SIEMENS Desiro, SŽ 312/317

Debata okoli voznega parka
Odgovori
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 117
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: SIEMENS Desiro, SŽ 312/317

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

VITraž, Interni informator SŽ – VIT. Letnik 8, številka 1, april 2019 napisal/-a:
Konec revizije na EMG 312
Besedilo in fotografije: Janez Ahčin

Po dveh letih in pol zaključujemo z revizijo na elektromotornih potniških garniturah Siemes Desiro, pri nas poznanih po serijski
oznaki 312. Prva EMG je v delavnico Centra Ljubljana na veliko revizijo vstopila 13. 9. 2016, to je bila 312-007/008. Vsega skupaj
smo opravili 30 velikih revizij, 10 na dvočlenskih garniturah in 20 na tročlenskih. Zadnja garnitura izstopi tudi po številki zadnja 312-
139/140, in sicer v aprilu 2019.


Velika revizija obsega dela po opisu del za VR, oziroma na kratko povedano, glede na srednjo revizijo, večji obseg popravila na pretvornikih pomožnih napravah, pretvornikih vleke, podvozju, zavori, notranji opremi, kar je pa zagotovo opazno – polepitev koša EMG z antigrafitno folijo. To je zagotovo najbolj opazna rešitev, ki prispeva k celostni podobi vlakov. Samo lepljenje je tudi hitrejše in nesporno ekološko primernejše kot barvanje.

Poleg rednih del smo obnovili izolacijo vlečnega motorja, kjer ni bila obnovljena, zamenjali smo netesna stekla, na EMG 312-129/130 smo vgradili izvlečne stopnice. Po pogodbi smo imeli 30 delovnih dni za obvezna dela. Ker smo opravljali še dodatna dela, je bil skupni čas povprečno 45 delovnih dni. Dela so potekala po planu, zagotavljali smo pravočasne izstope iz VR glede na vstope.

Omenjene izvlečne stopnice so v fazi testiranja, ki poteka v skladu s pričakovanji žal nam je le, da stopnice niso bile testirane v pravih zimskih razmerah. Testno obdobje bo trajalo 6 mesecev.

Slika
Izvlečna stopnica


V zimi 2017/2018 smo končno našli rešitev tudi za težavo z visokonapetostnim prebojem vlečnih motorjev zaradi snega. V preteklosti je zaradi prisotnosti predvsem suhega snega prihajalo do velikega števila prebojev vlečnih motorjev, v snežni zimi preko 50 % motorjev. Se je že zgodilo, da ni bilo garniture brez okvarjenega vlečnega motorja zaradi posledic neugodnih zimskih razmer.

Na deset vlečnih motorjev smo namestili pokrove s filtri. Tudi letošnjo zimo na njih ni prišlo do prebojev. Naprej smo namestili filtre, odporne na vlago, ki so se prehitro zabasali. Tako smo prekinili s preizkušanjem, dokler nismo zamenjali filtrov. Sedaj uporabljamo dve vrsti filtrov, in sicer letne in zimske. Seveda je bilo potrebno testiranje nadaljevati še v poletje. Trenutno so pokrovi vgrajeni na 34 vlečnih motorjev oziroma na 28 %, kar je že primerno število za vrednotenje rezultatov v pravi zimi. Kaže, da smo na pravi poti, zagotovo pa ne na napačni. Precej verjetno je, da bomo opremili oz. predelali vse EMG. Rešitev je plod razvoja SŽ – VIT, tudi izdelava je v celoti v SŽ – VIT.

Slika
Pokrov s filtrom


Zaradi povečanega obsega dela smo v času velike revizije uvedli nočno delo in delo med vikendi, da smo lahko pokrili potrebo po garniturah za pokritje rednega turnusa voženj potniških vlakov. Delo opravlja servisna skupina, pred tem je bilo potrebno opraviti tudi izobraževanje.

Naslednja revizija bo na vrsti leta 2024. V tem času nam nikakor ne bo dolgčas, saj je sprotnega vzdrževanja EMG veliko. Trenutno poteka projekt vgradnje Wi-Fi-ja in GSM-R-a na vseh EMG. Poleg tega pa potekajo priprave na prihod novih garnitur, ki jih je naročil Potniški promet.

Slika
EMG 312 z izvlečnimi stopnicami

Nekaj me pa zanima:
1. Avtor omenja, da jih čaka še vgradnja GSM-R in Wi-Fi-ja...so na garniturah, ki so bile v času od podpisa pogodb za ta dva razpisa že v reviziji to opravili sočasno z revizijo? Smiselno bi bilo...
2. Avtor omenja, da zaključujejo revizijo na 312-139/140, sprostitev v promet v aprilu 2019. Je ta garnitura že v prometu?
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: SIEMENS Desiro, SŽ 312/317

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

V zimi 2017/2018 smo končno našli rešitev tudi za težavo z visokonapetostnim prebojem vlečnih motorjev zaradi snega.
To ni resnična trditev. Pravilno bi bilo: V zimi 2017/2018 smo končno smeli najti rešitev. (Prej Siemens ni dovolil...)
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: SIEMENS Desiro, SŽ 312/317

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

sraka1 napisal/-a: 1. Avtor omenja, da jih čaka še vgradnja GSM-R in Wi-Fi-ja...so na garniturah, ki so bile v času od podpisa pogodb za ta dva razpisa že v reviziji to opravili sočasno z revizijo? Smiselno bi bilo...
Smiselno je eno, vzpostaviti oba sistema pa drugo. Za GSM si si že sam odgovoril. Wi-Fi. Pred uvedno laboratorija in komunikacijskega vozlišča ne bo vgradnje.
Uporabniški avatar
Žiga
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 225
Pridružen: 16.09.2009, 21:36

Re: SIEMENS Desiro, SŽ 312/317

Odgovor Napisal/-a Žiga »

Danes zjutraj je bila garnitura 312-129/130 garirana na tiru 26, na ljubljanski severni. Me pa zanima kako to, da so bile vse izvlečne stopnice zunaj, kljub temu da je bila garnitura ugasnjena.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: SIEMENS Desiro, SŽ 312/317

Odgovor Napisal/-a desiro »

Žiga napisal/-a:Danes zjutraj je bila garnitura 312-129/130 garirana na tiru 26, na ljubljanski severni. Me pa zanima kako to, da so bile vse izvlečne stopnice zunaj, kljub temu da je bila garnitura ugasnjena.
zato ker je strojevodja po domače povedano najbrž sedel na ušesih med rednim šolanjem....ter ni razumel da je pri garnituri s stopnicami postopek zapuščanja same garniture drugačen kot na drugih...posledično je garnituri izklopil baterije v času ko je bil dan konsenz za odpiranje vrat, tako so stopnice ostale zunaj.... #-o
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: SIEMENS Desiro, SŽ 312/317

Odgovor Napisal/-a 038 »

@desiro, morda pa strojevodja ni sedel na usesih na ušesih med rednim šolanjem, temveč na riti, saj sam tega podatka na šolanju nismo dobili...
bucek
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: 08.12.2013, 22:12

Re: SIEMENS Desiro, SŽ 312/317

Odgovor Napisal/-a bucek »

Slika
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: SIEMENS Desiro, SŽ 312/317

Odgovor Napisal/-a desiro »

038 napisal/-a:@desiro, morda pa strojevodja ni sedel na usesih na ušesih med rednim šolanjem, temveč na riti, saj sam tega podatka na šolanju nismo dobili...
Potem je pa očitno po delovnih enotah malenkost drugače predavano...

nam je bilo rečeno da se omenjeno garnituro načeloma zapušča tako da se poslužuje tipko za odpiranje prvih levih vrat v kabini, ter izklop baterij garniture opravi po uvleku stopnice na ključavnici zunaj.... Je sicer še kak način ampak opozorjeni smo bili da naj bi pri izklopu in gariranju garniture bile stopnice potegnjene v garnituro... Nevem meni se to zdi logično... :roll:
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: SIEMENS Desiro, SŽ 312/317

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

...nam je bilo rečeno da se omenjeno garnituro načeloma zapušča tako da se poslužuje tipko za odpiranje prvih levih vrat v kabini, ter izklop baterij garniture opravi po uvleku stopnice na ključavnici zunaj.... Je sicer še kak način ampak opozorjeni smo bili da naj bi pri izklopu in gariranju garniture bile stopnice potegnjene v garnituro... Nevem meni se to zdi logično... :roll:
Meni se pa malce manj logično zdi, da je za zapiranje vrat/stopnic po modifikaciji potrebeno šolanje. Verjetno je dovolj list formata A4 z opisom sprememb in kratkim postopkom zapiranja, oziroma izklopa poslan vpletenim, da si ga preberejo in pismeno potrdijo, da so seznanjeni z modifikacijo. Še letala se predelujejo v glavnem brez dodatnega šolanja pilotov in vzdrževalcev. Vpleteni so pač po predpostavki funkcionalni pismeni in morajo razumeti prebrano. (Očevidno na železnici ni čisto tako).

PS: lahko da se pa motim, saj sem stalno bil na zgornejm delu organizacijske piramide in sem navodila pisal in ne bral. In vendar se tudi v najnaprednejših tehnološih firmah ni izvajalo šolanje zaposlenih zaradi spremembe v postopkih, vpleteni so seveda bili obveščeni o spremembi in so morali to pisno potrditi.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: SIEMENS Desiro, SŽ 312/317

Odgovor Napisal/-a cokla »

Ljubitelj napisal/-a:
PS: lahko da se pa motim, saj sem stalno bil na zgornejm delu organizacijske piramide in sem navodila pisal in ne bral. In vendar se tudi v najnaprednejših tehnološih firmah ni izvajalo šolanje zaposlenih zaradi spremembe v postopkih, vpleteni so seveda bili obveščeni o spremembi in so morali to pisno potrditi.
Tu ni težava v postopkih....temveč v ravnanju in pravilni izločitvi omenjenih stopničk ob okvarah. Za to pa je potrebno nazorna in natančna poučitev.

Že tako se dogaja ( kot v omenjenm primeru ), da se postopki izvajajo nepravilno.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
grizeldi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 305
Pridružen: 30.01.2013, 13:20
Kraj: Ljubljana

Re: SIEMENS Desiro, SŽ 312/317

Odgovor Napisal/-a grizeldi »

Pravkar sedim na LP2421 v katerega so sestavljeni štirje Desiroti, kar vidim prvič. Obstajajo kakšne omejitve koliko Desirotov se da sestaviti v en vlak? Če ja, zakaj?
MatejP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 308
Pridružen: 10.06.2018, 22:37
Kraj: na Goriškem

Re: SIEMENS Desiro, SŽ 312/317

Odgovor Napisal/-a MatejP »

grizeldi napisal/-a:... Obstajajo kakšne omejitve koliko Desirotov se da sestaviti v en vlak? Če ja, zakaj?
Največ 4 (tako kot Kanarčki in Zelenci) se lahko vpravljajo iz ene kabine.
Pa lep pozdrav
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: SIEMENS Desiro, SŽ 312/317

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Baje da smejo kar naenkrat vse Desiro garniture voziti po progi Pragersko - Hodoš in ustavljati na vseh postajališčih. Zadnji foto ulovi s te proge potrjujejo, da se na LP vlakih pojavljajo tudi druge garniture, ne le "stopničkar" 129/130.
Kako, da je prišlo do preobrata? Ali to pomeni, da se stopnice ne bodo več vgrajevale?
nagibni
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 37
Pridružen: 25.01.2017, 21:33

Re: SIEMENS Desiro, SŽ 312/317

Odgovor Napisal/-a nagibni »

TGV Lyria napisal/-a:Baje da smejo kar naenkrat vse Desiro garniture voziti po progi Pragersko - Hodoš in ustavljati na vseh postajališčih. Zadnji foto ulovi s te proge potrjujejo, da se na LP vlakih pojavljajo tudi druge garniture, ne le "stopničkar" 129/130.
Kako, da je prišlo do preobrata? Ali to pomeni, da se stopnice ne bodo več vgrajevale?
Mogoče pa to pomeni, da drugo leto dobimo postanek v Košanah #-o
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 197
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: SIEMENS Desiro, SŽ 312/317

Odgovor Napisal/-a Matevz96 »

Mogoče kdo ve kaj se dogaja s Siemensi? Včeraj zjutraj je vlak LPV 2218 (Litija - Ljubljana) peljal dizel (711) sprevodnik je rekel nekaj v smislu da so pri Zidanem Mostu tri razbil.
Odgovori