Borovniški viadukt
Re: Borovniški viadukt
Ne vem če smo to fotografijo že videli?!
Sicer pa bolje enkrat preveč, kot enkrat premalo!
V ozadju se vidi Borovniški viadukt:
Našel tukaj:
http://www.ferrovie.it/forum/viewtopic. ... &start=405" onclick="window.open(this.href);return false;
Sicer pa bolje enkrat preveč, kot enkrat premalo!
V ozadju se vidi Borovniški viadukt:
Našel tukaj:
http://www.ferrovie.it/forum/viewtopic. ... &start=405" onclick="window.open(this.href);return false;
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
Borsig, pozabil si napisati, da je razglednica...
datirana!
pozdrav
Darko
datirana!
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Borovniški viadukt
@ŽC, kje vidiš kak datum na razglednici?!?železocestnik napisal/-a:Borsig, pozabil si napisati, da je razglednica...
datirana!
pozdrav
Darko
Jaz ga nisem opazil?
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Borovniški viadukt
ŽC verjetno misli na napis, da se Borovničani poslavljajo od mrtvega prestolonaslednika in njegove soproge. Verjetno je s tem mišljen Franc Ferdinand, čigar truplo so po atentatu res z ladjo zapeljali do Trsta in od tam naprej po Južni železnici do Dunaja.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
Borsig, a ne vidiš "posebnih" vagonov
Kolikor vem, v navadni vagon krsta niti ne gre...menda se še spomnimo zapletov iz bližnje preteklosti...
pozdrav
Darko
Kolikor vem, v navadni vagon krsta niti ne gre...menda se še spomnimo zapletov iz bližnje preteklosti...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- Igor T
- Strojevodja I
- Prispevkov: 320
- Pridružen: 07.03.2009, 13:11
- Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
- Kontakt:
Re: Borovniški viadukt
Potrjujem, da je slika res nastala pri prevozu posmrtnih ostankov presvetlega Cesarja in njegove žene . ...
Kako so ga vozili na Dunaj pa lahko preberete na:
http://www.rtvslo.si/prva-svetovna-vojn ... del/341088" onclick="window.open(this.href);return false;
ter
http://www.rtvslo.si/prva-svetovna-vojn ... del/341754" onclick="window.open(this.href);return false;
Kako so ga vozili na Dunaj pa lahko preberete na:
http://www.rtvslo.si/prva-svetovna-vojn ... del/341088" onclick="window.open(this.href);return false;
ter
http://www.rtvslo.si/prva-svetovna-vojn ... del/341754" onclick="window.open(this.href);return false;
Četrtek, 2. julij 1914 – pokojni prestolonaslednik zadnjič na slovenskih tleh
Tri ure in pol je potreboval posebni vlak iz Trsta do kranjskega deželnega glavnega mesta Ljubljane. Na poti do Ljubljane so se ljudje zbirali ob progi ter na kolodvorih, mimo katerih je vozil posebni vlak, in se poslavljali od prestolonaslednika in vojvodinje. Ljudje so napolnili glavni ljubljanski kolodvor in ulice pred njim že dobro uro pred načrtovanim prihodom vlaka. Ko se je vlak približeval mestu, so zadoneli po vseh ljubljanskih cerkvah zvonovi.
"Od Brezovice dalje mimo Viča doli do ljubljanskega južnega kolodvora je stal ob progi gost špalir ljudstva. Od Brezovice do Zaloga so članice slovenskih katoliških izobraževalnih organizacij posule celo progo z rožami in drugimi cvetlicami. Ko je vlak vozil mimo Viča, so zadoneli s strelišča v tivolskem gozdu streli. Ob celi progi je stala tiha množica, ki se je odkrila, ko je vlak vozil mimo. Ob progi je stalo v žalnih oblekah tudi polnoštevilno delavstvo c. kr. tobačne tovarne. Z Viča nam o sprejemu poročajo: Ginljiv in pretresljiv je bil trenutek, ko je naša župnija izkazala zadnjo čast pokojnemu prestolonasledniku Franc Ferdinandu in njegovi blagopokojni soprogi Zofiji. Zvonovi v zvoniku so naznanili župljanom, da je vlak z dragocenimi trupli že v naši župniji. Občinstvo, mlado in staro, je kar obdalo, zlasti na prelazih in vrtovih, vso progo. Na prevozih je bila proga posuta s cvetkami. Duhovščina, šolska mladina z zastavo je v gostem špalirju s črnimi zastavicami izkazala zadnjo čast pokojnima. Belo oblečene deklice s črnimi trakovi so bile na prevozih. Nebroj gorečih sveč so navzoči nažgali pri prihodu vlaka v znak, naj sveti večna luč njima, katerima je zverinska roka ugasnila zemeljsko luč. Ves ta sprejem in slovo od visokorodnih cesarskih pokojnikov živo priča o vdanosti župljanov do habsburške hiše. […] Ob progi mimo Latermanovega drevoreda [Jakopičevo sprehajališče, op. a.] in Bleiweisove ceste se je na obeh straneh zbralo na tisoče in tisoče ljudstva, ki so tvorili nepretrgan špalir. Navzoča je bila tudi šolska mladina II. in III. mestne deške šole z učiteljstvom ter gojenci salezijanskega zavoda. Posebno polnoštevilno je bila udeležena II. mestna deška šola z zastavo, ovito v žalne trakove. Opazili smo, da so bili šolski otroci večinoma v temnih oblekah z žalnimi trakovi. Gojenke 'Mladike' so bile zbrane na balkonih, obrnjenih proti progi. Vse svetilke ob progi so gorele in bile črno ovite. Točno ob naznanjeni uri je privolil dvorni vlak z nesrečnima žrtvama. V prvem vozu, ki je imel odprta stranska vrata, smo opazili več oseb v uniformah. V enem nadaljnjih voz se je videlo goreče sveče, oziroma svetilke."
Obsežno poročanje časopisa Slovenec je nazorno opisalo dogajanje v Ljubljani in zunaj nje. Tudi časniku Slovenski narod ne gre očitati površnosti. Takole poroča o dogodkih na kolodvoru:
"Pred kolodvorom je bil ves velikanski prostor prenapolnjen ljudstva. Na vseh obrazih se je brala globoka žalost. Tiho, mirno je čakalo ljubljansko prebivalstvo dohoda vlaka, ki naj zadnjič pelje skozi Ljubljano našega bivšega prestolonaslednika - mrtvega. Na cestah ob tiru južne železnice in na kolodvoru so gorele svetilke, zagrnjene s črnim florom. Glavni kolodvor je bil v črnih zastavah. Ljubljanske prodajalne so bile v znak žalosti zaprte. Na kolodvoru so čakali vlaka dež. predsednik ekscelenca baron Schwarz skoro s polnoštevilnim uradništvom deželne vlade, župan ljubljanski dr. Ivan Tavčar, podžupan dr. Karel Triller z mnogoštevilnimi občinskimi svetniki in uradništvom mestnega magistrata ljubljanskega, namestnik dež. glavarja dr. Lampe z deželnimi odborniki. […] Ko je pripeljal vlak točno ob 1. uri in dvaintrideset minut, ga je ljudstvo in zastopniki korporacij, uradov in društev sprejelo molče z odkritimi glavami. Občinstvo in pa šolska mladina, ki je stala ob dolgem tiru izven kolodvora, je metala cvetke na tir. Turobna tihota je vladala, ko je knezoškof ljubljanski Bonaventura Jeglič v polnem ornatu in v spremstvu duhovščine začel moliti mrtvaške molitve. Potem je blagoslovil trupli. Po molitvah je zapel zbor semeniščnikov žalno pesem. In zasolzile so se oči ljubljanskega prebivalstva. Iz vlaka je stopil najvišji dvornik baron Rumerskirch, kateremu sta izrekla svoje sožalje dež. predsednik ekscelenca baron Schwarz in župan ljubljanski dr. Tavčar. Na krsti so položili pet vencev in sicer občina ljubljanska dva, po enega vlada, dež. odbor in katoliške organizacije. Ves tir ob vlaku je bil posut s cvetkami, ki jih je dalo raztrositi načelništvo glavnega kolodvora. Točno čez pet minut je odsopihal vlak ter odpeljal trupli nadvojvode Frana Ferdinanda in njegove soproge, ki ju tudi smrt ni mogla razločiti, proti Dunaju, da jih polože k večnemu počitku v Artstettnu. In žalujoče ljubljansko prebivalstvo je zopet molče, z veliko tugo v srcu odšlo proti domu, dobro čuteč velikansko izgubo, ki je zadela osivelega vladarja in monarhijo."
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
Od prestolonasledniškega para se je v Trstu poslovilo približno 150.000 ljudi, krsti pa je blagoslovil tržaško-koprski škof Andrej Karlin.
Iz knjige: Andrej Rahten:Prestolonaslednikova smrt, Ljubljana 2014.
Največji problem atentata je bil v tem, da Slovenci nikoli ne bomo vedeli, ali je mislil s trializmom resno oz. kaj od tega bi speljal, če bi prevzel oblast.
Vsekakor pa je smrt prestolonaslednika pomenila konec sanj o Veliki Sloveniji...v Veliki Avstriji
Mapa iz zgoraj omenjene knjige.
pozdrav
Darko
Iz knjige: Andrej Rahten:Prestolonaslednikova smrt, Ljubljana 2014.
Največji problem atentata je bil v tem, da Slovenci nikoli ne bomo vedeli, ali je mislil s trializmom resno oz. kaj od tega bi speljal, če bi prevzel oblast.
Vsekakor pa je smrt prestolonaslednika pomenila konec sanj o Veliki Sloveniji...v Veliki Avstriji
Mapa iz zgoraj omenjene knjige.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Borovniški viadukt
Pje, čuj, sem tak bulu v viadukt (pa tisto okretnico na levi) da tega vlaka sploh opazil nisem!železocestnik napisal/-a:... Borsig, a ne vidiš "posebnih" vagonov
Kolikor vem, v navadni vagon krsta niti ne gre...menda se še spomnimo zapletov iz bližnje preteklosti...
Torej, naknadno datirana na: Četrtek, 2. julij 1914
Hvala vsem za pomoč pri razširitvi mojega omejenega vidnega polja!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
Da preverimo, če si napisal pravilni datum
V redu
Sedaj pa lahko poskrbimo še malo za tvoj
Seveda se moramo za fotografijo zahvaliti Damjanu Debevcu, ki ne priznava Copy right
Je pa dodal še prepis iz časnika Slovenski narod, 3.7.1914:
citiram:
"Iz Borovnice se nam poroča 2. julija. Dvorni vlak, ki je vozil pokojnega prestolonaslednika in njegovo soprogo danes ob 1. uri 11 minut popoldne skozi našo postajo, so pričakovali na kolodvoru vsi tukajšnji uradi, duhovščina, občinski odbor itd., in vsa društva, t. j. Ciril-Metodova podružnica, Izobraževalno društvo, Ognjegasci, Orel z zastavo, Sokol z zastavo, in šolska mladina z učiteljstvom, da izkažejo pokojnikoma poslednjo čast. Poleg tega je bilo tudi mnogo drugega občinstva, dasi je zdaj košnja in morajo ljudje spravljati pridelke." Podobno je v šolsko kroniko zapisal nadučitelj Žirovnik – da je 2. julija "stala vsa šola z učiteljstvom in zastavo na kolodvoru, ko je dvorni vlak skozi peljal mrtvega prestolonaslednika Franca Ferdinanda in njegovo soprogo Zofijo, in se s tihim sožaljem poslovila od njih. Fotografiral nas je A. Lebez. 3. 7. 1914. je bila sv. maša – zadušnica za mrtvega prestolonaslednika in njegovo soprogo ob 1/2 8h za šolsko mladino. Potem je bil prost dan. Prestolonaslednik in njegova soproga sta bila od zločinske roke zavratno ustreljena 28. 6. 1914 v Sarajevu."
Damjan Debevec; foto: A. Lebez"
objavljeno v "www.mojaobcina.si"
Zdaj bo lahko Borsig ugotovil premer okretnice, tako dobro fotko ima. Seveda smo fotko uporabili za študijske namene...
pozdrav
Darko
V redu
Sedaj pa lahko poskrbimo še malo za tvoj
Seveda se moramo za fotografijo zahvaliti Damjanu Debevcu, ki ne priznava Copy right
Je pa dodal še prepis iz časnika Slovenski narod, 3.7.1914:
citiram:
"Iz Borovnice se nam poroča 2. julija. Dvorni vlak, ki je vozil pokojnega prestolonaslednika in njegovo soprogo danes ob 1. uri 11 minut popoldne skozi našo postajo, so pričakovali na kolodvoru vsi tukajšnji uradi, duhovščina, občinski odbor itd., in vsa društva, t. j. Ciril-Metodova podružnica, Izobraževalno društvo, Ognjegasci, Orel z zastavo, Sokol z zastavo, in šolska mladina z učiteljstvom, da izkažejo pokojnikoma poslednjo čast. Poleg tega je bilo tudi mnogo drugega občinstva, dasi je zdaj košnja in morajo ljudje spravljati pridelke." Podobno je v šolsko kroniko zapisal nadučitelj Žirovnik – da je 2. julija "stala vsa šola z učiteljstvom in zastavo na kolodvoru, ko je dvorni vlak skozi peljal mrtvega prestolonaslednika Franca Ferdinanda in njegovo soprogo Zofijo, in se s tihim sožaljem poslovila od njih. Fotografiral nas je A. Lebez. 3. 7. 1914. je bila sv. maša – zadušnica za mrtvega prestolonaslednika in njegovo soprogo ob 1/2 8h za šolsko mladino. Potem je bil prost dan. Prestolonaslednik in njegova soproga sta bila od zločinske roke zavratno ustreljena 28. 6. 1914 v Sarajevu."
Damjan Debevec; foto: A. Lebez"
objavljeno v "www.mojaobcina.si"
Zdaj bo lahko Borsig ugotovil premer okretnice, tako dobro fotko ima. Seveda smo fotko uporabili za študijske namene...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Borovniški viadukt
Ne preostane mi drugega kot da izrazim svoje navdušenje:
Ko sem naletel na fotografijo še pomislil nisem kaj vse bomo izvedeli!
Sploh, ker sem na njej videl samo viadukt in ne dogodka na postaji!!!
Ko sem naletel na fotografijo še pomislil nisem kaj vse bomo izvedeli!
Sploh, ker sem na njej videl samo viadukt in ne dogodka na postaji!!!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
79800
Šele sedajle se mi je kaj je tako zaverovano iskal Borsig po postaji Borovnica
Seveda...tole
še povečava, da si nam Borsig ne pokvari
Kaj mislite, kje bi bil
Iz največje in najbolj neurejene baze na svetu za vlaki.info
Darko
se nadaljuje
Šele sedajle se mi je kaj je tako zaverovano iskal Borsig po postaji Borovnica
Seveda...tole
še povečava, da si nam Borsig ne pokvari
Kaj mislite, kje bi bil
Iz največje in najbolj neurejene baze na svetu za vlaki.info
Darko
se nadaljuje
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Borovniški viadukt
Pa: "LJUBI TE DEDA" @ŽC!
Od kje pobiraš take stvari?
Ampak pazi:
Oni so očitno dobili nov Abort: "...herstelung eines Abortes ..."
Aborthof oz. Štrbunkovo je podedovalo rabljenega!!!
Od kje pobiraš take stvari?
Ampak pazi:
Oni so očitno dobili nov Abort: "...herstelung eines Abortes ..."
Aborthof oz. Štrbunkovo je podedovalo rabljenega!!!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
Se držim pravila, da po 100 ogledih nadaljujem s temo
Torej Borsigov željeni Abort za "mašinenfirerje" in "hajcarje"...v kurilnici ("Hajchaus")
še povečava, da bo lahko izmeril premer "okretnice"...
Še ena hujša povečava, da se vidi datum...
če malo bolj podrobno pogledam, vidim celo, da je premer "okretnice" kotiran, številke pa niso razvidne.
Takrat, ko sem to fotografiral (31.3.2010), nisem mislil na to, da bo kdaj Borsiga zanimala "okretnica"...
pozdrav
Darko
Torej Borsigov željeni Abort za "mašinenfirerje" in "hajcarje"...v kurilnici ("Hajchaus")
še povečava, da bo lahko izmeril premer "okretnice"...
Še ena hujša povečava, da se vidi datum...
če malo bolj podrobno pogledam, vidim celo, da je premer "okretnice" kotiran, številke pa niso razvidne.
Takrat, ko sem to fotografiral (31.3.2010), nisem mislil na to, da bo kdaj Borsiga zanimala "okretnica"...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
Pa sem našel delo za Borsiga.
Uwe in NBÖ je napisal en članek o fotografijah v albumu, kiso ga predali cesarju...o tem sem že pisal.
Die Adresse der k. k. Staatseisenbahn an Kaiser Franz Joseph I. anlässlich der Eröffnung der Strecke von Laibach nach Triest 1857
Sedaj pa rabimo prevod, ker je članek sedaj na medmrežju. Do sedaj je bil samo na mojem disku, pa Borovničani so kupili to knjigo, če se prav spomnim
Bomo potem pogledali, če je popravil napake...
Če nima Borsig časa, lahko prevede tudi kdo drug...
link do članka...in fotografij:
http://www.wien-vienna.at/mobile/popup. ... ?wert=2012" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrav
Darko
Uwe in NBÖ je napisal en članek o fotografijah v albumu, kiso ga predali cesarju...o tem sem že pisal.
Die Adresse der k. k. Staatseisenbahn an Kaiser Franz Joseph I. anlässlich der Eröffnung der Strecke von Laibach nach Triest 1857
Sedaj pa rabimo prevod, ker je članek sedaj na medmrežju. Do sedaj je bil samo na mojem disku, pa Borovničani so kupili to knjigo, če se prav spomnim
Bomo potem pogledali, če je popravil napake...
Če nima Borsig časa, lahko prevede tudi kdo drug...
link do članka...in fotografij:
http://www.wien-vienna.at/mobile/popup. ... ?wert=2012" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Borovniški viadukt
Pozdravljeni pozitivno misleči .
Pri gledanju načrta sem se vprašal, čemu služijo "krogci z križcem v sredini". Ali so to "mini okretnice" za servisne dejavnosti na postaji ?
LP Igor
Pri gledanju načrta sem se vprašal, čemu služijo "krogci z križcem v sredini". Ali so to "mini okretnice" za servisne dejavnosti na postaji ?
LP Igor