REGAN 664

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: REGAN 664

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Deflektor napisal/-a: 23.02.2021, 22:49 A se morda ve katere lokomotive bojo nadomestile Regane, ko bojo ti enkrat upokojeni?
Regani verjetno še ne bodo tako hitro upokojeni. lahko, da jih bo nekaj celo dočakalo temeljito remotorizacijo, kot pri đurah.....
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: REGAN 664

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Regan 664 napisal/-a: 24.02.2021, 5:12
Deflektor napisal/-a: 23.02.2021, 22:49 A se morda ve katere lokomotive bojo nadomestile Regane, ko bojo ti enkrat upokojeni?
Regani verjetno še ne bodo tako hitro upokojeni. lahko, da jih bo nekaj celo dočakalo temeljito remotorizacijo, kot pri đurah.....
Če bi bili Regani še v planu za prihodnost, bi jih v nekaj vgradili ETCS, saj bi ETCS moral delovati tudi ob žledu, kajne? Tako kot na tistih par Đur, ki bodo v uporabi do leta 2040. Pa še EU jim je dala nepovratna sredstva za vgradnjo. Rok EU za izvajanje na koridorju je 2025, gneča in s tem cena za vgradnjo pa je z vsakim vedno večja, saj na trgu ni veliko igralcev, ki izdeluje opremo. Ne vem kako si prestavljajo vleko potem. Izračune za zamenjavo pa (vsaj tako pravijo) že imajo. Res pa da je leto 2025 še daleč in si lahko izmislijo še karkoli. Morda da bodo vse preselili dol na jug za novo firmo.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: REGAN 664

Odgovor Napisal/-a mkx »

Jaz bolj mislim (oz. se bojim), da bodo odločitev glede dizelske vleke v prihodnosti prepustili kar Čehom. Ali pa so že? Konec koncev so Čehi tisti, ki imajo denar v tej španoviji.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: REGAN 664

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

čehe vagončkanje po regionalkah ne bo zanimalo kaj preveč, ker tu ni denarja ampak samo zguba. Njih zanima relacija Koper-tujina ali tujina-tujina (tranzit)
Regani so obsojeni na regionalke, teh pa ne bomo opremljali z ETCS....se pravi je stvar jasna.....
Regan je po elektifikaciji proge Pragersko-hodoš in pa sanacije po žledu postala ena mašina nebodigatreba - velika poraba, dvojna zasedba..... Žal se mu je obseg dela več kot prepolovil.....
Deflektor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 164
Pridružen: 20.02.2008, 21:06

Re: REGAN 664

Odgovor Napisal/-a Deflektor »

Potem bo pa treba nabaviti kakšnega Herkulesa. Ali pa par komadov EuroDual 9000, da bojo za osnovni promet, obenem pa bojo lahko še kaj potegnili na kako regionalko. Edino osne obremenitve na regionalkah ne vem če so ravno skladne s to lokomotivo 😁
kvak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 385
Pridružen: 18.07.2009, 16:34

Re: REGAN 664

Odgovor Napisal/-a kvak »

Regan 664 napisal/-a: 24.02.2021, 14:45 čehe vagončkanje po regionalkah ne bo zanimalo kaj preveč, ker tu ni denarja ampak samo zguba. Njih zanima relacija Koper-tujina ali tujina-tujina (tranzit)
Regani so obsojeni na regionalke, teh pa ne bomo opremljali z ETCS....se pravi je stvar jasna.....
Regan je po elektifikaciji proge Pragersko-hodoš in pa sanacije po žledu postala ena mašina nebodigatreba - velika poraba, dvojna zasedba..... Žal se mu je obseg dela več kot prepolovil.....
brez 664 ne vem kako bi sedaj vozili reno za Acroni
Deflektor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 164
Pridružen: 20.02.2008, 21:06

Re: REGAN 664

Odgovor Napisal/-a Deflektor »

Eno vprašanje za poznavalce. Kje je boljša adhezija za vleko, če ima lokomotiva 6 osi in 18 ali 20 ton na os ali če ima 4 osi in 22,5 ton na os? Logika mi nekako pravi, da pri šestih oseh in manjši teži na os, nisem pa prepričan.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: REGAN 664

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Deflektor napisal/-a: 24.02.2021, 19:31 Eno vprašanje za poznavalce. Kje je boljša adhezija za vleko, če ima lokomotiva 6 osi in 18 ali 20 ton na os ali če ima 4 osi in 22,5 ton na os? Logika mi nekako pravi, da pri šestih oseh in manjši teži na os, nisem pa prepričan.
SŽ-Tovorni promet, d.  o.  o., namerava posodobiti del voznega parka za vleko vlakov, ki ga predstavljata seriji SŽ  363 in SŽ  664. V elaboratu so bile na podlagi podatkov o obsegu prometa v preteklosti izračunane potrebe po vlečnih vozilih v prihodnosti, še zlasti razlike med štiri- in šestosnimi elektro lokomotivami, ki imajo zelo različne obremenitve. S tega vidika je tudi število lokomotiv različno, saj imajo šestosne lokomotive na visokih vzponih prog (Koper–Divača) boljše tehnične karakteristike in s tem boljšo adhezijo (kolo-tirnica) kot pa štiriosne
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: REGAN 664

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Eno vprašanje za poznavalce. Kje je boljša adhezija za vleko, če ima lokomotiva 6 osi in 18 ali 20 ton na os ali če ima 4 osi in 22,5 ton na os? Logika mi nekako pravi, da pri šestih oseh in manjši teži na os, nisem pa prepričan.
Načelno ni fizikalne podlage, zakaj bi manjša osna obremenitev imela boljš adhezijo, adh. koeficient. na adhezijo ima predvsem vliv regulacija vlečnih motorjev. Sodobne lokomotive imajo približno 2x višji adhezijski koeficient kot nekoč dvojiške parne lokomotive zaradi neenakomerne sile na ročico. In vse sodobne lokomotive imajo približno enak adhezijski koeficient, so le majhne razlike med 2 in 3-osnimi voznimi podstavki zaradi bolj izrazitih bočnih sil. Je pa koeficient v današnjih dneh predvsem funkcija krmilne elektronike, ki mora kontrolirati vrtljaje na meji zdrsevanja in ustrezno reagirati in to v vseh pogojih.
Gornje razglabljanje velja za nove lokomotive pri katerih je vsaka os neodvisno krmiljena, v primeru ko so motorji na podtavnem vozičku krmiljeni centralno, ali ko so osi na vozičku celo mehansko povezane z motorjem (SŽ 363) so seveda razmere drugačne, v tem primeru bi mogoče celo več osna varianta imela boljšo "adhezijo" od 2-osnih. V tem (starejšem) priemru je seveda najpomembnejše, kako so mehansko vpete osi v okvir zaradi bočnih sil.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: REGAN 664

Odgovor Napisal/-a mkx »

Teoretično je glede adhezije vseeno koliko osi ima lokomotiva če je celotna teža lokomotive enaka ... in seveda da so vse osi pogonske (pri Španki recimo niso). Praktično bi lahko bila adhezija 4-osnih v določenih pogojih malenkost boljša (zaradi večjega tlaka na stiku kolo-tirnica se morda kakšna nečistoča tudi iztisne in pride do boljšega trenja).
Ampak čisto praktično so 6-osne lokomotive težje od 4-osnih tudi če imajo malekost manjšo osno obremenitev - recimo 115 ton serije 363 proti 88 tonam serije 541 - kar pomeni boljšo adhezijo. Ja, sodobne lokomotive bolje izkoristijo svojo težo (boljša regulacija vleke), ampak če bi primerjali lokomotive iste generacije pa ima težja lokomotiva vedno prednost.
Seveda je Španka izjema, saj ima pogonske samo 4 osi. V tem primeru adheziji pomaga smo teža, ki jo nosijo pogonske osi. Španka (pa tudi HŽjeva mala Karavela 2044) ima 6 osi zato, da ima manjšo osno obremenitev in je primerna za slabše proge.
LP, Metod
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: REGAN 664

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Regan 664 napisal/-a: 24.02.2021, 5:12 Regani verjetno še ne bodo tako hitro upokojeni. lahko, da jih bo nekaj celo dočakalo temeljito remotorizacijo, kot pri đurah.....
S čim pa jih boš remotoriziral? In zakaj, glede na to da tudi nekatere sodobne lokomotive uporabljajo isti tip motorja?
kvak napisal/-a: 24.02.2021, 16:42
Regan 664 napisal/-a: 24.02.2021, 14:45 čehe vagončkanje po regionalkah ne bo zanimalo kaj preveč, ker tu ni denarja ampak samo zguba. Njih zanima relacija Koper-tujina ali tujina-tujina (tranzit)
Regani so obsojeni na regionalke, teh pa ne bomo opremljali z ETCS....se pravi je stvar jasna.....
Regan je po elektifikaciji proge Pragersko-hodoš in pa sanacije po žledu postala ena mašina nebodigatreba - velika poraba, dvojna zasedba..... Žal se mu je obseg dela več kot prepolovil.....
brez 664 ne vem kako bi sedaj vozili reno za Acroni
To je zdaj slučajno, ker poteka obnova Gorenjke. Izven tega na Bohinjki ni nekega velikega tovornega prometa. Nabiralnik 3x tedensko ter kar je za Anhovo.
Se kar strinjam da se Reganu življenjski prostor vse bolj oži. Sploh odkar smejo vse lokomotive do Hodoša.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: REGAN 664

Odgovor Napisal/-a mkx »

TGV Lyria napisal/-a: 25.02.2021, 7:33 S čim pa jih boš remotoriziral? In zakaj, glede na to da tudi nekatere sodobne lokomotive uporabljajo isti tip motorja?
Katere sodobne lokomotive pa uporabljajo EMD 645? Mislim, da sodobne lokomotive (recimo BR class 66) uporabljajo naslednike, recimo EMD 710. Ali pa kakšne CAT C175 motorje (v lokomotivah Stadler EuroLight in EuroDual).
LP, Metod
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: REGAN 664

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

mkx napisal/-a: 25.02.2021, 11:31
TGV Lyria napisal/-a: 25.02.2021, 7:33 S čim pa jih boš remotoriziral? In zakaj, glede na to da tudi nekatere sodobne lokomotive uporabljajo isti tip motorja?
Katere sodobne lokomotive pa uporabljajo EMD 645? Mislim, da sodobne lokomotive (recimo BR class 66) uporabljajo naslednike, recimo EMD 710. Ali pa kakšne CAT C175 motorje (v lokomotivah Stadler EuroLight in EuroDual).
Sem imel v glavi, da je Vossloh Euro imel 645. Moja napaka, seveda so imeli EMD 710. Ne vem pa če bi ta pasal v Regana - kaj drugega pa sploh ne.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: REGAN 664

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Vsi motorji pri EMD so tipski in pašejo v vse njihove lokomotive.
preglednik
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: REGAN 664

Odgovor Napisal/-a mkx »

Glede na to, da imajo vse različice EMD 710 turbinske polnilnike, bi lahko Regane remotorizirali s krajšimi motorji, lahko bi uporabili 12-valjne (od 2,2MW naprej) ali celo 8-valjne (od 1,6MW naprej), s tem bi izgubili tudi malo teže (vprašanje, če bi bilo to zaželjeno). Regani imajo sedaj 1,5MW 16-valjne motorje.
LP, Metod
Odgovori