363

Debata okoli voznega parka
Odgovori
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: 363

Odgovor Napisal/-a dare20 »

Nejac napisal/-a:363-021 je (datuma nevem) odšla na tekalno vožnjo do Kranja. Crknil je je en VM. Zato je prišla nazaj v CD in so VM poštimal. Ta teden en dan je odšla na tekalno proti Litiji. Crknil je drugi VM. Baje je prav fajn počilo. :?
Kolikor vem v CD MOstah nimajo narejenega sistema, da bi priključili na 3 KV in naredili obremenilni test. To največkrat naredijo, kar pred delavnico.
Že mnogo let velja nepisano pravilo, da Elektro lokomotive ni dobro takoj obremeniti z maksimalno napetostjo in tokom vsaj ne prvih 15 minut vožnje prav zaradi temperaturnih razlik, katere se pri 17 stopinjah spremenijo v kondenz.

Kdor je tako delal ni imel problema z okvarami lokomotiv. Je pra res, da so ti elektromotorji izolacijsko podhranjeni. Pri tem pa je problem prav vlaga. oziroma kondenz. ZAto je bolje, da se zgodi VN preboj že na obremenilni, kot pa na kakšnem vlaku, ko si sam.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: 363

Odgovor Napisal/-a cokla »

dare20 napisal/-a:
Kolikor vem v CD MOstah nimajo narejenega sistema, da bi priključili na 3 KV in naredili obremenilni test. To največkrat naredijo, kar pred delavnico.
Že mnogo let velja nepisano pravilo, da Elektro lokomotive ni dobro takoj obremeniti z maksimalno napetostjo in tokom vsaj ne prvih 15 minut vožnje prav zaradi temperaturnih razlik, katere se pri 17 stopinjah spremenijo v kondenz.


Mislim, da motorje priključijo le toliko, da vidijo, če se lepo vrti in da se "uležejo " krtačke. Ni pa to napetost 3kV...mislim, da je okoli 500 V . Zgoraj napisano pa velja le v primerih ko lokomotiva stoji hladna nekaj časa pri nizkih temperaturah. Takrat je priporočljivo že na mestu za nekaj se deset sekund vspostaviti vleko na prvem zobu ( seveda pri zavrti zavori :mrgreen: ) , da se motorji zagrejejo in s tem osušijo kondenz. Če pa lokomotiva stoji poleti v Kopru je ni treba posebej ogrevati... :mrgreen:



dare20 napisal/-a:ZAto je bolje, da se zgodi VN preboj že na obremenilni, kot pa na kakšnem vlaku, ko si sam.



Le v čem je razlika ? V vsakem primeru je motor zanič.....in ga potrebno izločiti. Ter popraviti....le stroške popravila krije druga "firma". #-o
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: 363

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Verjetno se še spomnite (kmalu bo okrogla obletnica - 365 dni krat ...), ko je bila predvidena poslovilna vožnja Meha na relaciji Dobova -Ljubljana. V Zidanem Mostu je stal sedajni muzejski eksponat. Kar nekaj časa, se (so) je oseba trudila, da bi bil vozen. Ko je že vse izgledalo, da bo šlo brez problemov, saj je dotični Meh stal odstavljen že kar nekaj časa, je med vožnjo proti Bregu usekalo pri cicu. Kablovje je pač žal naredilo svoje, saj se je napilo vlage, katerega se ni dalo odstraniti z posameznimi premiki po postaji Zidani Most, niti s tem, da je bila lokomotiva kar nekaj ur pod štromom.

Na srečo sta ostala še dva "uporabna" motorja (2 in 5), da ni bilo potrebe po lokomotivi, katera bi ga odvlekla v Zidani Most. Ko pa je bila potem na vrsti uradna zadnja vožnja tega muzejskega Meha (zadnja vožnja te serije na slovenskih tleh), so ga iz preventivnih razlogov v CD-ju Moste postavili za kar nekaj debelih ur v sušilnico, seveda so kablovje na cicu že prej zamenjali. Strojno osebje se je po prevzemu lokomotive v CD-ju počutilo dobesedno kot v savni, saj je temperatura sušilnice naredila svoje (seveda pozitivno za lokomotivo). Kljub vsemu pa je bila od zadaj priklopljena Đura za vsak slučaj, če bi imel hudič mlade in bi se lokomotiva na svoji zadnji poti v službi pokvarila in vlak ne bi mogel pripeljati na željeno destinacijo.

V kolikor vem pravilno, je kablovje (izolacija) na Brižitki boljše kot na italjankah.
Tine
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: 363

Odgovor Napisal/-a cokla »

Tin€ napisal/-a:
V kolikor vem pravilno, je kablovje (izolacija) na Brižitki boljše kot na italjankah.
Hja...ne vem, če tole ravno drži. Glede na to, da je Brižitka v osnovi narejena za 1500 V..... :-k

Vsekakor pa je vsa izolacija na 363 že krpko postarana in le v tem je težava. Deluje kot goba in vlago kar srka....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: 363

Odgovor Napisal/-a dare20 »

cokla napisal/-a:
dare20 napisal/-a:
dare20 napisal/-a:ZAto je bolje, da se zgodi VN preboj že na obremenilni, kot pa na kakšnem vlaku, ko si sam.



Le v čem je razlika ? V vsakem primeru je motor zanič.....in ga potrebno izločiti. Ter popraviti....le stroške popravila krije druga "firma". #-o
Za strojvodjo je pomembno, da lokomotiva deluje brezhibno. JAz sem podal primer, ko se kabli in izolacija ki so največkrat narejeni iz platnenih prakov, napojijo vlage. TA pa ob določenem toku prebije na maso.

Ni nujno, da je kabel zanič. Dovolj je vlažnost izolacijskih elementov. Sam sem dela neke teste z merilno napetostjo 1000 V in moram priznati, da bakelitna stikala v vlažnem vremenu prebijajo ko hudič. ZAto recimo FIT pri 30 mA že izključuje.
Če bi se kabli menjavali redno ne bi bilo problemov z VN preboji in vlago. Če se pa kontaktorji samo brusijopa ni hudič, da ne bo udarilo oziroma počilo. Vsi poznamo primere, ko so se motorji dali v popravilo in se niso takoj preizkusili in kasneje je bil problem z reklamacijo in delovanjem.
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: 363

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Vprašanje,koliko je sploh še original kablovja po mašinah,vsaj visokonapetostnega!?
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: 363

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

cokla napisal/-a:
Tin€ napisal/-a:
V kolikor vem pravilno, je kablovje (izolacija) na Brižitki boljše kot na italjankah.
Hja...ne vem, če tole ravno drži. Glede na to, da je Brižitka v osnovi narejena za 1500 V..... :-k

Vsekakor pa je vsa izolacija na 363 že krpko postarana in le v tem je težava. Deluje kot goba in vlago kar srka....
V mislih sem imel izolacijo takšno kot je pač bila vgrajevana. Kolikor vem, se je na italjankah vgrajevalo kablovje s platneno izolacijo in tu je znal nastati hudič.

V kakšnem stanju je dandanes izolacija v primerjavi med serijo 363 in 342 ne vem. Vsekakor pa ne bi smel biti problem pri izolaciji na seriji 363 seriji zaradi 1,5kV prvotne projektiranosti. Največji problem (projektirane so bile namreč za Maroko) je bil preboj v CB, s časoma so seveda tudi to odpravili, o snegu pa ne bi (odprta/zaprta vrata).
Tine
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: 363

Odgovor Napisal/-a milchy »

evo - enaindvajsetko - čist frišno danes na Jesenicah

Slika

Slika

Slika
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: 363

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Vprašam se, ali je sploh kaj pobarvana ali je samo temeljito počiščena? Plug mi ne zgleda prav čist. Pri datumu revizije pa... #-o (Najmanj) dva različna fonta, številke pa so nalepljene kakor so jim padle... Ahhh.
Goran
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: 363

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Gorchi napisal/-a:....Pri datumu revizije pa... #-o (Najmanj) dva različna fonta, številke pa so nalepljene kakor so jim padle... Ahhh.
Hud izziv modelarjem. press :lol:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: 363

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Jap, res je :twisted:
Že tako je velik izziv ugotoviti pravi font (mmg, kateri pa je uporabljen na vagonih in lokomotivah), potem pa še takole spisano kakor jim je padlo... Skoraj nočna mora :D
Goran
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 363

Odgovor Napisal/-a mkx »

Gorchi napisal/-a:Pri datumu revizije pa... #-o (Najmanj) dva različna fonta, številke pa so nalepljene kakor so jim padle... Ahhh.
Vodilna ničla je v resnici najbrž kar veliki O #-o
LP, Metod
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: 363

Odgovor Napisal/-a milchy »

Dolfe napisal/-a:
Gorchi napisal/-a:....Pri datumu revizije pa... #-o (Najmanj) dva različna fonta, številke pa so nalepljene kakor so jim padle... Ahhh.
Hud izziv modelarjem. press :lol:
.. ja ... jeb... , naje... smo ga ...... ;)
Uporabniški avatar
kretnica
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 260
Pridružen: 09.01.2008, 16:09

Re: 363

Odgovor Napisal/-a kretnica »

A ima ta halogenke gor?
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: 363

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Kolikor mi je znano, nobena ne bo imela halogenk. Je ni firme, ki bi delala 72 Voltne halogenke.

Čaka se na led-luči. So že naročene, čaka se le na prihod ladje iz Kitajske.
Glede na to, da so si izgovorili 6 mesečni rok dobave, mora biti, da na roke veslajo črnogorsko galejo. Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Odgovori