Stran 1 od 25

642/643

Objavljeno: 31.01.2008, 15:12
Napisal/-a železocestnik
Đura ali Djura...ta mala ali ta velka...
Zdi se mi, da bi ta iz spota morala prej iti na pregled v CD...
Morda ni dobro "naštelan" vžig ali pa je že brez kakšnega obročka... :idea:

Lp


Tema je razdeljena na dva dela. Izhaja iz rubrike: "Čvek", tema: "Tanja Ribič"

M. Dolfe

Objavljeno: 31.01.2008, 16:25
Napisal/-a Dolfe
Vsaka 642, še posebej pa serija 643 pri danem "gasu" najprej hudo zakadi. To je povsem normalno, ker ima 4 taktni dizel motor, vgrajen tubo-kompresor. Ko turbina s pomočjo izpušnih plinov doseže svoje obrate, ima dizel motor idealno izgorevanje in dima ni več videti, čeprav je lokomotiva maksimalno obremenjena.

Še morda kot zanimivost: Pri vsaki speljavi té lokomotive, oz. pri spremembi ročice iz položaja "prosti tek" na več, dizel motor pokadi in tudi slišno spremeni obrate v dveh impulzih. Kot da bi strojevodja "dal gas", ga "odvzel" in še ga enkrat "dal". Pa ga ne. Ročica manipulatorja ostane v skrajnem položaju. To samodejno prilagajanje izvede regulator moči dizel motorja in vzbujanja glavnega generatorja. Zato pač, da ne pride že na začetku preveč moči na pogonske osi, in s tem zdrsavanja lokomotive.


lp
Dolfe

Objavljeno: 01.02.2008, 21:14
Napisal/-a železocestnik
Pri vožnji lokomotive v spotu ni bilo nobene potrebe po tako močnem dodajanju "gasa".
Vprašanje je samo, ali je strojevodjo "nažajfal" Đuro, da "nagazi gas" ali pa je to naredil strojevodja samoiniciativno glede na to, kaj prevaža....
Obenem pa je pokazal vesoljni Sloveniji, kako pokadi dizel iz prejšnjega stoletja (star najmanj 30 let).... :(

Dolfe, ali so Djure kadile tako kot ta v spotu tudi ko so bile nove novcate :?:

Lp

Objavljeno: 01.02.2008, 21:38
Napisal/-a Dolfe
železocestnik napisal/-a:
Dolfe, ali so Djure kadile tako kot ta v spotu tudi ko so bile nove novcate :?:

Lp
Vedno! Konstrukcija motorja pač.

Bolje da pokadi le na začetku, kot pa da napol izgorelo nafto vseskozi brizga skozi raufenk, kot serije 732, 644, 661 in 664.
Naj poudarim. Đurin motor je daleč najbolj varčen glede porabe goriva in maziva, kar se lokomotivskih dizlov tiče.
Pa še to. Pri dizelskih lokomotivah motor praviloma ni nikoli iztrošen. Ko obrabni deli zapadejo izpod dovoljenih toleranc, gre v revizijo, kjer mu zamenjajo vse vitalne dele. Bate, srajčke, ventile, ležaje, ...... In motor je spet praktično nov. Ostane le ohišje motorja (blok), glavna gred, odmične gredi, razvodni mehanizem, ......

Pa še to. V lanskem letu je kar nekaj Đuric dobilo povsem nov-novcat motor direkt iz Francije.

lp
Dolfe

Objavljeno: 02.02.2008, 19:46
Napisal/-a milchy
Kaj pa je z onimi motorji, ki so jih vgradili v podserijo 200 (menda so bili italijanski) ? A to deluje, ali so jih zavrnili ?

Objavljeno: 02.02.2008, 20:05
Napisal/-a Dolfe
Delajo. Gre za: 642-200; 643-032 in 643-040.
Ropotajo v Celju, Pragerskem in Teznem. Za vsak slučaj čist zraven intenzivne ..... v CD MB-Studenci. Več je bilo v tej temi.

Objavljeno: 03.02.2008, 16:08
Napisal/-a Jembah
Zaenakrat se "normlano" ropota le na 200-ki, na 32-tki je prisel zrak v hidravlicni sistem in spusca take zvoke, da te srat pritisne. Na 40-ki pa je sla pumpa za gorivo, ki je vgrajena v sam motor in je ne morejo popraviti, se sreca da so prej vgradili za rezervo trotl ziher pumpo iz stare đure.

Objavljeno: 07.02.2008, 9:11
Napisal/-a Dolfe
Še malce o Đuri ....... ............ #-o

Večkrat sem omenil, da je Đurin dizel motor svojevrsten konstrukt. MMG, motor izhaja iz francoskega mesta Mulhouse, firme SACM in je tipa MGO V-12 ASH (ASHR).

Konstruktorji so izpeljali izvirno zamisel "V 60°" dizel-motorja, z glavno in pomožno ojnico. Tako so pridobili na manjši masi samega motorja, kot tudi na njegovih gabaritih. Kako to izgleda, si lahko ogledate na tej risbi.
Čeprav je videti malce komplicirano in nezanesljivo, je pogrutavščina popolnoma zanesljiva in trpežna. Na tem sklopu skorajda ni okvar, če pa so, so pa kot posledica vodnega udara.
Pri tem sistemu je hod bata na pomožni ojnici za 12 mm krajši, kot pa na nosilni. In sicer sta hoda obeh batov 180mm in 192 mm, pemer valja pa je na obeh straneh enak - 175 mm.
Ker nisem še nikoli videl v živo kako to izgleda, domnevam da so ti sklopi medsebojno obrnjeni za 180°, sicer bi prihajalo do neprijetnih vibracij motorja pri obratovanju.

Še nekaj linkov iz Francoske strani:

Malce zgodovine

Mega ojnica

Klik 1

Klik 2

Klik 3


lp
Dolfe

Objavljeno: 27.06.2008, 15:21
Napisal/-a Signal
Pred kurilnico na MB_Studenci se nahaja Đura Luke Koper 642-LK1.
Zanimivo je, da se bočna okna ne dajo odpreti. Pa tudi po obliki se razlikujejo od oken ostalih Đur.
Je mogoče razlog v varnosti strojevodje (seganje v profil luških tirov)?

Prilagam slabo fotko.
Slika

Lp Mirko

Objavljeno: 27.06.2008, 15:29
Napisal/-a Dolfe
Signal napisal/-a:Pred kurilnico na MB_Studenci se nahaja Đura Luke Koper 642-LK1.
Zanimivo je, da se bočna okna ne dajo odpreti. Pa tudi po obliki se razlikujejo od oken ostalih Đur.
Je mogoče razlog v varnosti strojevodje (seganje v profil luških tirov)?

Prilagam slabo fotko.
Slika

Lp Mirko


Nič bat. Povse normalno se odpre ena polovica. Iz priložene slike je videti, da gre za serijo 642-0xx. Pri nas ima takšna okna le še 642-011 in 642-015.

Objavljeno: 27.06.2008, 15:43
Napisal/-a Jembah
Se strinjam s Dolfetom. Da taksno okno odpres si zraven polomis vse nohte in prste.

Objavljeno: 13.01.2009, 15:30
Napisal/-a Tin€
Danes se je vozni park novomeške kurilnice povečal še za eno serijo. Konkretneje za 642. Ker primankuje "Ferarijev" bo sedaj prišla prav Đura. Razbremenila naj bi se tudi Španka za Metliko, kasneje pa naj bi ta Đura bila tudi redni gost na kočevski progi.

Objavljeno: 13.01.2009, 15:45
Napisal/-a Dolfe
Za oba Jenbacha pa se pripravlja revizija. In dobila bosta povsem nova pneumatska stola. Slika

Objavljeno: 13.01.2009, 15:51
Napisal/-a SIMY
Aha zanimivo in za katero lokomotivo 642 gre ??

Objavljeno: 13.01.2009, 15:55
Napisal/-a Tin€
Je tako hitro pribrzela mimo, da sem uspel videti le lokomotivo, številke žal ne :oops: Drugače bi bila še kakšna slika.