapeljal en krog. Je last podjetja RŽV Čakovec. Fantje so z njim več kot zadovoljni. Pred leti je kot plod kompenzacije prišel iz Novega Sada, 3 leta nazaj pa je bil v celoti obnovljen. Motor, s katerim so nadomestili originalnega istega tipa, izvira iz nekdanjega elektroagregata. Fantje v Čakovcu so me izredno lepo sprejeli in mi njihovega Ferrarija temeljito razkazali. Potreboval sem namreč vpogled v en tehnični detajl lokomotive.
...
...
Mislim, da rabimo novi slogan: Jenbah konekting pipl
Lp,
Tono
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Re: jembahi = Jenbachi
Sta celo dve ročici malo drugačne oblike.
Re: jembahi = Jenbachi
A to ročico smernega menjalnika rabite?
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: jembahi = Jenbachi
Kaj takega
Vožnja
Umetnuti ručicu smjera u kontroler smjera (ako nije već ranije bila umetnuta), izabrati
smjer (naprijed ili nazad), ukoliko ne svijetli signalizacija smjera izvršiti putem zakretača
ozubljenje (poz. 41), otkočiti lokomotivu i pomicanjem ručice kontrolera za povećanje
broja okretaja DM ostvaruje se vožnja.
Vožnja
Umetnuti ručicu smjera u kontroler smjera (ako nije već ranije bila umetnuta), izabrati
smjer (naprijed ili nazad), ukoliko ne svijetli signalizacija smjera izvršiti putem zakretača
ozubljenje (poz. 41), otkočiti lokomotivu i pomicanjem ručice kontrolera za povećanje
broja okretaja DM ostvaruje se vožnja.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: jembahi = Jenbachi
Pri mojem je trenutno "Finished with engines"
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: jembahi = Jenbachi
Hmm, ali z "ročico" za izbiro stopnje polnitve DM menjuješ tudi prestave
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Re: jembahi = Jenbachi
Zdravo!
Tehnika vožnje je naslednja: na spodnji sliki vidiš volan, ki služi za izbiro ene od štirih prestav, spodaj je ročica za smer, na sprednji steni kabine pa vidiš bunko ročice za gas...
Torej z ročico za gas spreminjaš vrtljaje motorja v območju 500 - 1500 min-1. Na štantgasu menjaš smer in s pomočjo volana vklopiš eno od brzin. Nato pa gas do daske Prestavljanje je mehko, ker je vmes hidravlična sklopka.
Prestavljaš v skladu s shemo, ki jo vidiš na spodnji sliki...
Če stojiš levo, je prva v smeri urinega kazalca, druga je kontra, za 3. in 4. pa volan izvlečeš in prestavljaš naprej in nazaj. Na sredini je ler. Skratka precej specifična zadeva.
Lp,
Tono
Tehnika vožnje je naslednja: na spodnji sliki vidiš volan, ki služi za izbiro ene od štirih prestav, spodaj je ročica za smer, na sprednji steni kabine pa vidiš bunko ročice za gas...
Torej z ročico za gas spreminjaš vrtljaje motorja v območju 500 - 1500 min-1. Na štantgasu menjaš smer in s pomočjo volana vklopiš eno od brzin. Nato pa gas do daske Prestavljanje je mehko, ker je vmes hidravlična sklopka.
Prestavljaš v skladu s shemo, ki jo vidiš na spodnji sliki...
Če stojiš levo, je prva v smeri urinega kazalca, druga je kontra, za 3. in 4. pa volan izvlečeš in prestavljaš naprej in nazaj. Na sredini je ler. Skratka precej specifična zadeva.
Lp,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: jembahi = Jenbachi
je sploh kakšen 732 v redni uporabi?
Re: jembahi = Jenbachi
Jaz vem za 2 v Salonitu Anhovo in še za dva v Kamniku. Eden naj bil bil še v Novem mestu v lasti SŽ.
Pa lep pozdrav