20 novih e. lokomotiv.

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

mkx napisal/-a: 30.12.2021, 10:21
desiro napisal/-a: 29.12.2021, 23:53 Teoretično se tudi railjeta lahko vleče z katerokoli lokomotivo, morda bi za potrebe oskrbovanja z elektriko in teže res rabili 2 lok ampak šlo pa bi...

Glede na to, da se za oskrbo vagonov z elektriko tipično ne spreminja frekvence napajanja in da je 1216 sposobna vožnje tako pod 50Hz, 16,7Hz in DC, bi rekel, da vagoni RJ garniture čisto dobro delujejo z vsemi načini napajanja in bi ta del pokril katerikoli dizel z možnostjo napajanja vagonov (npr. Regan).
Pri RJ garniturah zna biti večji problem komunikacija z krmilnim vagonom, še največji show-stopper zna biti komanda za blokado/deblokado vrat v vagonih. Če se da pomožno lokomotivo na čelo vlaka, potem komunikacija med krmilnim vagonom in "toplo" lokomotivo ni pomembna, vprašanje je kaj je z ostalimi stvarmi (vrata, ostalo udobje)... kot zasilna vleka (brez potniških postankov) bi verjetno šlo. Brez ene lokomotive 1216 v kompoziciji pa morda res ne bi šlo...
RailJet brez delujoče ustrezne lokomotive se obnaša kot klasika, edino strojevodja potem nima dostopa do telemetrije, ki jo le ta pošilja na lokomotivo preko OBB/WTB Je že kdo pozabil na Čehe. @TGV Lyria, kako pa kaj pa banana na ČD RailJetu. :D
Največji problem je, da vagoni ne ustrezajo po RIC, zato potrebujejo poseben dogovor za prevoz čez Slovenijo. Po bohinjki pa ga ne bo, saj se lokomotiva v rednem prometu ne ločuje, razen v primeru defektenga krmilnega vagona, kjer se ta samo izloči in deluje kot navadni vagon.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a urban120 »

TGV Lyria napisal/-a: 30.12.2021, 13:51
SŽ vagoni imajo TB5, torej deblokado vseh vrat pod 5 km/h. Avstrijski imajo ponavadi TB0 (deblokada ob ustavitvi)...
Hvala za info :thumbupl
Aha, a to torej pomeni, da lahko potnik na postaji odpre vrata tudi na napačni strani?

Za RJ pa, a je možno, da se lahko znotraj garniture nastavi TB0 ali pa, da sprevodnik ročno (centralno) deblokira vrata?
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 30.12.2021, 13:54 RailJet brez delujoče ustrezne lokomotive se obnaša kot klasika, edino strojevodja potem nima dostopa do telemetrije, ki jo le ta pošilja na lokomotivo preko OBB/WTB Je že kdo pozabil na Čehe. @TGV Lyria, kako pa kaj pa banana na ČD RailJetu. :D
Res je, tudi to varianto smo že videli :D
Re 4/4 napisal/-a: 30.12.2021, 13:54 Največji problem je, da vagoni ne ustrezajo po RIC, zato potrebujejo poseben dogovor za prevoz čez Slovenijo. Po bohinjki pa ga ne bo, saj se lokomotiva v rednem prometu ne ločuje, razen v primeru defektenga krmilnega vagona, kjer se ta samo izloči in deluje kot navadni vagon.
Konec koncev tudi ni potrebe da bi RJ obvažal po Bohinjki, ker vozi podnevi in se da zrihtat nadomestni prevoz z avtobusom. Bolj so problem Nightjeti sredi noči, ampak tisti so pa klasike s TB0/LAT.
urban120 napisal/-a: 30.12.2021, 15:16 Aha, a to torej pomeni, da lahko potnik na postaji odpre vrata tudi na napačni strani?
Jes. Še huje, odpre jih lahko pri vsakem postanku, tudi ko vlak ni na postaji.
Poleti ko sem šel iz Bratislave v Split, smo imeli v sestavi 3 bivše ruske spalnike in 2 frišno prenovljena slovaška kupe vagona, ki sta imela vgrajen samodejen TB0. In vsakič, čisto vsakič, ko smo se kjerkoli ustavili (npr. pred signalom) je bilo iz njune smeri slišati piskanje. Seveda, opremljena sta s podobnimi zvočnimi signali kot naši Stadlerji, pri ustavitvi so se vrata na obeh straneh deblokirala in zaslišalo se je dobro znano piskanje. Sem na lastne oči ob sprehodu skozi stoječi vlak videl, da gorijo lučke na gumbih za odpiranje vrat na obeh straneh, pa čeprav sploh nismo stali na postaji.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a desiro »

Sistemi krmiljenja vrat pravilomapotrebujejo komunikacijo z krmilno enoto sepravi v našem primeru primerno lokomotivo, v kolikor te enote ni so vagoni avtomatsko v sistemu TB5 podanega konsenza za odpiranje vseh vrat pod 5 km/h.

Rzlični sistemi krmiljenja vrat imajo različne zahteve, npr avstrijski sistem zahteva da ima zadnji vagon vkljopljene rdeče sklepne luči, drugače zadeva ne deluje.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a mkx »

Vse informacije o railjet vagonih do sedaj kažejo na to, da garnitura kot celota deluje le, če je v kompoziciji ustrezna vlakovna lokomotiva. Ampak: ali to pomeni, da na vlak ne more biti pripeta nezdružljiva priprega? Predstavljam si, da bi v primeru obvoza po Soškem koridorju, na vlaku pustili 1216, dizel pa bi bil priprega (morda dodatno še doprega). Ali bi lahko ta odsek vlaki prevozili in bi ob tem relevantni kontrolni sistemi v 1216 delovali na baterije? Mislim si, da bi bilo možno napajanje vlaka z elektriko iz priprežne lokomotive skozi (hladno) vlakovno. Ali pač ne?
LP, Metod
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Kako pa je z izpiti in dovoljenji za Taurus in Hercules? Ali bi bilo možno, da ima OBB dovolj Herculesov in strojevodij, da jih pošlje v dvojniku.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

urban120 napisal/-a: 01.01.2022, 11:44 Kako pa je z izpiti in dovoljenji za Taurus in Hercules? Ali bi bilo možno, da ima OBB dovolj Herculesov in strojevodij, da jih pošlje v dvojniku.
Taurus osna kategorija D2
Bohinjska proga osna kategorija C3

Pozabite na obvoz. Pontebbana ne bo prvič in ne zadnjič zaprta. Sploh pa pozabite na to, če kdo upa, da bo šlo do sosednje Gorice.
mkx napisal/-a: 01.01.2022, 11:13 Vse informacije o railjet vagonih do sedaj kažejo na to, da garnitura kot celota deluje le, če je v kompoziciji ustrezna vlakovna lokomotiva. Ampak: ali to pomeni, da na vlak ne more biti pripeta nezdružljiva priprega? Predstavljam si, da bi v primeru obvoza po Soškem koridorju, na vlaku pustili 1216, dizel pa bi bil priprega (morda dodatno še doprega). Ali bi lahko ta odsek vlaki prevozili in bi ob tem relevantni kontrolni sistemi v 1216 delovali na baterije? Mislim si, da bi bilo možno napajanje vlaka z elektriko iz priprežne lokomotive skozi (hladno) vlakovno. Ali pač ne?
Komunikacija med lokomotivo na RailJetu in garnituro, ter drugo lokomotivo, če bi bila pred krmilnim členom ali pred Taurusom, poteka preko WTB-ja in sicer ne po tistem, ki je standardiziran, ampak preko ÖBB/WTB, ki ni enak standardnemu WTB. ÖBB/WTB deluje kot koncept z ÖBB daljinskim krmiljenjem. Torej vse serije lokomotiv so med samo kompatibilne z njihovim nacionalnim sistemom. Torej, če ima katerakoli druga lokomotiva (ni pomembna serija) vgrajen ta avstrijski sistem, lahko komunicira s celotno kompozicijo, v nasprotnem primeru pa je nezdružljiva in nudi samo možnost prevoza. Prevoz nezasedene aktivne lokomotive, brez komunikacije s strojevodjo, ne verjamem da je dovoljena. Hercules je združljiv, vendar uporaben samo za prevoz v sili.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a mkx »

Re 4/4 napisal/-a: 01.01.2022, 13:00 ... v nasprotnem primeru pa je nezdružljiva in nudi samo možnost prevoza. Prevoz nezasedene aktivne lokomotive, brez komunikacije s strojevodjo, ne verjamem da je dovoljena. Hercules je združljiv, vendar uporaben samo za prevoz v sili.

OK, to da Taurus (tudi kot vagon) ni združljiv s progo Nova Gorica - Jesenice, je najbrž "deal breaker" za obvoze RJ po tej progi. Sicer pa bi bil dizel v tem primeru najverjetneje uporabljen samo za "prevoz v sili" in bi v tem primeru Taurus bil zaseden.
LP, Metod
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 01.01.2022, 13:00 Pozabite na obvoz. Pontebbana ne bo prvič in ne zadnjič zaprta. Sploh pa pozabite na to, če kdo upa, da bo šlo do sosednje Gorice.
Seveda ne bo prvič. In obvozi zanjo so se vedno delali - prek Bohinjke!
Kakšna druga ideja za spalnike? Presedanje na avtobus sredi noči? Vožnja čez Ljubljano in podaljšanje voznega časa še za 2 uri v primerjavi z obvozom prek Bohinjke?
Ne pozabi, da so v poletnem času praktično razprodani.

In v čem je problem vožnje do sosednje Gorice? Tri od štirih vlakov po Italiji itak vozi Trenitalia, in ponavadi so jih prišli iskat z D345 v Novo Gorico. Samo beneški bi bil problem, ker dvomim da sme Hercules do Gorice, za Regana mi je jasno da ne sme.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Najprej eno srečno Novo leto vsem skupaj! Z zanimanjem sledim tej razpravi. Mislim, da je edini problem, da na Bohinjko RJ ne sme (kot običajna garnitura zapeto za neko dizelsko lokomotivo) v osnem pritisku Taurusa, ki presega 20ton/os.
Spomnim se, kako so nekoč Avstrijci naš muzejski vlak v Pliberku enostavno združili z njihovo redno potniško dizelsko garnituro pa še SBB potniški vagon je bil zraven in vse skupaj je naša 17-006 kot reden potniški vlak potegnila da Celovca. Kdo je takrat delal za vse to homologacijo in papirje? Pa Slovenja niti v EU še ni bila, če se prav spomnim.
Da Reagan ne sme v Staro Gorico je vzrok lahko edino ekološke narave. Ali pa mogoče še kje?
Vse se da, če se hoče, če se pa noče se pa lahko za to dobi tisoč vzrokov.
preglednik
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

preglednik napisal/-a: 01.01.2022, 16:17 Da Reagan ne sme v Staro Gorico je vzrok lahko edino ekološke narave. Ali pa mogoče še kje?
SCMT in ta jajca, pa toga italijanska pravila. Gorica ima ta problem, da vlak iz Nove Gorice dejansko pri uvozu prečka glavno progo, torej vozi pod italijansko signalizacijo.
Še enkrat: razprava o transportu Railjeta s pretežkim Taurusom po Bohinjki je nesmiselna, ker vlak vozi podnevi in se lahko uredi nadomestni prevoz z avtobusom. Kvečjemu bi se morala vrteti okrog obvoza za Nightjet nočne vlake.

p.s. Kaj pa če bi moderatorji za tole razpravo uredili svojo temo, ali pa jo priključili temi Bohinjska progav podforumu Slovenske železnice? Ker smo zabredli globoko v off topic.
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

Med postajama Vrtojba in Gorica je bila pred kratkim vključena medpostajna odvisnost.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a urban120 »

TGV Lyria napisal/-a: 01.01.2022, 16:35
Še enkrat: razprava o transportu Railjeta s pretežkim Taurusom po Bohinjki je nesmiselna, ker vlak vozi podnevi in se lahko uredi nadomestni prevoz z avtobusom. Kvečjemu bi se morala vrteti okrog obvoza za Nightjet nočne vlake.
RJ ima kapaciteto 392 potnikov, kar je kar veliko avotbusov. Mislim, da ima OBB, v kolikor izredna trasa na Bohinjki in dizel vleka ne predstavlja prevelikih stroškov(ali pa večjih kot avtobusi), dovolj razlogov za obvoz RJ po bohinjki.
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 752
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a andre85 »

Za 392 potnikov rabiš 5 Seter 431 ali pa 531 DT. Oba modela avtobusa imamo tudi v Postbusovem voznem parku v zadostni količini.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: 20 novih e. lokomotiv.

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ponudbo na razpisu tovornega prometa za najem dveh lokomotiv, je pričakovano oddal samo ELL Austria. Cena je 2,23 milijona evrov brez DDV.
Odgovori