GSM-R je, tako kot recimo modernizacija Pomurke, infrastrukturni projekt Republike Slovenije (magari diktiran iz EU). Na vozni park in ostala tehnična sredstva ex-monopolnega prevoznika po teritoriju Slovenije se pri teh projektih ni ozirati, saj bi tako čakanje še bolj zaviralo morebitne modernizacije. Primer je razpis za nabavo novih motornikov, ko se SŽ nikakor ne odloči za nič. Sicer pa imam v pominu, da je bil odprt razpis za dobavo in vgradnjo GSM-R modulov za precejšen del vozil SŽ, torej SŽ kažejo nekaj interesa za nadaljnje obratovanje v Sloveniji. Ali se je s tistim razpisom kaj zgodilo?
Glede na objavo izvajalca je GSM-R sedaj polno delujoč na celotnem omrežju JŽI. Kot olajševalno okoliščino za prevoznike se stari sistem RDZ nekaj časa še pušča v obratovanju, torej bosta oba sistem nekaj časa delovala vzporedno. AŽP bo pač v imenu države predpisala datum ugašanja RDZ in če bo v ustreznem pravilniku pisalo, da na progah JŽI smejo prometovati samo vozila, ki imajo vgrajen ustrezen sistem brezžične komunikacije (RDZ takrat to ne bo več), potem se bo pač SŽ moral zelo na hitro prilagoditi. Kako hitro to bo, bo najverjetneje še najbolj odvisno od tega, kako dobro bodo vpleteni direktorji raznih firm SŽ (vsaj SŽ-PP in SŽ-VIT, ali ima še kateri SŽ svoja vozila?) lobirali pri državnih sekretarjih.
Mimogrede: nikjer nisem zasledil, da bi se DARS pri modernizaciji avtocest oziral na maksimalno hitrost katrce mojega očeta ... in tudi RTV - Oddajniki in zveze se niso ozirali na mojo staro Č/B televizijo Iskra Jasna, ko so po diktatu AKOS (ta pa po diktatu Bruseljskih birokratov
) ukinili dobro staro analogno televizijo in uvedli neko post-moderno DVB-T.
Da se vrnemo na temo: ali imajo Pendolini že vgrajen GSM-R?