Nove garniture Stadler

Debata okoli voznega parka
Odgovori
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

preglednik napisal/-a: 10.03.2021, 14:24 Kočno sem se tudi jaz peljal z njim, po kamniški progi. In občutki? Moram reči, da nič presežnega, mogoče so bila prevelika pričakovanja tudi zaradi vsega pompa okoli te nabave. Vlak je sigurno OK in se bo v naslednjih desetletjih zelo izkazal v vseh pogledih. Imam pa pripombe. Že ko se na postaji usedeš, čutiš tresenje motorjev, kar se pri Fiatu v prikolici ne dogaja. Sama vožnja tudi ni povsem gladka, občuti se neko tresenje, ki ga, če zopet naredim prejšnjo primerjavo, pri Fiatu ne občutiš.
Za probo si izbral najbolj napačno progo. Kamniška proga je makadam najvišjega razreda, Bohinjka (s katere poznaš Fiata) je proti njej super. Poskusi kočevsko, dolenjsko progo ali pa v soboto Ljubljana - Celje, boš imel dosti boljši občutek. Dejansko se pelje super, ampak še tako odlično vzmetenje "popuši" na makadamu tipa Kamnik. Tudi Fiata bi premetavalo.
Vibriranje motorjev se prenaša prek Jacobsovih podstavnih vozičkov, tega pri prikolicah Fiata in Kanarčka res ni. Lahko pa napišeš Flirtu v plus, da po drugi strani motorja skoraj ne slišiš :D
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Ne verjamem, da se tiste vibracije pri stoječem vlaku prenašajo preko podstavnih vozičkov. Prej bi rekel da preko amortizerjev, s katerimi so povezani posamezni vagoni.
preglednik
sierra5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 85
Pridružen: 11.02.2019, 9:04

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a sierra5 »

preglednik napisal/-a: 10.03.2021, 19:14 Ne verjamem, da se tiste vibracije pri stoječem vlaku prenašajo preko podstavnih vozičkov. Prej bi rekel da preko amortizerjev, s katerimi so povezani posamezni vagoni.
Emmm.....dajmo malce literaturo v roke pa pogledat kaj so to jacobsovi vozički in kako so pri le-teh "vagoni" vpeti oz. speti, da ne dobimo še enga zelo inteligentnega forumaša, ki bo IQ nivo zbijal dodatno v negativo.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

preglednik napisal/-a: 10.03.2021, 19:14 Ne verjamem, da se tiste vibracije pri stoječem vlaku prenašajo preko podstavnih vozičkov. Prej bi rekel da preko amortizerjev, s katerimi so povezani posamezni vagoni.
No kakorkoli, vsekakor je zaradi povezanosti členov na način, kakršen je. Niso "krmilni vagoni" kot prikolice 715 in 814.
Ne bi bilo pa pri nobenem drugem sodobnem motorniku kaj drugače, ker imajo vsi motorizirane vse člene na strehi ali pa pod podom. Tudi Lint 54/81, ki edini ne uporablja Jacobsov. Pa še glasneje bi bilo kot pri tej naši zadevi.
Kakorkoli, tudi meni je na kamniški pustil medel vtis, pa ga je na ostalih progah popravil. Je pa iz dosedanjih primerjav jasno, da se stari Desiro ne pelje nič slabše od Flirta. Bo pa seveda na mestu primerjava med njima, ko pride 510 v redni promet. Tam ne bo motornega vibriranja.
sierra5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 85
Pridružen: 11.02.2019, 9:04

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a sierra5 »

TGV Lyria napisal/-a: 10.03.2021, 19:51
preglednik napisal/-a: 10.03.2021, 19:14 Ne verjamem, da se tiste vibracije pri stoječem vlaku prenašajo preko podstavnih vozičkov. Prej bi rekel da preko amortizerjev, s katerimi so povezani posamezni vagoni.
No kakorkoli, vsekakor je zaradi povezanosti členov na način, kakršen je. Niso "krmilni vagoni" kot prikolice 715 in 814.
Ne bi bilo pa pri nobenem drugem sodobnem motorniku kaj drugače, ker imajo vsi motorizirane vse člene na strehi ali pa pod podom. Tudi Lint 54/81, ki edini ne uporablja Jacobsov. Pa še glasneje bi bilo kot pri tej naši zadevi.
Kakorkoli, tudi meni je na kamniški pustil medel vtis, pa ga je na ostalih progah popravil. Je pa iz dosedanjih primerjav jasno, da se stari Desiro ne pelje nič slabše od Flirta. Bo pa seveda na mestu primerjava med njima, ko pride 510 v redni promet. Tam ne bo motornega vibriranja.
Saj tudi ti amorzizerji so sestavni del jacobs vozička. Jacobs je po svoji naravi dejansko togo vpetje (kljub artikulaciji in blaženju) in se vibracije prenašajo bolje, kot pa če imaš posamična ločena podstavna vozička na koncu vagonov v sistemu prikolice ali pa sistema kot je raijlet. zato pa tudi ne "plavajo" v vožnji, ampak se pa zadeve po fremu bolj prenašajo.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

sierra5 napisal/-a: 10.03.2021, 20:11 Saj tudi ti amorzizerji so sestavni del jacobs vozička. Jacobs je po svoji naravi dejansko togo vpetje (kljub artikulaciji in blaženju) in se vibracije prenašajo bolje, kot pa če imaš posamična ločena podstavna vozička na koncu vagonov v sistemu prikolice ali pa sistema kot je raijlet. zato pa tudi ne "plavajo" v vožnji, ampak se pa zadeve po fremu bolj prenašajo.
Drži, ampak to togo vpetje ponavadi ohranja garnituro bolj "kompaktno" v vožnji in vagoni manj plešejo. Na splošno imajo garniture z Jacobsi boljšo lego na tirih, pa še kakšna prednost se najde, še posebej kar se prehodov med členi tiče. Seveda, če zna proizvajalec to izkoristiti, vsi ne znajo :roll:
V čem pa je Railjet sistem poseben, saj ima tudi on dva ločena vozička? Samo vagoni so drugače speti.
sierra5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 85
Pridružen: 11.02.2019, 9:04

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a sierra5 »

TGV Lyria napisal/-a: 10.03.2021, 20:16
sierra5 napisal/-a: 10.03.2021, 20:11 Saj tudi ti amorzizerji so sestavni del jacobs vozička. Jacobs je po svoji naravi dejansko togo vpetje (kljub artikulaciji in blaženju) in se vibracije prenašajo bolje, kot pa če imaš posamična ločena podstavna vozička na koncu vagonov v sistemu prikolice ali pa sistema kot je raijlet. zato pa tudi ne "plavajo" v vožnji, ampak se pa zadeve po fremu bolj prenašajo.
Drži, ampak to togo vpetje ponavadi ohranja garnituro bolj "kompaktno" v vožnji in vagoni manj plešejo. Na splošno imajo garniture z Jacobsi boljšo lego na tirih, pa še kakšna prednost se najde, še posebej kar se prehodov med členi tiče. Seveda, če zna proizvajalec to izkoristiti, vsi ne znajo :roll:
V čem pa je Railjet sistem poseben, saj ima tudi on dva ločena vozička? Samo vagoni so drugače speti.
ej lyria rad berem tvoje poste, ampak ali si ti prebral kaj sem napisal? #funkcionalnobranje . saj točno to govorim....saj zaradi togega vpetja je "kompaktno" in ne plava levo desno naprej nazaj, ampak se pa prenašajo vibracije malo bolje. očitno od motorja frekvenca fibracije nekje pride bližje resonanci.

saj railjet vpetje je tisto ki daje melo več togosti. če bereš moj post vidiš da je klasična prikolica najbolj labilna, railjet vpetje med vagoni je malo bolj togo, jacobs vozički pa so potem še bolj togo vpetje konstrukcije.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

sierra5 napisal/-a: 10.03.2021, 20:26 ej lyria rad berem tvoje poste, ampak ali si ti prebral kaj sem napisal? #funkcionalnobranje . saj točno to govorim....saj zaradi togega vpetja je "kompaktno" in ne plava levo desno naprej nazaj, ampak se pa prenašajo vibracije malo bolje. očitno od motorja frekvenca fibracije nekje pride bližje resonanci.

saj railjet vpetje je tisto ki daje melo več togosti. če bereš moj post vidiš da je klasična prikolica najbolj labilna, railjet vpetje med vagoni je malo bolj togo, jacobs vozički pa so potem še bolj togo vpetje konstrukcije.
Morda sem razumel post preveč v kritičnem smislu glede prenašanja vibracij. Se opravičujem :D

Me pa res tudi mene zanima, če so kakšne hujše napake pri Stadlerjih, eni pišejo na FB cele romane kak "klump" naj bi bili, jaz razen zatikajočih se vrat (klasika na vseh novih zadevah) in nekih malih težav z motorji (Deutzov problem, ne toliko Stadlerjev) nisem še nič resnega zasledil.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4114
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a mkx »

preglednik napisal/-a: 10.03.2021, 14:24 Že ko se na postaji usedeš, čutiš tresenje motorjev
Dober dan, Jacobsovi vozički ;-) Ko sem se jaz vozil (do Kočevja), teh tresljajev v najbolj oddaljenem členu (končni člen brez 1. razreda) nisem čutil. (Je pa zato stabilizator med obema členoma grdo cvilil na prehodnicah pa ena kolesna dvojica je že imela rahel "platfus").
preglednik napisal/-a: 10.03.2021, 14:24 Sama vožnja tudi ni povsem gladka, občuti se neko tresenje
To je pa precej odvisno od same proge (in Kamniška, kolikor se spomnim, ni ravno perla). Recimo proga Grosuplje-Kočevje: prvi del od Grosuplja nekako do Spodnje Sivnice, tega so prenavljali najprej (in takrat menda precej šparali pri materialu), precej trese. Naprej proti Kočevju je vožnja neprimerno bolj mirna. Nekako kot je razlika med avtomobilsko vožnjo po (solidnem) makadamu in vožnjo po solidnem asfaltu.
LP, Metod
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

(Je pa zato stabilizator med obema členoma grdo cvilil na prehodnicah pa ena kolesna dvojica je že imela rahel "platfus").

Ena od garnitur je zaradi koles že izločena.....če sem prav obveščen - prvi vlak iz Kočevja že vozi 713
preglednik napisal/-a: 10.03.2021, 14:24

To je pa precej odvisno od same proge (in Kamniška, kolikor se spomnim, ni ravno perla). Recimo proga Grosuplje-Kočevje: prvi del od Grosuplja nekako do Spodnje Sivnice, tega so prenavljali najprej (in takrat menda precej šparali pri materialu), precej trese. Naprej proti Kočevju je vožnja neprimerno bolj mirna. Nekako kot je razlika med avtomobilsko vožnjo po (solidnem) makadamu in vožnjo po solidnem asfaltu.
Do km 5.5 so vgradili stare tirnice nekje iz Štajerske.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Tresenje garniture med postanki zaradi resonance z motorjem bi se dalo kako rešiti. Sprememba vpetja motorja (amortizerji), sprememba vrtljajev motorja v prostem teku, obstajajo pa tudi dinamični umirjevalci nihanj, ko z dodatno majhno nihajočo maso vplivamo na resonanco celotnega sistema.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

preglednik napisal/-a: 11.03.2021, 8:42 Tresenje garniture med postanki zaradi resonance z motorjem bi se dalo kako rešiti. Sprememba vpetja motorja (amortizerji), sprememba vrtljajev motorja v prostem teku, obstajajo pa tudi dinamični umirjevalci nihanj, ko z dodatno majhno nihajočo maso vplivamo na resonanco celotnega sistema.
Na koncu ima vse svojo ceno. Proizvajalci vozil in dobavitelji delov so samo stisnjeni med ceno, ki jo ponuja konkurenca, koliko lahko vložijo v razvoj, koliko stane interoperabilnost, ter koliko je na koncu pripravljen plačat kupec. Popolnega železniškega vozila pač ne boš našel nikjer, vedno bo nekoga nekaj motilo. Že TGV-ju je danes konkurenca ušla in ga je prehitela z razvojem porazdeljenega pogona, brez vpliva na osni pritisk. Sklicevati se samo na varnost zaradi "harmonika" oblike kupce danes več ne prepriča.
Domn
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 20
Pridružen: 13.05.2007, 10:07

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Domn »

https://siol.net/digisvet/novice/letos- ... -52-547777

Nekaj info o dobavi, vendar nič pretresljivo novega...
Sž510
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 35
Pridružen: 14.12.2020, 8:53
Kraj: Maribor

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Sž510 »

Ali je že kdo poskusil uporabo omrežja WiFi na novih garniturah? Ali deluje tako kot bi moralo?
MatejP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 308
Pridružen: 10.06.2018, 22:37
Kraj: na Goriškem

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a MatejP »

Sž510 napisal/-a: 13.03.2021, 16:50 Ali je že kdo poskusil uporabo omrežja WiFi na novih garniturah? Ali deluje tako kot bi moralo?
Deluje. :thumbupl
Pa lep pozdrav
Odgovori