363

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Uporabniški avatar
Heisenberg
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 201
Pridružen: 14.07.2014, 3:22
Kraj: Koper

Re: 363

Odgovor Napisal/-a Heisenberg »

Slika
Divača, 21. 01. 2021

Slika
Rižana, 18. 01. 2021
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job.
Dejan
Uporabniški avatar
Heisenberg
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 201
Pridružen: 14.07.2014, 3:22
Kraj: Koper

Re: 363

Odgovor Napisal/-a Heisenberg »

ena jutranja
Slika
Rodik, 12. 06. 2020

Ona..
Slika
Divača, 16. 12. 2020

Roša..
Slika
Črnotiče, 09. 01. 2021
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job.
Dejan
Uporabniški avatar
Heisenberg
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 201
Pridružen: 14.07.2014, 3:22
Kraj: Koper

Re: 363

Odgovor Napisal/-a Heisenberg »

Pa dajmo še kako zalepit
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job.
Dejan
Martin23
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 1
Pridružen: 10.11.2021, 14:22
Kraj: Šentjur

Re: 363

Odgovor Napisal/-a Martin23 »

Zdravo!

Zanima me samo nekaj podatkov glede Brižitk, ki jih potrebujem za raziskovalno delo na faksu. Nekaj sem že listal po formu, vendar je zaradi tolikih strani , skoraj nemogoče.. Zanima me, če morda kdo ve (predvidevam da strojevodje ja) koliko kilometrov prevozi povprečna brižitka na leto? Rabil bi tudi podatke glede stroškov vzdrževanja, koliko to približno predstavlja v € na leto ter koliko je bila vrednost nove brižitke (čeprav vem, da se vsot ne da primerjati z današnjimi glede na to da bojo kamlu praznovale abrahama)? Če mi kdo morda lahko pomaga, bom vesel vsakega odgovora.
Hvala
S spoštovanjem!
TaHitri
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 9
Pridružen: 10.07.2021, 13:49

Re: 363

Odgovor Napisal/-a TaHitri »

Dragi forumaši,
imam kratko vprašanje glede Brižitke za tiste, ki ste bolj tehnično podkovani. Namreč, zakaj ima SŽ 363 samo 2.970 kW moči v primerjavi z SNCF CC6500 (katere izpeljanka je), ki jih ima 5.900, torej skoraj polovico manj, kljub temu, da ima naša enosmerna vozna mreža dvakrat večjo napetost od francoske? Ali ima to kaj opraviti z vezavo motorjev? Ali so motorji približno enaki?
Hvala za odgovore in lep dan.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 363

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Brižite so identične maroškim e 900, ki prav tako bazirajo iz CC 6500 in so bile izdelane prej, zato mit, da smo odkupili od Maročanov, ki jih niso hoteli ne drži. Prav tako imajo maroške skoraj enako moč našim. Vse skupaj je bila posledica, da so pripravili Francozi drugačno varianto originalne CC 6500, s tem so pocenili proizvodne stroške, ter jo prilagodili na 3 kV in vroče razmere tam dol. CC 6500 ima namreč "samoohlajevalne" motorje, kar pomeni da preko stranskih rež, ki so podobne tistim, ki jih imajo morski psi, zajame in izpiha zrak Zrak pa vrtinči ventilator na gredi, ki jo poganjata dva motorja na skupni gredi. Ni potrebno povedati, zakaj se to ne obnese. Težka vleka, nizka hitrost in slab prepih, zato so naredili prisilno ventilacijo, ki pa so jo morali za slovenske razmere predelati. Poleg tega so maroške tehnično drugačne od naših. ŽTO Ljubljana je naročal najbolj oskubljeno verzijo, če govorimo o hitrosti, ter zadevam v strojnici. Original serijo CC 6500 so Francozi tudi sami kaj hitro pokopali, delno zato, ker bi bila predelava v večsistemsko preprosto predraga.
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: 363

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

TaHitri napisal/-a: 25.06.2023, 12:14 Dragi forumaši,
imam kratko vprašanje glede Brižitke za tiste, ki ste bolj tehnično podkovani. Namreč, zakaj ima SŽ 363 samo 2.970 kW moči v primerjavi z SNCF CC6500 (katere izpeljanka je), ki jih ima 5.900, torej skoraj polovico manj, kljub temu, da ima naša enosmerna vozna mreža dvakrat večjo napetost od francoske? Ali ima to kaj opraviti z vezavo motorjev? Ali so motorji približno enaki?

Pozdravljeni,

tehniško pa nisem kaj preveč podkovan, vendar pa sem se malce zanimal za lastnosti svoje najljubše serije; bom pa rad podelil kar sem izvedel, vmes še kaj naučil.
Kar zadeva vprašanje motorjev, mi je uspelo izvedeti le toliko, da so pri izdelavi različice lokomotiv za 3kV kar vporabili ti. moto-tandem - torej menda sta na vsakem vozičku kar dva motorja 1,5kV da bi dosegli 3kV. Ne vem če sem to dobro sklepal, zato me lahko popravite.

Sicer pa ob raziskovanju francoskih virov glede serije 363, zasledimo naslednje podatke, ki bi dali odgovor na vprašanje o razlikah med serijami cc6500, e900 ter 363;

- tehnologija na podlagi katere je bila zasnovana cc6500 je bila predraga za manj razvite železniške uprave, ki si cenovno niso mogle privoščiti ne razvoja, ne nakupa takih strojev. Predvsem zaradi tega je bila skonstruirana poenostavljena različica teh strojev ki so bili narejeni za ONCF ter JŽ (ZŽTP LB) – in imajo s francoskimi lokomotivami v glavnem najbolj skupen le zunanji videz (to Francozi malce ironizirajo).

Konec koncev, pa niti ni bilo potreb po nabavi strojev enakih zmogljivosti ki so jih imele cc 6500; še s „polovično“ močjo so Brižitke še vedno bile precej močne za zmogljivost tedanjih posameznih elektronapajalnih postaj/odsekov. Pa tudi na JŽ-ju sploh ni bilo progovnih odsekov za hitrosti nad 120km/h (vsaj na progah z enosmernim sistemom elektrifikacije).

Re 4/4 napisal/-a: 25.06.2023, 17:02 Brižite so identične maroškim e 900, ki prav tako bazirajo iz CC 6500 in so bile izdelane prej, zato mit, da smo odkupili od Maročanov, ki jih niso hoteli ne drži. Prav tako imajo maroške skoraj enako moč našim. Poleg tega so maroške tehnično drugačne od naših. ŽTO Ljubljana je naročal najbolj oskubljeno verzijo, če govorimo o hitrosti, ter zadevam v strojnici. Original serijo CC 6500 so Francozi tudi sami kaj hitro pokopali, delno zato, ker bi bila predelava v večsistemsko preprosto predraga.

Če se prav spomnem, bi rekel da so imele E900 kar enako moč kot 363. Ventilacijski sistem na seriji E900 je konceptualno izhajal iz sistema prve serije cc6500, s tem da so ventilacijske reže na E900 bile dodatno povečane, prav zaradi klimatskih razmer v Afriki. Francozi so pozneje na 3. seriji cc6500 vpeljali dokaj spremenjen sistem ventilacijskih rež, ki je potem bil vpeljan tudi na seriji 363.

Bi dodal še to. Čeprav se iz naše perspektive lahko zazdi da so cc6500 šle v pokoj prezgodaj, so na SNCF-ju imeli predvsem drugačen kriterij za izločitev teh lokomotiv iz rednega dela, in sicer zaradi:

– odločbe o prenehanju vporabe 6-osnih elektrolokomotiv
– preračuna po katerem eksploatacija strojev po 30 letih postane neupravičena glede na vzdrževalne stroške
– pomanjkljivosti na elektro-mehanski opremi (preboji) ki so se začele redno pojavljati na lokomotivah cc6500 ok. l. 2000

Če sem kaj napačno razumel ali napisal, me tehnični poznavalci kar popravite.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 363

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

jž 363 napisal/-a: 27.06.2023, 18:20
Bi dodal še to. Čeprav se iz naše perspektive lahko zazdi da so cc6500 šle v pokoj prezgodaj, so na SNCF-ju imeli predvsem drugačen kriterij za izločitev teh lokomotiv iz rednega dela, in sicer zaradi:

– odločbe o prenehanju vporabe 6-osnih elektrolokomotiv
– preračuna po katerem eksploatacija strojev po 30 letih postane neupravičena glede na vzdrževalne stroške
– pomanjkljivosti na elektro-mehanski opremi (preboji) ki so se začele redno pojavljati na lokomotivah cc6500 ok. l. 2000

Če sem kaj napačno razumel ali napisal, me tehnični poznavalci kar popravite.

No ja tole zadnje je veljalo samo par let, pa še to vprašanje, kdo je to na koncu dejansko upošteval. Poglej si kaj delajo z Sybici. Še vedno sem mnenja da je glavni razlog za izločitev CC 6500 bila predraga nadgradnja na oba francoska sistema in pa zastarelost, delno tudi ločitev firm znotraj SNCF, enako kot pri Astrid, ko jo noben ni več želel. Poglej si BB 7200, 15000 in 22200, ki so še vedno aktivne. Kakšen nes casse se še pojavi tudi na Fretu! Razlog da so te še aktivne je v tem, da so preprosto popravljive za razliko od Sybica. Čeprav se matrajo, ko je vročina in jim vedno pride do živega, jih je še mogoče videti po celotni Franciji.

Glede ventilacije pa ne vem če drži. Ravno na CC 6500 se je na začetku pojavila zadeva brez prisilne ventilacije, samo zračnik na vsaki strani, ker so tako prihranili na teži. Ampak preboji, predvsem pa srkanje vlage pozimi je poskrbelo, da so si potem izmislili prisilno venitlacijo. Do takrat pa je bila obveza, da če je lokomotiva pozimi stala, je bilo potrebno motorje segrevati z grelcem, sicer so naslednjič našli polno vode v motorju. Enako se je dogajalo z BB 25500. Te lokomotive so znale poskrati vso vlago iz zraka. In ravno na maroških so potem hitro uvedli polno prisilno ventilacijo, zato tudi nima manjšega zračnika spodaj in so podaljšali zgornji zračnik. Motorja pa sta dva na isti gredi na podstavni voziček.

.

Še malce o sami lokomotivi 1,5kV. 1500 Voltov napetosti ni nobena "huda" reč. Če primerjamo to z našo Brižito, je vse identično. Le vezava vlečnih motorjev je drugačna.
Brižita ima dva "dvojna" vlečna motorja. Torej jih jima v bistvu štiri. In 3kV pritisnjene napetosti na posamezni dvojni vlečni motor, kadar je v vzporedni vezavi. (maximalna moč).

Če vzamemo le en podstavni voziček, ki je v vzporedni (paralelni) vezavi, sta po dva motorja vezana v zaporedju - serijsko. Tako pride na posamezno navitje (statorsko in rotorsko) pritisnjenih 1500 V. Francozi pa to spustijo direktno, na posamezen motor in to je to.:
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 808
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: 363

Odgovor Napisal/-a Anzee »

Ta modra na mislim da prvi voznji proti Jesenicam preko Siske..

Slika

Slika

Slika
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: 363

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Super slike! Prva vožnja je bila na relaciji CD-Moste-ljubljana-Litija, nato pa na brzega za Jesenice
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: 363

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Anzee napisal/-a: 20.12.2023, 10:19 Ta modra na mislim da prvi voznji proti Jesenicam preko Siske..
Ko so prišle Brigite iz Francije, so z razlogom dobile ime po bjondasti lepotici....to barvno skropucalo ne spada več k Brigitam :cry: .....lahko bi bila Moira ; kraljica cirkusa :roll:
LEP DAN
Igor
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: 363

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Elsa - snežna kraljica :mrgreen:
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: 363

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Tale snežna kraljica bo čez nekaj dni že 48 let v prometu.
27. decembra 1975 je peljala prvi vlak po celotnem elektrificiranem odseku od Maribora do Kopra.
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 804
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: 363

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Regan 664 napisal/-a: 20.12.2023, 15:17 Tale snežna kraljica bo čez nekaj dni že 48 let v prometu.
27. decembra 1975 je peljala prvi vlak po celotnem elektrificiranem odseku od Maribora do Kopra.
Zdaj pa so ji z revizijo podaljšali življenje še za cca. 8 let?

Saj je bila na reviziji, ali se motim? Oprostite, če se.
jaka.bc
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 46
Pridružen: 20.07.2023, 8:35

Re: 363

Odgovor Napisal/-a jaka.bc »

Ali imajo namen prebarvati vse v modro?
Tisti, ki pravijo, da je nemogoče, naj se umaknejo tistim, ki delajo, kar je nemogoče.
Odgovori