Konec parne vleke na Slovenskem
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
O:75650
Pozdravljeni,
pa si poglejmo, kako je analitik na železnicah izračunal povprečno življenjsko dobo vseh 32-tih lokomotiv JŽ 25.
Najprej si pogledamo, kako je upadalo število lokomotiv JŽ 25 po letih v knjigi v knjigi Švajgar: Parna vleka na Slovenskem:
1955: 33
1960: 27
1963: 32
Na voljo pa je še seznam lokomotiv iz 1.1.1960, v kateri je ravno 32 JŽ lokomotiv:
JŽ 25-001
002
003
004
005
006
007
008
009
010
011
012
013
014
o15
ni več JŽ 25-016, ker so jo razrezali 2.12.1947
017
018
019
920
022
023
024
025
026
ni 027!
028
029
030
031
032
033
034
V ljubljani jih je bilo 7, v Mariboru 18 in na Jesenicah 7-
Če vzamemo za vsako posamezno lokomotivo JŽ 25 starost iz Pospichalove statistike: https://www.pospichal.net/lokstatistik/20025-jdz25.htm
dobimo, da so bile izdelane:
4 leta 1919: stare 43 let
17 leta 1920: stare 42 let
6 leta 1921: stare 41 let
5 leta 1923: stare 39 let
Malo računstva za seniorje:
4x 43+ 17x 42 + 6x41 + 5x39 = 1327 let
delimo s številom lokomotiv JŽ 25 (32): 1327 : 32 = 41,47 let (povprečna starost lokomotiv JŽ 25 (leta 1962)
Enostavno, samo podatke moraš imeti
Cela znanost pa je določiti, koliko katerih lokomotiv bi bilo potrebno izločiti, da bi dobili povprečno starost lokomotij JŽ 25 leta 1967: 35 let
Edino kar vemo je, da so jih predvideli za izločitev: 32-15 = 17
Le katere
Če bi hoteli to izvedeti, bi morali vedeti, katere je predvidel analitik. Lahko se zgodi (zelo verjetno), da so izločali druge.
Se pravi, da bo to verjetno ostala enigma za vedno.
Razvozlamo jo lahko le, če najdemo analitikov "šmir papir" s prečrtanimi lokomotivami
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
pa si poglejmo, kako je analitik na železnicah izračunal povprečno življenjsko dobo vseh 32-tih lokomotiv JŽ 25.
Najprej si pogledamo, kako je upadalo število lokomotiv JŽ 25 po letih v knjigi v knjigi Švajgar: Parna vleka na Slovenskem:
1955: 33
1960: 27
1963: 32
Na voljo pa je še seznam lokomotiv iz 1.1.1960, v kateri je ravno 32 JŽ lokomotiv:
JŽ 25-001
002
003
004
005
006
007
008
009
010
011
012
013
014
o15
ni več JŽ 25-016, ker so jo razrezali 2.12.1947
017
018
019
920
022
023
024
025
026
ni 027!
028
029
030
031
032
033
034
V ljubljani jih je bilo 7, v Mariboru 18 in na Jesenicah 7-
Če vzamemo za vsako posamezno lokomotivo JŽ 25 starost iz Pospichalove statistike: https://www.pospichal.net/lokstatistik/20025-jdz25.htm
dobimo, da so bile izdelane:
4 leta 1919: stare 43 let
17 leta 1920: stare 42 let
6 leta 1921: stare 41 let
5 leta 1923: stare 39 let
Malo računstva za seniorje:
4x 43+ 17x 42 + 6x41 + 5x39 = 1327 let
delimo s številom lokomotiv JŽ 25 (32): 1327 : 32 = 41,47 let (povprečna starost lokomotiv JŽ 25 (leta 1962)
Enostavno, samo podatke moraš imeti
Cela znanost pa je določiti, koliko katerih lokomotiv bi bilo potrebno izločiti, da bi dobili povprečno starost lokomotij JŽ 25 leta 1967: 35 let
Edino kar vemo je, da so jih predvideli za izločitev: 32-15 = 17
Le katere
Če bi hoteli to izvedeti, bi morali vedeti, katere je predvidel analitik. Lahko se zgodi (zelo verjetno), da so izločali druge.
Se pravi, da bo to verjetno ostala enigma za vedno.
Razvozlamo jo lahko le, če najdemo analitikov "šmir papir" s prečrtanimi lokomotivami
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Pozdravljeni,
da ne izpade, da sem si lokomotive JŽ 25 z dne 1.1.1960 izmislil, objavljam spisek iz arhiva Železniškega muzeja v Ljubljani.
Moto: "si ne izmišljujem, "delam" na arhivskem gradivu"
Letnice izdelave niso vse pravilne, raje sem jih povzel po Pospichalovi statistiki.
pozdrav
Darko
da ne izpade, da sem si lokomotive JŽ 25 z dne 1.1.1960 izmislil, objavljam spisek iz arhiva Železniškega muzeja v Ljubljani.
Moto: "si ne izmišljujem, "delam" na arhivskem gradivu"
Letnice izdelave niso vse pravilne, raje sem jih povzel po Pospichalovi statistiki.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
O:76120
Pozdravljeni,
poglejmo si JŽ 28-055, ki se v Novi Gorici leta 1973 mirno pripravlja na
Odstavljena je bila zato, ker je bil na vrsti julija 1972 GR (Generalni remont). Seveda ga ni dočakala, kakor tudi druge lokomotive serije JŽ 28 ne...
povzeto s foruma zeleznice.in.rs
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
poglejmo si JŽ 28-055, ki se v Novi Gorici leta 1973 mirno pripravlja na
Odstavljena je bila zato, ker je bil na vrsti julija 1972 GR (Generalni remont). Seveda ga ni dočakala, kakor tudi druge lokomotive serije JŽ 28 ne...
povzeto s foruma zeleznice.in.rs
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
O:76800
Pozdravljeni,
zadnje čase se prodaja vedno več fotografij parnih lokomotiv (recimo ebay)...
In temu primerno objave teh fotografij na forumih. Recimo na zeleznice.in.rs:
JŽ 06-002 leta 1972:
JŽ 06-014 leta 1972:
Lahko 100%-no trdim, da je lokomotivi JŽ 06-002 in JŽ 06-014 imela na seznamu kurilnica Maribor.
Leta 1960 je bilo v Sloveniji aktivnih 28 lokomotiv serije JŽ 06.
1969, 1972: 21 lokomotiv (1 u Ljubljani, 20 v Mariboru)
1973: samo še 12 lokomotiv
1975. leta samo še JŽ 06-016 i JŽ 06-018.
JŽ 06-020 leta 1972:
Lokomotiva JŽ 06-020 je bila leta 1960 na spisku kurilnice Ljubljana.
Stanje leta 1960:
Lista serije JŽ 06 v Pospichalovi statistiki je popolnoma natančna, edino kar manjka je, kje so lokomotive "služile":
https://www.pospichal.net/lokstatistik/20006-jdz06.htm
JŽ 06-010 je po vojni "dobila" MAV, lokomotiva JŽ 06-022 pa je bila neaktivna od konca vojne dalje v Ljubljani, verjetno kot donator.
Kje so bile lokomotive leta 1960
Kurilnica Maribor:
001-009
011
012 i 013 od 1.1.1962
014-019
Kurilnica Ljubljana (1960):
020 -021(izločena 1.1974 v kurilnici Maribor)
022 neaktivna od konca vojne (ww2) dalje
023-030
Ko sem raziskoval, kdaj so kasirali JŽ 06-020, sem ugotovil:
Elektrifikacija je prišla do Ljubljane leta 1962, vendar ni bilo dovolj električnih lokomotiv. Dobava lokomotiv se je zavlekla, tako so v aprilu1974 računali, da bo prišlo 20 dizelskih lokomotiv v obdobju 1975/1976, 39 električnih lokomotiva pa šele v razdobju 1976/1977. Do takrat pa je bilo potrebno zdržati s parnimi lokomotivami.
Že leta 1969 je bilo od skupno 21 lokomotiv serije JŽ 06 samo samo še ena v Ljubljani, 20 jih je bilo že v Mariboru.
Vendar jih je hitro "pobiralo"
2.6.1973: samo še 18
31.12.1973: samo še 10
25.5.1974: samo še 5
Za JŽ 06-020 je bil dne 31.10.1973 napisan predlog, da se takoj izvrši kasacija, da se razreže. Glavni razlog: slab kotel (bakrena peč).
Lahko pa si sami preberete, za čem vse je "bolehala"...
Na fotografiji iz leta 1972 od daleč še kar dobro zgleda, čeprav eden od železničarjev na fotografiji zmajuje z glavo
Še dopis, kaj se je dogajalo z JŽ 06-010, ki je na naših spiskih ni:
JŽ 06-010 je bila po vojni (WW2) dne 3.6.1945 predana s strani Avstrije (ÖStB) v MAV. Tam je dobila dne 10.1949 številko MAV 404.001, razrezali so jo 4.1960 (podatki po Pospichalovi statistiki).
pozor!
Tekst je bil iz slovenščine preveden v sh in objavljen na forumu zeleznice.in.rs, potem pa spremenjen nazaj v slovenščino. Pri tej "predelavi" je ostala kakšna napačna oznaka ali vrstni red besed. Časa za temeljit pregled teksta nimam.
Bistvo raziskave je bilo ugotoviti, ali so bile lokomotive res lahko fotografirane leta 1972 (izkazalo se je, da so bile res aktivne) in kje so bile fotografirane. Izkazalo se je, da so jih leta 1972 res "dolžili" v kurilnici v Mariboru in da obstaja velika verjetnost, da so fotografirane v Mariboru.
Tisti pa, ki pozna zgradbe in "plot" (ograje) v Mariboru, bi to napisal brez te raziskave dokumentov.
Je pa nekaj važnega, kar izhaja iz te male raziskave.
Kolateralni dobitek.
Za skoraj vsako lokomotivo se da ugotoviti, kako in kdaj je končala svojo življenjsko pot
Povdarek je na "skoraj"
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
zadnje čase se prodaja vedno več fotografij parnih lokomotiv (recimo ebay)...
In temu primerno objave teh fotografij na forumih. Recimo na zeleznice.in.rs:
JŽ 06-002 leta 1972:
JŽ 06-014 leta 1972:
Lahko 100%-no trdim, da je lokomotivi JŽ 06-002 in JŽ 06-014 imela na seznamu kurilnica Maribor.
Leta 1960 je bilo v Sloveniji aktivnih 28 lokomotiv serije JŽ 06.
1969, 1972: 21 lokomotiv (1 u Ljubljani, 20 v Mariboru)
1973: samo še 12 lokomotiv
1975. leta samo še JŽ 06-016 i JŽ 06-018.
JŽ 06-020 leta 1972:
Lokomotiva JŽ 06-020 je bila leta 1960 na spisku kurilnice Ljubljana.
Stanje leta 1960:
Lista serije JŽ 06 v Pospichalovi statistiki je popolnoma natančna, edino kar manjka je, kje so lokomotive "služile":
https://www.pospichal.net/lokstatistik/20006-jdz06.htm
JŽ 06-010 je po vojni "dobila" MAV, lokomotiva JŽ 06-022 pa je bila neaktivna od konca vojne dalje v Ljubljani, verjetno kot donator.
Kje so bile lokomotive leta 1960
Kurilnica Maribor:
001-009
011
012 i 013 od 1.1.1962
014-019
Kurilnica Ljubljana (1960):
020 -021(izločena 1.1974 v kurilnici Maribor)
022 neaktivna od konca vojne (ww2) dalje
023-030
Ko sem raziskoval, kdaj so kasirali JŽ 06-020, sem ugotovil:
Elektrifikacija je prišla do Ljubljane leta 1962, vendar ni bilo dovolj električnih lokomotiv. Dobava lokomotiv se je zavlekla, tako so v aprilu1974 računali, da bo prišlo 20 dizelskih lokomotiv v obdobju 1975/1976, 39 električnih lokomotiva pa šele v razdobju 1976/1977. Do takrat pa je bilo potrebno zdržati s parnimi lokomotivami.
Že leta 1969 je bilo od skupno 21 lokomotiv serije JŽ 06 samo samo še ena v Ljubljani, 20 jih je bilo že v Mariboru.
Vendar jih je hitro "pobiralo"
2.6.1973: samo še 18
31.12.1973: samo še 10
25.5.1974: samo še 5
Za JŽ 06-020 je bil dne 31.10.1973 napisan predlog, da se takoj izvrši kasacija, da se razreže. Glavni razlog: slab kotel (bakrena peč).
Lahko pa si sami preberete, za čem vse je "bolehala"...
Na fotografiji iz leta 1972 od daleč še kar dobro zgleda, čeprav eden od železničarjev na fotografiji zmajuje z glavo
Še dopis, kaj se je dogajalo z JŽ 06-010, ki je na naših spiskih ni:
JŽ 06-010 je bila po vojni (WW2) dne 3.6.1945 predana s strani Avstrije (ÖStB) v MAV. Tam je dobila dne 10.1949 številko MAV 404.001, razrezali so jo 4.1960 (podatki po Pospichalovi statistiki).
pozor!
Tekst je bil iz slovenščine preveden v sh in objavljen na forumu zeleznice.in.rs, potem pa spremenjen nazaj v slovenščino. Pri tej "predelavi" je ostala kakšna napačna oznaka ali vrstni red besed. Časa za temeljit pregled teksta nimam.
Bistvo raziskave je bilo ugotoviti, ali so bile lokomotive res lahko fotografirane leta 1972 (izkazalo se je, da so bile res aktivne) in kje so bile fotografirane. Izkazalo se je, da so jih leta 1972 res "dolžili" v kurilnici v Mariboru in da obstaja velika verjetnost, da so fotografirane v Mariboru.
Tisti pa, ki pozna zgradbe in "plot" (ograje) v Mariboru, bi to napisal brez te raziskave dokumentov.
Je pa nekaj važnega, kar izhaja iz te male raziskave.
Kolateralni dobitek.
Za skoraj vsako lokomotivo se da ugotoviti, kako in kdaj je končala svojo življenjsko pot
Povdarek je na "skoraj"
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
ŽC, to dve sliki sta iz Mb-Studenci.
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Mene pa presenečajo bakrene peči na 06-kah. Kaj niso bile vse grajene z jeklenimi? Od kje sedaj barkene?
Goran
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Goran, pozdravljen,
vprašanje o bakreni peči sem prestavil v "tapravo", tvojo rubriko o "06"-ki
Zgodovina oz. razvoj 06
link: viewtopic.php?f=21&t=2426&start=120
pozdrav
Darko
vprašanje o bakreni peči sem prestavil v "tapravo", tvojo rubriko o "06"-ki
Zgodovina oz. razvoj 06
link: viewtopic.php?f=21&t=2426&start=120
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Bojim se, da je datum konca parne vleke na SŽ petindvajseti december 2019.
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Če bi se para izvajala z resničnim entuziazmom, bi še živela naprej, tako pa ...
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
do kdaj se je pa opravljal premik s parno lokomotivo na Jesenicah?
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Pozdravljeni,
zanima me leto izdelave lokomotive SŽ 03-002 (Sud 109.38). Na internetu je zapisano leto 1914. Ampak v literaturi sem našel tovarniško številko lokomotive Flor 2161/13. Torej bi lahko bila tudi pomota in je bila lokomotiva izdelana leta 1913. Tudi v nekateri literaturi sem našel letnico 1913.
Italijani navajajo, da je bila 109.37 izdelana leta 1913.
Zanima me, če je 03-002 vozila že pred 1. sv. vojno, ki se je začela julija 1914
zanima me leto izdelave lokomotive SŽ 03-002 (Sud 109.38). Na internetu je zapisano leto 1914. Ampak v literaturi sem našel tovarniško številko lokomotive Flor 2161/13. Torej bi lahko bila tudi pomota in je bila lokomotiva izdelana leta 1913. Tudi v nekateri literaturi sem našel letnico 1913.
Italijani navajajo, da je bila 109.37 izdelana leta 1913.
Zanima me, če je 03-002 vozila že pred 1. sv. vojno, ki se je začela julija 1914
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Pozdravljeni,zanima me kako kaj kaže glede pare,muzejskih vlakov..? Bo to na naših tirih spet kdaj zaživelo ali je pomanjkanje denarja tolikšno da bo treba še kar nekaj časa čakati? Ali so kakšni drugi interesi zadaj(ukinitev)? Upam da ne druga opcija.. Lp
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Na žalost v sloveniji ni več nobena parna lokomotiva tirne širine 1435 mm v voznem stanju.
Edina parna lokomotiva, katera je trenutno v slovenije še v voznem stanju je ozkotirna, katera se nahaja na muzejski železniški postaji Zreče.
Lep pozdrav, Jurij
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1947
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Bo treba izkoristiti prijateljske odnose, in si kakšno reč izposoditi v tujini.
preglednik
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Hvala za odgovor,lp