Ljubljanski tramvaj
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:877100
...nadaljevanje:
Ajdovščina, Figovec, brez Slavije:
Kavarna Emona:
Marijin trg:
Tromostovje:
Kongresni trg:
Tromostovje:
Frančiščanska cerkev:
Tromostovje:
se nadaljuje...
pozdrav
Darko
...nadaljevanje:
Ajdovščina, Figovec, brez Slavije:
Kavarna Emona:
Marijin trg:
Tromostovje:
Kongresni trg:
Tromostovje:
Frančiščanska cerkev:
Tromostovje:
se nadaljuje...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
...nadaljevanje:
Gosposvetska cesta:
Kresija:
Mestni trg:
Marijin trg:
Zavarovalnica Vzajemna:
Mestni trg:
Vse fotografije: Kramarič, SEM
pozdrav
Darko
Gosposvetska cesta:
Kresija:
Mestni trg:
Marijin trg:
Zavarovalnica Vzajemna:
Mestni trg:
Vse fotografije: Kramarič, SEM
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Ja, to je bilo daljnega leta 2012.železocestnik napisal/-a: ↑11.12.2012, 14:12 Če greš na spletno stran
...in vpišeš v njihov brskalnik ključno besedo: tramvaj
...dobiš samo en zadetek:
Tako, da se moramo zahvaliti @363, da je prebrskal ljubljanske fotografije
@363 se je potrudil in v zbirki SEM zbrskal še nekaj fotografij, na katerih so tramvaji.
Objavljene so na strani 29 te teme:
Leonišče:
Tyrševa cesta (nekoč Dunajska-danes Dunajska):
Cerkev Sv. Florjana:
Tromostovje in Stritarjeva ulica:
Tromostovje i ljubljanski grad:
Gosposvetska cesta:
Marijin trg:
Tyrševa cesta (nekoč Dunajska-danes Dunajska):
Magistrat:
Vse fotografije Kramarič, SEM (Slovenski etnografski muzej)
Na strani 29 pa imamo še eno fotografijo vozovnice, ki jo je dodal @Bartalmaj, "preživela" pa je na serverju: postimage
https://i.postimg.cc/DzqDRQLZ/ecz.jpg
železocestnik napisal/-a: ↑16.12.2012, 13:51Torej je tvoja vozovnica iz tega vmesnega obdobja (1931 do 1934).
Letnico izdaje bi lahko dobil le s pomočjo cen za vozovnice.
To je vse s strani 29 te teme. Potem pa do strani 39 ni ohranjena nobena fotka
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Na 39. strani te tema pa
@363 je dodal te fotografije: Odstranjevanje tramvajskih tirov z ljubljanskih ulic leta 1959.
To gradivo je dostopno na spletnih straneh Večera. Jih je pa Sporti naložil na wikimedijo in so sedaj dostopne vsem.
Datum: 21. september 1959
Na strani 41 te teme pa imamo fotko kralja Aleksandra v polni velikosti...
Ni čisto OT!
Tisti, ki se je peljal s tramvajem mimo Kongresnega trga ga je lahko videl skozi okno. Pa tisti, ki so čakali na tramvaj na postajališču na Kongresnem trgu.
Ni pa to dolgo trajalo...
Miran Pavlin je zapisal v dnevnik: Ob 22.04 se je spomenik zrušil na spodnji del zvezde (proti Matici).
Isti dan so odstranili tudi spomenik kralja Petra pred magistratom.
Iz knjige: Miran Pavlin:Ljubljana 1941, Modrijan 2004
Seveda se spomenik ni zrušil sam od sebe. Novi oblastniki (Italijani) so ga "dvignili v zrak".
Šel jim je na živce, ker je njihova (rimska) provinca "padla" v srbske roke
Podatek o odstranitvi spomenika pred magistratom pa ni več OT. Pomaga namreč določiti datumsko mejo, po kateri je bila posneta kakšna fotografija tramvaja pred magistratom.
Potem pa do 44. strani te teme ni ohranjena nobena fotka
Do sedaj je rezultat, koliko fotk se je ohranilo, katastrofalen: 1 fotka na stran te teme!
Pa še to po zaslugi @363, ki je povezal fotke na SEM server.
Verjetno bo v drugih dveh tretjinah teme še slabši rezultat
pozdrav
Darko
@363 je dodal te fotografije: Odstranjevanje tramvajskih tirov z ljubljanskih ulic leta 1959.
To gradivo je dostopno na spletnih straneh Večera. Jih je pa Sporti naložil na wikimedijo in so sedaj dostopne vsem.
Datum: 21. september 1959
Na strani 41 te teme pa imamo fotko kralja Aleksandra v polni velikosti...
Ni čisto OT!
Tisti, ki se je peljal s tramvajem mimo Kongresnega trga ga je lahko videl skozi okno. Pa tisti, ki so čakali na tramvaj na postajališču na Kongresnem trgu.
Ni pa to dolgo trajalo...
Miran Pavlin je zapisal v dnevnik: Ob 22.04 se je spomenik zrušil na spodnji del zvezde (proti Matici).
Isti dan so odstranili tudi spomenik kralja Petra pred magistratom.
Iz knjige: Miran Pavlin:Ljubljana 1941, Modrijan 2004
Seveda se spomenik ni zrušil sam od sebe. Novi oblastniki (Italijani) so ga "dvignili v zrak".
Šel jim je na živce, ker je njihova (rimska) provinca "padla" v srbske roke
Podatek o odstranitvi spomenika pred magistratom pa ni več OT. Pomaga namreč določiti datumsko mejo, po kateri je bila posneta kakšna fotografija tramvaja pred magistratom.
Potem pa do 44. strani te teme ni ohranjena nobena fotka
Do sedaj je rezultat, koliko fotk se je ohranilo, katastrofalen: 1 fotka na stran te teme!
Pa še to po zaslugi @363, ki je povezal fotke na SEM server.
Verjetno bo v drugih dveh tretjinah teme še slabši rezultat
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:877450
Pozdravljeni,
na strani 44 je samo ena fotografija rekonstrukcije tirov pred Pošto:
Naslednja fotografija je šele na strani 50.
Fotografija "FORD" servisa na takratni Tyrševe (prej Dunajska-potem Dunajska) je slabše kvalitete, tako da se še tramvajski tiri ne vidijo. Same zgradbe servisa se ne vidi, so pa še sedaj v uporabi enega od ministrstev kot parkirišče za zgradbo Ex YUGO banke. Dostop prepovedan
Tudi če izgine ta fotografija jo lahko zamenjam kadarkoli, saj je iz mojega privatnega arhiva
Na strani 52 je Gorchi dodal nekaj fotografij fototeke MNZS, ki so obstale na njihovih serverjih:
Potem pa do 60. strani nobene fotke več!
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
na strani 44 je samo ena fotografija rekonstrukcije tirov pred Pošto:
Naslednja fotografija je šele na strani 50.
Fotografija "FORD" servisa na takratni Tyrševe (prej Dunajska-potem Dunajska) je slabše kvalitete, tako da se še tramvajski tiri ne vidijo. Same zgradbe servisa se ne vidi, so pa še sedaj v uporabi enega od ministrstev kot parkirišče za zgradbo Ex YUGO banke. Dostop prepovedan
Tudi če izgine ta fotografija jo lahko zamenjam kadarkoli, saj je iz mojega privatnega arhiva
Na strani 52 je Gorchi dodal nekaj fotografij fototeke MNZS, ki so obstale na njihovih serverjih:
Potem pa do 60. strani nobene fotke več!
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:877900
Pozdravljeni,
na strani 60 je Metod (@mkx) dodal eno tramvajsko fotko in eno o prvi vožnji s trolejbusom. Takrat je to še izgledalo kot simbioza dveh prevoznih sredstev in tega še ne jemljemo kot napad na tramvaj, saj je to bila popolnoma nova proga.
Najprej fotografija delavca pri podmazovanju mehanizma tramvajske kretnice:
Fotografija trolejbusa v zborniku: viator 75 let:
Kako to, da sta obstali?
Metod ima svoj račun na nekem solidnem serverju (verjetno ne na Shrani.si ali sestrskih serverjih).
Vse drugače bi bilo, če bi imeli vsi svoje račune
Na strani 67 se je ohranila fotka Tržaško ceste v Glincah. Fotografija je iz SEM...
Avtor: Vekoslav Kramarič
Glince pri Ljubljani.Med leti 1928 in 1947.
Lahko že popravimo letnici, med katerimi je bila posneta fotografija: med leti 1931 in 1947
Leta 1931 je stekel tramvaj proti Viču. Na fotografiji se vidi na Tržaški cesti tramvajska proga in nosilne stebre za zgornji vod.
Na strani 68 se je ohranila fotografija hiše ob progi Mestni trg-Vojaška bolnišnica:
bivši Hotel "Pri avstrijskem dvoru" /Zum Österreichischer Hof (do 1855), kasneje Mahrova Trgovska šola/Handels Lehranstalt...
glej wiki: https://sl.wikipedia.org/wiki/Mahrova_t ... _Ljubljana
Kako izgleda danes...
Obe fotografiji sta iz wikimedije.
Nato do strani 70 ni ohranjena nobena fotografija
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
na strani 60 je Metod (@mkx) dodal eno tramvajsko fotko in eno o prvi vožnji s trolejbusom. Takrat je to še izgledalo kot simbioza dveh prevoznih sredstev in tega še ne jemljemo kot napad na tramvaj, saj je to bila popolnoma nova proga.
Najprej fotografija delavca pri podmazovanju mehanizma tramvajske kretnice:
Fotografija trolejbusa v zborniku: viator 75 let:
Kako to, da sta obstali?
Metod ima svoj račun na nekem solidnem serverju (verjetno ne na Shrani.si ali sestrskih serverjih).
Vse drugače bi bilo, če bi imeli vsi svoje račune
Na strani 67 se je ohranila fotka Tržaško ceste v Glincah. Fotografija je iz SEM...
Avtor: Vekoslav Kramarič
Glince pri Ljubljani.Med leti 1928 in 1947.
Lahko že popravimo letnici, med katerimi je bila posneta fotografija: med leti 1931 in 1947
Leta 1931 je stekel tramvaj proti Viču. Na fotografiji se vidi na Tržaški cesti tramvajska proga in nosilne stebre za zgornji vod.
Na strani 68 se je ohranila fotografija hiše ob progi Mestni trg-Vojaška bolnišnica:
bivši Hotel "Pri avstrijskem dvoru" /Zum Österreichischer Hof (do 1855), kasneje Mahrova Trgovska šola/Handels Lehranstalt...
glej wiki: https://sl.wikipedia.org/wiki/Mahrova_t ... _Ljubljana
Kako izgleda danes...
Obe fotografiji sta iz wikimedije.
Nato do strani 70 ni ohranjena nobena fotografija
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O: 878200
Pozdravljeni,
na strani 70 imamo nekaj ohranjenih fotografij:
Gosposvetska cesta z mladimi topoli v smeri proti Spodnji Šiški, 1935
Slikar Gojmir Anton Kos je narisal zgornjo situacijo, ki jo je preje fotografiral...
Slika Gosposvetske ceste je bila izdelana leta 1938...
Fotografiji sta obstali, ker so na serverjih Moderne galerije Ljubljana.
Na strani 70 imamo še eno Kramaričevo fotografijo Ajdovščine iz zbirke SEM (po letu 1939/1940):
Foto: wikimedija
Potem pa do strani 72 nobene fotografije več
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
na strani 70 imamo nekaj ohranjenih fotografij:
Gosposvetska cesta z mladimi topoli v smeri proti Spodnji Šiški, 1935
Slikar Gojmir Anton Kos je narisal zgornjo situacijo, ki jo je preje fotografiral...
Slika Gosposvetske ceste je bila izdelana leta 1938...
Fotografiji sta obstali, ker so na serverjih Moderne galerije Ljubljana.
Na strani 70 imamo še eno Kramaričevo fotografijo Ajdovščine iz zbirke SEM (po letu 1939/1940):
Foto: wikimedija
Potem pa do strani 72 nobene fotografije več
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:878550
Pozdravljeni,
na strani 60 mi je "ušel" letalski posnetek Ajdovščine iz leta 1933.
Ga bomo še potrebovali!
Obstal je zato, ker je na wikipediji!
Ivan Noč, Public domain, via Wikimedia Commons
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
na strani 60 mi je "ušel" letalski posnetek Ajdovščine iz leta 1933.
Ga bomo še potrebovali!
Obstal je zato, ker je na wikipediji!
Ivan Noč, Public domain, via Wikimedia Commons
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:878800
Pozdravljeni,
na strani 72 smo imeli fotografije povezane s progo Vižmarje-Ajdovščina. Ostalo jih je le še nekaj:
Dodajam dve fotografiji iz zbirke Vekoslava Kramariča ("Slovenski etnografski muzej"). Pogled je od nam dobro znane "podrtije", ki se je njega dni imenovala "Bellevue". Na levi strani vidimo zgradbo, kjer delajo hmeljni napitek. Blizu ograje se vidijo stebri in tirnice. Kretnica se lahko opazi v višini belega objekta na igrišču.
Odsek Celovške ceste med Pivovarno Union in Staro cerkvijo s predvojnimi stavbami...
Foto: wikipedija
Poglejmo, kako zgleda danes gostilna Keršič:
Foto: wikipedija
V wikimediji piše zraven te fotke: Gostilna Keršič, Frankopanska ulica, edina še odprta stara šišenska gostilna
Na strani 73 so fotke iz časa WW2:
Da se spomnimo, kje je bila žica okoli Ljubljane in meja med D in I...
Dravlje...
"Debelo" ali "korarsko" ali "romarsko" ali "kužno" znamenje: križišče Celovška-Dražgoška....
Potem pa do strani 81 ni ohranjena nobena fotografija
Do sedaj smo pregledali že več kot polovico strani te teme.
Izkupiček ohranjenih fotografij je izredno ubog
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
na strani 72 smo imeli fotografije povezane s progo Vižmarje-Ajdovščina. Ostalo jih je le še nekaj:
Dodajam dve fotografiji iz zbirke Vekoslava Kramariča ("Slovenski etnografski muzej"). Pogled je od nam dobro znane "podrtije", ki se je njega dni imenovala "Bellevue". Na levi strani vidimo zgradbo, kjer delajo hmeljni napitek. Blizu ograje se vidijo stebri in tirnice. Kretnica se lahko opazi v višini belega objekta na igrišču.
Odsek Celovške ceste med Pivovarno Union in Staro cerkvijo s predvojnimi stavbami...
Foto: wikipedija
Poglejmo, kako zgleda danes gostilna Keršič:
Foto: wikipedija
V wikimediji piše zraven te fotke: Gostilna Keršič, Frankopanska ulica, edina še odprta stara šišenska gostilna
Na strani 73 so fotke iz časa WW2:
Da se spomnimo, kje je bila žica okoli Ljubljane in meja med D in I...
Dravlje...
"Debelo" ali "korarsko" ali "romarsko" ali "kužno" znamenje: križišče Celovška-Dražgoška....
Potem pa do strani 81 ni ohranjena nobena fotografija
Do sedaj smo pregledali že več kot polovico strani te teme.
Izkupiček ohranjenih fotografij je izredno ubog
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Če smem vpasti v tole "restavriranje" preživelih fotk. Keršič je pred nekaj leti morda še bil takšen, kot je na barvnih slikah z Wikimedie, danes pa ga ni več, ker so ga skupaj z nekdanjimi skladišči poleg porušili in se na tem mestu gradi soseska Bellevue Living.
Obstaja nek forum, kjer navdušenci nad novogradnjami pridno dokumentirajo napredek, in ravno na tej strani so ga porušili. Če se ne motim (tudi sam namreč ne zahajam pogosto na ta del Celovške), danes ravno na tem mestu stoji kontejner s pisarno, kjer lahko kupiš stanovanje, če je še kakšno ostalo.
Obstaja nek forum, kjer navdušenci nad novogradnjami pridno dokumentirajo napredek, in ravno na tej strani so ga porušili. Če se ne motim (tudi sam namreč ne zahajam pogosto na ta del Celovške), danes ravno na tem mestu stoji kontejner s pisarno, kjer lahko kupiš stanovanje, če je še kakšno ostalo.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Ajznponar, pozdravljen,
ja, tole restavriranje fotk ima praktični namen.
Ko boš želel pogledati, ali je že fotka na eni od 150 strani, ti ne o treba skrolati vse strani ampak samo dve ali tri...
Ja, res je sedaj Keršič
Jaz sem na hitro pobiral zapise k fotkam in nisem kaj dosti razmišljal kaj pišem.
Vse kar si napisal je res tako.
Če bo v naprej še kaj za popraviti je najbolje da se takoj vklopiš.
Če rečeš, bom kasneje, se dostikrat zgodi, da ne pomisliš več na to.
pozdrav
Darko
ja, tole restavriranje fotk ima praktični namen.
Ko boš želel pogledati, ali je že fotka na eni od 150 strani, ti ne o treba skrolati vse strani ampak samo dve ali tri...
Ja, res je sedaj Keršič
Jaz sem na hitro pobiral zapise k fotkam in nisem kaj dosti razmišljal kaj pišem.
Vse kar si napisal je res tako.
Če bo v naprej še kaj za popraviti je najbolje da se takoj vklopiš.
Če rečeš, bom kasneje, se dostikrat zgodi, da ne pomisliš več na to.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:879700
Pozdravljeni,
na strani 81 sem naletel na edino fotografijo, ki jo je dodal STIB, je pa sčasoma preko nje Photobucket dodal vodni znak.
Nekdo mi je na forumu zeljeznice.net že razložil, kako se znebiš tega vodnega znaka. Seveda si nisem nič zapisal in pozabil.
Nazadnje se je ponudil sine in mi za "vzorec" snel vodni znak z ene deklice
https://www.corvetteforum.com/forums/he ... -pics.html
Poskušal sem še sam in uspelo je:
Vodni znak ostane, ker je fotografija iz zbirke MNZS.
Ta sneg je bil leta 1952.
Naslednja ohranjena fotografija je šele na strani 87, dodal jo je STIB, sčasoma je tudi dobila vodni znak Photobucket...
Ponovim vajo in se znebim VZ (vodni znak)...
Tržaška cesta leta 1947:
Na strani 88 imamo fotografijo, ki jo je dodal @trackpan v polni velikosti:
Fotograf: Vekoslav Kramarič, http://www.etno-muzej.si/sl/digitalne-z ... c/f0038908
Obstala je zato, ker je s strani SEM (Slovenski etnološki muzej).
v smeri "Nebotičnika" vidimo gradbišče oziroma skelet zgradbe.
Ugotovili smo, da je to gradbišče Bate.
Na tej strani imamo še fotografijo gradnje Bate...
Obstala je zato, ker je na strani SEM.
Imamo pa še na voljo dve fotografiji Kongresnega trga s parkom Zvezda iz let 1940/1941:
Fotografiji sta obstali zato, ker sta na strani MNZS.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
na strani 81 sem naletel na edino fotografijo, ki jo je dodal STIB, je pa sčasoma preko nje Photobucket dodal vodni znak.
Nekdo mi je na forumu zeljeznice.net že razložil, kako se znebiš tega vodnega znaka. Seveda si nisem nič zapisal in pozabil.
Nazadnje se je ponudil sine in mi za "vzorec" snel vodni znak z ene deklice
https://www.corvetteforum.com/forums/he ... -pics.html
Poskušal sem še sam in uspelo je:
Vodni znak ostane, ker je fotografija iz zbirke MNZS.
Ta sneg je bil leta 1952.
Naslednja ohranjena fotografija je šele na strani 87, dodal jo je STIB, sčasoma je tudi dobila vodni znak Photobucket...
Ponovim vajo in se znebim VZ (vodni znak)...
Tržaška cesta leta 1947:
Na strani 88 imamo fotografijo, ki jo je dodal @trackpan v polni velikosti:
Fotograf: Vekoslav Kramarič, http://www.etno-muzej.si/sl/digitalne-z ... c/f0038908
Obstala je zato, ker je s strani SEM (Slovenski etnološki muzej).
v smeri "Nebotičnika" vidimo gradbišče oziroma skelet zgradbe.
Ugotovili smo, da je to gradbišče Bate.
Na tej strani imamo še fotografijo gradnje Bate...
Obstala je zato, ker je na strani SEM.
Imamo pa še na voljo dve fotografiji Kongresnega trga s parkom Zvezda iz let 1940/1941:
Fotografiji sta obstali zato, ker sta na strani MNZS.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:880280
Pozdravljeni,
lahko se zahvalimo @jž363, da je dodal ta načrt na tak server, na katerem je "obstal":
Tokrat nam je ostal samo ta
MMG: še 120.000 ogledov, pa smo na milijonu!
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
lahko se zahvalimo @jž363, da je dodal ta načrt na tak server, na katerem je "obstal":
Lahko zaključimo, da nikoli ni dovolj načrtov.
Tokrat nam je ostal samo ta
MMG: še 120.000 ogledov, pa smo na milijonu!
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
Na strani 91 se je ohranila razglednica Marijin trg, Gostilna "Pri Bučarju" iz let 1901 do 1904:
Ohranila se je zato, ker je shranjena na wikimediji.
Na tej strani je @jž363 dodal fotografijo s FB:
Zame je v zgodovini ljubljanskega tramvaja interesanten predvsem povojni čas (ter leta odprave), zato prilagam skoraj odkrito fotografijo (zanimivo predvsem zaradi infrastrukture)...
Le kdo bi rekel da so po ukinitvi proge na Vič l. 1957 kretnico pred Pošto odstranili?
vir: https://www.facebook.com/ljubljana.neko ... =3&theater
@mkx je zaključil:
Tale fotografija je nastala po ukinitvi tramvajskega prometa, saj nad tiri ni več opaziti tramvajskih žic, so pa vidne trolejbusne žice naravnost v smeri proti Viču. Glede na to, da je bila opravljena zadnja vožnja tramvaja konec leta 1958 in pred tem žic iznad tirov najbrž niso sneli, lahko najzgodnejši možni datum nastanka fotografije mirno pomaknemo v leto 1959.
Na strani 92 imamo malo AGITPROP-a: PROLETARCI VSEH DEŽEL, ZDRUŽITE SE!
Še dobro, da se niso, saj bi Tono in vsi drugi izgubili domovino
Vseeno pa poglejmo v slovensko wikipedijino škrbino: AGITPROP
Agitprop je skrajšana oblika za »Oddelek za agitacijo in propagando«. Oddelki Agitropa so bili sestavni del centralnih in regionalnih komitejev komunističnih partij v Sovjetski zvezi. Agitprop je bil sestavljen iz sektorja za notranje zadeve in tujino. Cilj Agitpropa je bil širjenje komunističnih idej v Sovjetski zvezi in tujini. S propagandnimi informacijami so podpirale in poveličevale dosežke komunističnih oblasti, politiko ZDA in Zahodne Evrope pa so prikazovale kot politiko imperialističnega in kapitalističnega izkoriščanja delavcev. Pripadniki Agitpropa so vodili komunistično propagando, agitacijsko, indoktrinacijsko, ideološkovzgojno in ideološkonadzorno ter usmerjevalno dejavnost s poglavitnim ciljem, da mobilizirajo ljudi, kolektive, vojaške enote, najrazličnejše ustanove ipd. za izpolnjevanje nalog, ki jih je postavila Komunistična partija. Leta 1945 je odelek Agitprop po prevzemu oblasti ustanovil tudi Centralni komite komunistične partije Jugoslavije (CK KPJ). Po sporu med Jugoslavijo od Sovjetsko zvezo so novembra leta 1952 na VI. kongresu KPJ, razpustili jugoslovanski agitpropovski aparat.
Zanimivo je, da so vse ostale wikipedije vsaj toliko napredne in obširne, da dodajajo literaturo za zgornje trditve in literaturo za dodatno izobraževanje.
Pa si poglejmo nekaj fotografij s prvomajske proslave leta 1960.
Zakaj nas to zanima?
Predvsem zato, ker na cesti ni več tirnic tramvaja proti Viču:
@jž363 je dodal še eno fotografijo Ajdovščine, ki naj bi bila iz leta 1961
vir: https://www.flickr.com/photos/56083473@ ... 3/sizes/l/
Obstala je zato, ker je na serverju flickr.
Zamislite si, da po vseh teh zastavah in dekoraciji po teh črnobelih fotografijah polijemo malo rdeče barve...
Če bi pogledali skozi objektiv Mirka Kambiča, bi bilo vse drugače, saj je imel v fotoaparatu barvni film.
Na žalost pa so njegove fotke s prvomajske proslave na spletu dosegljive le na FB v prispevku LJUBLJANA LEVICA: IZ ARHIVA: Prvomajska parada na Slovenski...
Ker nisem član FB, lahko dodam samo povezavo:
https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... egUIARC-AQ
Na žalost barvnih fotografij na kakršnikoli drugi strani ni
Se pravi, da ima samo Levica Ljubljana dostop do njih. Škoda, pa tako dober fotograf je bil...
pozdrav
Darko
Na strani 91 se je ohranila razglednica Marijin trg, Gostilna "Pri Bučarju" iz let 1901 do 1904:
Ohranila se je zato, ker je shranjena na wikimediji.
Na tej strani je @jž363 dodal fotografijo s FB:
Zame je v zgodovini ljubljanskega tramvaja interesanten predvsem povojni čas (ter leta odprave), zato prilagam skoraj odkrito fotografijo (zanimivo predvsem zaradi infrastrukture)...
Le kdo bi rekel da so po ukinitvi proge na Vič l. 1957 kretnico pred Pošto odstranili?
vir: https://www.facebook.com/ljubljana.neko ... =3&theater
@mkx je zaključil:
Tale fotografija je nastala po ukinitvi tramvajskega prometa, saj nad tiri ni več opaziti tramvajskih žic, so pa vidne trolejbusne žice naravnost v smeri proti Viču. Glede na to, da je bila opravljena zadnja vožnja tramvaja konec leta 1958 in pred tem žic iznad tirov najbrž niso sneli, lahko najzgodnejši možni datum nastanka fotografije mirno pomaknemo v leto 1959.
Na strani 92 imamo malo AGITPROP-a: PROLETARCI VSEH DEŽEL, ZDRUŽITE SE!
Še dobro, da se niso, saj bi Tono in vsi drugi izgubili domovino
Vseeno pa poglejmo v slovensko wikipedijino škrbino: AGITPROP
Agitprop je skrajšana oblika za »Oddelek za agitacijo in propagando«. Oddelki Agitropa so bili sestavni del centralnih in regionalnih komitejev komunističnih partij v Sovjetski zvezi. Agitprop je bil sestavljen iz sektorja za notranje zadeve in tujino. Cilj Agitpropa je bil širjenje komunističnih idej v Sovjetski zvezi in tujini. S propagandnimi informacijami so podpirale in poveličevale dosežke komunističnih oblasti, politiko ZDA in Zahodne Evrope pa so prikazovale kot politiko imperialističnega in kapitalističnega izkoriščanja delavcev. Pripadniki Agitpropa so vodili komunistično propagando, agitacijsko, indoktrinacijsko, ideološkovzgojno in ideološkonadzorno ter usmerjevalno dejavnost s poglavitnim ciljem, da mobilizirajo ljudi, kolektive, vojaške enote, najrazličnejše ustanove ipd. za izpolnjevanje nalog, ki jih je postavila Komunistična partija. Leta 1945 je odelek Agitprop po prevzemu oblasti ustanovil tudi Centralni komite komunistične partije Jugoslavije (CK KPJ). Po sporu med Jugoslavijo od Sovjetsko zvezo so novembra leta 1952 na VI. kongresu KPJ, razpustili jugoslovanski agitpropovski aparat.
Zanimivo je, da so vse ostale wikipedije vsaj toliko napredne in obširne, da dodajajo literaturo za zgornje trditve in literaturo za dodatno izobraževanje.
Pa si poglejmo nekaj fotografij s prvomajske proslave leta 1960.
Zakaj nas to zanima?
Predvsem zato, ker na cesti ni več tirnic tramvaja proti Viču:
@jž363 je dodal še eno fotografijo Ajdovščine, ki naj bi bila iz leta 1961
vir: https://www.flickr.com/photos/56083473@ ... 3/sizes/l/
Obstala je zato, ker je na serverju flickr.
Zamislite si, da po vseh teh zastavah in dekoraciji po teh črnobelih fotografijah polijemo malo rdeče barve...
Če bi pogledali skozi objektiv Mirka Kambiča, bi bilo vse drugače, saj je imel v fotoaparatu barvni film.
Na žalost pa so njegove fotke s prvomajske proslave na spletu dosegljive le na FB v prispevku LJUBLJANA LEVICA: IZ ARHIVA: Prvomajska parada na Slovenski...
Ker nisem član FB, lahko dodam samo povezavo:
https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... egUIARC-AQ
Na žalost barvnih fotografij na kakršnikoli drugi strani ni
Se pravi, da ima samo Levica Ljubljana dostop do njih. Škoda, pa tako dober fotograf je bil...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:880400
Nadaljujemo na strani 94:
Ljubljanska železniška postaja med dvema vojnama...vsekakor pred letom 1933:
wikimedia:
Zanimivo je, da se tramvajski tiri nehajo kar med kockami...
Tukaj pa je proga že dvotirna...
Na strani 96 imamo letalski posnetek Tivolija z Ljubljanskim sejmom, na stadionu je nek dogodek, pravoslavna cerkev je v gradnji, usmerniška postaja ljubljanskega tramvaja med železniško progo in Prešernovo cesto pa je že zgrajena...
link do povečave: http://www.zal-lj.si/files/2016/07/A3-221-005-1.jpg
Fotografija je obstala, ker je ne serverju ZAL (Zgodovinski arhiv Ljubljana).
Na strani 97 sta se ohranili dve fotki iz časa osvoboditve izpod nemškega okupatorja: 9. maj 1945
Zamislite si, da takole po centru peljete dekle "na štangi"....
Fotografiji sta obstali na serverju 24ur.com
Na strani 99 imamo tri ohranjene fotografije.
Fotograf: Peter Naglič: Gradnja palače Slavija (danes MNZ) leta 1939
Fotografijo hrani SEM (Slovenski etnološki muzej).
Pri tej fotografiji so nekatere posebnosti: dvignjen otok med zgradbo Bata (na-ma) in sedanjo Banko Slovenije ter količki ob pločniku.
Zaenkrat imamo torej spodnjo mejo, ko dreves ni bilo več: v času obiska Ljubljane (10.9.1955): J.C. Gillham iz Anglije
Fotografija je obstala ne serverju dnevnik.si
@trackpan je dodal s spletne strani Elektra Ljubljana (zgodovina) fotografijo ob izgradnji tramvajskega trikotnika leta 1933.
Tako, pa smo se prebili do strani 100! Torej je dve tretjini dela opravljenega. Rezultat pa je bolj pičel
Izgleda pa, da bo do strani 149 še bolj pičel
pozdrav
Darko
Nadaljujemo na strani 94:
Ljubljanska železniška postaja med dvema vojnama...vsekakor pred letom 1933:
wikimedia:
Zanimivo je, da se tramvajski tiri nehajo kar med kockami...
Tukaj pa je proga že dvotirna...
Na strani 96 imamo letalski posnetek Tivolija z Ljubljanskim sejmom, na stadionu je nek dogodek, pravoslavna cerkev je v gradnji, usmerniška postaja ljubljanskega tramvaja med železniško progo in Prešernovo cesto pa je že zgrajena...
link do povečave: http://www.zal-lj.si/files/2016/07/A3-221-005-1.jpg
Fotografija je obstala, ker je ne serverju ZAL (Zgodovinski arhiv Ljubljana).
Na strani 97 sta se ohranili dve fotki iz časa osvoboditve izpod nemškega okupatorja: 9. maj 1945
Zamislite si, da takole po centru peljete dekle "na štangi"....
Fotografiji sta obstali na serverju 24ur.com
Na strani 99 imamo tri ohranjene fotografije.
Fotograf: Peter Naglič: Gradnja palače Slavija (danes MNZ) leta 1939
Fotografijo hrani SEM (Slovenski etnološki muzej).
Pri tej fotografiji so nekatere posebnosti: dvignjen otok med zgradbo Bata (na-ma) in sedanjo Banko Slovenije ter količki ob pločniku.
Zaenkrat imamo torej spodnjo mejo, ko dreves ni bilo več: v času obiska Ljubljane (10.9.1955): J.C. Gillham iz Anglije
Fotografija je obstala ne serverju dnevnik.si
@trackpan je dodal s spletne strani Elektra Ljubljana (zgodovina) fotografijo ob izgradnji tramvajskega trikotnika leta 1933.
Tako, pa smo se prebili do strani 100! Torej je dve tretjini dela opravljenega. Rezultat pa je bolj pičel
Izgleda pa, da bo do strani 149 še bolj pičel
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers