SŽ 313/318

Debata okoli voznega parka
Odgovori
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 804
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: SŽ 313/318

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

A naj ne bi zdaj začel voziti Stadper Kiss pri nas? Kdaj pa začne?
Uporabniški avatar
andrazspan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 621
Pridružen: 07.05.2012, 17:09
Kraj: Rimske Toplice
Kontakt:

Re: SŽ 313/318

Odgovor Napisal/-a andrazspan »

vidkrt napisal/-a: 20.12.2021, 7:24 A naj ne bi zdaj začel voziti Stadper Kiss pri nas? Kdaj pa začne?
V rednem prometu bo lahko začel voziti, ko bo prejel obratovalno dovoljenje.
Uporabniški avatar
casio
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 192
Pridružen: 05.01.2016, 15:04
Kraj: Murska Sobota

Re: SŽ 313/318

Odgovor Napisal/-a casio »

Po vsej verjetnosti ne bomo letos dočakali uporabnega dovoljenja, vsaj predvidevam po prvih garniturah in je razumljivo da pri teh stvareh ni hitenja.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: SŽ 313/318

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Kaj vse se testira v fazi pridobivanja obratovalnega dovoljenja? Ali se preizkuša samo prvo garnituro ali po enakem postopku vse po vrsti. Kakšna je pri tem vloga proizvajalca?
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: SŽ 313/318

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

preglednik napisal/-a: 21.12.2021, 11:39 Kaj vse se testira v fazi pridobivanja obratovalnega dovoljenja? Ali se preizkuša samo prvo garnituro ali po enakem postopku vse po vrsti. Kakšna je pri tem vloga proizvajalca?
Najprej so na vrsti statični testi, kot zagon garniture in nujne opreme na njej, statični preiskus zavor na mestu, da se dokaže da garnitura ne "leze" po progi. Potem pa najprej z dinamičnimi testi. Zaviranje (nastavljanje le te), pogon, vozne lastnostni, hrup, največja hitrost, zasilna zavora, elektromagnentne motnje, delovanje programske opreme, pritisk odjemnika na vozno mrežo, ki je tako ali tako predpisan glede na napetostni sistem... Vse to se opravi na določeni mestih (v našem primeru je bilo tako določeno da v tujini), nekaj na testni progi, nekaj na odprti progi, odvisno od vrste testa. Potem se dostavi ena garnitura, kjer se izvajajo dinamični preiskusi delovanja na domači infrastrukturi. Vsako odstopanje, nepravilni rezultat na meritvi (vsaka stvar se testira večkrat in se vzame srednja vrednost), se odpravi tako, da se poseže v samo garnituro. Včasih se samo posodobi programska oprema, včasih je treba kakšen del menjati. Testi so enaki kot zgoraj omenjeni, poleg tega pa še preiskus varnosnih naprav v realnih pogojih. Dostava večih se izvede samo, če je potreben preiskus delovanja obeh ali večih hkrati, da spet dokažeš pravilno delovanje. Ostale, ki so v tujini se opravi samo osnovni preiskus statičnega in dinamičnega delovanja, lahko pa tudi test nadgradnje programske opreme ali pa celo v primeru večje napake, ponovno vse od začekta. Vse te teste in meritve in izpis dokumetov, ki dokazuje veljavnost testov, izvaja osebje proizvajalca, ki seveda na koncu tudi šola inštruktorje, razen v testnih centrih, kjer je osebje zaposleno v samem centru. Po dostavi dokumentov testiranj, ki dokazuje skladnost, pa nacionalni organ ali evropska železniška agencija prižge zeleno ali rdečo luč.

Pri lokomotivah pa je vse to že bilo opravljeno pri prvih 5-10 prvo narejenih testnih lokomotivah nove serije. Naknadno se dokazuje skladnost samo pri delovanju varnostnih naprav, kakšnega specifičnega testa, ki ni bil opravljen med začetnimi testiranji ali pa ima nadgrajeno programsko opremo.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: SŽ 313/318

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Hvala za temeljito razlago!
preglednik
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 804
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: SŽ 313/318

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Jutri začnejo voziti Kissi. A mogoče kdo ve, na katerih LP vlakih bojo vozili in kje?
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 808
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: SŽ 313/318

Odgovor Napisal/-a Anzee »

vidkrt napisal/-a: 09.01.2022, 14:34 Jutri začnejo voziti Kissi. A mogoče kdo ve, na katerih LP vlakih bojo vozili in kje?
Jaz ga se nikjer nisem videl :(
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: SŽ 313/318

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Anzee napisal/-a: 11.01.2022, 13:33
vidkrt napisal/-a: 09.01.2022, 14:34 Jutri začnejo voziti Kissi. A mogoče kdo ve, na katerih LP vlakih bojo vozili in kje?
Jaz ga se nikjer nisem videl :(
SŽ so na Facebooku v nedeljo pompozno najavljale njihov "prihod". Ne vem čemu je bilo to potrebno.
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 804
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: SŽ 313/318

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

TGV Lyria napisal/-a: 11.01.2022, 17:10 SŽ so na Facebooku v nedeljo pompozno najavljale njihov "prihod". Ne vem čemu je bilo to potrebno.
Torej če prav razumem, še sploh ni začel voziti?
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: SŽ 313/318

Odgovor Napisal/-a desiro »

Indic ki sem ga slišal sam je da naj bi začeli voziti v petek.... če pa bo to držalo pa bomo videli...
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: SŽ 313/318

Odgovor Napisal/-a desiro »

Stadler KISS bo od jutri od 9 ure dalje v rednem prometu... obratovalno dovoljenje imajo garniture že nekaj časa vendar je banalen razlog zakaj niso bile sproščene v promet ta da je kar nekaj časa potekalo usklajevanje z ministrom za infrastrukturo ter vodstvom Sž PP. Jutri naj bi najprej na vožnjo šli oni ter predstavniki medjev, nato pa bo garnitura sproščena v redni promet #-o

Mimogrede v vmesnem času pa takšno pomanjkanje garnitur da je danes kot LP 2211 v Litijo ter nazaj vozil kar pendolino... #-o
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
tango
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 127
Pridružen: 05.11.2009, 0:35

Re: SŽ 313/318

Odgovor Napisal/-a tango »

Volitve se bližajo. Je treba čimbolj k volitvam zlimitirat pojavljanje v javnosti.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: SŽ 313/318

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

desiro napisal/-a: 13.01.2022, 15:34 Stadler KISS bo od jutri od 9 ure dalje v rednem prometu... obratovalno dovoljenje imajo garniture že nekaj časa vendar je banalen razlog zakaj niso bile sproščene v promet ta da je kar nekaj časa potekalo usklajevanje z ministrom za infrastrukturo ter vodstvom Sž PP. Jutri naj bi najprej na vožnjo šli oni ter predstavniki medjev, nato pa bo garnitura sproščena v redni promet #-o
Sploh treba komentirat? #-o #-o
desiro napisal/-a: 13.01.2022, 15:34 Mimogrede v vmesnem času pa takšno pomanjkanje garnitur da je danes kot LP 2211 v Litijo ter nazaj vozil kar pendolino... #-o
Pomanjkanje garnitur zdaj, ko je že 14 novih v prometu?
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: SŽ 313/318

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Zanimivo... Sem mislil, da je kakšen izpadel. V sredo je ICS36 (LJ-MB-Špilje) vozil Desiro.
Odgovori