Avtomatski progovni blok na progi Zidani most - Celje [1981]

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 948
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska

Avtomatski progovni blok na progi Zidani most - Celje [1981]

Odgovor Napisal/-a SIMY »

Slika

Na dvotirni progi ZM-CE je vključen v obratovanje avtomatski progovni blok (APB),ki omogoča večjo prepustno moč proge in večjo varnost prometa.
Proga ZM-CE je del glavne dvotirne proge Sežana-LJ-ZM-MB in je zaradi prometne povezave z magistralno progo Dobova-Jesenice močno obremenjena.
Tako vozi na tem odseku v 24-ih urah 110 vlakov,od tega 52 potniških in 58 tovornih.
Vedno večja gostota prometa in dolgi medpostajni odseki so narekovali gradnjo APB-ja.
S tem se bo lahko povečala prepustna moč proge za 25 % oziroma na 138 vlakov v 24-ih urah.
Istočasno pa je zagotovljena tudi večja varnost na odprti progi.
Proga ZM-CE,ki je dolga 25 km je razdeljena na 28 prostorskih odsekov,ki so v obeh smereh zavarovani s prostorskimi signali APB.
Vgrajenih je 11 blokovnih hišk (blokovnic) iz katerih se napajajo in krmilijo pripadajoči APB signali in števci osi,16 prostorskih signalov APB in 38 števcev osi.
Kasneje ko bodo dobavljeni iz tujine,bodo pri vseh signalih na postajah in na progi vgrajeni tudi tirni magneti za samoustavljalne (avtostop) naprave.
Prostost in zasedenost prostorskih odsekov kontrolirajo elektronski števci osi,ki so vgrajeni 50 metrov za signalom in služijo za vračanje signalov na znak ˝STOJ˝,za ugotavljanje prostosti prostorskih odsekov in za preklapljanje signalov na signalni znak ˝VOŽNJA˝ (zeleni val).
Obstoječi predsignali uvoznih signalov na postajah so predelani v APB signale in imajo tudi rdečo luč.
Tudi postajni izvozni signali imajo spremenjen program in delujejo v režimu APB.
Delovanje APB in stanje prostosti oz. zasedenosti prostorskih odsekov kontrolirajo vlakovni odpravniki postaj na svojih postavljalnih mizah po javljalnih lučkah,ki javljajo zasedenost in prostost odsekov in na ta način zasledujejo gibanje vožnje vlakov po progi v obeh smereh.

Samoustavljalne (avtostop) naprave

Pri vseh glavnih signalih na progi in na postajah bo izvajalec del vgradil tudi pripadajoče kombinirane tirne magnete,ko jih bo dobil iz tujine,(balize) s frekvenco 1000/2000 hertzov,ki bodo služili za avtomatično ustavljanje vlakov,če bi strojevodja spregledal signale,ki kažejo signalni znak¨PREVIDNO˝ ali ˝STOJ¨.
Pred uvoznimi signali (250 metrov) bodo vgrajeni tudi pomožni tirni magneti s frekvenco 500 hertzov,ki bodo služili za zadnjo kontrolo hitrosti vlakov pred signali,ki bodo v legi ¨STOJ˝.

Cestni prehodi

Na odseku proge Rimske Toplice-Laško-CE je na odprti progi še 5 mehanično zavarovanih cestnih prehodov,ki bodo avtomatizirani in povezani z APB.
Cestni prehodi bodo potem,ko bodo iz tujine prispeli še magnetni tirni kontakti,zavarovani z avtomatskimi polzapornicami in svetlobno signalizacijo (z rdečimi utripajočimi lučmi) in glasno donečimi zvonci.
S tem bo dosežena večja varnost na cestnih prehodih,hkrati pa bodo ukinjena 3 delovna mesta čuvajev, s čimer bomo prihranili 12 čuvajev - zaporničarjev,ki bodo razporejeni na druga delovna mesta.
Ureditev APB,AS-naprav in avtomatskih cestnih prehodov je razvidna iz priloženega pregleda proge.
Ker se je močno povečala gostota prometa tudi na odseku proge CE-Grobelno,je za leto 1982/83 predvideno podaljšanje APB do postaje Grobelno,kjer je cepišče za vlake v smeri proti postaji Rogatec in Imeno.
Obstoječe naprave za medpostajno odvisnost (MO) bomo dopolnili z APB napravami.


Članek je prepisan iz revije ,Nova proga in sicer št. 33 letnik 1981,avtor članka je :Alojz Žitnik
garfield
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 31
Pridružen: 15.05.2010, 12:10

Re: Avtomatski progovni blok na progi Zidani most - Celje [1981]

Odgovor Napisal/-a garfield »

Koliko od tega sistema danes še deluje ?

LP Garfield
Odgovori