Nove garniture Stadler

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

desiro napisal/-a:super....v elaboratu je napisano
Oddaljenost od elektrificirane železniške proge z enosmerno napetostjo 3 kV je večja od 20
m, zato dodatni ukrepi zaradi bližine visoke napetosti niso potrebni.
Ja madona pa kaj ne mislijo postaviti voznega voda na tir da bi se električno vozilo samo zapeljalo v pralnico (pred pranjem se seveda del voznega voda ki je na območju pralnice izkopi in ozemlji). tako kot imajo to rešeno v tujini... :roll: #-o #-o
Ker nisem šel brati razpisne dokumentacije, me zanima ali bo še vedno stacionarna pralna naprava. V tem primeru je potreba po pomoči dizel lokomotive neizbežna, razen če bi speli dve garnituri in bi druga vršila premikanje skozi pralno enoto. V kolikor se bi vršil premik z dodatno garnituro, bi bilo dobro vgraditi dodatno varnost glede izklopa napetosti. To bi bilo najboljše po principu ključa kateri bi blokiral vklop sistema pranja, da se popolnoma izloči človeški faktor.

V Špiljah se je zaradi pomote pri preklopu sistema napetosti naredilo že kar nekaj lokomotiv začasno nevoznih. Pustimo ob strani kdo je bil kriv, dejstvo je da je bil človeški faktor. Tu bi bile lahko posledice bistveno hujše, če ne celo tragične.

Se pa strinjam s tabo, drat gor.
Tine
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a desiro »

Sklepam da bo res stacionarna, a vendar pere se lahko tudi z mehko vodo, če se prav spomnim ima vsaj serija 541 program pri katerem bi se čez stacionarno pralnico med pranjem lahko sama premikala.

Ker voda sama po sebi ni tako grozno prevodna, v nasprotnem primeru bi ob vsakem močnem dežju prebijalo na strehi lokomotiv.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
sierra5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 85
Pridružen: 11.02.2019, 9:04

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a sierra5 »

"OPIS OBSTOJEČEGA STANJA
Pralnica Ljubljana je bila zgrajena leta 1976, od tedaj ni bilo neposrednega vlaganja v samo pralno infrastrukturo. Na ravni vzdrževanja so potekala nujna dela, za delovanje krtač (menjava po popolni iztrošenosti, sicer brez dodatnih aktivacij na OS). Sistem zunanjega pranja železniških potniških vozil poteka z vklapljanjem vertikalno postavljenih krtač, ki s funkcijo rotiranja opravljajo opletanje po plašču vagona ali vozila. Pred vklopom rotirajočih se krtač je potreben ročni nanos čistila na plašč tirnega vozila, s čimer se doseže približni učinek penetracije čistila v nečistočo zunanjega dela tirnega vozila. V nadaljevanju sledi izpiranje čistila in nečistoče z vozila. Pršilne šobe za vodo – kot celoten sistem izpiranja, ki sodi v sklop pranja, je ravno tako kot sistem za pranje iztrošen in kot tak izjemno velik porabnik vode. Sistem na krtačah nima vgrajenih mehanizmov razbremenitve pritiskov na plašč vozila, krtače ne vsebujejo avtomatskega odmika niti so opremljene z minimalnim varovalnim sistemom proti fizičnim poškodbam.
V sklopu pralnice je v vsakem primeru NUJNO potrebna sanacija površine za odvodnjavanje odplak iz pralnice. Kot prepotrebni ukrep je potrebna gradbena sanacija kanalov za odvodnjavanje s hidroizolacijo usmerjevalne površine za odplake v zbirališče (podzemni rezervoar), kjer se preko tehnologije prečiščevanja preusmeri v javno kanalizacijsko mrežo meteornih voda.
Izbrana tehnologija pranja železniških tirnih vozil mora vsebovati vse elemente za samostojno delovanje po pred nastavljenih programih, ki bodo sledili potrebam naročnika z vsem njegovim voznim parkom. Vozna sredstva zajemajo vagone elektromotorne garniture in diesel motorne garniture v razponu od popolnoma novih do 50 let starih vozil - popis vozil z dimenzijami:
Tabela št.1.: Dimenzije potniških vozil

V okviru obstoječe pralnice so naprave in oprema, ki bo ostala v uporabi tudi po obnovitvi:
 zbiralnik odpadnih voda, ki je s pomočjo čistilne naprave primerno očisti odplake in jih nato potiska v javno komunalno mrežo,
 zmogljivo električno omrežje,
 zmogljiv vodovodni priključek za nemoteno delovanje pralnice,
 kineta v katero bodo nameščeni potrebni infrastrukturni vodi (vodovodna napeljava, električni kabli, komunikacijski kabli, oskrbovalne cevi in priključki),
 zidan objekt, v katerem bo nameščena oskrbovalna oprema za delovanje pralnice. 2. ZAHTEVE NAROČNIKA
Tehnične zahteve nove tehnologije pranja potniških tirnih vozil so:
 Predložitev protokola predvidenih aktivnosti za primer reševanja okvare na pralnem sistemu,
 odzivnost servisne službe - takojšnji (telefon, e-pošta),
 prihod servisne službe na objekt najkasneje v 4 urah v delovnem dnevu od prejema telefonskega klica oziroma prejema elektronskega sporočila o okvari,
 garancijska doba na tehnološki opremi 2 leti,
 sklenitev pogodbe za 5 letno obdobje vzdrževanja in servisiranja opreme,
 proizvod in komponente narejeni po CE in Evropskih regulacijah,
 zagotovljena varnost delovanja strojne opreme, z zaščito proti samo-vklopitvi naprave (pralnice): SIST EN ISO 14118: 2018,
 vgrajene funkcije: Zaustavitev v sili pralnega sistema: SIST EN ISO 13850:2008,
 vgrajena varnost pred poškodbami zaradi električne napetosti: SIST EN 60204-1: 2018,
 zagotovljena varnost pri upravljanju z napravo/pralnico: SIST EN 60447: 2004,
 varnost pri vzdrževanju fiksnih in premikajočih delov za zaščito oseb pred mehanskimi tveganji: SIST EN ISO 14120:2015,
 zagotovljena varnost pri obratovanju pnevmatičnih sistemov: SIST EN ISO 4414: 2010,
 varovanje z zagotavljanjem minimalne razdalje premikajočih se delov z zaščito pred poškodbami in zmečkaninami človeškega telesa: SIST EN 349: 1997 + A1: 2008,
 zaščita pocinkanih kovinskih delov s C4 premazom,
 vse dobavljene komponente s certifikatom IP 65,
 sestavina ohišja stikal iz nerjavečega jekla (zaščita stikal),
 držala in ogrodja filtrov s prijemalkami morajo biti zasnovani iz nerjavečega jekla,
 elektro magnetni ventili s posebno proti udarno vodno zaščito,
 dozirne črpalke morajo zagotavljati blaženje vodnih udarov in uravnavanje tlaka,
 oprema in elektro motorji visoke kakovosti s frekvenčnimi regulatorji in neposrednega Evropskega porekla,
 strešni valj mora biti predeljen; gibanje v dveh delih ali skupaj ali ločeno,
 model pralnice mora poleg predelnih krtač vključevati dva para stranskih pralnih valjev, dimenzije, ki bo zagotavljala pranje vseh vozil na seznamu (priloga: Dimenzije potniških vozi),
 v ponudbi mora biti vključena zaščita proti pršenju okolice,
 zagotovljena podpora čelnega 3D pranje potniških vozil,
 oprema mora vključevati tudi zaščito proti prevratu (veter – vetrovne razmere v Ljubljani in Mariboru),
 kapaciteta zalogovnika za svežo vodo 4.000 litrov,
 stranski valji morajo zagotoviti pranje najvišje dvopodne garniture STADLER FIZZ EMG,
 povezava krmilno nadzornega sistema z oskrbovalnimi enotami v zabojniku,
 odobrena čistila, ki so plod raziskav in razvoja, preizkušena v vsakdanji praksi številnih prevoznikov po evropskih železnicah,
 navodila v slovenskem jeziku,
 katalog rezervnih delov s pripisanimi cenami veljavnimi na dan določen za oddaje ponudbe - dostopen na mediju,
 šolanje 3 uporabnikov za rokovanje s tehnološko opremo, ki bodo lahko svoje znanje po potrebi prenesli na ostale uporabnike,
 redno kvartalno pregledovanje opreme in po potrebi izredno (odprava napak) servisiranje, ponudnik izdela in predloži načrt vzdrževanja na kvartalni osnovi, za obdobje petih let s cenikom.
Pri izvedbi projekta »Obnova pralnice Ljubljana« je potrebno izvesti naslednja dela:
 odstranitev odslužene stare pralne opreme.
 rušenje in odvoz gradbenih odpadkov (odstranitev temeljev obstoječe pralne opreme, odstranitev ostankov kanala za odvodnjavanje odplak.
 odstranitev odslužene opreme v zidanem objektu (prvotna izvedba črpališča odpadnih voda v javno mrežo).
 prestavitev mostovža in podporne konstrukcije z varovalno jekleno vrvjo
 gradbena dela po obnovitvenem projektu za potrebe nove opreme - točkovni in pasovni temelji, sanacija med tirnega bazena, sanacija in podaljšanje kanala za odvodnjavanje odplak (montaža, povezava opreme z nadzornim centrom, priključitev inštalacij, varnostnih naprav in komunikacijskega vozlišča - fotocelice, semaforji,..),
 dobava in montaža nove opreme za pranje voznih sredstev železniškega potniškega prometa (po načrtih izbranega dobavitelja),
 pralna tehnologija se zaradi selitve po določeni dobi (do 5 let) seli na novo lokacijo – Maribor, kjer bo zagotavljala potrebe pranja vozil na SV Slovenije."
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

S trenutnim javnim naročilom se zahteva le nadgradnjo obstoječe pralnice zaradi iztrošenosti, potratnosti in pomanjkljive natančnosti. Vgradilo se bo nova avtomatizirana sredstva za pranje (krtače, šobe), ki bodo med drugim sposobna tudi pranja Stadler Kiss garnitur (in Gomulk :twisted: ). Uredilo se bo še sistem odvodnjavanja odplak.

V dokumentaciji je zapisano, da bo nova oprema na ljubljanski postaji v uporabi le pet let, nato se vse skupaj seli v Maribor. Očitno se z načrtovano prenovo ljubljanskega vozlišča pripravlja tudi novo mesto za pranje.
Aljaž
sierra5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 85
Pridružen: 11.02.2019, 9:04

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a sierra5 »

leteči vlak napisal/-a:S trenutnim javnim naročilom se zahteva le nadgradnjo obstoječe pralnice zaradi iztrošenosti, potratnosti in pomanjkljive natančnosti. Vgradilo se bo nova avtomatizirana sredstva za pranje (krtače, šobe), ki bodo med drugim sposobna tudi pranja Stadler Kiss garnitur (in Gomulk :twisted: ). Uredilo se bo še sistem odvodnjavanja odplak.

V dokumentaciji je zapisano, da bo nova oprema na ljubljanski postaji v uporabi le pet let, nato se vse skupaj seli v Maribor. Očitno se z načrtovano prenovo ljubljanskega vozlišča pripravlja tudi novo mesto za pranje.
Ja v navodilu ponudnikom za LJ postajo je bil naveden predlog, da se preuči možnost prestavitve pralnice na postajo LJ-Šiška.
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Tole s Šiško bi bilo iz prometnega vidika problematično. Že sedaj je ozko grlo izvoz proti primorski in gorenjski. Smiselneje bi bilo razmišljati o Mostah tovorni ali pa CD-ju.
Tine
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Tin€ napisal/-a:Tole s Šiško bi bilo iz prometnega vidika problematično. Že sedaj je ozko grlo izvoz proti primorski in gorenjski. Smiselneje bi bilo razmišljati o Mostah tovorni ali pa CD-ju.
Točno tako, Tine, podporne in servisne storitve naj bodo v Mostah, ne pa v centru Ljubljane. Šiška je že danes tako ali tako ozko grlo....
sierra5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 85
Pridružen: 11.02.2019, 9:04

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a sierra5 »

Študija/projektna naloga za LJ postajo je dejansko širše področje večih postaj. po spominu od vključno LJ-Tivoli, LJ-Šiška, LJ-"severna", vse do Moste.
Torej kompletni redizajn celotne sheme, ne samo osrednje postaje. Točni gabariti so v navodilih tistega JN, samo se mi ga trenutno ne ljubi iskati.
sierra5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 85
Pridružen: 11.02.2019, 9:04

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a sierra5 »

sierra5 napisal/-a:Študija/projektna naloga za LJ postajo je dejansko širše področje večih postaj. po spominu od vključno LJ-Tivoli, LJ-Šiška, LJ-"severna", vse do Moste.
Torej kompletni redizajn celotne sheme, ne samo osrednje postaje. Točni gabariti so v navodilih tistega JN, samo se mi ga trenutno ne ljubi iskati.
Sam sebe citiram in se popravljam, in sicer sem sfalil LJ-Tivoli, ostalo je pa ok, namreč citiram "V okviru projekta bo pripravljena projektna dokumentacija, ki je pogoj za začetek glavnih del za nadgradnjo ozkega grla na območju železniškega vozlišča Ljubljana in zajema glavno železniško postajo Ljubljana, železniške postaje Šiška, Zalog in Moste ter železniške povezave med njimi."
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a cokla »

A je vse to bluzenje o pralnici v skladu s temo? Sam vprašam...
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Delo za moderatorja, da zadnje prispevke prestavi na bolj ustrezno mesto. Tema o Stadlerji bo ostala sterilna, pogovor(ali po tvoje bluzenje) o pralnih mestih pa bo mirno šel naprej. :wink:
Aljaž
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 809
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Anzee »

Se sicer ze kaj ve kdaj bo dostavljena v Slo naslednja Stadlerjeva EMG?
Lp Anze
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Sž510
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 35
Pridružen: 14.12.2020, 8:53
Kraj: Maribor

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Sž510 »

Slika

Test novega diesel-električnega Flirta.
https://proti-toku-in-vetru.blogspot.co ... z.html?m=1
[/url]

Slika
Kot novost je prostor za sprevodnike (razen 711, kjer je poseben a soba). Ali kdo ve kaj se nahaja v notranjosti in ali jo sprevodniki uporabljajo?

Viri slik: navedena spletna stran
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kot novost je prostor za sprevodnike (razen 711, kjer je poseben a soba).
Tista posebna soba za sprevodnike je bil nekoč salon za poslovne potnike. Kar se pa tiče prostora za sprevodnike sem prepričan, da se bodo raje vozili v 1. razredu. 1. razred na SŽ je namreč namenjem samo železničarjem, vsaj tako sklepam, ker recimo "ubogi" upokojenec ne more doplačati za vožnjo v 1. razredu. In nenazadnje, če že je 1. razred na nekaterih mednarodnih vlakih imajo SŽ neprimerno cenovno politiko, saj zaračunavajo 50% dodatka. V Franciji se vsak normalen raje pelje v 1. razredu na TGV saj je doplačilo majhno, Grenoble-Pariz reda 10€.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a desiro »

Ljubitelj napisal/-a:
1. razred na SŽ je namreč namenjem samo železničarjem, vsaj tako sklepam, ker recimo "ubogi" upokojenec ne more doplačati za vožnjo v 1. razredu.

Seveda lahko, le da je doplačilo polna cena vozovnice za vožnjo v prvem razredu.
Načeloma zastonj prevoz upokojencev spodbujam a bi le tega morali malo omejiti.
Npr: na svojo regijo, ali pa le na lokalni promet, če pa je brezplačno vse pa bi moralo biti omejeno število koriščenja, ne pa da se eni in isti poleti vsak dan vozijo v Koper na kavico in to po možnosti z MB. Prostora za ostale potnike pa zmanjka.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Odgovori