Hitrost serije 541 Živa

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Hitrost serije 541 Živa

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Pri vsej tej stvari z obremenitvami tirnic, pragov in še niže v spodnji ustroj, je zanimivo to, da konkurenca na cesti še kako gleda na obremenitve enojnih, dvojnih in trojnih osi, glej P R A V I L N I K
o dimenzijah, masah in opremi vozil
, člen 5. na železnici pa se papirnato drži nominalnih obremenitev kot pijanec plota, pri čemer se pozablja, da so normativi postavljeni za 2x večje hitrosti (čez palec cca 4x večje dinamične obremenitve), kot so na kritičnih mestih SŽ.

Kar se pa Petrovega samospraševanja
Če se to še ni zgodilo, sta vsaj dva razloga:
a) nekdo ne zna ali ne razume
b) nekdo noče
je pa odgovor kar verjetno točka b, saj se tako lahko močno omeji konkurenco na "svojih" tirih. Zmeren optimizem namreč da človeku misliti, da vsi pa res niso tako nesposobni, da ne bi razumeli nekaj dinamičnih problemov vožnje (pa ne po vesolju, kot je študiral en HP).

LPL

PS.: na žalost pa moj sin iz FGG UNI-Lj pravi, da je za prenekaterega diplomiranega gradbenika bolje, da ne najde službe v fohu.....
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Hitrost serije 541 Živa

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

SŽ 541.104 "Mammut" je danes prvič v Mariboru in Špilju, za tovorni vlak iz MB Tezno do Brečlav in nazaj... jutri bo nazaj v Špilju okoli 9:30 uri tudi naprej do MB .
v MB Tezno
Ali lahko nekdo razvozla ta stavek našega preljubega Ritterja. Ali pomeni, da 541 vozi iz Břeclava v MB Tezno, ali samo do Špilja?

LPL
senitel
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 146
Pridružen: 02.08.2013, 13:15

Re: Hitrost serije 541 Živa

Odgovor Napisal/-a senitel »

Ljubitelj napisal/-a:
SŽ 541.104 "Mammut" je danes prvič v Mariboru in Špilju, za tovorni vlak iz MB Tezno do Brečlav in nazaj... jutri bo nazaj v Špilju okoli 9:30 uri tudi naprej do MB .
v MB Tezno
Ali lahko nekdo razvozla ta stavek našega preljubega Ritterja. Ali pomeni, da 541 vozi iz Břeclava v MB Tezno, ali samo do Špilja?

LPL
Pride nazaj v MB.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Hitrost serije 541 Živa

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Pride nazaj v MB.
Torej ima Peter prav pod točko b:
b) nekdo noče
LP in srečno vožnjo na menda prvi relaciji SŽ v tujini, L.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Hitrost serije 541 Živa

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ljubitelj napisal/-a:
Pride nazaj v MB.
Torej ima Peter prav pod točko b:
b) nekdo noče
Ali je tudi odsek Špilje - Maribor problematičen s stališča osnih obremenitev? Sem imel občutek, da je problem nižje po Štajerski ...
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Hitrost serije 541 Živa

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ali je tudi odsek Špilje - Maribor problematičen s stališča osnih obremenitev? Sem imel občutek, da je problem nižje po Štajerski ...
Bolj ali manj isti šmoren, kategorija C3, pri čemer je verjetno Pesniški nasip eden slabših delov, saj je mariborski most menda saniran, manjši premostitveni objekti pa po študija nadgradnje za posamezne odseke niso kritični, je njihova lastna teža večinoma mnogo večja od pričakovane obremenitve in je potrebna v glavnem le "kozmetika". Mostova čez Savinjo (Laško, Celje) pa ?.
Ampak SŽ lahko vozi s 541 iz Maribora, zakaj potem ne sme RCA voziti vlakov ROLA je pa umestno vprašanje?

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Hitrost serije 541 Živa

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Najslabši del je celotna trasa med Poljčanami in Dolgo Goro, ter med Bistrico in drugim prehodom v smeri Poljčan. Rolo od Tezna vozi SŽ, rca taurusi 1216 pa ne vozijo po avtrijski Štajerski...


http://www.bahnbilder.de/bild/slowenien ... eclav.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Pa še to: ÖBB serije 1216 na Štajerskem še lep čas ne bo, saj je rca kupila ex SŽ 342 za te namene.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Hitrost serije 541 Živa

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Rolo od Tezna vozi SŽ, rca taurusi 1216 pa ne vozijo po avtrijski Štajerski...
Je že res, da SŽ vozi Rolo od Tezna, ampak po 14 km menda spet zamenjajo mašinco. V tem je poanta, ki prevoznika tepe po žepu. Če lahko SŽ uporablja lokomotive z 22t/os (541) na obeh straneh meje, zakaj jih ne bi smel RCA, in to na obeh straneh meje?
Verjetno bo že res, da 1216 ne uporabljajo, ampak samo zato, ker imajo na voljo dovolj drugih lokomotiv z ustrezno vlečno silo in ki ustrezajo največji dovoljeni hitrosti (mislim, da vsaj do Dunajskega Novega mesta ni nikjer nad 160 km/h) in uporabljajo novejše lokomotive progah, kjer lahko razvijejo svojo dovoljeno maksimalno hitrost. V tem je namreč vsa poanta nepojavljana Turusov na Štejerskem.
Seveda so pa SŽ druge vrste tiček, one kupijo lokomotive za 230 km/h, pa nimamo nobene proge, kjer bi lahko peljale nad 120(140?) km/h in še ni videti kdaj jim bo to v bodočnosti uspelo. No pa tudi klasičnih vlakov, ki bi potencialno bili zanimivi za vsaj zmerne hitrosti je reda prstov enega tišlerja na obeh rokah, oziroma nekajkrat manj od števila lokomotiv.

LPL
Uporabniški avatar
RitterVonGhega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1431
Pridružen: 13.09.2012, 14:35
Kraj: Maribor
Kontakt:

Re: Hitrost serije 541 Živa

Odgovor Napisal/-a RitterVonGhega »

poglejte, včeraj fotko v MB :thumbupl

Slika
www.eurocitycard.blogspot.com novice in galerija..... :))
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Hitrost serije 541 Živa

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

A ni rola naročnik prevoza? Torej, če je zadovoljna z SŽ-jem pač ne menjajo. Moraš vedeti da imajo sosedi tri vrste Taurusa 1216, glede na varnostni paket: Za Češko, Slovenijo in Italijo. Za Slovenijo je flota najmanjša in se je z uvedbo ČD railjetov še zmanjšala, za Italijo pa je glavnina taurusov na Brennerju. Kar se pa tiče hitrosti, ki jo navajaš, potemtakem se vprašaj zakaj vsak avto v trgovini preseže 130 km/h, saj po večini evrope ni potrebe po tej hitrosti...Hitrost na taurusu je serijska. Vsako zmanjševanje hitrosti pomeni predelava prototipa, kar pomeni še višjo ceno. Pa kot ti je herr Ritter dokazal, je do Špilja hladna, kar pomeni izredni prevoz do Špilja, torej zmanjšana hitrost. Pa še za osvežitev spomina Avstrijci imajo okoli 200 taurusov serije 1116 in 50? serije 1016
Uporabniški avatar
RitterVonGhega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1431
Pridružen: 13.09.2012, 14:35
Kraj: Maribor
Kontakt:

Re: Hitrost serije 541 Živa

Odgovor Napisal/-a RitterVonGhega »

Re 4/4 napisal/-a:A ni rola naročnik prevoza? Torej, če je zadovoljna z SŽ-jem pač ne menjajo. Moraš vedeti da imajo sosedi tri vrste Taurusa 1216, glede na varnostni paket: Za Češko, Slovenijo in Italijo. Za Slovenijo je flota najmanjša in se je z uvedbo ČD railjetov še zmanjšala, za Italijo pa je glavnina taurusov na Brennerju. Kar se pa tiče hitrosti, ki jo navajaš, potemtakem se vprašaj zakaj vsak avto v trgovini preseže 130 km/h, saj po večini evrope ni potrebe po tej hitrosti...Hitrost na taurusu je serijska. Vsako zmanjševanje hitrosti pomeni predelava prototipa, kar pomeni še višjo ceno. Pa kot ti je herr Ritter dokazal, je do Špilja hladna, kar pomeni izredni prevoz do Špilja, torej zmanjšana hitrost. Pa še za osvežitev spomina Avstrijci imajo okoli 200 taurusov serije 1116 in 50? serije 1016
OBB za Railjet

51x Railjet + zdaj dela gradil novo railjet 9x

1016.001-050 (50x) "Taurus 1"
1116.001-282 (282x) + 18x privat železnic za 1116.9xx = 300x "Taurus 2"
1216.001-050 (50x) za posebni tri št. 1216.001-025 za OBB-> SLO,IT,D , 1216.141-150 OBB-> D in SLO, 1216.226-240 za OBB -> D,CZ in SK. "Taurus 3"

1216.149+150 ni več v Sloveniji, zdaj 1216.249 RJ-CZ (Modra in belo) in 1216.250 RJ-OBB (Rdeča brod) za Railjet .
1216.232 je ni več v CZ in SK za 1216.032 ,OBB-> IT in D
1216.010 je ni več v IT in SLO, za 1216.210 OBB-> SK in CZ tudi reklama (Rumena in Črna)

OBB skupaj 400 Taurus 1/2/3 :mrgreen:

1016; samo ena 15kV
1116; samo dva 15+25kV
1216; samo tri 3+15+25 kV
www.eurocitycard.blogspot.com novice in galerija..... :))
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Hitrost serije 541 Živa

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Pa kot ti je herr Ritter dokazal, je do Špilja hladna, kar pomeni izredni prevoz do Špilja, torej zmanjšana hitrost.
Hvala za opozorilo, toda herr Ritter je to pokazal ob 15:48, si pa nisem mislil, da so vagon ”541.104” uvrstili v izredni prevoz. Sicer pa izgleda, da jim je žled malo zbistril možgane, ker so uvedli taktiko kot na odseku Borovnica-Logatec.
Počakajmo še malo, da to inovacijo odkrije RCA, in bo mnogo ”pretežkih vagonov” potovalo na ta način.....

LPL
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 948
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska

Re: Hitrost serije 541 Živa

Odgovor Napisal/-a SIMY »

Takšen izredni prevoz pač ni novost,ne vem od kje ti to da bi to bila inovacija ?
Uporabniški avatar
Tapetar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 96
Pridružen: 05.10.2013, 18:03
Kraj: Maribor & Ptuj

Re: Hitrost serije 541 Živa

Odgovor Napisal/-a Tapetar »

Mene pa zanima, ali se v Spielfeldu lokomotivi odklopita (ločita) še pod 3000 V - brižitka se umakne,živa pa potem z malim zaletom pride pod avst. tok in potem dvigne odjemnik za 15 KV? Ali pa delo dajo avstrijcem z vlečenjem brižitke? (kot je pač standardno)
Če je prvo, bi bilo lepo da drugič kdo to poslika.;-)
Zaljubljen v modelno (Märklin Digital H0) in pravo železnico
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Hitrost serije 541 Živa

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Takšen izredni prevoz pač ni novost,ne vem od kje ti to da bi to bila inovacija ?
Ker sem samo ljubitelj železnic, me takšna rešitev milo rečeno preseneča. Do sedaj je še nisem nikjer zasledil, bi pa bil hvaležen za kakšen pretekli primerek, pa ne v smislu enkratnega ”hladnega” prevoza. Kolikor me pa spomin ne zapušča, je nekoč bilo govora o posebnem vlaku na Reko, ki ga je vlekla pretežka lokomotiva upoštevaje določene omejitve hitrosti.
Sicer mi pa ni jasno, v čem je razlika pri prevozu ”hladne” lokomotive in če sama pelje vlak. Razlika v velikosti sile na tračnice (vektorska vsota vlečne sile in lastne teže) je v obeh primerih tako zanemarjivo različna, da je škoda besedi, še sploh v luči modelskih računov, kjer se 363 izkaže kot bolj razdiralna za zgornji ustroj. Vse diši bolj na točko b), ki jo je podal Peter.

LP in srečno vožnjo s to (ne) inovativno rešitvijo, ki diši na totalni birokratizem brez zdrave pameti in obilico ”nagajivosti” konkurenci na ”svojih” tirih.

L
Odgovori