Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Predor ob takih vremenskih razmerah kot so danes ne more funkcionirati. Sistem odvodnjavanja je zastarel in ne more delovati, drugače bomo ob takih razmerah zapirali progo in to se tudi dogaja. Oprostite da smo zašli z prave teme. Lep večer še naprej.
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Železnicam zelena luč za 150-milijonski nakup 20 novih vlakov
Uprava Slovenskega državnega holdinga (SDH) je ta teden prižgala zeleno luč Slovenskim železnicam za nakup 20 novih potniških garnitur. Posel je vreden 148,3 milijona evrov brez davka na dodano vrednost, družba SŽ-Potniški promet pa bo pogodbo tudi tokrat sklenila s poljskim proizvajalcem Stadler.
Kot so danes sporočili iz SDH, so kot ustanovitelj investicijski projekt v zvezi z nabavo novih voznih sredstev podrobno preučili. Slovenske železnice (SŽ) s tem projektom nadaljujejo posodabljanje voznega parka, "kar bo omogočilo dodaten dvig kakovosti storitev v železniškem potniškem prometu", so zapisali v sporočilu za javnost.
SŽ so prvo fazo prenove voznega parka sklenile septembra lani, ko so prevzele zadnjega od 52 novih Stadlerjevih vlakov. Odtlej po slovenskih tirih vozi 21 enopodnih električnih vlakov flirt, 10 dvopodnih električnih vlakov kiss ter 21 enopodnih dizelskih vlakov flirt.
Gre za sodobne in prostorne vlake, ki omogočajo enostavnejši vstop in izstop tudi gibalno oviranim osebam - vsi imajo izvlečno stopnico in dodatno mobilno klančino za invalidski voziček, so tedaj pojasnili na SŽ in dodali, da imajo nove garniture tudi hitrejše pospeševanje in lahko dosegajo potovalne hitrosti do 160 kilometrov na uro.
Kot je takrat napovedal generalni direktor SŽ Dušan Mes, bo novih 20 potniških garnitur, za katere so ta teden dobili soglasje SDH, dostavljenih do konca 2024. Tedaj bo tako na tirih 72 novih potniških garnitur.
Vir: https://www.24ur.com/novice/gospodarstv ... lakov.html
Uprava Slovenskega državnega holdinga (SDH) je ta teden prižgala zeleno luč Slovenskim železnicam za nakup 20 novih potniških garnitur. Posel je vreden 148,3 milijona evrov brez davka na dodano vrednost, družba SŽ-Potniški promet pa bo pogodbo tudi tokrat sklenila s poljskim proizvajalcem Stadler.
Kot so danes sporočili iz SDH, so kot ustanovitelj investicijski projekt v zvezi z nabavo novih voznih sredstev podrobno preučili. Slovenske železnice (SŽ) s tem projektom nadaljujejo posodabljanje voznega parka, "kar bo omogočilo dodaten dvig kakovosti storitev v železniškem potniškem prometu", so zapisali v sporočilu za javnost.
SŽ so prvo fazo prenove voznega parka sklenile septembra lani, ko so prevzele zadnjega od 52 novih Stadlerjevih vlakov. Odtlej po slovenskih tirih vozi 21 enopodnih električnih vlakov flirt, 10 dvopodnih električnih vlakov kiss ter 21 enopodnih dizelskih vlakov flirt.
Gre za sodobne in prostorne vlake, ki omogočajo enostavnejši vstop in izstop tudi gibalno oviranim osebam - vsi imajo izvlečno stopnico in dodatno mobilno klančino za invalidski voziček, so tedaj pojasnili na SŽ in dodali, da imajo nove garniture tudi hitrejše pospeševanje in lahko dosegajo potovalne hitrosti do 160 kilometrov na uro.
Kot je takrat napovedal generalni direktor SŽ Dušan Mes, bo novih 20 potniških garnitur, za katere so ta teden dobili soglasje SDH, dostavljenih do konca 2024. Tedaj bo tako na tirih 72 novih potniških garnitur.
Vir: https://www.24ur.com/novice/gospodarstv ... lakov.html
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Uf, končno! Sem se že bal, da so pozabili na to naročilo. Torej se starim Fiatom le obeta slovo do konca drugega leta.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
S Stadlerjem je bila podpisana pogodba za nabavo v letu 2025. Morda kdo ve, ali bodo te garniture identične 610 (ista serija), oz. kakšne bodo razlike?
preglednik
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Enaki bodo, razen Deutz motorja bosta rahlo izboljšana. Teoretično vseh 41 DEMU garnitur bo imelo možnost nadgradnje v poljuben pogon, ker je Flirt modularna platforma. Tudi opcija odstranitve modula je lahko mogoča. Kaj, kdaj in kako bo, pa je prezgodaj.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Za takšna vprašanja, pa nisem pravi naslov.
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Upam, da ne bojo 3-delni, ampak 2-delni, ker 3-delne že imamo in jih ne bi dal povsod, kaj pa tiste proge, ki imajo manj potnikov?
Lep pozdrav, Vid Krt
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Tam, kjer je manj potnikov, lahko srednji člen preuredijo - ostranijo sedeže in dodajo več obešal za kolesa. Poleti bi lahko po Bohinjki vozil dvojnik, ena garnitura z "normalno" ureditvijo in ena garnitura z več prostora za bicikle.
LP, Metod
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Sedaj ko se ve, kaj bo vozilo naslednjih 30 let bi lahko temu priredili tudi dolžino peronov na postajah. Ali pa vsaj preuredili napovednik postaj na vlakih, kjer bi pri vsaki postaji navedli, da pri zadnjih vratih ni perona. Ker ko bo se bo nekdo fajn "skipal" in potem tožil bo hudo...
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
@trocken: ih, zakaj? Bodo pa vedno v zadnjem členu vozili bicikle ... biciklisti so itak nebodigatreba, pa že sedaj so navajeni izvajati raznovrstne vragolije pri nakladanju biciklov na vlake.
LP, Metod
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
A kdo ve ali bodo ti novi vlaki res v šartu bimodlani (diesel + 3kV) kot se je nekaj govorilo, ali samo diesel z možnostjo nadgradnje? V člankih nikjer nisem zasledil tega podatka.
Bi se mi zdelo kar smiselno Diesel +3kV nabavit ker vseeno imamo kar nekaj relacij ki so del poti elektrificirane, del pa ne. Ali pa še večja neumnost da relacije ki so v celoti elektrificirane vozi serija 610.
Bi se mi zdelo kar smiselno Diesel +3kV nabavit ker vseeno imamo kar nekaj relacij ki so del poti elektrificirane, del pa ne. Ali pa še večja neumnost da relacije ki so v celoti elektrificirane vozi serija 610.
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Konkretno se je govorilo na MMC, kjer so sami strokovnjaki za železnice in so se nekateri strašno usajali kaj nam bodo novi vlaki za stare proge. Potrebne so namreč hitre proge za 200+ km/h.... in seveda potovalne hitrosti v povprečju preko 150 km/h. Ti "strokovjaki" za vse in ne razumejo kaj je namen novega nakupa (vlaki za lokalne, trenutno nekatere še neelektrificirane proge) so razumeli diesel-električni pogon kot bimodalni pogon (ali dizel ali elektrika), ker pač ne vedo kaj je dizel-električni pogon.A kdo ve ali bodo ti novi vlaki res v šartu bimodlani (diesel + 3kV) kot se je nekaj govorilo,...
O kasnejši predelavi v električne sem pa skeptičen, resda se odstrani "Power Pack" modul, toda ves električen del pogona je verjetno narejen za precej manjšo moč, kot na podobnih električnih.....
Re: Nabava novih potniških garnitur za SŽ
Javno dostopne specifikacije pravijo, da ima večina Flirt-ov (in torej tudi naši, tako serija 510 kot 610) enako vlečno moč. Pogonska sta ob končna podstavna vozička (obe osi), vsak podstavni voziček ima pogonsko moč 1000kW. Izjema so nekatere daljše izvedenke (prevoznikov PKP in Vy), ki imajo še en dodatni podstavni voziček v sredini.
Četudi oba DM v seriji 610 skupaj ne zmoreta 2MW električne moči, je po svoje smiselno, da so vse električne komponente delane za navedeno moč (že zaradi standardizacije sestavnih delov med izvedenkami FLIRTa in s tem nekoliko nižjih proizvodnih stroškov - ekonomija obsega).
LP, Metod