Kaj bo vozilo po progi Pragersko - Hodoš?

Debata okoli voznega parka
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Kaj bo vozilo po progi Pragersko - Hodoš?

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Glede na to, da se je elektrifikacija proge Pragersko - Hodoš prevesila v zaključno fazo me zanima predvsem kaj bo novega država kupila (če sploh bo) za prevoz potnikov na omenjeni progi? Tovor bo najbrž tako in tako prepuščen vleki "kobilic" iz že obstoječe kobilarne, ali pa bodo še prišle kakor je načrtovano, odvisno od radodarnosti geldministra.
Simpl je tanartabul.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Kaj bo vozilo po progi Pragersko - Hodoš?

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Tovor bo najbrž tako in tako prepuščen vleki "kobilic" iz že obstoječe kobilarne, ali pa bodo še prišle kakor je načrtovano, odvisno od radodarnosti geldministra.
Kaj ima finančni minister in država s financiranjem osnovnih sredstev tovornega prometa? Ali po tvojem tudi avtoprevozniki dobivajo denar of države? No kakšne eko vzpodbude že, kaj več pa ne!. Isto velja tudi za potniški promet. Če prevoznik ne bo nabavil novih osnovnih sredstev bo še vedno preostalo lepo število muzejskih lokomotiv in garnitur

LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Kaj bo vozilo po progi Pragersko - Hodoš?

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Ljubitelj napisal/-a: ...bo še vedno preostalo lepo število muzejskih lokomotiv in garnitur
LPL
Štiri lokomotive in okrog 15 vagonov je zate lepo število? Hmmm... kvečjemu jih je premalo :wink: No če prištejemo še teh 11 špank in 5 nepredelanih Fiatov, je število še vedno daleč od lepega :wink:
Zaenkrat ni pričakovati kaj veliko od prometa na prekmurski progi. Kljub elektriki bodo nosilci prometa še lep čas Fiati - no vsaj Citadello bo Brižita vlekla. Desirojev je premalo in še tisti ki so so crknjeni.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Kaj bo vozilo po progi Pragersko - Hodoš?

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Zaenkrat ni pričakovati kaj veliko od prometa na prekmurski progi. Kljub elektriki bodo nosilci prometa še lep čas Fiati - no vsaj Citadello bo Brižita vlekla. Desirojev je premalo in še tisti ki so so crknjeni.
No to je pa glavni problem, ni potnikov, moram priznat, da so v okolici Maribora vlakidokaj slabo zasedeni. Če se bo pa pojavilo ogromno število potnikov, pa ni hudič, da ne bo primaknila lončka kakšna tuja družba. V avtobusnem prometu tujci obvladujejo že lep del pogače. Pa še spraševanje v smislu kaj bo dala država ne bo potrebno. Pravnih ovir za vstop tujih potniških prevoznikov pa ni več.
Odkod ti pa podatek, da je Desirojev premalo (res jih je premalo) in še tisti ki so so crknjeni?. V smeri ZM vidim v glavno Desiroje, verjetno je pa kakšen tudi kdaj v okvari. Toda gro potniškega prometa vsekakor poteka z njimi.


LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Kaj bo vozilo po progi Pragersko - Hodoš?

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

V temi o Desirojih je zapisano, da so trenutno v večini na polovičnih vlekah, za povrhu pa jim crkuje še edina dobra stvar - klima. Jajce je jajce, kakorkoli ga obrneš. Da je 30 garnitur, od katerih nikoli ne vozijo vse, že za obstoječi sistem (brez Prekmurke) premalo, pa se ve že dolgo.
Pri avtobusih pa tujci obvladujejo že večino prometa, praktično edina domača družba je naš (novogoriški) Avrigo.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Kaj bo vozilo po progi Pragersko - Hodoš?

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Kaj bo vozilo?

Tovorne vlake sž-ja brižita, občasno moped. Če bo lokomotiv premalo pa tudi regan, tako kot danes, ko včasih "zaluta" v Ljubljano. Ko bo štajerska na 22,5 t/os pa žive.
Tovorne vlake ostalih operaterjev (metrans, rca...) hercules.
Potniški promet: Lokalne vlake fiat, za desiro je skoraj nemogoče, ker jih je premalo, že za obstoječe stanje.
Citadello pa vozi tista, ki bo štarta iz Ljubljanje; Po večini moped.
TGV Lyria napisal/-a:.. za povrhu pa jim crkuje še edina dobra stvar - klima.
Kolikor je znano, je siemens dovolil žegen, da lahko sž vit predela klimo. Verjetno so težave s pomožnim pretvornikom
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Kaj bo vozilo po progi Pragersko - Hodoš?

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Da je 30 garnitur, od katerih nikoli ne vozijo vse,.....
Garniture/lokomotive, skratka vsa vozna sredstva niso skoraj nikoli 100% razpoložljive. Vedno so potrebni redni ali izredni vzdrževalni posegi, z umnim vzdrževanjem se pa skuša čim bolj približati idealnemu stanju, ko vsa sredstva delajo. Vleka jim že kdaj crkne, toda v času, odkar vozijo na SŽ, sem na počasneta naletel točno 1x (enkrat), lani v jeseni, neko soboto zvečer. Tako, da to le ni tako splošen pojav.

LP in ne pretiravaj v vsaki stvari, pa prosim enkrat že razloži koliko je zate ogromno število potnikov
L.
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Kaj bo vozilo po progi Pragersko - Hodoš?

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Hm, očitno imaš res srečo, Ljubitelj, jaz sem namreč na 'počasnete' v zadnjem letu naletel v vsaj 50% primerih, ko sem šel kam z vlakom. Nazadnje pred nekaj tedni, ko sem šel v Laško, sem se isti dan dopoldne peljal tja in zvečer nazaj s 'počasnetoma'.
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Kaj bo vozilo po progi Pragersko - Hodoš?

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Re 4/4 napisal/-a: Kolikor je znano, je siemens dovolil žegen, da lahko sž vit predela klimo. Verjetno so težave s pomožnim pretvornikom
To je pet let stara novica, v kateri je navedeno, da so že jeseni 2010 predelali klimatske naprave na vseh Desirojih. Ali imaš kakšne novice, da naj bi zdaj še enkrat popravljali Siemensovo šalabajzerijo?
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Kaj bo vozilo po progi Pragersko - Hodoš?

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo! Multinacionalka Veolia (prej Connex) se je že kar dobro ugnezdila v Sloveniji pri avtobusnem prometu. Ker drugod (v Evropi in tudi po svetu) obvladujejo tudi tirni promet, bi utegnili, seveda v kolikor se jim računi izidejo, preskočiti tudi na naše tire!? Domnevam pa, da nimajo vlečnih vozil, ki bi bila kompatibilna z našim 3kV DC sistemom elektrifikacije. Torej diesel vleka ali pa nabava kompatibilnih električnih vozil. Malo verjetno.

Se pa lahko odloči seveda tudi kak drug prevoznik, morda iz Italije, kjer je sistem elektrifikacije enak. Vendar je Slovenija razmeroma redko poseljena in velemest sploh nimamo, zato najbrž tudi ni dovolj vabljive količine potnikov.

Abwarten und Tee trinken! :D
LP - Peter
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Kaj bo vozilo po progi Pragersko - Hodoš?

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Peter 5 napisal/-a:Domnevam pa, da nimajo vlečnih vozil, ki bi bila kompatibilna z našim 3kV DC sistemom elektrifikacije. Torej diesel vleka ali pa nabava kompatibilnih električnih vozil. Malo verjetno.
Zakaj malo verjetno? Najmanjši problem je njim nabavit nekaj garnitur za 3kV. Če imajo voljo in interes voziti, bodo to zagotovo tudi storili.
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Kaj bo vozilo po progi Pragersko - Hodoš?

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Ljubitelj napisal/-a:
Tovor bo najbrž tako in tako prepuščen vleki "kobilic" iz že obstoječe kobilarne, ali pa bodo še prišle kakor je načrtovano, odvisno od radodarnosti geldministra.
Kaj ima finančni minister in država s financiranjem osnovnih sredstev tovornega prometa? Ali po tvojem tudi avtoprevozniki dobivajo denar of države? No kakšne eko vzpodbude že, kaj več pa ne!. Isto velja tudi za potniški promet. Če prevoznik ne bo nabavil novih osnovnih sredstev bo še vedno preostalo lepo število muzejskih lokomotiv in garnitur

LPL
Zakaj resigniran odgovor? Nič takega nisem napisal. SŽ so državne železnice zato ima država pri financiranju odločilno besedo, saj daje poroštva za kredite oz. denar iz lastne blagajne ali ustrezunih evropskih skladov. Ker se tovrstne zadeve potrjujejo v DZ oz., na ustreznem ministrstvu, največkrat na predlog vlade (katere geldminister je član) je moj zaključek logičen. Če se je na tem področju kaj spremenilo me prosim poduči, da ne ostanem neveden.

Sicer pa nisem strokovnjak za železnice, sem pa njihov ljubitelj, rad se vozim z vlaki, najraje v vagonih (t.i. pulmanih)s klimatiziranimi kupeji z nepreveč klepetavimi sopotniki, saj rad v miru občudujem pokrajino ter kraje mimo katerih se vozim.
Ker sem že v letih se spomnim kako sva z očetom hodila na ljubljansko železniško postajo opazovati elektrifikacijo in kasnejši prihod prvih rabljenih italijanskih električnih lokomotiv. Mislim da je šlo za modele E-626 in E 636 080, kasnej sveda še "Mopede" ter francoske Brižitke. Nikakor pa ne bom pozabil "znamenitih" Gomulk, predvsem zaradi njihovega pospeška, saj je v bistvu šlo za kompozicije podzemne železnice. Ja bilo je veselje spremljati razvoj železniškega prometa, ki pa se je s krepitvijo avtoprevozniškega lobija prisilno umaknil v ozadje zato danes čutimo posledice. Mislim, da SŽ nikoli več ne bodo imele tolikšne veljave kot so jo imele včasih, pa tudi sicer v politiki ni ljudi, ki bi imeli odnos do njih. Vse skupaj je mahnjeno na avte, avtobuse ter tovornjake, železnica je zanje čisto odvečna nadloga, nekateri so se v življenju z vlakom peljali zgolj nekajkrat.

Prav zaradi naštetih razlogov sem postavil vprašanje glede voznega parka na progi Pragersko-Hodoš, saj jo poznam in se nekako predvideval odgovore, ki sem jih dobil. Torej tovorni promet bo prepuščen elektro vleki ostalo pa Fiatom, ki so počasni, več ali manj neklimatizirani ter dokaj požrešni.
Štajerski avtoprevoznik Arriva (bivša Veolija) je očitno res močan zato lahko na udobno ter hitro vožnjo (kljub najsodobnejši progi) kar mirno pozabimo.
Simpl je tanartabul.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Kaj bo vozilo po progi Pragersko - Hodoš?

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

SŽ so državne železnice zato ima država pri financiranju odločilno besedo, saj daje poroštva za kredite oz. denar iz lastne blagajne ali ustrezunih evropskih skladov.
je že res, da so SŽ v državni lasti, kot še mnoga druga podjetja. Toda država firm v svoji lasti ne more kar tako financirat in delit svoj ali evropski denar za nabavo osnovnih sredstev. Država mora skrbeti za infrastukturo in želja EU je čim večja ločitev med infrastukturo in komercialnim delom, to je potniškim in tovornim prometom. Prav zaradi nedosledne ločitve (dobiček infrasturkture je dobiček Holdinga SŽ) pretijo RS finančne kazni. Stvari so sicer pri potniškem prometu malo drugačne, saj gre za obvezno javno služno, toda potniški promet SŽ je 50% podpiran s strani države. Če neka firma ob 50% subvenciji in izkazanem dobičku ni sposobna redno obnavljati voznih sredstev, jo naj pač vzame vrag, bolje prej kot slej. Novi kandidati za državne jasli se lahko hitro najdejo. Tovornemu prometu pa država pod razno ne sme pomagati iz svoje blagajne ali blagajne EU. Za poroštva sicer ne vem, verjetno jih pa lahko daje, kot ostalim firmam.

To, in nič drugega, je razlog mojega regniranega odgovora.


LPL
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Kaj bo vozilo po progi Pragersko - Hodoš?

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

bisabre napisal/-a:...... Štajerski avtoprevoznik Arriva (bivša Veolija) je očitno res močan zato lahko na udobno ter hitro vožnjo (kljub najsodobnejši progi) kar mirno pozabimo.
Prevzem Veoliinih linij s strani Arrive je šel očitno mimo mene, ker pač nisem avtobusno orientiran. Pa nič zato. Ker je Arriva hčerinska firma nemške DB in se med ostalim ukvarja tudi s prevozi po tirih, se nič ne spremeni v zvezi z mojo pripombo, ki sem jo dal višje zgoraj v zvezi z Veolio!

LP - Peter
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Kaj bo vozilo po progi Pragersko - Hodoš?

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Ljubitelj napisal/-a:
SŽ so državne železnice zato ima država pri financiranju odločilno besedo, saj daje poroštva za kredite oz. denar iz lastne blagajne ali ustrezunih evropskih skladov.
je že res, da so SŽ v državni lasti, kot še mnoga druga podjetja. Toda država firm v svoji lasti ne more kar tako financirat in delit svoj ali evropski denar za nabavo osnovnih sredstev. Država mora skrbeti za infrastukturo in želja EU je čim večja ločitev med infrastukturo in komercialnim delom, to je potniškim in tovornim prometom. Prav zaradi nedosledne ločitve (dobiček infrasturkture je dobiček Holdinga SŽ) pretijo RS finančne kazni. Stvari so sicer pri potniškem prometu malo drugačne, saj gre za obvezno javno služno, toda potniški promet SŽ je 50% podpiran s strani države. Če neka firma ob 50% subvenciji in izkazanem dobičku ni sposobna redno obnavljati voznih sredstev, jo naj pač vzame vrag, bolje prej kot slej. Novi kandidati za državne jasli se lahko hitro najdejo. Tovornemu prometu pa država pod razno ne sme pomagati iz svoje blagajne ali blagajne EU. Za poroštva sicer ne vem, verjetno jih pa lahko daje, kot ostalim firmam.

To, in nič drugega, je razlog mojega regniranega odgovora.


LPL
Hvala za pojasnilo, saj sva se v bistvu razumela! Mene kot potnika vsekakor bolj zanima potniški vozni park kakor tovorni. In v tem smislu sem tudi razmišljal ko sem pisal o geldministru ter poroštvih.
So pa železnice (tako tovorni kot potniški promet) vedno bile politični vrtiček, temu se pač ne da izogniti, ker gre za velik in strateški biznis. Ko so v igri velike vsote pa se ve kako to gre. :wink:
Simpl je tanartabul.
Odgovori