Nove garniture Stadler

Debata okoli voznega parka
Odgovori
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Pa tudi če kdaj pelje klasika. Mar se ni včasih lepo peljati kot gospod, zleknjen v mehkem sedežu, v kupeju?
preglednik
jensen
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 36
Pridružen: 14.09.2018, 13:21

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a jensen »

TGV Lyria napisal/-a: 30.08.2022, 11:04 So bili nabavljeni za to.
Glede na to, da nikoli niso vsi 510 in 313 hkrati v prometu, pa so vseeno uspeli tako rekoč zradirati klasiko z naših tirov, je rezerve zagotovo dovolj. Časi, ko so zaradi pomanjkanja garnitur vozile klasike celo na Jesenice (predvsem ob vsesplošnem zimskem crkovanju Desirojev), so mimo.
Da, vem. Samo SŽ obljubljajo dodatne povezave z novim voznim redom. (Upajmo, da res!)

Meni so relacije do Beljaka, Gradca in Zagreba bolj primerne za kak malo manj regionalen vlak (po opremi), ampak to je že miljonkrat prežvečena tema.
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a jurij »

preglednik napisal/-a: 30.08.2022, 11:47 Pa tudi če kdaj pelje klasika. Mar se ni včasih lepo peljati kot gospod, zleknjen v mehkem sedežu, v kupeju?
Klasika je vsekakor bolj udobna od sodobnih garnitur, pa še okna si lahko odpreš in se izogneš močni klimi. :thumbupr
Uporabniški avatar
E.L.
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 20.08.2006, 11:47
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a E.L. »

preglednik napisal/-a: 30.08.2022, 11:47 Pa tudi če kdaj pelje klasika. Mar se ni včasih lepo peljati kot gospod, zleknjen v mehkem sedežu, v kupeju?
Kot gospod na narkomanskih sedežih.
Have a nice day!
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

jensen napisal/-a: 30.08.2022, 12:03
TGV Lyria napisal/-a: 30.08.2022, 11:04 So bili nabavljeni za to.
Glede na to, da nikoli niso vsi 510 in 313 hkrati v prometu, pa so vseeno uspeli tako rekoč zradirati klasiko z naših tirov, je rezerve zagotovo dovolj. Časi, ko so zaradi pomanjkanja garnitur vozile klasike celo na Jesenice (predvsem ob vsesplošnem zimskem crkovanju Desirojev), so mimo.
Da, vem. Samo SŽ obljubljajo dodatne povezave z novim voznim redom. (Upajmo, da res!)
Večina Kissov "štrajka" po cel dan v Ljubljani in potem odpelje eno ali dve popoldanski rundi. Recimo tisti za par 2229 - 614 do ZM in nazaj je ponavadi označen v računalniku že zjutraj, kar pomeni, da do takrat ne odpelje ničesar! 615 do Trbovelj gre nazaj v Ljubljano strojno. Pa še in še je takih ekscesov. Garniture so pač prišle na že spisane turnuse in zamenjale 1:1 tisto, kar je vozilo prej, pa naj si bo to Siemens, Gomulka ali klasika. Zato je rezerve še veliko, tudi če se pošlje nekaj 510 v mednarodni promet. Obeta pa se še nakup hibridov, ki lahko skačejo na dizelsko ali električno stran, kjer se jih pač bolj rabi. Krize z garniturami ni več in je tudi ne bo več.
jensen napisal/-a: 30.08.2022, 12:03 Meni so relacije do Beljaka, Gradca in Zagreba bolj primerne za kak malo manj regionalen vlak (po opremi), ampak to je že miljonkrat prežvečena tema.
Beljak je od Jesenic oddaljen 30 min, Gradec od Maribora slabo uro. Zagreb bi bil pri normalnem stanju infrastrukture od Dobove max 20 min, ampak seveda to ne gre, če od Savskega Marofa naprej vlak cjazi 50 km/h. Čezmejni regionalni promet pač, podobno kot to izvajajo Luksemburžani. Upam samo, da se kdo ne spomni s Flirtom voziti od Vinkovcev do Beljaka.
jurij napisal/-a: 30.08.2022, 12:53
preglednik napisal/-a: 30.08.2022, 11:47 Pa tudi če kdaj pelje klasika. Mar se ni včasih lepo peljati kot gospod, zleknjen v mehkem sedežu, v kupeju?
Klasika je vsekakor bolj udobna od sodobnih garnitur, pa še okna si lahko odpreš in se izogneš močni klimi. :thumbupr
Ok, očitno dva ki nista zastopila kaj sem hotel povedat.
Ob zimskem crkovanju Desirojev je bilo tako pomanjkanje, da so vozili enojniki celo ob najbolj obremenjenih urah proti Jesenicam. Kdaj tudi to ni bilo dovolj in je morala vskočiti klasika, kar je za gorenjsko progo hudo nepraktično zaradi obračanja na Jesenicah. Doživel pa sem celo to, da je moral peljati nadomestni avtobus ali celo Pendolino, ker drugega enostavno ni bilo pri roki. O kaki menjavi dizelašev na sicer elektificiranem prekmurskem koncu ni bilo sploh možno sanjati.
Ti časi so mimo. Garnitur je zdaj več kot dovolj za vse. Tudi za tistega edinega še klasičnega 1604/1605 v notranjem prometu, ki je prisiljen tako voziti zaradi Madžarov.
Okna za odpiranje si pa vozita nekam... :evil: :evil:
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a jurij »

@TGV Lyria

Očitno sem jaz eden od tistih dveh, kateri po tvojem mnenju ni zastopil kaj si hotel povedati, res pa je da glede na tvoje navedbe tudi ti ne zastopiš kaj sem hotel jaz povedati.

Klasika in odpiranje oken je veliko boljša in bolj zdrava kot pa nenormalno mrzla klima, jaz namreč z svojo ženo nočem v poletnih mesecih sedeti šest ur od kopra do hodoša v zimski jakni. [-X
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

jurij napisal/-a: 31.08.2022, 16:34 Klasika in odpiranje oken je veliko boljša in bolj zdrava kot pa nenormalno mrzla klima, jaz namreč z svojo ženo nočem v poletnih mesecih sedeti šest ur od kopra do hodoša v zimski jakni. [-X
Išči zdravje v svojem avtomobilu, potnikom na vlakih pa prepusti normalno potovanje 21. stoletja.
Pri 40 stopinjah ti nobeno odprto okno ne pomaga. In pri Stadlerjih ni nobene nenormalno mrzle klime. Čisto prijeten zrak naredijo, pa brez tuljenja na strehi.
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a jurij »

TGV Lyria napisal/-a: 01.09.2022, 16:21
jurij napisal/-a: 31.08.2022, 16:34 Klasika in odpiranje oken je veliko boljša in bolj zdrava kot pa nenormalno mrzla klima, jaz namreč z svojo ženo nočem v poletnih mesecih sedeti šest ur od kopra do hodoša v zimski jakni. [-X
Išči zdravje v svojem avtomobilu, potnikom na vlakih pa prepusti normalno potovanje 21. stoletja.
Pri 40 stopinjah ti nobeno odprto okno ne pomaga. In pri Stadlerjih ni nobene nenormalno mrzle klime. Čisto prijeten zrak naredijo, pa brez tuljenja na strehi.
Res je da je pri Stadlerjih bolj tiha in nekoliko bolj blažja klima kot pa pri Simensih, ampak vseeno je v večini primerov temperaturna razlika prevelika med klimatizirano garnituro in zunajo temperaturo, kar je velik šok za telo, ko iztopiš iz tagega prostora in ko potniki sedijo Avgusta v zimskih jaknah na vlaku, to vsekakor za mene ni normalno potovanje 21. stoletja.

Pa ne govori da odprto okno pri 40 stopinjah ne pomaga, saj sem več kot 30 let delal pri odprtih oknih na visokih prostostoječih in neklimatiziranih žerjavih, kjer se je kabina v poletnih mesecih segrela tudi do 50 stopinj.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a trocken »

jurij napisal/-a: 01.09.2022, 18:46
TGV Lyria napisal/-a: 01.09.2022, 16:21
jurij napisal/-a: 31.08.2022, 16:34 Klasika in odpiranje oken je veliko boljša in bolj zdrava kot pa nenormalno mrzla klima, jaz namreč z svojo ženo nočem v poletnih mesecih sedeti šest ur od kopra do hodoša v zimski jakni. [-X
Išči zdravje v svojem avtomobilu, potnikom na vlakih pa prepusti normalno potovanje 21. stoletja.
Pri 40 stopinjah ti nobeno odprto okno ne pomaga. In pri Stadlerjih ni nobene nenormalno mrzle klime. Čisto prijeten zrak naredijo, pa brez tuljenja na strehi.
Res je da je pri Stadlerjih bolj tiha in nekoliko bolj blažja klima kot pa pri Simensih, ampak vseeno je v večini primerov temperaturna razlika prevelika med klimatizirano garnituro in zunajo temperaturo, kar je velik šok za telo, ko iztopiš iz tagega prostora in ko potniki sedijo Avgusta v zimskih jaknah na vlaku, to vsekakor za mene ni normalno potovanje 21. stoletja.

Pa ne govori da odprto okno pri 40 stopinjah ne pomaga, saj sem več kot 30 let delal pri odprtih oknih na visokih prostostoječih in neklimatiziranih žerjavih, kjer se je kabina v poletnih mesecih segrela tudi do 50 stopinj.
Samo eno vprašanje? Imaš tudi avto doma brez klime?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a mkx »

trocken napisal/-a: 01.09.2022, 21:13 Samo eno vprašanje? Imaš tudi avto doma brez klime?
Pa saj nima veze kaj Jurij ima in česa nima. Udobje (na splošno) je čisto subjektivna kategorija, četudi obstaja neko stanje ki ustreza večjemu deležu ljudi kot druga stanja. In nič ni narobe, če ima kdo drugačno mnenje o udobju kot večina ljudi. Če je Jurij celo življenje navajen na vročino in ga temperatura 35°C in prepih ne moti, je to čisto OK.
Problem pa nastane, ko (maloštevilčna) manjšina začne uveljavljati svojo voljo proti mnenju večine. Tako kot moramo ščititi manšino pa je potrebno ščititi tudi večino. In če večina potnikov na vlaku želi vagone, klimatizirane na temperaturo 23°C (četudi je zunaj 38°C in s tem prehajanje iz notranjosti ven in obratno predstavlja zdravstveno tveganje), je to treba spoštovati. Tisti, ki jim to absolutno ne ustreza (bodisi zaradi subjektivnega občutka udobja ali zaradi objektivnih zdravstvenih težav ali česar koli drugega), se bodo pač morali glede potovanja znajti drugače. Po mojem mnenju potovanje z vlakom ni ustavno zagotovljena pravica, ustavno zagotovljena pravica je to da ti nihče ne sme preprečiti potovanja (razen v zakonsko predvidenih primerih).
LP, Metod
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Klima je danes standard, tudi sodobna klasika mora imeti klimo. Ampak pojem udobja na vlaku se pa očitno spreminja skozi zgodovino. Včasih je bil to kupe z mehkimi sedeži, danes so pa to trdi sedeži z avtobusno razporeditvijo, kot na naših Siemensih in Stadlerjih. V letalih res ne more biti kupejev (no prvi razred v Airbusu se sicer temu delno približuje), vendar so vsaj sedeži kot je treba. Z letalskimi sedeži so se nekoč hvalili tudi na 711 (Mercedesih), ko so prišli v promet. Še danes povsem ustrezajo pojmu udobja. Da ne govorim o "foteljih" v že odpisanih "Francozih" serija 611 JŽ, ki so nekoč vozili Zagreb-Split. To so bili do sedaj najbolj udobni vlaki na Balkanu (v enem vagonu so bili celo kupeji).
preglednik
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a jurij »

trocken napisal/-a: 01.09.2022, 21:13
Samo eno vprašanje? Imaš tudi avto doma brez klime?
Kot je že @mkx napisal nima veze kaj jaz doma imam in česa nimam, jaz sem napisal samo svoje mnenje na osnovi lastnih izkušenj, poleg tega pa bom z veseljem odgovoril tudi na tvoje vprašanje.

Doma imam dva avtomobila, enega starejšega brez klime in enega novejšega z klimo, katere pa nikoli nisem uporabil in je tudi v prihodnje ne bom, klima se v mojem avto nahaja samo zato, ker je to pri novejših avtomobilih standardna oprema, pri tem pa ni nujno da jo kot lastnik avtomobila uporabljam, prav tako je v avto standardno vgrajen avtoradijo, katerega pa tudi ni nujno prižigati in poslušati med vožnjo.

Doma in pa tudi na dopustu ob morju zelo dobro spim pri odprtem oknu in ne prižigam klime v hotelski sobi.

Lep pozdrav, Jurij
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a trocken »

No, lepo si odgovoril. Klima naprava je v vlaku danes standardna oprema. Pri vlakih brez klime pa so standardna oprema upokojenci z brezplačnimi kartami, ki ob vsakem odprtem oknu težijo, kot bi za vožnjo plačali celo premoženje.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a mkx »

preglednik napisal/-a: 02.09.2022, 9:16 Ampak pojem udobja na vlaku se pa očitno spreminja skozi zgodovino. Včasih je bil to kupe z mehkimi sedeži, danes so pa to trdi sedeži z avtobusno razporeditvijo, kot na naših Siemensih in Stadlerjih.

Tukaj pa je treba biti natančen. Eno je, kaj je v nekem trenutku pojem udobja (med splošno publiko in morda strokovnjaki za ergonomijo), drugo pa je kaj so predstavniki investitorjev v nekem trenutku pripravljeni plačati.

Normalni "kapitalisti" vse gledajo skozi prizmo povrnitve investicije ... če nek strošek pomeni izboljšanje povrnitve investicije, se bo tisto plačalo, če izboljšanja povrnitve investicije ni se pač ne plačuje ... očitno so naši od nekod prevzeli mnenje, da klima povečuje povrnitev investicije (ker se večina ljudi noče voziti v neklimatiziranih prevoznih sredstvih), udobni sedeži pa ne (dokler so imeli vlaki prave prve razrede, so bili pri nas ti deli dejansko skoraj prazni četudi je bil 2. razred nabit do stropa). "Avtobusni" sedeži pa so "cool" ker se da v isti prostor stlačiti kakšnega več in lahko prepeljemo več potnikov. Ali pa so lažji in se zato porabi malenkost manj energije. In ne pozabit: milijonkrat zanemarljiva malenkost je že kar omembe vredno (recimo dovolj za kakšno novoletno nagrado za upravo firme).
Ko bodo potniki v Sloveniji začeli plačevati dodatek za 1. razred (za karkoli že 1. razred danes nudi nadstandardnega), bodo tudi predstavniki investitorjev drugače razmišljali o "nadstandardni" opremi. Ampak glede na galaktičen uspeh raznoraznih nizkocenovnikov (od letal pa do Flixtrain in vse vmes in okoli) se bojim, da "tega filma ne bomo videli".
LP, Metod
Uporabniški avatar
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 643
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Obalno-kraška
Kontakt:

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a maxima »

FLIRT DMG (21/21):
610-001/002 - v prometu, prišel v Slovenijo 11.03.2020
610-003/004 - v prometu, prišel v Slovenijo 31.07.2020
610-005/006 - v prometu, prišel v Slovenijo 11.10.2020
610-007/008 - v prometu, prišel v Slovenijo 11.10.2020
610-009/010 - v prometu, prišel v Slovenijo 21.09.2020
610-011/012 - v prometu, prišel v Slovenijo 21.01.2022
610-013/014 - v prometu, prišel v Slovenijo 21.01.2022
610-015/016 - v prometu, prišel v Slovenijo 03.02.2022
610-017/018 - v prometu, prišel v Slovenijo 20.02.2022
610-019/020 - v prometu, prišel v Slovenijo 20.02.2022
610-021/022 - v prometu, prišel v Slovenijo 27.03.2022
610-023/024 - v prometu, prišel v Slovenijo 27.03.2022
610-025/026 - v prometu, prišel v Slovenijo 29.04.2022
610-027/028 - v prometu, prišel v Slovenijo 29.04.2022
610-029/030 - v prometu, prišel v Slovenijo 26.05.2022
610-031/032 - v prometu, prišel v Slovenijo 22.06.2022
610-033/034 - v prometu, prišel v Slovenijo 22.06.2022
610-035/036 - v prometu, prišel v Slovenijo, 20.07.2022
610-037/038 - prišel v Slovenijo, 20.07.2022
610-039/040 - v prometu, prišel v Slovenijo 26.08.2022
610-041/042 - v prometu, prišel v Slovenijo 26.08.2022

FLIRT EMG (21/21):
510-001/002 - v prometu, prišel v Slovenijo 24.06.2021
510-003/004 - v prometu, prišel v Slovenijo 01.06.2021
510-005/006 - v prometu, prišel v Slovenijo 21.09.2020
510-007/008 - v prometu, prišel v Slovenijo 12.05.2021
510-009/010 - v prometu, prišel v Slovenijo 27.02.2021
510-011/012 - v prometu, prišel v Slovenijo 27.02.2021
510-013/014 - v prometu, prišel v Slovenijo 15.04.2021
510-015/016 - prišel v Slovenijo 15.04.2021
510-017/018 - v prometu, prišel v Slovenijo 12.05.2021
510-019/020 - v prometu, prišel v Slovenijo 01.06.2021
510-021/022 - v prometu, prišel v Slovenijo 24.06.2021
510-023/024 - v prometu, prišel v Slovenijo 25.08.2021
510-025/026 - v prometu, prišel v Slovenijo 17.11.2021
510-027/028 - v prometu, prišel v Slovenijo 06.10.2021
510-029/030 - prišel v Slovenijo 21.01.2022
510-031/032 - v prometu, prišel v Slovenijo 03.02.2022
510-033/034 - v prometu, prišel v Slovenijo 03.02.2022
510-035/036 - prišel v Slovenijo 27.03.2022
510-037/038 - prišel v Slovenijo 24.04.2022
510-039/040 - prišel v Slovenijo 24.04.2022
510-041/042 - v prometu, prišel v Slovenijo 26.08.2022

KISS EMG (10/10):
313-001/002 - v prometu, prišel v Slovenijo 17.11.2021
313-003/004 - v prometu, prišel v Slovenijo 26.11.2021
313-005/006 - v prometu, prišel v Slovenijo 26.05.2021
313-007/008 - v prometu, prišel v Slovenijo 08.12.2021
313-009/010 - v prometu, prišel v Slovenijo 29.10.2021
313-011/012 - v prometu, prišel v Slovenijo 28.07.2021
313-013/014 - v prometu, prišel v Slovenijo 28.07.2021
313-015/016 - v prometu, prišel v Slovenijo 29.10.2021
313-017/018 - v prometu, prišel v Slovenijo 09.10.2021
313-019/020 - v prometu, prišel v Slovenijo 26.11.2021

....................................................................
Skupaj: 52/52 (100%)
Odgovori