Ljubljanski tramvaj
Re: Ljubljanski tramvaj
Iz Wikipedie o SNVZ (http://sl.wikipedia.org/wiki/Slovenski_ ... ostni_zbor:
Slovenski narodni varnostni zbor je bila pomožna nemška policijska sila, ki je bila ustanovljena kmalu po kapitulaciji Italije septembra 1943. SNVZ je zajemal Primorsko onkraj nekdanje rapalske meje. Bil je podrejena nemški komandi v Trstu, imel pa je podružnice v naslednjih krajih:
Ajdovščina
Col
Črni Vrh nad Idrijo
Dornberk
Gorica
Grahovo ob Bači
Otlica
Postojna
Prestranek
Tolmin
Veharše nad Godovičem
Omenjene postojanke so bile več ali manj stalno pod partizanskim pritiskom in se niso uspele braniti brez stalne nemške pomoči. SNVZ pa je imel tudi določene kulturno poslanstvo, tako se je v Gorici uporabljala slovenščina, v Tolminu pa so izdajali glasilo Tolminski domobranci. Vsi so bili podrejeni polkovniku Kokalju v Trstu ta pa nemškemu generalu Rösenerju. Na vrhuncu svoje moči SNVZ ni štel več kot 3500 mož, pa še ti so po vojni zbežali v Italijo skupaj z umikajočimi srbskimi četniki in tako preživeli, ker Zavezniki ujetnikov iz Italije niso vračali. Vrnili jih med drugim niso zato, ker se niso borili na jugoslovanskem, pač pa na italijanjskem ozemlju, torej ni bilo razloga, da bi jih vračali Jugoslaviji.
In še njihov šef (http://sl.wikipedia.org/wiki/Anton_Kokalj_-_Ton%C4%8Di)
Anton Kokalj, partizansko ime Tonči, * 7. junij 1892, Ljubljana, † 7. maj 1945, Zalesnika pri Grgarju.
Kokalj je v Avstro-Ogrski končal kadetnico in je tik pred prvo svetovno vojno postal poročnik. Ob koncu vojne je imel čin majorja in je svojo aktivno vojaško kariero nadaljeval v Jugoslovanski kraljevi armadi. Služboval je v različnih mestih, nato pa je postal adjutant jugoslovanskega regenta, kneza Pavla. Med tem je napredoval v čin podpolkovnika in nato 6. septembra 1935 v polkovnika.
Pred izbruhom druge svetovne vojne je postal poveljnik 66. konjeniškega polka. Po kapitulaciji Kraljevine Jugoslavije je bil najprej nekaj časa v hišnem priporu v Beogradu. Med tem je njegova družina odpotovala v Ljubljano, sam pa se ji je pridružil šele čez nekaj mesecev.
Spomladi 1942 ga je italijanska zasedbena oblast skupaj z drugimi častniki internirala v Gonarsu, Monte Male pri Torinu in v Chiesanuovi pri Padovi. Izpuščen je bil na začetku decembra istega leta. V začetku novembra 1943 je Kokalj odšel v Trst, kjer je ob soglasju nemškega poveljnika policije v Trstu ustanovil Slovenski narodni varnostni zbor. Sprva je v njem deloval kot inšpektor štaba, od 9. februarja 1945 pa je bil tudi njegov poveljnik.
Konec aprila 1945 se je Kokalj s svojimi častniki z avtom peljal proti Gorici, kjer so jih zajeli pripadniki OZNE. Vse zajete, vključno z Antonom Kokaljem so usmrtili in njihova trupla odvrgli v brezno.
Nurmi, ti zgoaj navedeni nekako spadajo pod tvojo jursidikcijo
Slovenski narodni varnostni zbor je bila pomožna nemška policijska sila, ki je bila ustanovljena kmalu po kapitulaciji Italije septembra 1943. SNVZ je zajemal Primorsko onkraj nekdanje rapalske meje. Bil je podrejena nemški komandi v Trstu, imel pa je podružnice v naslednjih krajih:
Ajdovščina
Col
Črni Vrh nad Idrijo
Dornberk
Gorica
Grahovo ob Bači
Otlica
Postojna
Prestranek
Tolmin
Veharše nad Godovičem
Omenjene postojanke so bile več ali manj stalno pod partizanskim pritiskom in se niso uspele braniti brez stalne nemške pomoči. SNVZ pa je imel tudi določene kulturno poslanstvo, tako se je v Gorici uporabljala slovenščina, v Tolminu pa so izdajali glasilo Tolminski domobranci. Vsi so bili podrejeni polkovniku Kokalju v Trstu ta pa nemškemu generalu Rösenerju. Na vrhuncu svoje moči SNVZ ni štel več kot 3500 mož, pa še ti so po vojni zbežali v Italijo skupaj z umikajočimi srbskimi četniki in tako preživeli, ker Zavezniki ujetnikov iz Italije niso vračali. Vrnili jih med drugim niso zato, ker se niso borili na jugoslovanskem, pač pa na italijanjskem ozemlju, torej ni bilo razloga, da bi jih vračali Jugoslaviji.
In še njihov šef (http://sl.wikipedia.org/wiki/Anton_Kokalj_-_Ton%C4%8Di)
Anton Kokalj, partizansko ime Tonči, * 7. junij 1892, Ljubljana, † 7. maj 1945, Zalesnika pri Grgarju.
Kokalj je v Avstro-Ogrski končal kadetnico in je tik pred prvo svetovno vojno postal poročnik. Ob koncu vojne je imel čin majorja in je svojo aktivno vojaško kariero nadaljeval v Jugoslovanski kraljevi armadi. Služboval je v različnih mestih, nato pa je postal adjutant jugoslovanskega regenta, kneza Pavla. Med tem je napredoval v čin podpolkovnika in nato 6. septembra 1935 v polkovnika.
Pred izbruhom druge svetovne vojne je postal poveljnik 66. konjeniškega polka. Po kapitulaciji Kraljevine Jugoslavije je bil najprej nekaj časa v hišnem priporu v Beogradu. Med tem je njegova družina odpotovala v Ljubljano, sam pa se ji je pridružil šele čez nekaj mesecev.
Spomladi 1942 ga je italijanska zasedbena oblast skupaj z drugimi častniki internirala v Gonarsu, Monte Male pri Torinu in v Chiesanuovi pri Padovi. Izpuščen je bil na začetku decembra istega leta. V začetku novembra 1943 je Kokalj odšel v Trst, kjer je ob soglasju nemškega poveljnika policije v Trstu ustanovil Slovenski narodni varnostni zbor. Sprva je v njem deloval kot inšpektor štaba, od 9. februarja 1945 pa je bil tudi njegov poveljnik.
Konec aprila 1945 se je Kokalj s svojimi častniki z avtom peljal proti Gorici, kjer so jih zajeli pripadniki OZNE. Vse zajete, vključno z Antonom Kokaljem so usmrtili in njihova trupla odvrgli v brezno.
Nurmi, ti zgoaj navedeni nekako spadajo pod tvojo jursidikcijo
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Tono, v vikipedijo lahko pogleda vsak sam...
Namen mojega prispevka je bil povdarek na tem, da je bila v Sloveniji vojna in da je to vplivalo tudi na vožnje tramvaja v Ljubljani.
Ker pa sem na nekem tujem forumu želel datirati fotografijo s parade v Trstu, so mi "ostale" še fotografije iz Trsta. Če povem po pravici, sem s fotografijami s parade v Ljubljani celo prišel do fotografij s parade v Trstu.
To je vse.
Vsekakor ne želim, da se tukaj nadaljuje diskusija o medvojnih razmerah v Sloveniji in tudi namen foruma ni v tej zvezi.
Kljub temu pa je posnetek, ki sem ga objavil, zanimiv, ker se vidi, da ta dan tramvaj ni vozil po Dunajski v Ljubljani (trenutno niti ne vem, kako se je imenovala), niti po tržaški rivi.
Tono, ali si videl, koliko dokumentov o plačah iz časa WW 2 ima MRS Štajerska za prevesti
Le glej, da vas MRS Primorska ne prehiti
Če ne bo povzetkov, z objavljanjem dokumentov neham!
Pozdrav
Darko
Namen mojega prispevka je bil povdarek na tem, da je bila v Sloveniji vojna in da je to vplivalo tudi na vožnje tramvaja v Ljubljani.
Ker pa sem na nekem tujem forumu želel datirati fotografijo s parade v Trstu, so mi "ostale" še fotografije iz Trsta. Če povem po pravici, sem s fotografijami s parade v Ljubljani celo prišel do fotografij s parade v Trstu.
To je vse.
Vsekakor ne želim, da se tukaj nadaljuje diskusija o medvojnih razmerah v Sloveniji in tudi namen foruma ni v tej zvezi.
Kljub temu pa je posnetek, ki sem ga objavil, zanimiv, ker se vidi, da ta dan tramvaj ni vozil po Dunajski v Ljubljani (trenutno niti ne vem, kako se je imenovala), niti po tržaški rivi.
Tono, ali si videl, koliko dokumentov o plačah iz časa WW 2 ima MRS Štajerska za prevesti
Le glej, da vas MRS Primorska ne prehiti
Če ne bo povzetkov, z objavljanjem dokumentov neham!
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
ŽC, ti samo gor davli Mi pozorno beremo
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
To že verjamem. Vendar večina forumašev ne zna nemško ali italijansko...
Torej bo povzetke potrebno narediti. Tukaj mislim tiste v temi: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)
Pozdrav
Darko
Torej bo povzetke potrebno narediti. Tukaj mislim tiste v temi: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Tu sta še dve fotografiji ljubljanskega tramvaja iz leta 1941, delo italijanskega fotografa Frederica Patellana iz njegove zbirke.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Odlično! Popoln zadetek
Druga fotografija je obračališče pri sv. Križu (Žale), prva naj bi bila pri hotelu Miklič, nasproti železniške postaje, vendar me moti zgradba na koncu ulice. Tam bi moral biti hotel Bavarski dvor (Bayerischer Hof)...
Pozdrav
Darko
Druga fotografija je obračališče pri sv. Križu (Žale), prva naj bi bila pri hotelu Miklič, nasproti železniške postaje, vendar me moti zgradba na koncu ulice. Tam bi moral biti hotel Bavarski dvor (Bayerischer Hof)...
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Ali ni na levi stavba železniške postaje in je torej na fotografiji pogled proti vzhodu, stran od Bavarskega dvora?železocestnik napisal/-a:... prva naj bi bila pri hotelu Miklič, nasproti železniške postaje, vendar me moti zgradba na koncu ulice. Tam bi moral biti hotel Bavarski dvor (Bayerischer Hof)...
LP, Metod
Re: Ljubljanski tramvaj
Bo štimalo! Železniška postaja na desni. Vidi se tudi glavni vhod.mkx napisal/-a:Ali ni na levi stavba železniške postaje in je torej na fotografiji pogled proti vzhodu, stran od Bavarskega dvora?železocestnik napisal/-a:... prva naj bi bila pri hotelu Miklič, nasproti železniške postaje, vendar me moti zgradba na koncu ulice. Tam bi moral biti hotel Bavarski dvor (Bayerischer Hof)...
Z druge strani pa je zgledalo takole:
Sliko sem pred časom snel iz neta. Avtor neznan!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Ljubljanski tramvaj
Številka tramvaja je 22, ne vem pa, iz katerega leta je slika.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
V ali po letu 1931...
(novi tramvaji )
@mkx, @Borsig
Sem se premalo potrudil
Verjetno me je zmotila tramvajska postaja...
Pozdrav
Darko
(novi tramvaji )
@mkx, @Borsig
Sem se premalo potrudil
Verjetno me je zmotila tramvajska postaja...
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Skušal bom odgovoriti na vprašanje, ki ga je ob fotografiji zastavil @Hribovc. Časovni okvir bi bil vpeljava dvotirne krožne proge (1934) in razglednica z datumom 16.9.1939 ( @železocestnik ). Na obeh fotografijah je Tromostovje ( dokončano aprila 1932), ni pa še paviljona (cvetličarne) na drugem bregu Ljubljanice (Plečnikove tržnice). Ob pregledovanju vseh teh fotografij je zanimovo kako se je podoba Prešernovega trga menjavala skozi čas.
Re: Ljubljanski tramvaj
Zanima me če bi nekdo lahko potrdil točen potek tramvajskih prog (linij) v obdobju po 2. sv. vojni. To vprašam predvsem zaradi osebnega suma v seznam linij z načrta J. C. Gillhama (objavljen nekaj stran prej). Načrt prog iz l. 1940 prikazuje naslednji potek prog:
1 Šentvid – Magistrat – Spl. bolnišnica
2 Žale – Ajdovščina – Moste
3 Magistrat – Rakovnik
4 Vič – Kolodvor – Spl. bolnišnica
Stanje v 50-ih je (sodeč po podatkih z Gillhamovega načrta) dokaj drugače:
1 Šentvid – Magistrat – Moste
2 Vič – Kolodvor – Žale
3 Magistrat – Rakovnik
4 Glavna pošta – Kolodvor – Žale
Ali to pomeni da je po vojni potek prog spremenjen in je res bil tak kot navaja Anglež (saj njegovi podatki sodijo kot relevantni)? V tem primeru skozi Njegoševo ul. pa sploh ni bilo rednega prometa. Ali preprosto gre za napako?
1 Šentvid – Magistrat – Spl. bolnišnica
2 Žale – Ajdovščina – Moste
3 Magistrat – Rakovnik
4 Vič – Kolodvor – Spl. bolnišnica
Stanje v 50-ih je (sodeč po podatkih z Gillhamovega načrta) dokaj drugače:
1 Šentvid – Magistrat – Moste
2 Vič – Kolodvor – Žale
3 Magistrat – Rakovnik
4 Glavna pošta – Kolodvor – Žale
Ali to pomeni da je po vojni potek prog spremenjen in je res bil tak kot navaja Anglež (saj njegovi podatki sodijo kot relevantni)? V tem primeru skozi Njegoševo ul. pa sploh ni bilo rednega prometa. Ali preprosto gre za napako?
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:63000
Me veseli razmišljanje z vprašaji.
Trenutno jaz odgovorov nimam. Sem še vedno v WW 2.
Torej se bo potrebno potruditi....
Pozdrav
Darko
Me veseli razmišljanje z vprašaji.
Trenutno jaz odgovorov nimam. Sem še vedno v WW 2.
Torej se bo potrebno potruditi....
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
V reviji Življenje in tehnika št 11/2013, na strani 58, je avtorica Jasna Kralj Pavlovec objavila na devetih straneh članek Kozolec v Ljubljani. V njem je objavljenih precej informacij povezanih s tem znanim ljubljanskim objektom, ki bo kmalu praznoval 60 letnico. V pojasnitvi poimenovana objekta pa je za ilustracijo dodana fotografija iz časa izgradnje na kateri je tudi tramvaj.
Zahvaljujem se g.Mateju Pavliču iz revije ŽIT in avtorici Jasni Kralj Pavlovec za dovoljenje k objavi
Zahvaljujem se g.Mateju Pavliču iz revije ŽIT in avtorici Jasni Kralj Pavlovec za dovoljenje k objavi
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Odlično
Ali kje piše, kdo je avtor fotografije?
Pozdrav
Darko
Ali kje piše, kdo je avtor fotografije?
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers