Kenediji

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Meh 362
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 321
Pridružen: 22.02.2011, 18:08

Re: Kenediji

Odgovor Napisal/-a Meh 362 »

Morda kdo ve, kakšna usoda čaka 032 po izteku revizije? Vrnitev v muzej?
Lep pozdrav
Uporabniški avatar
noell
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 88
Pridružen: 28.03.2014, 14:52
Kraj: Turnišče

Re: Kenediji

Odgovor Napisal/-a noell »

morda kdo ve kaj se skriva v krajšem nosu kenedija? zakaj ima serija 4xx nižji nos?
hvala
lep pozdrav. Noell
Meh 362
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 321
Pridružen: 22.02.2011, 18:08

Re: Kenediji

Odgovor Napisal/-a Meh 362 »

noell napisal/-a:morda kdo ve kaj se skriva v krajšem nosu kenedija? zakaj ima serija 4xx nižji nos?
hvala
Parni generator za ogrevanje potniških vagonov.
Lep pozdrav
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Kenediji

Odgovor Napisal/-a mkx »

noell napisal/-a:morda kdo ve kaj se skriva v krajšem nosu kenedija? zakaj ima serija 4xx nižji nos?
Pri podserijah -000, -100 in -200 je v krajšem koncu, kot je že @Meh 362 napisal, parni generator. Pri podseriji -300 nisem ziher, da je imela parni generator, je pa v krajšem koncu imela (tudi) upore elektro-dinamične zavore. Podserija -400 ni imela ničesar od tega, tamo so bili samo akumulatorji in so imele lokomotove te podserije krajši konec nižji. Srbi so nekaj svojih lokomotiv 661 so tam okoli leta 1990 (malo prej in malo kasneje) posodabljali - ven so vzeli parni generator in vgradili generator za električno gretje, tem lokomotivam so znižali krajši konec in so navzven zelo podobne lokomotivam podserije -400.
Naš preživeli Kenedi 661-032 parnega generatorja nima več, tako da je krajši konec precej prazen. Je pa vsaj na zunaj še skoraj originalni.
LP, Metod
Uporabniški avatar
noell
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 88
Pridružen: 28.03.2014, 14:52
Kraj: Turnišče

Re: Kenediji

Odgovor Napisal/-a noell »

kako pa deluje ta parni generator?
lep pozdrav. Noell
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Kenediji

Odgovor Napisal/-a mkx »

noell napisal/-a:kako pa deluje ta parni generator?
Parni generator pri lokomotivah ni generator na paro (kot je to v elektrarnah) temveč generator pare. V bistvu je to kotel oziroma peč za pripravo tolote za gretje vagonov, ki se ga kuri z dizel gorivom. Voda se greje na temperaturo vretja (ponavadi tam okoli 100°C), para se potem po ceveh za parno gretje vodi v potniške vagone.

Dokler se je uporabljala parna vleka je bil namreč vir toplote za gretje vagonov kar para iz lokomotive. V vagonih so bili ene sorte radiatorji, skozi katere se je spuščala para, na koncu vlaka pa je iz cevi parnega gretja izhajala že dodobra ohlajena (zato se je pozimi za zadnjim vagonom takega vlaka vedno malce kadilo). Ob uvedbi dizelske vleke je bilo treba poskrbeti za gretje vagonov in zato se je vgrajevalo parne generatorje. Ko je bil prehod na dizelsko oz. elektro vleko potniških vlakov že skoraj končan, se je prešlo na električno ogrevanje vagonov in so parne generatorje nadomestili z dodatnimi elektro generatorji.

Kenediji, ki so imeli parne kotle (torej podserije -000, -100 in -200; -300 parnega kotla menda ni imel) so imeli vgrajen poseben rezervoar za vodo, potrebno za proizvodnjo pare. Ko so Kenedijem demontirali parne kotle, so vsaj nekaterim rezervoar za vodo zamenjali z rezervoarjem za gorivo ... in jim s tem bistveno povečali avtonomijo. Mislim, da je tudi naš 661-032 med temi z dodatnim rezervoarjem za gorivo.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Kenediji

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

mkx,

včasih se rad naredim malo neumnega, no nekateri v to verjamejo, in me zanima ali dela takšen generator nasičeno ali pregreto paro?

LPL
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Kenediji

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ljubitelj napisal/-a:... me zanima ali dela takšen generator nasičeno ali pregreto paro?
Za generatorje v Kenedijih ne vem. Sem pa našel članek na Wikipediji, kjer pišejo da gre za nasičeno paro. Zdi se smiselno, saj večino toplote v vodo vložimo pri izparevanju, dvigovanje temperature potem nima smisla, dvigovanje tlaka pa sploh ne (ogrevalni vod je nizkotlačni).
LP, Metod
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Re: Kenediji

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Nekaj podobnega je bilo na Kenedyjih.http://home.earthlink.net/~stevekraus/vapor.html.
Poleg parnega generatorja je bilo v tem prostoru večina zračne instalacije.
Uporabniški avatar
darko06
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 116
Pridružen: 03.12.2008, 16:20

Re: Kenediji

Odgovor Napisal/-a darko06 »

Oprostite na OT, nisam vedel kje naj zalepim, lahko tule, pa moderator naj premešča če je potreba:

Nekaj lokomotiv serije 645 so imele žabje luči, podobno kot en Regan (ne vem kje je ta razprava?)
645-009 kot 2044-021 na Hrvaškem verjetno sredi devetdesetih let
Slika
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Kenediji

Odgovor Napisal/-a preglednik »

mkx napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a:... me zanima ali dela takšen generator nasičeno ali pregreto paro?
Za generatorje v Kenedijih ne vem. Sem pa našel članek na Wikipediji, kjer pišejo da gre za nasičeno paro. Zdi se smiselno, saj večino toplote v vodo vložimo pri izparevanju, dvigovanje temperature potem nima smisla, dvigovanje tlaka pa sploh ne (ogrevalni vod je nizkotlačni).
Sam generator pare (po domače parni kotel) bi že lahko proizvajal pregreto paro pod višjimi tlaki. To pomeni večje izkoristke pri gorivu. Kasneje para ekspandira preko ekspanzijskega ventila in gre z nižjim tlakom po vagonih.
preglednik
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Kenediji

Odgovor Napisal/-a mkx »

preglednik napisal/-a:Sam generator pare (po domače parni kotel) bi že lahko proizvajal pregreto paro pod višjimi tlaki. To pomeni večje izkoristke pri gorivu.
Ne razumem v čem bi se izboljšal izkoristek goriva s pregrevanjem pare, ki se jo proizvaja izključno za ogrevanje vagonov. Lahko tole razložiš?
LP, Metod
Uporabniški avatar
-Robert-
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 55
Pridružen: 03.02.2008, 19:17

Re: Kenediji

Odgovor Napisal/-a -Robert- »

Jaz bi tukaj postavil tudi vprašanje, zakaj so se pri nas menjale tako imenovane ''žabje'' luči za Saturnus-ove?
Lep pozdrav!

Robert
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Kenediji

Odgovor Napisal/-a preglednik »

mkx napisal/-a:
preglednik napisal/-a:Sam generator pare (po domače parni kotel) bi že lahko proizvajal pregreto paro pod višjimi tlaki. To pomeni večje izkoristke pri gorivu.
Ne razumem v čem bi se izboljšal izkoristek goriva s pregrevanjem pare, ki se jo proizvaja izključno za ogrevanje vagonov. Lahko tole razložiš?
Nisem mislil na pregrevanje pare, temveč na proizvodnjo pare pod višjimi tlaki. Ni res da parni generator pare proizvaja nasičeno paro pri nizkem tlaku (1bar - 100 C), ker bi potem ta para že pri prvem uporabniku takoj kondenzirala. Pri parnih lokomotivah se uporablja para iz kotla pri tlaku kotla (temu ustrezno višje temperature), ki naknadno ekspandira na nizke tlake in mislim da je bilo pri kenediju nekaj podobnega.
preglednik
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Kenediji

Odgovor Napisal/-a cokla »

-Robert- napisal/-a:Jaz bi tukaj postavil tudi vprašanje, zakaj so se pri nas menjale tako imenovane ''žabje'' luči za Saturnus-ove?

Ne vem, če ti na to kdo znal odgovorit. Po moje zaradi cenejšega vzdrževanja in lažje dobave.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Odgovori