Industrijski tir: STUDENCI SOKOLSKA - HE MARIBORSKI OTOK
Industrijski tir: STUDENCI SOKOLSKA - HE MARIBORSKI OTOK
Danes sem naredil mali sprehod in se odpravil po nekdanji zapuščeni industrijski progi, ki potega direktno od studenc do Hidroelektrarne Mariborski otok. Proga je dolga dobrih 2 km. Polovica proge je zaraščena.
Slike so posnete z " otroškim " digitalcem, nekatere z flešom, nekatere brez. Upam, da vam bo všeČ:
Proga se začne na takoj za postajo STUDENCI-SOKOLSKA, do določene točke je potekala vzporedno ob glavni progi MARIBOR-DRAVOGRAD, kasneje pa zavije v gozd.
Potekala je večinoma po gozdu:
Tukaj je pa proga že zaraščena, in je bilo malo težko hoditi, a sem se prebil
Nekoč železniški prehod:
Proga se nadaljuje po ravnini:
Edina kretnica na progi:
Levo na slepi tir, desno v HE.
Oznaka:
Tukaj proga zaide v dolinico :
in se konča pred ograjo:
Mam pa nekaj vprašanj glede te proge:
- do katerega leta je tovorni vlak vozil po tej progi in kolikokrat na dan ?
- kdaj je bila nareta in katere lokmotive so vozile po njej ?
- zakaj so jo zaprli ?
- kakšen tovor se je vozil po njej ?
Slike so posnete z " otroškim " digitalcem, nekatere z flešom, nekatere brez. Upam, da vam bo všeČ:
Proga se začne na takoj za postajo STUDENCI-SOKOLSKA, do določene točke je potekala vzporedno ob glavni progi MARIBOR-DRAVOGRAD, kasneje pa zavije v gozd.
Potekala je večinoma po gozdu:
Tukaj je pa proga že zaraščena, in je bilo malo težko hoditi, a sem se prebil
Nekoč železniški prehod:
Proga se nadaljuje po ravnini:
Edina kretnica na progi:
Levo na slepi tir, desno v HE.
Oznaka:
Tukaj proga zaide v dolinico :
in se konča pred ograjo:
Mam pa nekaj vprašanj glede te proge:
- do katerega leta je tovorni vlak vozil po tej progi in kolikokrat na dan ?
- kdaj je bila nareta in katere lokmotive so vozile po njej ?
- zakaj so jo zaprli ?
- kakšen tovor se je vozil po njej ?
Zadnjič spremenil BoBi19, dne 22.01.2008, 21:10, skupaj popravljeno 1 krat.
Lp Boštjan
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Pozdrav
Proga je bila narejena ob gradnji elektrarne Mariborski Otok (gradnjo so začeli Nemci med 2 svetovno vojno. Proga je bila najverjetneje postavljena tedaj). Glavni namen proge je bil dovoz materiala in težke opreme za gradnjo elektrarne. Da bi se proga koristila še v druge namene, mi ni znano.
LP
Jože
Proga je bila narejena ob gradnji elektrarne Mariborski Otok (gradnjo so začeli Nemci med 2 svetovno vojno. Proga je bila najverjetneje postavljena tedaj). Glavni namen proge je bil dovoz materiala in težke opreme za gradnjo elektrarne. Da bi se proga koristila še v druge namene, mi ni znano.
LP
Jože
Proga je dolga dobra 2 km. Ja slike so na žalost temne, ker je v gozdu bila res huda tema, čeprav je bilo še dokaj sončno zunaj.
Proga pa ne bi bila vozna, ker je polovica pragov strohnelih, pri prehodu pa je proga prekinjena, ponekod so na tirih zgradili brunarice in lesene garaže, podrta drevesa ležijo na progi, zaraščeno je z grmičevjem...
Bom se enkrat, ko bom imel čas popoldan ko bo sonce lotil slikanja proge, da bo vse lepše
Proga pa ne bi bila vozna, ker je polovica pragov strohnelih, pri prehodu pa je proga prekinjena, ponekod so na tirih zgradili brunarice in lesene garaže, podrta drevesa ležijo na progi, zaraščeno je z grmičevjem...
Bom se enkrat, ko bom imel čas popoldan ko bo sonce lotil slikanja proge, da bo vse lepše
Lp Boštjan
Spomladi leta 1967 sem z sošolci šel večkrat po tej progi proti reki Dravi kjer je bila čolnarna, da smo se vozili z čolnom. Takrat je bila proga še v dobrem stanju. Tudi jaz sem prepričan, da je bila zgrajena za potrebe elektrarne.Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav
Proga je bila narejena ob gradnji elektrarne Mariborski Otok (gradnjo so začeli Nemci med 2 svetovno vojno. Proga je bila najverjetneje postavljena tedaj). Glavni namen proge je bil dovoz materiala in težke opreme za gradnjo elektrarne. Da bi se proga koristila še v druge namene, mi ni znano.
LP
Jože
To niti ni proga ampak opuščen industrijski tir HE MB otok. Kot je že Jože dejal, so do HE pripeljali razno opremo, včasih je šlo večina tovora po železnici. Rednega prometa na tej progi nikoli ni bilo, še manj potniškega.
Tir bi bil lahko aktualen izpred nekaj let, ko so obnavljali elektrarne na zgornji Dravi, ampak je seveda šlo vse po cesti.
V študentskih letih sem se tudi sam kar nekajkrat klatil po tej relaciji, ki si jo poslikal.
To so bili lepi časi.press
Tir bi bil lahko aktualen izpred nekaj let, ko so obnavljali elektrarne na zgornji Dravi, ampak je seveda šlo vse po cesti.
V študentskih letih sem se tudi sam kar nekajkrat klatil po tej relaciji, ki si jo poslikal.
To so bili lepi časi.press
Ta industrijski tir je bil že v začetku 60 let povsem opuščen, je bila pa na Studencih še kretnica za odcep. Ali je še sedaj?. Kot mulci smo se mnogokrat potepali po tem koncu in ni bilo opaziti nobene aktivnosti. Kot že rečeno je proga služila med gradnjo HE MO.
Kakšni Štajerski ljubitelji bi pa res lahko takšen odsek preuredili za lastno zabavo....
LPL
Kakšni Štajerski ljubitelji bi pa res lahko takšen odsek preuredili za lastno zabavo....
LPL
Zanimivo, da niso te proge demontirali, glede na to, da so jo uporabljali samo za gradnjo HE .
Zadnjič spremenil jure80, dne 29.01.2008, 11:30, skupaj popravljeno 1 krat.
LP
Izidor
Izidor
Evo, sm že popravu . Proge Velenje - Otiški vrh in Jesenice - Kranjska Gora pa so lahko takoj demontirali.mg5888 napisal/-a:Za gradnjo HE ne proge.jure80 napisal/-a:Zanimivo, da niso te proge demontirali, glede na to, da so jo uporabljali samo za gradnjo proge .
Marsikje pa so progo odmontirali, pa bi jo še potrebovali.
lp MG
LP
Izidor
Izidor
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Pozdrav
Odgovor, zakaj proga ni bila demontirana, se mogoče skriva v lastništvu. Obstaja verjetnost, da je proga v lasti DEM (Dravske Elektrarne Maribor), kar bi bilo logično, če je to industrijski tir. In tega se železnica v preteklosti in tudi danes ne sme dotikati. Možno pa je, da zadeva lastniško sploh ni "pošlihtana" (glede na to, da je napisano, da so na progi zgrajeni nekateri objekti.....Možno, da so tudi ti brez gradbenega dovoljenja )
LP
Jože
Odgovor, zakaj proga ni bila demontirana, se mogoče skriva v lastništvu. Obstaja verjetnost, da je proga v lasti DEM (Dravske Elektrarne Maribor), kar bi bilo logično, če je to industrijski tir. In tega se železnica v preteklosti in tudi danes ne sme dotikati. Možno pa je, da zadeva lastniško sploh ni "pošlihtana" (glede na to, da je napisano, da so na progi zgrajeni nekateri objekti.....Možno, da so tudi ti brez gradbenega dovoljenja )
LP
Jože