Še nekaj drezin, ki smo jih uporabljali njega dni v Sloveniji pri elektrifikaciji in vzdrževanju VM:
TMD 101
Slikana v Dobovi 1970.
Drezina je po pripovedovanju starejših delavcev (leta 1966) ostala po drugi svetovni vojni v Slovenji in naj bi bila nemškega izvora. Uporabljala se je pri elektrifikaciji železnice od Postojne dalje in za vzdrževanje vozne mreže do leta 1972 ko je bila odpisana in leta 1975 razrezan- končala v peči.
Zadnji pogonski motor je bil tipa DEUTZ(TAM), prenos na obe osi je bil iz menjalnika preko galove verige. Zavore so bile bobnaste na vsa štiri kolesa, največja dovoljena hitrost je bila 65 km/h.
TMD 104
Slikana leta 1970 med p. Brežice-Krško
Drezina je bila verjetno najprej izdelana leta ? v tovarni Büsing kot avto z možnostjo prehoda na tir. Uporabljala se je že pri elektrifikaciji od Postojne dalje. Do revizije v letu 1965 je imela še volan in blokirana sprednja kolesa za vožnjo po tirih, Po namestitvi koles z gumami na že pripravljena mesto na kolesih za vožnjo po tiru in deblokado sprednjih osi je lahko vozilo zapeljalo na cesto. Leta 1965 je bil krmilni mehanizem odstranjen in preurejena sprednja os samo za vožnjo po tirih. Motor je bil DEUTZ(TAM), največja hitrost je bila 45 km/h, pogon je bil preko kardana na zadnjo os s polosmi .Zavore so bile bobnaste na vseh štirih kolesih.
Možnosti za zaviranje vagonov ni bilo. Na sliki so vidni nastavki na kolesih za montažo koles z gumami.
TMD 107
Slikana v Pivki 2002
Drezina je bila izdelana leta 1969 v Mašinski industriji Niš.(MIN). Motor je bil FAP s pogonom preko kardanov na obe osi. Največja hitrost je bila 60 km/h. Zavore so bile bobnaste na vseh štirih kolesih.preko nožne stopalke.Za zaviranje vlečenih vagonov je bil Božič zaviralnik.Na platoju je bilo steberno dvigalo,katero se je dvignilo z ročnim vitlom, za pogon vitla za dviganje tovora preko jeklene vrvi pa je bil uporabljen pogonski motor drezine.
Drezina je bila odpisana nekje leta 1995-96 (@NAPAJALC bo bolje vedel) in sedaj žalostno čaka v Pivki na odhod v pekel (peč).
Imeli smo še enake drezine št 105 in 106 narejene leta 1965, vendar s slabšimi motorji. TMD 105 je žalostno končala po trku s Kenedijem (661) na .p Breg marca 1969 (tudi Kenedi ni ušel brez poškodb). TMD 106 pa je bila razrezana leta 1992.
Slika iz leta 1970
TMD 110 je bila izdelana v POTM Ljubljana leta 1964 (nekje na forumu je že nekaj podatkov in tudi slika). Motor je bil DEUTZ(TAM), pogon preko kardanov na obe osi, zavore bobnaste na vsa štiri kolesa, največja hitrost 60 km/h, možnosti zaviranja vagonov ni bilo (samo prikolice z direktno zavoro preko nožne pedalke). Obstajale so še enake drezine iste tovarne št 111,112 in 113 katere so že vse razrezane. TMD 110 je bila odpisana 19881 in po čakanju na svoj konec po raznih postajah sedaj čaka na p. Sava, da se je kdo usmili. Rezervirana je za železniški muzej, vendar vse predolgo čaka na boljše čase pod streho.
Morda najde še kdo več tehničnih podatkov o teh drezinah, posebno o TMD 104.
Iskanje pod "Büsing" ne najdem podatkov.
Drotar