jembahi = Jenbachi

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: jembahi = Jenbachi

Odgovor Napisal/-a Tono »

Pozdravljeni,

nekaj slikic motorja JW-200 po več kot 15-letni pavzi...

Pogled z desne...
Slika

1. cilinder
Slika

2. cilinder
Slika

3. cilinder
Slika

4. cilinder
Slika

Deževnica v cilindrih je naredila svoje...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: jembahi = Jenbachi

Odgovor Napisal/-a Tono »

Da bomo imeli vse na enem mestu - nekaj mojih, malim Jenbachom posvečenih besedil...

Ker sem se ob restavriranju jeseniške OD-III do vratu in še čez zakopal v "male" Jenbache, sem si z zanimanjem ogledal tudi to temo. Trenutno imam precej dober vpogled v dvoosne industrijske premikalke, in upam, da vam lahko z nekaterimi podatki pomagam.

Industrija lokomotiva, strojeva i mostova Đuro Đaković iz Slovanskega Broda je izdelovala 4 tipe "malih" Jenbachov, ki so v ožji žlahti z ÖBB 2060, in sicer

DL 50N, 50 KM, motor JW 50, 1 cilinder, mehanski menjalnik 3 prestave, normalnotirna 1435 mm, 12 t
DL 100N, 100 KM, motor JW 100, 2 cilindra vrstni, mehanski menjalnik 4 prestave, normalnotirna 1435 mm, 20 t
DL 180N, 180 (200) KM, motor JW 200, 4 cilindre V, mehanski menjalnik 4 prestave, normalnotirna 1435 mm, 25 t
DL 180U, 180 (200) KM, motor JW 200 4 cilindre V, mehanski menjalnik 4 prestave, ozkotirna od 700 do 1067 mm, 15 t

Gre za stroje, ki so se proizvajali po licenci Jenbacher Werke iz Tirolske. ĐĐ lokomotive so imele vgrajene originalne motorje in menjalnike, frem in koš pa so se proizvajali doma.

Jenbacher Werke pa je proizvajal naslednje originalne "male" Jenbache:

DM 50V12, 50 KM, motor JW 50, 1 cilinder, mehanski menjalnik 3 prestave, normalnotirna 1435 mm, 12 t
DM 100V20, 100 KM, motor JW 100, 2 cilindra vrstni, mehanski menjalnik 4 prestave, normalnotirna 1435 mm, 20 t
DM 200V26, 180 (200) KM, motor JW 200, 4 cilindre V, mehanski menjalnik 4 prestave, normalnotirna 1435 mm, 26 t
DH 200 B26T, 180 (200) KM, motor JW 200, 4 cilindre V, hidravlični menjalnik brezstopenjski, normalnotirna 1435 mm, 26 t
DH 200 B34T, 180 (200) KM, motor JW 200, 4 cilindre V, hidravlični menjalnik brezstopenjski, normalnotirna 1435 mm, 34 t
DM 100V14, 100 KM, motor JW 100, 2 cilindra vrstni, mehanski menjalnik 4 prestave, ozkotirna od 600 mm, 14 t
DM 200V15, 180 (200) KM, motor JW 200, 4 cilindre V, mehanski menjalnik 4 prestave, ozkotirna od 600 mm, 15 t

Motorji JW 400 (8 cilindrov V) so bili vgrajeni v ĐĐ lokomotive serije JŽ 731, motorji JW 600 (12 cilindrov V) pa v JŽ 732. Vsi motorji so dvotaktni dizli s prisilnim polnjenjem s puhalom, imajo bate premera 150 mm in hoda 170 mm, Friedmann & Maier Hallein linijske tlačilke. Vsi motorji so iz. t. im. Baukasten principa z medsebojno izmenjljivimi deli (cilindri, bati, ojnice...).

Nadgradnje ĐĐ "malih" Jenbachov so bile izdelovane v dveh dimenzijah:

- normalnotirne lokomotive: širina 2600 mm, dolžina frema 4400 mm, medosje 2600 mm (DL 50N: 2300 mm)
- ozkotirne lokomotive: širina 2300 mm, dolžina frema 4400 mm, medosje 2600 mm

Jenbacher Werke pa je "male" Jenbache izdeloval v več različnih variantah z medosji od 2000 do 2600 mm in v grobem s tremi širinami nadgradenj. Večina "malih" Jenbahov je šla v izvoz.

In še numeracija "malih" Jenbachov: dvomim, da je bil kak dvoosni Jenbach sploh numeriran v številčni shemi takratne JŽ in kasneje na SŽ. Sta pa bila moščanska Jenbacha - rdeči in modri nedavno numerirana kot serija 821 (dizel mehanična dvoosna).

Še dve fotografiji DL 180N:

CD Moste
Slika

Železarna Ravne
Slika

Prilagam še izvleček iz dokumentacije ĐĐ.

Slika

Lp,

Tono
Zadnjič spremenil Tono, dne 24.01.2014, 11:22, skupaj popravljeno 1 krat.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: jembahi = Jenbachi

Odgovor Napisal/-a Tono »

Evo, še en mali veliki Jenbach, ki sem ga včeraj zapeljal en krog. Je last podjetja RŽV Čakovec. Fantje so z njim več kot zadovoljni. Pred leti je kot plod kompenzacije prišel iz Novega Sada, 3 leta nazaj pa je bil v celoti obnovljen. Motor, s katerim so nadomestili originalnega istega tipa, izvira iz nekdanjega elektroagregata. Fantje v Čakovcu so me izredno lepo sprejeli in mi njihovega Ferrarija temeljito razkazali. Potreboval sem namreč vpogled v en tehnični detajl lokomotive.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Mislim, da rabimo novi slogan: Jenbah konekting pipl :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: jembahi = Jenbachi

Odgovor Napisal/-a Tono »

In še njegovo veličanstvo DL 180U, OD-III (Železarna Jesenice), tovarniška številka 706, leto proizvodnje 1966, proizvedel Đuro Đaković Slavonski Brod.

Slika

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: jembahi = Jenbachi

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Hoj, sem že mislil prestavit ono debato sem pa bi potem tam nekaj izviselo. Hvala, ker si še sem kopiral napisano!
Goran
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: jembahi = Jenbachi

Odgovor Napisal/-a Signal »

Tono napisal/-a:Evo, še en mali veliki Jenbach, ki sem ga včeraj zapeljal en krog. Je last podjetja RŽV Čakovec. Fantje so z njim več kot zadovoljni. Pred leti je kot plod kompenzacije prišel iz Novega Sada, 3 leta nazaj pa je bil v celoti obnovljen. Motor, s katerim so nadomestili originalnega istega tipa, izvira iz nekdanjega elektroagregata. Fantje v Čakovcu so me izredno lepo sprejeli in mi njihovega Ferrarija temeljito razkazali. Potreboval sem namreč vpogled v en tehnični detajl lokomotive.

...

Slika

...

Mislim, da rabimo novi slogan: Jenbah konekting pipl :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lp,

Tono
Pogrešam ročico menjalnika :roll:
Prijeten preostanek dneva
Signal
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: jembahi = Jenbachi

Odgovor Napisal/-a Tono »

Kakšno ročico menjalnika?
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Branko
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 397
Pridružen: 11.10.2005, 21:17
Kraj: Vir
Kontakt:

Re: jembahi = Jenbachi

Odgovor Napisal/-a Branko »

Sta celo dve ročici malo drugačne oblike.
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: jembahi = Jenbachi

Odgovor Napisal/-a Tono »

A to ročico smernega menjalnika rabite? :)

Slika
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: jembahi = Jenbachi

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Kaj takega :wink:

Slika

Vožnja
Umetnuti ručicu smjera u kontroler smjera (ako nije već ranije bila umetnuta), izabrati
smjer (naprijed ili nazad), ukoliko ne svijetli signalizacija smjera izvršiti putem zakretača
ozubljenje (poz. 41), otkočiti lokomotivu i pomicanjem ručice kontrolera za povećanje
broja okretaja DM ostvaruje se vožnja.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: jembahi = Jenbachi

Odgovor Napisal/-a Tono »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pri mojem je trenutno "Finished with engines" :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: jembahi = Jenbachi

Odgovor Napisal/-a Signal »

Hmm, ali z "ročico" za izbiro stopnje polnitve DM menjuješ tudi prestave :?:
Prijeten preostanek dneva
Signal
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: jembahi = Jenbachi

Odgovor Napisal/-a Tono »

Zdravo!

Tehnika vožnje je naslednja: na spodnji sliki vidiš volan, ki služi za izbiro ene od štirih prestav, spodaj je ročica za smer, na sprednji steni kabine pa vidiš bunko ročice za gas...

Slika

Torej z ročico za gas spreminjaš vrtljaje motorja v območju 500 - 1500 min-1. Na štantgasu menjaš smer in s pomočjo volana vklopiš eno od brzin. Nato pa gas do daske :) Prestavljanje je mehko, ker je vmes hidravlična sklopka.

Prestavljaš v skladu s shemo, ki jo vidiš na spodnji sliki...

Slika

Če stojiš levo, je prva v smeri urinega kazalca, druga je kontra, za 3. in 4. pa volan izvlečeš in prestavljaš naprej in nazaj. Na sredini je ler. Skratka precej specifična zadeva.

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
kvak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 385
Pridružen: 18.07.2009, 16:34

Re: jembahi = Jenbachi

Odgovor Napisal/-a kvak »

je sploh kakšen 732 v redni uporabi?
MatejP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 308
Pridružen: 10.06.2018, 22:37
Kraj: na Goriškem

Re: jembahi = Jenbachi

Odgovor Napisal/-a MatejP »

Jaz vem za 2 v Salonitu Anhovo in še za dva v Kamniku. Eden naj bil bil še v Novem mestu v lasti SŽ.
Pa lep pozdrav
Odgovori