Tankanje diezelc
Tankanje diezelc
Pozdravljeni,
tako čisto na splošno mi je jasno da je tankanje diezel lokomotiv potrebno. Tudi na Ljubljanski železniški postaji vem kje je "tankštela".
Zanima pa me malo več podrobnosti, kako pa je dejansko s tankanjem lokomotiv. Koliko goriva se npr. natanka v različne lokomotive, kakšna je poraba (se pravi kako dolgo npr. vozi z enim polnim tankom). Za primer, kje in kako tanka Španka, ki v Boh. Bistrici vozi avtovlak (ker mi je ravno skoraj pod nosom)?
Kako se dejansko tanka, namreč s kakšno tanko cevjo bi najbrž trajalo predolgo, so kakšne posebne cevi, priklopi? Oz kaj se zgodi če je lokomotiva sredi vožnje na nevarno nizkem nivoju goriva.
Upam, da se približno vidi katera vprašanja me zanimajo.
Lp,
Uroš
tako čisto na splošno mi je jasno da je tankanje diezel lokomotiv potrebno. Tudi na Ljubljanski železniški postaji vem kje je "tankštela".
Zanima pa me malo več podrobnosti, kako pa je dejansko s tankanjem lokomotiv. Koliko goriva se npr. natanka v različne lokomotive, kakšna je poraba (se pravi kako dolgo npr. vozi z enim polnim tankom). Za primer, kje in kako tanka Španka, ki v Boh. Bistrici vozi avtovlak (ker mi je ravno skoraj pod nosom)?
Kako se dejansko tanka, namreč s kakšno tanko cevjo bi najbrž trajalo predolgo, so kakšne posebne cevi, priklopi? Oz kaj se zgodi če je lokomotiva sredi vožnje na nevarno nizkem nivoju goriva.
Upam, da se približno vidi katera vprašanja me zanimajo.
Lp,
Uroš
Re: Tankanje diezelc
Španka ima 6.800 l rezervoar, regan 4.500 l, npr Fiat pa samo 830 skupaj z ogrevanjem. stare garniture v povprečju porabijo okoli 1 liter/km.
Pri tovornih vlakih je lahko ta poraba na vlkm tudi nekajkrat večja (npr. 5-10x).
Španka tanka v Gorici, rezervoar pa ne zadošča za cel teden, po občutku bi rekel, da tanka 2x na teden.
Pa olja in peska je treba tudi kaj doliti
Pri tovornih vlakih je lahko ta poraba na vlkm tudi nekajkrat večja (npr. 5-10x).
Španka tanka v Gorici, rezervoar pa ne zadošča za cel teden, po občutku bi rekel, da tanka 2x na teden.
Pa olja in peska je treba tudi kaj doliti
Re: Tankanje diezelc
Tako je Metod, Špankam niso izgrajevali rezervoarja za vodo, ampak so ga po odstranitvi parnega ogrevanja uporabili za nafto.
Tine
Re: Tankanje diezelc
Pri Herkulesu (ÖBB 2016) oz. verjetno tudi pri ostalih novejših dizel lokomotivah, je možno polnjenje goriva z visokim tlakom in "klasično" brez tlaka. Pri slednjem je treba pri polnjenju konstantno preverjati stanje napolnjenosti rezervoarja preko optične indikacije na vzdolžnem nosilcu lokomotive. Volumen rezervoarja za gorivo pri Herkulesu pa znaša 2800 l.
Re: Tankanje diezelc
primer startanje lokomotive in potrošnja goriva omenjena tu https://www.youtube.com/watch?v=Eik70WP3KBc&t=965s ali tudi naši Regani toliko trošijo kot je tu omenjeno potem je to ogromno, kot vidite se dogaja na Hrvaškem.
Re: Tankanje diezelc
Pragersko-Hodoš-Pragersko dobrih 200 km in pri težjem tovornem vlaku 1000l nafte. To je bilo svojevrstno merilo. In veljalo je nepisano pravilo da je 1000l nafte v rezervoarju kakor da je prazen. Sem pa vanj na koridorju natankal preko 3800l, ob upoštevanju da je bil najbrž napolnjen na 4500l.
Re: Tankanje diezelc
Na posnetku je v 2. minuti posnet vlak na vzponu iz Vrhovin proti Rudopolju v smeri Zagreba. Aprila leta 1990 smo na tem odseku delali "fotohalt" z našima lokomotivamacasio napisal/-a: ↑05.02.2021, 16:40 primer startanje lokomotive in potrošnja goriva omenjena tu https://www.youtube.com/watch?v=Eik70WP3KBc&t=965s ali tudi naši Regani toliko trošijo kot je tu omenjeno potem je to ogromno, kot vidite se dogaja na Hrvaškem.
03 002 in 06 018 za turiste agencije Mochl.
Re: Tankanje diezelc
Naša proga proti Hodošu nima toliko vzponov kot na Hrvaškem, tako da je to res velika potrošnja nafte.038 napisal/-a: ↑05.02.2021, 22:51 Pragersko-Hodoš-Pragersko dobrih 200 km in pri težjem tovornem vlaku 1000l nafte. To je bilo svojevrstno merilo. In veljalo je nepisano pravilo da je 1000l nafte v rezervoarju kakor da je prazen. Sem pa vanj na koridorju natankal preko 3800l, ob upoštevanju da je bil najbrž napolnjen na 4500l.
Po tej progi sem se dosti prevozil ampak večinoma ponoči in prispel v Dalmacijo v jutranjih urah. Lepo da so še izbrali naši lokomotivi.
Re: Tankanje diezelc
casio napisal/-a: ↑08.02.2021, 22:30Naša proga proti Hodošu nima toliko vzponov kot na Hrvaškem, tako da je to res velika potrošnja nafte.038 napisal/-a: ↑05.02.2021, 22:51 Pragersko-Hodoš-Pragersko dobrih 200 km in pri težjem tovornem vlaku 1000l nafte. To je bilo svojevrstno merilo. In veljalo je nepisano pravilo da je 1000l nafte v rezervoarju kakor da je prazen. Sem pa vanj na koridorju natankal preko 3800l, ob upoštevanju da je bil najbrž napolnjen na 4500l.
V videu strojevodje povedo, da je za težek tovorni vlak na relaciji Knin - Ogulin (dobrih 200 km) potrošnja okoli 1500 litrov goriva. Liška proga od Knina do Ogulina sicer res ni neka ravnina, maksimalna obremenitev za eno lokomotivo je 700 ton bruto, ampak daljši vzpon (od obale do Knina) pa ni na tej trasi. Tako da navedena poraba v videu ni nek ekstrem. Sicer pa imajo Hrvaške lokomotive 2062 identičen DM (EMD 16-645E) kot naši Regani 664[*], tako da podobna poraba goriva ne sme biti nič nenavadnega.
[*] V časih JŽ so bile oboje lokomotive uverščene v serijo 664 (na podlagi identičnega motorja), le da so Hrvaške "originalne" EMD G-26 (podserija JŽ 664-0), naše pa nadgrajene z boljšim krmiljenjem, model G-26-2 (v Ameriki tej nadgradnji rečejo "dash-2", ista generacija lokomotiv so bile legendarne SD40 oziroma nadgrajene SD40-2).
LP, Metod
Re: Tankanje diezelc
Ker so te lokomotive z ameriško tehnologijo, še iz časov, ko so se tam z nafto obnašali, kot slon v trgovini s porcelanom, potem to ni nikakršna velika potrošnja nafte...seveda iz vidika njihovega pogleda. Sicer jih je naftna kriza v 70ih malo streznila, ampak še vedno je miselost tam z naftnimi derivati popolnoma drugačna, kot pri nam v Evropi. Lahko bi rekli druga življenska tekočina. Tudi stare sovjetske lokomotive niso imele popolnoma nobenega varčevalnega programa. Surova moč in velika poraba, ter enormne količine dima.
Recimo za primerjavo, en sodobni tovornjak na ameriškem trgu, porabi od 20-50 litrov dizla na 100 km/h (odvisno od terena in predvsem vetra v nasprtoni smeri, ter seveda vremena. Ko so zime ali poletja, motor dela 24 ur na dan za gretje/hlajenje kabine. Tam pa še dodatno merijo porabo na uro) plus poraba DEF (Diesel exhaust fluid), ki je namenjena zmanjševanju izpustov dušikovih oksidov iz dizelskih motorjev.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Tankanje diezelc
Ampak tudi Ameriški dizli niso več to, kar so bili. Sicer bi lokomotive EURO4000 in ostale z motorji EMD12 in 16-710 po Evropi ne mogle več voziti.
preglednik
Re: Tankanje diezelc
Hvala za izvirne novice obema mkx in Re 4/4, zanimivo.