Ljubljanski tramvaj
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Metod, pozdravljen,
Igor te je usmeril v reševanje problema s povezavo pod fotografijo
Torej v Ljubljani ni bil le en stadion. Bilo jih je več...
Tale, na katerega so se napotili "Bežigrajci" je bil res ob Dolenjski cesti:
citat iz Igorjeve povezave:
"Ker bi veliko število že napovedanih udeležencev spokorne procesije nikakor ne mogla sprejeti sicer razsežna cerkev na Rakovniku, je bil določen za zbirališče veliki Korotanov stadion pod cerkvijo na Rakovniku.
Igrišče na Rakovniku (100X 120m — prostora za 40.000 ljudi) so za to priliko posebno lepo uredili. Na zgornji strani stadiona pred salezijanskim zavodom so postavili lep oltar, na katerega je vodilo z igrišča posebno leseno mostišče, zagrnjeno z zelenjem…"
Torej je bilo igrišče zasedeno ta dan več kot 50%.
pozdrav
Darko
Igor te je usmeril v reševanje problema s povezavo pod fotografijo
Torej v Ljubljani ni bil le en stadion. Bilo jih je več...
Tale, na katerega so se napotili "Bežigrajci" je bil res ob Dolenjski cesti:
citat iz Igorjeve povezave:
"Ker bi veliko število že napovedanih udeležencev spokorne procesije nikakor ne mogla sprejeti sicer razsežna cerkev na Rakovniku, je bil določen za zbirališče veliki Korotanov stadion pod cerkvijo na Rakovniku.
Igrišče na Rakovniku (100X 120m — prostora za 40.000 ljudi) so za to priliko posebno lepo uredili. Na zgornji strani stadiona pred salezijanskim zavodom so postavili lep oltar, na katerega je vodilo z igrišča posebno leseno mostišče, zagrnjeno z zelenjem…"
Torej je bilo igrišče zasedeno ta dan več kot 50%.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Dodatna fotografija, objavljena že v tej temi (iz strani 27). Predvidevam, da je bila tu končna postaja.
LP Igor
Dodatna fotografija, objavljena že v tej temi (iz strani 27). Predvidevam, da je bila tu končna postaja.
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Včasih kaj ostane po tramvaju. Poleg "bunk" in kakšnih tirnic, se opazijo tudi električni stebri. Na "ta starih" fotografijah jih še imamo. Tokrat v Savskem naselju.
Za uvod :
viewtopic.php?f=21&t=1405&start=1485
Ob pločniku jih vidimo. Na levi in desni strani sta bila tira. Lepo bi bilo, če bi se našla še kakšna fotografija z tramvajom.
Vir: https://www.kamra.si/mm-elementi/item/s ... trtic.html
Vir: https://www.kamra.si/mm-elementi/item/s ... petic.html
LP Igor
Včasih kaj ostane po tramvaju. Poleg "bunk" in kakšnih tirnic, se opazijo tudi električni stebri. Na "ta starih" fotografijah jih še imamo. Tokrat v Savskem naselju.
Za uvod :
viewtopic.php?f=21&t=1405&start=1485
Ob pločniku jih vidimo. Na levi in desni strani sta bila tira. Lepo bi bilo, če bi se našla še kakšna fotografija z tramvajom.
Vir: https://www.kamra.si/mm-elementi/item/s ... trtic.html
Vir: https://www.kamra.si/mm-elementi/item/s ... petic.html
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Oster pogled vam bo razkril, da na hiši, kjer smo nekdaj imeli prodajalno "Slovenijašport", ni rozet oz. držal.
https://www.facebook.com/ljubljana.neko ... =3&theater
Logično je, da jih ni. Hiša je bila zgrajena po letu 1901, ko je tu že vozil tramvaj. Za pritrjevanje vrvi so uporabili stebre. Držala se pojavijo šele v letu 1930, ko tu uvedejo dvotirno progo. Največje povečanje držal na tej hiši dobimo v letu 1954, ko na Ajdovščino začenja voziti trolejbus.
Še pogled na "Hribarjevo hišo". Pred leti so obnovili fasado.
Vir: http://www.arhitekturni-vodnik.org/scri ... 384&mode=0
in še ...
https://siol.net/trendi/kultura/ker-je- ... oto-456515
LP Igor
Oster pogled vam bo razkril, da na hiši, kjer smo nekdaj imeli prodajalno "Slovenijašport", ni rozet oz. držal.
https://www.facebook.com/ljubljana.neko ... =3&theater
Logično je, da jih ni. Hiša je bila zgrajena po letu 1901, ko je tu že vozil tramvaj. Za pritrjevanje vrvi so uporabili stebre. Držala se pojavijo šele v letu 1930, ko tu uvedejo dvotirno progo. Največje povečanje držal na tej hiši dobimo v letu 1954, ko na Ajdovščino začenja voziti trolejbus.
Še pogled na "Hribarjevo hišo". Pred leti so obnovili fasado.
Vir: http://www.arhitekturni-vodnik.org/scri ... 384&mode=0
in še ...
https://siol.net/trendi/kultura/ker-je- ... oto-456515
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
No, pa sem dočakal. Nekaj, kar sem videl v mladih letih, pa so potem podrli. Mislim na hišo, kjer je bila mitnica v Šiški.
Pa začnimo, kar smo že videli. Fotografija izvira iz časov, ko je tu šele začel voziti tramvaj.
viewtopic.php?f=21&t=1405&start=1082
In kasneje, ko so izogibališče prestavili na novo lokacijo.
viewtopic.php?f=21&t=1405&start=1220
In bistveno, film o Kinu Šiška. Poglejte na začetek - 1:17 do 1:27 in 3:38 do 3:52 .
https://www.rtvslo.si/kultura/film-in-t ... odu/502647
LP Igor
No, pa sem dočakal. Nekaj, kar sem videl v mladih letih, pa so potem podrli. Mislim na hišo, kjer je bila mitnica v Šiški.
Pa začnimo, kar smo že videli. Fotografija izvira iz časov, ko je tu šele začel voziti tramvaj.
viewtopic.php?f=21&t=1405&start=1082
In kasneje, ko so izogibališče prestavili na novo lokacijo.
viewtopic.php?f=21&t=1405&start=1220
In bistveno, film o Kinu Šiška. Poglejte na začetek - 1:17 do 1:27 in 3:38 do 3:52 .
https://www.rtvslo.si/kultura/film-in-t ... odu/502647
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Uf fenomenalno! Jaz se sicer nic od tega ne spomnim, vseeno pa rad pogledam. Pripenjam par screenshotov za kasnejso referenco!trackpan napisal/-a: In bistveno, film o Kinu Šiška. Poglejte na začetek - 1:17 do 1:27 in 3:38 do 3:52 .
https://www.rtvslo.si/kultura/film-in-t ... odu/502647
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Še zbirka fotografij iz tega konca.
LP Igor
Še zbirka fotografij iz tega konca.
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Najprej, kako ozka je bila njega dni Celovška cesta. Opomba: zemljevid sem malce zlepil, kajti original je bil "razdeljen" na 4 dele. Lepo se vidi tudi "mitnica".
Katastrske meje med Zgornjo in Spodnjo Šiško so potekale drugače kot sedaj.
To se lepo vidi na načrtu tramvajskega omrežja, ki ga je njega dni opremil Darko.
Fotografijo šole lahko vidimo tu:
in še del na tej fotografiji.
Verjetno vam je sedaj jasno od kod je bila posneta desna fotografija.
LP Igor
Najprej, kako ozka je bila njega dni Celovška cesta. Opomba: zemljevid sem malce zlepil, kajti original je bil "razdeljen" na 4 dele. Lepo se vidi tudi "mitnica".
Katastrske meje med Zgornjo in Spodnjo Šiško so potekale drugače kot sedaj.
To se lepo vidi na načrtu tramvajskega omrežja, ki ga je njega dni opremil Darko.
Fotografijo šole lahko vidimo tu:
in še del na tej fotografiji.
Verjetno vam je sedaj jasno od kod je bila posneta desna fotografija.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, pozdravljen,
na hitro sem prelistal knjigo Branko C. Šuštar: Spodnja Šiška, pušeljc Ljubljane, Ljubljana 1996, pa nisem nikjer našel zapisa o mitnici v Spodnji Šiški.
Sem kaj spregledal ?
pozdrav
Darko
na hitro sem prelistal knjigo Branko C. Šuštar: Spodnja Šiška, pušeljc Ljubljane, Ljubljana 1996, pa nisem nikjer našel zapisa o mitnici v Spodnji Šiški.
Sem kaj spregledal ?
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Darko, knjiga se konča z letom 1914. V tem času se Spodnja Šiška priključi Ljubljani. V letu 1935 so še Zgornjo Šiško dodali Ljubljani in tako mitnica na Celovški cesti 94 "izgubi" svojo funkcijo.
Menil sem, da smo to vprašanje nekoč že rešili, ampak nič ne de. Mitnica je bila v hiši s stolpičem na Celovški cesti 94.
Nekaj za uvod.
"Velika Ljubljana ustanovljena"
Slovenec: političen list za slovenski narod. Ljudska tiskarna, 14.09.1935.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-81YJTSUN
"Šiška se bolj in bolj razvija in raste"
Slovenec: političen list za slovenski narod. Ljudska tiskarna, 04.03.1942.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-PSHUF1O8
Dodajam še zadnje "stanovalce" pred rušitvijo.
LP Igor
Darko, knjiga se konča z letom 1914. V tem času se Spodnja Šiška priključi Ljubljani. V letu 1935 so še Zgornjo Šiško dodali Ljubljani in tako mitnica na Celovški cesti 94 "izgubi" svojo funkcijo.
Menil sem, da smo to vprašanje nekoč že rešili, ampak nič ne de. Mitnica je bila v hiši s stolpičem na Celovški cesti 94.
Nekaj za uvod.
"Velika Ljubljana ustanovljena"
Slovenec: političen list za slovenski narod. Ljudska tiskarna, 14.09.1935.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-81YJTSUN
"Šiška se bolj in bolj razvija in raste"
Slovenec: političen list za slovenski narod. Ljudska tiskarna, 04.03.1942.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-PSHUF1O8
Dodajam še zadnje "stanovalce" pred rušitvijo.
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
V Šiško se bomo še vrnili. Pojdimo na Tromostovje, kjer so fotografi našli odličen (komercialen) motiv za razglednice. Pritegnila me je ta:
Vir: https://www.facebook.com/ljubljana.neko ... =3&theater
Opažen je "opatijski tramvaj" o katerem smo že kaj dejali v tej temi :
viewtopic.php?f=21&t=1405&start=1559
Dodal sem še nekaj pisanja iz časopisja. Poglejte kdo je nasprotoval prodaji.
Kdaj je fotografija ugledala luč sveta ? Nagibam se k pomladi 1935 . Drevesa ob Prešernovem spomeniku so še nizka. Tramvaj še nima pantografa. Pločnik še ni zaščiten z ograjo.
LP Igor
V Šiško se bomo še vrnili. Pojdimo na Tromostovje, kjer so fotografi našli odličen (komercialen) motiv za razglednice. Pritegnila me je ta:
Vir: https://www.facebook.com/ljubljana.neko ... =3&theater
Opažen je "opatijski tramvaj" o katerem smo že kaj dejali v tej temi :
viewtopic.php?f=21&t=1405&start=1559
Dodal sem še nekaj pisanja iz časopisja. Poglejte kdo je nasprotoval prodaji.
Kdaj je fotografija ugledala luč sveta ? Nagibam se k pomladi 1935 . Drevesa ob Prešernovem spomeniku so še nizka. Tramvaj še nima pantografa. Pločnik še ni zaščiten z ograjo.
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
V prispevku od 5. oktobra 1934 najdemo zanimiv detajl - zapisano je da prvi ljubljanski tramvaji iz l. 1901 že ob nabavi "niso bili več novi"!? Od kod in zakaj takšno mnenje, ki se je očitno pojavilo že pred 2. sv. vojno? Ali obstaja možnost resnice v tem?trackpan napisal/-a: Dodal sem še nekaj pisanja iz časopisja.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
jž 363, pozdravljen,
to mnenje se vleče že dalj časa, tudi v uradnih zapisih.
Mislim, da vedno znova ugotavljamo, da so bili novi in vedno na novo pozabljamo, kdaj se je začela širiti "novica" o kupljenih starih tramvajih.
Pogledati je potrebno v zapisnik tehničnega pregleda leta 1901. Sestavni del zapisnika je tudi opis vozov, leto izdelave in tovarniška številka. Pa še zavorni preizkus je moral biti narejen.
Trenutno nimam tega tehničnega pregleda na mizi, ampak med tisoči dokumentov na diskih....
Igor, tole fotko si pa dobro našel. Opatijec ima prvo številko sigurno 3, kar potrjuje izvor. Tudi lirast odjemnik potrjuje, da je fotografija izpred leta 1938. Takrat so namreč začeli predelovati Opatijce (med drugim tudi podaljševati). So pa že prej vgradili škarjaste odjemnike tudi na Opatijce, vendar se ne ve, kdaj točno.
Kakšna razglednica, ki je potovala, bi morda razkrila skrivnost.
Ali pa kakšna fotografija iz časopisa
pozdrav
Darko
to mnenje se vleče že dalj časa, tudi v uradnih zapisih.
Mislim, da vedno znova ugotavljamo, da so bili novi in vedno na novo pozabljamo, kdaj se je začela širiti "novica" o kupljenih starih tramvajih.
Pogledati je potrebno v zapisnik tehničnega pregleda leta 1901. Sestavni del zapisnika je tudi opis vozov, leto izdelave in tovarniška številka. Pa še zavorni preizkus je moral biti narejen.
Trenutno nimam tega tehničnega pregleda na mizi, ampak med tisoči dokumentov na diskih....
Igor, tole fotko si pa dobro našel. Opatijec ima prvo številko sigurno 3, kar potrjuje izvor. Tudi lirast odjemnik potrjuje, da je fotografija izpred leta 1938. Takrat so namreč začeli predelovati Opatijce (med drugim tudi podaljševati). So pa že prej vgradili škarjaste odjemnike tudi na Opatijce, vendar se ne ve, kdaj točno.
Kakšna razglednica, ki je potovala, bi morda razkrila skrivnost.
Ali pa kakšna fotografija iz časopisa
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Netočnosti v datiranju so se vedno dogajale. Eno je lahko malomarnost, nevednost, drugo pa zavestno potvarjanje dejstev. Po domače rečeno : "To je tako ZELO stara šara, da je samo še za na odpad". Pomembno je, kaj je še v ozadju za določene trditve.
Darko o fotografijah. V časopisju jih je bolj malo, pa še tako dobre niso kot na razglednicah. Običajno ob kakšnih nesrečah. Je, pa to zelo pomemben podatek. Posebno, če omenijo še številko tramvaja.
Spomnil sem se še določenega problema. Ali so vsi "brodski" imeli ob nakupu za tokovne odjemnike "lire" ali pa je zadnja serija imela že pantograf ? Nisem se toliko poglobil, kako je bilo drugje (npr. Zagreb, Gradec).
viewtopic.php?t=1405&start=401
LP Igor
Netočnosti v datiranju so se vedno dogajale. Eno je lahko malomarnost, nevednost, drugo pa zavestno potvarjanje dejstev. Po domače rečeno : "To je tako ZELO stara šara, da je samo še za na odpad". Pomembno je, kaj je še v ozadju za določene trditve.
Darko o fotografijah. V časopisju jih je bolj malo, pa še tako dobre niso kot na razglednicah. Običajno ob kakšnih nesrečah. Je, pa to zelo pomemben podatek. Posebno, če omenijo še številko tramvaja.
Spomnil sem se še določenega problema. Ali so vsi "brodski" imeli ob nakupu za tokovne odjemnike "lire" ali pa je zadnja serija imela že pantograf ? Nisem se toliko poglobil, kako je bilo drugje (npr. Zagreb, Gradec).
viewtopic.php?t=1405&start=401
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, pozdravljen,
tudi jaz se nisem dovolj poglobil v tokovne odjemnike, čeprav je prav njihova zamenjava v Ljubljani odlično "pomagalo" za datiranje fotografij.
Napačno sem napisal, da je fotografija tramvaja št.27, posnetega pred remizo v Šiški, verjetno iz leta 1932...
V osnovi sem datiral fotografijo tako, da je bila posneta v Ljubljani leta 1932 ali kasneje. Na žalost sem na forum vlaki.info napisal drugače...
http://www.beitraege.lokomotive.de/doku ... kf_jdz.php
Wagen Nr. 27 der Strassenbahn Ljubljana, hergestellt 1932 in Slavonski Brod von der "Prva jugoslovanska tovarna vagonov, strojev in mostov d.d.", aufgenommen vor der Strassenbahn Remise in Ljubljana.
V knjigi T.Brate, Ljubljanski tramvaj piše o zamenjavi tokovnih odjemnikov na strani 90:
citat:
"Prve vozove so predelali že v letih 1931-32, takoj po njihovi dobavi. Odstranili so jim lirasti odjemalec toka in ga zamenjali s sodobnejšim, škarjastim. Do leta 1938 so tako predelali tudi vse ostale vozove in jih opremili z novimi odjemalci toka, ki so jih izdelovali v svojih delavnicah."
Se pravi, da naj bi vsem "brodarjem" zamenjali liraste tokovne odjemnike do konca leta 1932.
V knjigi T. Brate: Ljubljanski mestni promet v slikah, Ljubljana 2008 pa je na strani 43 fotografija tramvaja št. 27, zraven pa piše, da je posneta "okoli " leta 1932. Tramvaj ima lirast odjemnik toka.
Po drugi strani pa imamo na strani 42 iste knjige fotografijo treh tramvajev na Ajdovščini:
dva brodska (št. 21 in št. 27 ter Opatijec št. 31). Vsi trije imajo liraste tokovne odjemnike
Zraven fotografije piše, da je bila posneta po letu 1936.
Ta dva podatka sta skregana med sabo
Danes vemo, da sta prva Opatijca zapeljala po ljubljanskih ulicah decembra 1934. Torej je bila fotografija treh tramvajev na Ajdovščini lahko posneta najprej 1935.
Se pravi, da niso "brodarjem" zamenjali lirastih odjemnikov vsaj do leta 1935. Morda nekaterim
Lahko zaključimo, da so podatki v knjigi T. Brate: Ljubljanski tramvaj, napačni in da še danes ne vemo točno, kdaj so zamenjali ljubljanskim tramvajem liraste odjemnike za škarjaste.
Izjemoma se ve za nekatere tramvaje, kdaj so bili opremljeni s škarjastimi odjemniki, vsaj približno.
pozdrav
Darko
tudi jaz se nisem dovolj poglobil v tokovne odjemnike, čeprav je prav njihova zamenjava v Ljubljani odlično "pomagalo" za datiranje fotografij.
Napačno sem napisal, da je fotografija tramvaja št.27, posnetega pred remizo v Šiški, verjetno iz leta 1932...
V osnovi sem datiral fotografijo tako, da je bila posneta v Ljubljani leta 1932 ali kasneje. Na žalost sem na forum vlaki.info napisal drugače...
http://www.beitraege.lokomotive.de/doku ... kf_jdz.php
Wagen Nr. 27 der Strassenbahn Ljubljana, hergestellt 1932 in Slavonski Brod von der "Prva jugoslovanska tovarna vagonov, strojev in mostov d.d.", aufgenommen vor der Strassenbahn Remise in Ljubljana.
V knjigi T.Brate, Ljubljanski tramvaj piše o zamenjavi tokovnih odjemnikov na strani 90:
citat:
"Prve vozove so predelali že v letih 1931-32, takoj po njihovi dobavi. Odstranili so jim lirasti odjemalec toka in ga zamenjali s sodobnejšim, škarjastim. Do leta 1938 so tako predelali tudi vse ostale vozove in jih opremili z novimi odjemalci toka, ki so jih izdelovali v svojih delavnicah."
Se pravi, da naj bi vsem "brodarjem" zamenjali liraste tokovne odjemnike do konca leta 1932.
V knjigi T. Brate: Ljubljanski mestni promet v slikah, Ljubljana 2008 pa je na strani 43 fotografija tramvaja št. 27, zraven pa piše, da je posneta "okoli " leta 1932. Tramvaj ima lirast odjemnik toka.
Po drugi strani pa imamo na strani 42 iste knjige fotografijo treh tramvajev na Ajdovščini:
dva brodska (št. 21 in št. 27 ter Opatijec št. 31). Vsi trije imajo liraste tokovne odjemnike
Zraven fotografije piše, da je bila posneta po letu 1936.
Ta dva podatka sta skregana med sabo
Danes vemo, da sta prva Opatijca zapeljala po ljubljanskih ulicah decembra 1934. Torej je bila fotografija treh tramvajev na Ajdovščini lahko posneta najprej 1935.
Se pravi, da niso "brodarjem" zamenjali lirastih odjemnikov vsaj do leta 1935. Morda nekaterim
Lahko zaključimo, da so podatki v knjigi T. Brate: Ljubljanski tramvaj, napačni in da še danes ne vemo točno, kdaj so zamenjali ljubljanskim tramvajem liraste odjemnike za škarjaste.
Izjemoma se ve za nekatere tramvaje, kdaj so bili opremljeni s škarjastimi odjemniki, vsaj približno.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers