Jakaa .... kaj si mislu s tem kar si napisaljakaa napisal/-a:....
Fantje normalno je, da elektromagnetna zavora deluje preko baterij... saj mora vagon vendar zavirati tudi takrat ko recimo ni napetosti v dratih nad tiri..
Vzdrževanje lokomotiv in motornih garnitur
Jakaa, zagotovo veš.....
Je delovala ta dodatna zavora na Goši mehansko ali elektromagnetno?
Po sliki sodeč, se je pritisk na tirnico vršil mehansko.
Milchy, Jakaa je odgovoril na tole Gorchijevo vprašanje.
Gorchijev citat:
Je delovala ta dodatna zavora na Goši mehansko ali elektromagnetno?
Po sliki sodeč, se je pritisk na tirnico vršil mehansko.
Milchy, Jakaa je odgovoril na tole Gorchijevo vprašanje.
Gorchijev citat:
Vagoni so med vožnjo priklopljeni na lokomotivo, tudi na 3kV mar ne? Po tem kar si napisal, ali to pomeni, da elektromagnetna zavora deluje vedno le na akumulatorje ali to le v primeru izpada 3kV napetosti?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Zmešnjava z zavorami
Ali bi lahko nekdo na kratko opisal in razložil naslednje tipe zavor, da bomo laiki vedeli s čem nas železnice vozijo:
-pnevmatske zavore
-elektro-pnevmatska zavora
-elektro-magnetna zavora, ki se uporablja npr. na ICE3 vlakih
-elektro-magnetna netorna (frictionless, eddy current), ki jo imajo novi TGV vlaki
-elektrodinamične (regenerativne) zavore
Zakaj so EU železnicah take razlike v uporabi zavor. Npr. v Italiji se ne sme rabiti elektromagnetna zavora na naših ICS vlakih. V Belgiji ICE3M vlaki ne smejo voziti več kot 250 km/h (vzrok nemška elektromagnetna zavora, projektirana hitrost prog 300 km/h za Thalys)
LP poznavalcu, ki bo razčistil pojme
-pnevmatske zavore
-elektro-pnevmatska zavora
-elektro-magnetna zavora, ki se uporablja npr. na ICE3 vlakih
-elektro-magnetna netorna (frictionless, eddy current), ki jo imajo novi TGV vlaki
-elektrodinamične (regenerativne) zavore
Zakaj so EU železnicah take razlike v uporabi zavor. Npr. v Italiji se ne sme rabiti elektromagnetna zavora na naših ICS vlakih. V Belgiji ICE3M vlaki ne smejo voziti več kot 250 km/h (vzrok nemška elektromagnetna zavora, projektirana hitrost prog 300 km/h za Thalys)
LP poznavalcu, ki bo razčistil pojme
-Pnevmatska zavora: deluje na principu zraka. To se pravi da se zavore krmilijo z s pomocjo zraka. Zrak s pomocjo zaviralnika pod dolocenim tlakom posljemo v zavorne valje, ki vrsijo pritisk zavornjaka na kolesni obroc oz. kolo. Ustvari se trenje in vlak zavira.
-Elektro-pnevmatska zavora: deluje na popolnoma enak nacin, s to razliko da je tu krmiljenje zavore izvedeno s pomocjo elektricnih impulzov.
-Elektro-magnetna zavora: pricip in delovanje je zgoraj Dolfe lepo opisal.
-Elektro-magnetna netorna zavora: ta zavora deluje na podoben nacin kot navadna elektro-magnetna zavora, le da tu ni direktnega trenja med premikajocimi deli ampak nastane magnetno polje, ki deluje v obratni smeri kot je smer kineticne energije, ki se z zaviranjem spremeni v toplotno.
-Elektrodinamicna zavora: preprosto je to receno zaviranje s vlecnimielektro motorji (VEM). VEM se s pomocjo raznih magnetnih stikalnikov in kontaktorjev spremenijo v enosmerne generatorje, to se pravi da namesto, da bi porabljali elektricno energijo poslano od glavnega generatorja jo proizvajajo in s tem zavirajo. Pri vseh starih lokomotivah se ta energija preko zavornih uporov spremeni v toplotno in se preprosto izgubi. Pri seriji 541 pa mislim, da se ta energija vraca v vozno omrezje (t.i. rekuperativna zavora).
Upam, da je dovolj preprosto in pravilno razlozeno, ce ni naj me kdo popravi.
-Elektro-pnevmatska zavora: deluje na popolnoma enak nacin, s to razliko da je tu krmiljenje zavore izvedeno s pomocjo elektricnih impulzov.
-Elektro-magnetna zavora: pricip in delovanje je zgoraj Dolfe lepo opisal.
-Elektro-magnetna netorna zavora: ta zavora deluje na podoben nacin kot navadna elektro-magnetna zavora, le da tu ni direktnega trenja med premikajocimi deli ampak nastane magnetno polje, ki deluje v obratni smeri kot je smer kineticne energije, ki se z zaviranjem spremeni v toplotno.
-Elektrodinamicna zavora: preprosto je to receno zaviranje s vlecnimielektro motorji (VEM). VEM se s pomocjo raznih magnetnih stikalnikov in kontaktorjev spremenijo v enosmerne generatorje, to se pravi da namesto, da bi porabljali elektricno energijo poslano od glavnega generatorja jo proizvajajo in s tem zavirajo. Pri vseh starih lokomotivah se ta energija preko zavornih uporov spremeni v toplotno in se preprosto izgubi. Pri seriji 541 pa mislim, da se ta energija vraca v vozno omrezje (t.i. rekuperativna zavora).
Upam, da je dovolj preprosto in pravilno razlozeno, ce ni naj me kdo popravi.
Mogoče napačno razumem, kaj se zgodi če crkne kompresor ali poči cev???Jembah napisal/-a:-Pnevmatska zavora: deluje na principu zraka. To se pravi da se zavore krmilijo z s pomocjo zraka. Zrak s pomocjo zaviralnika pod dolocenim tlakom posljemo v zavorne valje, ki vrsijo pritisk zavornjaka na kolesni obroc oz. kolo. Ustvari se trenje in vlak zavira.
Po tej izjavi vlak v takem primeru ostane brez zavor?
Tovornjaki na cesti morajo imeti nek določen tlak, da sploh speljejo, seveda tudi zavirajo s tlakom ali nižanjem tlaka če pa tlak pade na 0 (nič) bi se moral sam zavreti.
Elektromagnetne(mehanske) zavore v elektromotorjih za žerjave, dvigala delujejo na el. mag. principu.. zavorna sila pa je mehanska sila vzmeti.
Elektromotor brez prisotnosti el. energije ni mogoče zavrteti -pognati.
Torej elektro magnet sprosti zavoro, samo ko je prisotna el energija.
Če se pojavi napaka - izpad napetosti ali pa posredovanje osebe ali varnostnih naprav se prekine napajanje in se motor sam zavre.??
Lahko sem malo zatežil mislim, da tud na železnici so stvari enake.
Pozdrav.
Jembah je napisal za zračno zavoro na splošno, ker imaš direktno (na vlečnih vozilih) in indirektno zračno zavoro. Na vlakih se kot glavna zavora uporablja indirektna zračna zavora, ki ob padcu tlaka v GZV (pod 5 barov) vlak zavre, deluje pa preko razporednika na osnovi razlike zračnega tlaka v pomožni posodi vagona in GZV (razlika tlakov deluje na zavorni valj). Kaj bolj podrobno pa mogoče kdo drug.
1. Vlak v nobenem primeru ne sme ostati brez zavor! Če pride do okvare kompresorja, se vožnja lahko nadaljuje toliko časa, dokler je v zračnem sistemu še dovolj zraka za obratovanje lokomotive. Pri tem ostane zračni tlak v glavnem zavornem vodu (GZV) nedotaknjen. Vlak v takem primeru lahko zavre, odvreti pa ne more več. Se pravi, ostane zavrt. Običajno se tako privlečemo v prvo postajo, kjer se okvara skuša odpravit.BRUS napisal/-a: ...........
Mogoče napačno razumem, kaj se zgodi če crkne kompresor ali poči cev???
Po tej izjavi vlak v takem primeru ostane brez zavor?
Tovornjaki na cesti morajo imeti nek določen tlak, da sploh speljejo, seveda tudi zavirajo s tlakom ali nižanjem tlaka če pa tlak pade na 0 (nič) bi se moral sam zavreti.
Elektromagnetne(mehanske) zavore v elektromotorjih za žerjave, dvigala delujejo na el. mag. principu.. zavorna sila pa je mehanska sila vzmeti.
Elektromotor brez prisotnosti el. energije ni mogoče zavrteti -pognati.
Torej elektro magnet sprosti zavoro, samo ko je prisotna el energija.
Če se pojavi napaka - izpad napetosti ali pa posredovanje osebe ali varnostnih naprav se prekine napajanje in se motor sam zavre.??
Lahko sem malo zatežil mislim, da tud na železnici so stvari enake.
Pozdrav.
2. Če poči zračna cev, pride do padca tlaka v GZV in vlak samodejno zavre. Isto se zgodi, če nekdo potegne zasilno zavoro. Odvreti ga je moč šele, ko se odpravi netesnost in se glavni zavorni vod napolni z 5 barov zračnega tlaka. Še to. Že če pade tlak za 0,2 bara, se pravi iz 5 barov na 4,8, povzroči postopno - minimalno zaviranje vagonov.
3. Elektromagnetna zavora deluje na principu trenja med tirnico in jedrom elektromagneta, ki je seveda prevlečeno z kompozitno snovjo (ferodo), in drsa po tirnici.
4. Jembah je lepo napisal. Elektrodinamična zavora deluje tako, da se vlečni motorji prevežejo v generator. Seveda je pri enosmernih glavnoveznih motorjih potreben reguliran vzbujevalni tok. Pri asinhronskih motorjih (lok srije 310,312, 541) teh težav z vzbujanjem ni, ker avtomatsko preidejo v generatorsko stanje. Dobljena el. energija se troši na uporih ali se pa odvaja v omrežje. Ta zavora je pri Brižitah učinkovita le do hitrosti 20 km/h. Pod to hitrostjo me "prime" več. Za razliko od sodobnih lokomotiv z asinhronskimi vlečnimi motorji, kjer je tako "prikovana" tudi na mestu, ko stoji.
In še to.
Osnovna zavora vsakega vlaka je indirektna zavora, opisana v 1. in 2. točki. Brez pravilno delujoče indirektne zavore ne pelje noben vlak!
Vsi ostali zavorni sistemi so le dopolnilo tej zavori, bodisi zaradi povečanja učinkovitosti sile zaviranja, bodisi zaradi lažje in hitrejše manipulacije pri uravnavanju hitrosti vlaka.
Da ne bi kdo slučajno pokazal na lanski primer v Črni Gori. press
Pa zakwa glih jst?!!
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Opazil sem, da v pravilniku ni več določenega delavnega roka v km pri sprotnih pregledih (P1) potniških vagonov. Kaj je razlog, nedoseganje tako velike kilometraže vagonov v enem mesecu ali kaj drugega?541 napisal/-a:Dolfe, to pa ni nikoli držalo. Vagon z napisom +6M je veselo vozil v vlakih Emona, Croatiji, Pohorcu (ko je še vozil do Gradca), vlakih 152,153 dokler so še bili v sestavi SŽ vagonov. Pravilo je bilo 12 mesecev + možnost podaljšanja 6 mesecev. Ker so to delali na vseh vagonih, je po novem kar 18 mesecev (RIC vagoni do 160 km/h).Dolfe napisal/-a:Tako je.
Če dobi šest mesečni podaljšek, mu znižajo hitrost na 120km/h in izbrišejo napis RIC.
Takšen vagon lahko vozi le po progah SŽ-ja.
http://www.uradni-list.si/priloge/RS_-2 ... 1-0000.PDF Stran 6 (prva preglednica roki kontrolnih pregledov - dnevi, spodnja roki revizij v mesecih).
Do konca 2006 je pa veljalo to (če se komu ljubi delati primerjavo): http://www.uradni-list.si/priloge/RS_-2 ... 9-0000.PDF (stran 5).
Kako pa se ti roki določajo v okviru UIC, pa ne vem. Zanimivi so podatki o revizijah na vagonih srbskih železnic, še bolj pa na ležalnikih makedosnkih železnic, ki jih je vsak dan možno občudovati v vlaku 410 (konec leta 2006 sem zasledil datum zadnje revizije sredi leta 2003 - in to vagon RIC za 160 km/h ).
Ma mogoče sem malo težak tip, ampak to ja že Dolfe lepo povedal.jakaa napisal/-a:Goša je imela zelo dobro zavoro, celo tako močna je bila, da je zvijala ogrodje-koš motornika in je bila zato dovoljena uporaba samo v nujnih primerih.
Fantje normalno je, da elektromagnetna zavora deluje preko baterij... saj mora vagon vendar zavirati tudi takrat ko recimo ni napetosti v dratih nad tiri..
Če je ta "zavora NO 1= (Nuber one)" mora delovati v vseh pogojih!!!!!" napetost/ tok na vlaku ...izguba napetosti/ toka, prisotnost/ neprisotnost osebja/neposredovanje varnostnih naprav........
Če je to pomožna zavora recimo za mene brusa - rezervna - se vklopi po posredovanju -osebja -varnostnih naprav ...!...
Če je to "ročna zavora" za obrnt vlak na spolzki železnici ala avto lahko deluje po tistem principu?? ampak po izpraznitvi akumulatorjev naj bi bila vključena (ZAVRTA)
Mislim (mogoče vem) vse elektromagnetne naprave, ki so namenjene preprečevanju nenadzorovanih premikov varovanega objekta ob izpadu električne energije morajo to preprečiti!!!(ZAVORA MORA DELOVATI)!! brez elektrike!!.
uf sm zatežen
LP
Tonček