20 novih e. lokomotiv.

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Zaradi obsežnih gradbenih del na železniškem omrežju, na najbolj obremenjenih odsekih Ljubljana - Divača in Zidani Most - Špilje/Hodoš, in posledično velikih nepredvidenih ovir pri izvajanju železniškega prometa so konec septembra 2021 nastale okoliščine, ki jih naročnik tega javnega naročila ni povzročil, nanje nima vpliva in jih ne more odpraviti, je pa zaradi njih prišlo do velikih motenj pri zagotavljanju lokomotiv za vleko, nastale so težave pri vseh planiranih prevozih.
V tem času so se pojavili dodatni nepredvideni prevozi iz Kopra proti Avstriji (ruda in premog za potrebe železarne) in Madžarski (kontejnerski promet), prevoz žitaric na relaciji Dobova - Sežana in povečane potrebe domačega gospodarstva, predvsem energetske in prehrambene industrije. Ob sočasnih nepredvidenih ovirah v železniškem prometu zaradi obsežnih gradbenih del, so se torej povečale tudi zahteve po prevozih.
Kupci so dodatne zahteve po prevozih podali zadnji trenutek, prevoze potrebujejo takoj oziroma v zelo kratkem času. Naročnik z gospodarjenjem z obstoječim voznim parkom lokomotiv, ne more ustrezno zadostiti trenutni situaciji, edina rešitev je hitra sklenitev pogodbe za najem lokomotiv, olajšana tudi v zvezi z dokazovanjem pogojev (9. odstavek 46. člena ZJN-3). Pri tem je potrebno upoštevati, da izvedba rednega postopka javnega naročanja zaradi rokov določenih za pridobitev ponudbe in rokov izvedbe postopka javnega naročanja (postopek javnega naročila ne bi bil zaključen prej kot v roku dveh mesecev), ne omogoča hitre sklenitve pogodbe za najem lokomotiv.
Z namenom, da zadostimo potrebam trga po železniških prevozih blaga, ob upoštevanju omejitev v železniškem prometu na območju Republike Slovenije in v izogib večji gospodarski škodi (tako za SŽ, kot za slovensko gospodarstvo - obstaja resna nevarnost zaustavitve nekaterih proizvodnih in energetskih podjetji. Kot primer navajamo potrebe energetske družbe Toplarna Ljubljana, ki mora v kratkem času zagotoviti dovolj premoga za ogrevanje in železarne Voest Linz, kateri grozi zaustavitev plavžev, v kolikor ne zagotovimo dovolj velikega obsega prevoza rude in premoga.) , mora naročnik n najkrajšem možnem času zagotovi najem 2 (dveh) elektro lokomotiv za obdobje predvidoma enega leta.
Takojšen kratkoročni najem dveh elektro lokomotiv, ki imajo:
- uporabno dovoljenje za vožnjo na mreži SŽ in ÖBB,
- najmanj 6000KW/3000kN vlečne sile,
- za katero imajo strojevodje družbe SŽ-VIT, d.o.o. že pridobljena znanja in dovoljena za vožnjo in omogočajo enojno zasedbo z vlečnim osebjem in
- omogočajo enojno zasedbo z vlečnim osebjem, nam lahko zagotovi družba Metrans Danubia.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a trocken »

Tisto rudo za VOEST se je včasih po Soškem koridorju zvozilo. Ne vem, zakaj se ga sedaj v ta namen prav nič ne uporablja. So se mar spremenile dimenzije premoga in železa, da je sedaj potrebno voziti (kljub gradbiščem) samo po "jedrnih" koridorjih.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Vzroki so metafizične narave.
preglednik
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a trocken »

preglednik napisal/-a: 29.12.2021, 13:04 Vzroki so metafizične narave.
Bo kar res, da se sam Aristotel ukvarja z našo prometno politiko.
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

V mesecu juliju 2022 bo zaprta proga Trbiž - Videm. Govori se o obvoznih vlakih skozi Slovenijo. Kako bo to izpeljano, mi ni jasno :?:

https://www.triesteallnews.it/2021/12/f ... soluzioni/#
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Urban91 napisal/-a: 29.12.2021, 15:21 V mesecu juliju 2022 bo zaprta proga Trbiž - Videm. Govori se o obvoznih vlakih skozi Slovenijo. Kako bo to izpeljano, mi ni jasno :?:

https://www.triesteallnews.it/2021/12/f ... soluzioni/#
A ne veš? Railjet in Nightjet z Reganom po Bohinjki :D :D :D
(Čeprav ta druga možnost sploh ni tako nemogoča.)
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Urban91 napisal/-a: 29.12.2021, 15:21 V mesecu juliju 2022 bo zaprta proga Trbiž - Videm. Govori se o obvoznih vlakih skozi Slovenijo. Kako bo to izpeljano, mi ni jasno :?:
Glavnina na relaciji Opčine-Ljubljana-Jesenice, en del pa še na Šentilj.
1 mesec brez remonta in z obvozom bo treba potrpeti, potem se pa že zapira odsek Brezovica-Preserje, pa bo spet tako kot je bilo :lol:
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Re 4/4 napisal/-a: 28.12.2021, 18:53 Takojšen kratkoročni najem dveh elektro lokomotiv, ki imajo:
- najmanj 6000KW/3000kN vlečne sile,
Pri vlečni sili je kakšna ničla odveč.
Sicer pa tudi ko ni bilo praktično nobenih zapor ali ovir v prometu je vedno primanjkovalo mašin in strojnega osebja.
Več kot očitno naša kronična bolezen...
kvak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 385
Pridružen: 18.07.2009, 16:34

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a kvak »

sedaj bi pa posojeni 664 prav prišli...
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a preglednik »

TGV Lyria napisal/-a: 29.12.2021, 16:42
Urban91 napisal/-a: 29.12.2021, 15:21 V mesecu juliju 2022 bo zaprta proga Trbiž - Videm. Govori se o obvoznih vlakih skozi Slovenijo. Kako bo to izpeljano, mi ni jasno :?:

https://www.triesteallnews.it/2021/12/f ... soluzioni/#
A ne veš? Railjet in Nightjet z Reganom po Bohinjki :D :D :D
(Čeprav ta druga možnost sploh ni tako nemogoča.)
Ta opcija - obvoz brzih vlakov v smeri Dunaj - Rim po Bohinjki, je bila v časih JŽ edina normalna opcija. Pa ni bilo malo teh obvozov: celo popotresno obdobje, zrušitev mosta v kraju Chiusaforte v 60-tih letih ter vsi ostali izredni dogodki. V tistih časih je bila Pontebana v podobnem stanju kot Bohinjka, bila pa je elektrificirana.
preglednik
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

preglednik napisal/-a: 29.12.2021, 18:08
TGV Lyria napisal/-a: 29.12.2021, 16:42
A ne veš? Railjet in Nightjet z Reganom po Bohinjki :D :D :D
(Čeprav ta druga možnost sploh ni tako nemogoča.)
Ta opcija - obvoz brzih vlakov v smeri Dunaj - Rim po Bohinjki, je bila v časih JŽ edina normalna opcija. Pa ni bilo malo teh obvozov: celo popotresno obdobje, zrušitev mosta v kraju Chiusaforte v 60-tih letih ter vsi ostali izredni dogodki. V tistih časih je bila Pontebana v podobnem stanju kot Bohinjka, bila pa je elektrificirana.
Railjet v nobenem primeru ne gre, bo moral imeti obvoz po cesti, če seveda sploh gre za popolno zaporo. Ne more iti z nobeno drugo mašino kot z 1216. Teoretično bi ga lahko prišel iskat Hercules, ampak to so zaenkrat bile zgolj probe.
Nightjeti pa so letos še klasike, in jih lahko vleče karkoli. Bohinjka pa je časovno najhitrejši obvoz od Vidma do Beljaka. Sredi noči menda ne mislijo zbujati potnikov in presedati na avtobuse? Bi šlo pa precej na tesno, 3 pari vsako noč (Milano, Rim, Benetke) in poleti še sezonski vlak za Livorno 3x tedensko.
V 2023 pa tudi to odpade, ko bodo prišle tiste nove nočne garniture na sceno. Isti problem kot zgoraj RJ.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a desiro »

TGV Lyria napisal/-a: 29.12.2021, 19:27

Railjet v nobenem primeru ne gre, bo moral imeti obvoz po cesti, če seveda sploh gre za popolno zaporo. Ne more iti z nobeno drugo mašino kot z 1216. Teoretično bi ga lahko prišel iskat Hercules, ampak to so zaenkrat bile zgolj probe.
Zakaj pa ne? Teoretično se tudi railjeta lahko vleče z katerokoli lokomotivo, morda bi za potrebe oskrbovanja z elektriko in teže res rabili 2 lok ampak šlo pa bi...
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a mkx »

desiro napisal/-a: 29.12.2021, 23:53 Teoretično se tudi railjeta lahko vleče z katerokoli lokomotivo, morda bi za potrebe oskrbovanja z elektriko in teže res rabili 2 lok ampak šlo pa bi...

Glede na to, da se za oskrbo vagonov z elektriko tipično ne spreminja frekvence napajanja in da je 1216 sposobna vožnje tako pod 50Hz, 16,7Hz in DC, bi rekel, da vagoni RJ garniture čisto dobro delujejo z vsemi načini napajanja in bi ta del pokril katerikoli dizel z možnostjo napajanja vagonov (npr. Regan).
Pri RJ garniturah zna biti večji problem komunikacija z krmilnim vagonom, še največji show-stopper zna biti komanda za blokado/deblokado vrat v vagonih. Če se da pomožno lokomotivo na čelo vlaka, potem komunikacija med krmilnim vagonom in "toplo" lokomotivo ni pomembna, vprašanje je kaj je z ostalimi stvarmi (vrata, ostalo udobje)... kot zasilna vleka (brez potniških postankov) bi verjetno šlo. Brez ene lokomotive 1216 v kompoziciji pa morda res ne bi šlo...
LP, Metod
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Eno laično vprašanje.
Kako pa je deblokada vrat urejena na klasikah?
Hkrati bi mi bilo pa čudno, da bi Siemens na viaggio confort pozabil na kompatibilnost s starejšimi lokomotivami.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

urban120 napisal/-a: 30.12.2021, 13:37 Eno laično vprašanje.
Kako pa je deblokada vrat urejena na klasikah?
Hkrati bi mi bilo pa čudno, da bi Siemens na viaggio confort pozabil na kompatibilnost s starejšimi lokomotivami.
SŽ vagoni imajo TB5, torej deblokado vseh vrat pod 5 km/h. Avstrijski imajo ponavadi TB0 (deblokada ob ustavitvi), dodatno pa še LAT sistem za Italijo - v tem primeru strojevodja na lokomotivi deblokira vrata samo na tisti strani, na kateri je peron. Mora pa biti tudi lokomotiva opremljena s tem - avstrijske 1216 npr. so, pa naše 541 menda tudi, za Vectrone že nisem več siguren.
Railjet je vsekakor vezan na ta sistem, zato mora biti zvezan s Taurusom. Je bil že od začetka planiran za vleko z njimi. Se pa da dobiti tudi Viaggio Comfort z ostalimi sistemi deblokade, primer so novi češki Interjeti, ki so kompatibilni z vsemi njihovimi lokomotivami in jih zdaj vleče Eso (serija 362).
Odgovori