20 novih e. lokomotiv.

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Uporabniški avatar
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 643
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Obalno-kraška
Kontakt:

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a maxima »

andrazspan napisal/-a: Možno da so zraven šteli še DC modele, če imajo drugačno številko?
Tukaj so šteti tudi DC, DE, Dual Mode in VR (najbrž tudi Smartroni).
Pa mislim da ni posodobljena številka.. Je enaka že par mesecev, med tem pa je prišlo ven kar nekaj novih Vectronov.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Da se posodobi število prodanih Vectronov.

AC (Smartorn ni vštet, je pa vštet finski) 305, in še 97 opcijskih.
MS 630 in 215 opcijskih.
DC 72 in 48 opcijskih
DE 9. Nakup ni več možen, razen v večjih količinah.
DM (dual mode) 106 in še 300 opcijskih.

Skupaj torej 1122 in še možnih 660 opcijskih. Številka se je izračunala iz vseh objavljenih sporočil za javnost. Opcijski se lahko naročijo samo do preteka določenega obdobja.
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Heisenberg napisal/-a:Stadler EURO 6000 je res zverina od lokomotive..

Nekaj podatkov :
Masa lokomotive : 120t
Obremenitev kolesnih dvojic: 20, zasnovan za 21,5 tone
Razporeditev kolesnih dvojic: Co'Co ' :thumbupl
Dolžina preko odbojnika: 23.020 mm
Moč: 5,600 kW @ 3,0 kVdc
Največja hitrost: 120 km / h (opt. 160 km / h)
Začetek vlečnega napora: 500 kN
Stalni vlečni napor: 430 kN
Napetostni sistem: DC: 3,0 kVdc / 1,5 kVdc
Varnostni sistemi: ASFA, KVB, ETCS

Pa še ena fotka povzeta z strani https://www.alphatrains.eu/en/fleet/loc ... id=1#locos
Slika
V oči mi je padla izredno visoka trakcija ob speljavi glede na dokaj nizko maso. Da ne bo slučajno masa vlaka, ki ga bo vlekla ta lokomotiva odvisna od vremena? Me čudi, da ne dodajo kakšnih 13 ton balasta in se s tem izognejo zdrsu ob neugodnih razmerah.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a mkx »

anzovc napisal/-a: V oči mi je padla izredno visoka trakcija ob speljavi glede na dokaj nizko maso.
To je vlečna sila, ki jo zmorejo VM. Kaj to pomeni v vsakdanji exploataciji, pa mora preračunati vsak prevoznik ... oziroma vzdrževalec infrastrukture (oni vedo, kakšne torne koeficiente dosegajo konkretne tirnice na konkretnih odsekih). Sicer pa: en del vlečne sile je potreben za to, da se vlak premika. Preostanek vlečne sile (če obstaja) pa se lahko uporabi za pospeševanje. Če se pri sestavi vlaka upošteva "worst case" (mokra in spolzka tirnica), potem vlak ne bo obležal, bo pa pospeševanje v slabih pogojih nikakršno, torej bo vlak prideloval zamude (v dobrih pogojih bodo pospeški ko pri formuli 1).
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

anzovc napisal/-a:
V oči mi je padla izredno visoka trakcija ob speljavi glede na dokaj nizko maso. Da ne bo slučajno masa vlaka, ki ga bo vlekla ta lokomotiva odvisna od vremena? Me čudi, da ne dodajo kakšnih 13 ton balasta in se s tem izognejo zdrsu ob neugodnih razmerah.
Obstaja deset različic opreme te lokomotive, dodatno pa še nekaj kombinacij različnih napetostnih sistemov. 126 ton je osnovna teža te (večsistemske) lokomotive, torej 21 t/os. Tale 120 tonski je menda samo 3 kV. Tista z balastom in težo večjo od 132 ton, bi bila primerna samo za Švedsko. Pa še tam upravljalec "ne zaupa" tako težkim lokomotivam izven Malmbanana, zato so romunkam izgradili 6 ton balasta, čeprav je bila izvedena študija, da večje obrabe proge ni za pričakovati.
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a anzovc »

No, zdaj ko so magistralne proge D4, tirnice UIC 60, je pa po mojem prav, da se vozi z lokomotivami, ki imajo 22,5 t/os oz. malce manj. Saj vemo kako gre - več in ceneje je treba vozit, če želiš obstati. A lahko kdo razloži, zakaj Co - Co bolj obrablja tire. Ali slučajno niso gibljive osi na podstavnem vozičku? In četudi signifikantno bolj obrabljajo progo bi to predstavljalo le kakšnih 5 - 7 % od vse bruto mase, ki bi se valila po naših progah, seveda, če bi bili vsi vlaki z šestosnimi lokomotivami. Torej dejansko bi bil % še najmanj pol manjši.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a mkx »

Odkar je infrstruktura ločena od prevoznikov, vsak vleče v svojo smer: prevoznik v maksimalen izkoristek trase in voznih sredstev (ter svojih ljudi), infrastruktura pa v minimalno obrabo le-te in posledično minimalne stroške vzdrževanja (in čim manj svojih ljudi). Kompromis so kategorije prog in teh se morajo držati tako eni kot drugi ... da je na koncu odvijanje prometa čim bolj tekoče brez preštevilnih zapor zaradi izrednih dogodkov ali vzdrževanja.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Terminski plan dobave 1.sklopa novih potniških garnitur družbe SŽ- Potniški promet, d.o.o. je naslednji:
11 vozil EMG FLIRT do 30.6.2021,
10 vozil EMG KISS do izteka 50.tedna v koledarskem letu 2021.
Terminski plan za dobavo 2. sklopa ostaja nespremenjen.
V načrtu investicij do leta 2030 se predvideva za družbo SŽ-Tovorni promet, d.o.o. nabava novih voznih sredstev:
nabava 20 elok med 2023 in 2027
nabava 4 dlok med 2028 in 2029
nabava 120 vagonov Sggrrs v letih 2026 2028.
V primeru realizacije nabave se število lastnih lokomotiv in vagonov ne bo povečalo, ker gre za zamenjavo starih in dotrajanih vozil.
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 804
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Re 4/4 napisal/-a: 28.06.2021, 17:52 Terminski plan dobave 1.sklopa novih potniških garnitur družbe SŽ- Potniški promet, d.o.o. je naslednji:
11 vozil EMG FLIRT do 30.6.2021,
10 vozil EMG KISS do izteka 50.tedna v koledarskem letu 2021.
Terminski plan za dobavo 2. sklopa ostaja nespremenjen.
V načrtu investicij do leta 2030 se predvideva za družbo SŽ-Tovorni promet, d.o.o. nabava novih voznih sredstev:
nabava 20 elok med 2023 in 2027
nabava 4 dlok med 2028 in 2029
nabava 120 vagonov Sggrrs v letih 2026 2028.
V primeru realizacije nabave se število lastnih lokomotiv in vagonov ne bo povečalo, ker gre za zamenjavo starih in dotrajanih vozil.
Super, me pa zanima, če se že mogoče ve, katere lokomotive naj bi to bile? Dragon, Eurorunner...?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

vidkrt napisal/-a: 28.06.2021, 18:25
Super, me pa zanima, če se že mogoče ve, katere lokomotive naj bi to bile? Dragon, Eurorunner...?
Pa kje si ti sedaj Eurorunnerje našel? Že deset let niso več naprodaj.

Bo Bo Vectron ali Traxx MS 3
Co Co Stadler Euro, pogojno Newag Dragon

Dizel CZ Loko EffiLiner 2000, ostali ne ponujajo dizelskih v tako majhnih količinah.
Uporabniški avatar
Žiga
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 225
Pridružen: 16.09.2009, 21:36

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Žiga »

Re 4/4 napisal/-a: 28.06.2021, 17:52 nabava 20 elok med 2023 in 2027
...
V primeru realizacije nabave se število lastnih lokomotiv in vagonov ne bo povečalo, ker gre za zamenjavo starih in dotrajanih vozil.
Potemtakem bo 18 Brižit in 9 preostalih Mopedov vozilo še naprej?
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Žiga napisal/-a: 29.06.2021, 11:07
Re 4/4 napisal/-a: 28.06.2021, 17:52 nabava 20 elok med 2023 in 2027
...
V primeru realizacije nabave se število lastnih lokomotiv in vagonov ne bo povečalo, ker gre za zamenjavo starih in dotrajanih vozil.
Potemtakem bo 18 Brižit in 9 preostalih Mopedov vozilo še naprej?
Mopedi niso last tovornega prometa!
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Žiga napisal/-a: 29.06.2021, 11:07
Re 4/4 napisal/-a: 28.06.2021, 17:52 nabava 20 elok med 2023 in 2027
...
V primeru realizacije nabave se število lastnih lokomotiv in vagonov ne bo povečalo, ker gre za zamenjavo starih in dotrajanih vozil.
Potemtakem bo 18 Brižit in 9 preostalih Mopedov vozilo še naprej?
Kot kaže, jih lahko ostane 15-17, ja. Eno so sicer že odstavili, samo za Mopede pa ne bi rekel, kako bo, ker niso od tovornega prometa (rezervni deli??). Iz propadlega razpisa za vgradnjo ETCS se da razbrati, da bodo Taurusi predvidoma bolj pogosto zahajali daleč čez mejo (Nemčija, Češka, Madžarska), tako da, očitno jim ne preostane drugega, kot da Brižita še naprej vozi, čeprav jamrajo, da ni več primerna. :roll: Lahko pa si še vmes izmislijo nov razpis, če bo denar.
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 264
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Benny »

Potniški promet ima v planu nakup 6 novih večsistemskih lokomotiv, je v enem od zadnjih intervjujev potrdil tako Dušan Mes kot direktorica potniškega prometa Darja Kocjan.

Kar se tiče tovornega prometa so pa tole najnovejše novice;

https://www.delo.si/gospodarstvo/novice ... -v-regiji/

V zaključni fazi je dokumentacija za nadaljevanje posodobitve našega voznega parka električnih in dizel lokomotiv. Načrtujejo, da bodo v naslednjih letih v vozna sredstva vložili več kot 161 milijonov evrov, kar jih bo omogočilo še nadaljnje izboljševanje njihovih storitev..
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Po potniškem prometu, se je za enak korak odločil tudi SŽ tovorni promet.

Najem 2 električnih lokomotiv za obdobje 24 mesecev
Lokomotivi, ki sta predmet najema morata imeti veljavno homologacijo za Slovenijo, Avstrijo in Hrvaško. Lokomotivi morata imeti veljavna obratovalna dovoljenja za vožnjo po Sloveniji, Hrvaški in Avstriji. Lokomotivi morata omogočati vožnje na sistemih napetosti 3 kV dc, 15 kV 16,7 Hz ac, 25kV 50 Hz ac; osna obremenitev max (22,5 t).
Lokomotivi morata biti opremljeni za vožnje tovornih vlakov (UIC povezava).

Ponujeni vlečni vozili morata biti proizvedeni po letu 2010. Lokomotivi naj bosta ES64U4 (kot vrste 541 v Sloveniji, vrste 1216 v Avstriji) ali Vectron (kot vrste 1293 v Avstriji, vrste 193 v Nemčiji) ali enakovredne.
Odgovori