Zgodovina oz. razvoj 06

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Ajznponar - zaradi takih načrtov obstaja angleška beseda "blueprint" :)
Tjah ŽC, mal pozno si začel brskat po načrtih... Tko bi še kak dodaten detajlček lahko zjedkal pa vkomponiral v model. Če boš pa slučajno kaj brskal po načrtih in našel kaj zanimivega okoli Jž 28/29 pa se tudi priporočam ;) Zaenkrat pa bom rekel samo velika hvala, nikoli se ne ve, mogoče bom pa ponovno delal model 06...
Tono, mogoče je Borsig 1:1 za Tvojo garažo mal velik ampak če bi bila tirna širina 7 1/4 cole, pol bi bil pa zanimiv še za na Rako ;)
Goran
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav.

Da so Italijani dopolnjevali risbe s pripombami v svojem jeziku ni presenetljivo, saj so leta 1941 »dobili« sedem lokomotiv serije 06 in sicer 06-011 in 06-014 do 06-019 (vsaj Halliwell trdi tako). Zanimivo je tudi, da je v glavi risbe podpisan samo tehnični risar, ki je načrte prerisal na pavs papir (Gepaust: A. Gerlach).

Kopiranje risb na pavsu pa je bilo v uporabi še kakšno desetletje nazaj, mogoče je kje še danes. Zadevi se je reklo Ozalid kopiranje in je v postopku razvijanja uporabljal amonijak. Zato so sveže kopije imele izrazito »prijeten« vonj... Jaz se spominjam kopij v, rečimo temu, roza barvi :mrgreen: ..

http://en.wikipedia.org/wiki/Ozalid_process

LP

Jože
Pele
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 169
Pridružen: 21.09.2011, 11:09
Kraj: Ptuj

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Pele »

Kolikor se spomnim,so takšne kopirne stroje proizvajali tudi na Ptuji(gradil proizvodno halo,kjer
so v enem delu proizvajali kopirce,v drugem pa čb TV-je.Tehnični šef pa je bil "Tono"starejši).

Lp Pele
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Tono »

Aleluja, Pele, torej se spomniš Tehnoservisa in mojega fotra?

Dopustil si bom rahli off-topic, ker vem, da dežurni zgodovinar ŽC ne bo preveč hud.

Na svitlo dajem tri fotografije:

fotografijo hale, ki jo je gradil Pele...
Slika

Opomba: Demonstracije niso povezane s Peletovo halo, ampak z neizpolnjevanjem 7. člena avstrijske državne pogodbe. Partija je pač takrat ukazala demonstracije in zgodile so se :)

fotografijo kopirnega stroja Tehnomatic, ki so ga skupaj z ostalimi modeli izdelovali v TOZD Tehnoservis Ptuj...
Slika

in fotografijo Tonota starejšega, takratnega tehničnega vodje Tehnoservisa...
Slika

Ena fotografija pa sledi jutri, ko bo svetlo, da jo bom lahko škljocnil!

Avtor zgornjih fotografij je moj dedek Jože Vrabl.

Lp,

Tono
Zadnjič spremenil Tono, dne 20.05.2013, 21:03, skupaj popravljeno 3 krat.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Pele
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 169
Pridružen: 21.09.2011, 11:09
Kraj: Ptuj

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Pele »

V začetku 80 ih,pa se je gradila prek ceste nova hala(danes Super mesto).Seveda se spomnim,pa Ganza tudi.
Tono speglaj načrte,da ne bova smetila teme!

Pele
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tono napisal/-a:Aleluja

Dopustil si bom rahli off-topic, ker vem, da dežurni zgodovinar ŽC ne bo preveč hud.

Lp,

Tono
Trenutno nisem dežurni zgodovinar na vlaki.info, ker sem se "izgubil" v WW 2. Predvsem v mešetarjenju za Koroško in del Julijske krajine ter obljubah Churchilu, kakšen sistem se bo uvedel po WW 2 v Jugi.

Vendar se pri vsakem delu najde nek kolateralni dobiček tudi za ta forum.

Lokomotivo 06 so izdelali pri Borsigu. Takrat je bil še samostojen. Kaj pa se je dogodilo z Borsigom pred začetkom WW 2?

V nemški wikipediji zasledimo zapis:

Die Tegeler Werkhallen wurden von der Düsseldorfer Rheinmetall AG übernommen, was 1936 zur Änderung der Firma in Rheinmetall-Borsig AG führte, an der wiederum die staatliche Holdinggesellschaft VIAG eine Mehrheitsbeteiligung besaß.

Proizvodne hale firme Borsig je prevzel Rheinmettall AG iz Düsseldorfa in posledično 1936 do novega imena Rheinmetall_Borsig AG, ki pa je bil tudi večinski lasti države.

Kako in zakaj se je to zgodilo?

Odgovor dobimo v NARA mikrofilmih (filmi nacionalnega arhiva v Washingtonu). Zavezniki so namreč zaplenili Nemcem vso dokumentacijo države in tudi večine firm, jo odpeljali z ladjami v Ameriko in tam preslikali na mikrofilme. Verjetno so se tudi iz tega kaj naučili...ja, potem pa so jim gradivo počasi vračali, tako da je pred nekaj leti zadnja ladja pripeljala zadnji fascikel v Nemčijo.
Seveda pa so vseskozi prodajali te filme po celem svetu (približno 10 dolarjev zvitek).

Sedaj pa si poglejmo, kaj obsegajo ti mikrofilmi o firmi Borsig...

Slika

povečava...

Slika

Torej:
Borsig se je znašel v finančnih težavah zaradi skrivnostnega projekta za vojsko. Seveda je država rešila firmo tako, da jo je pripojila drugi firmi, ki jo je tudi nadzirala, v nadzornih svetih pa so bili tudi generali....

Seveda vas najbolj zanima, kateri je bil ta "skrivnostni projekt" :lol: :lol:

Ja, tega tudi jaz ne vem... bi moral pogledati v film...v Ljubljani ga ni na voljo... :(
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

seveda nimam časa iskati ta mikrofilm po širnem svetu (ali pa "volje" naročiti ga v ameriškem arhivu v Washingtnu za ene 100 dolarjev).

Malo sem poguglal in zasledil v knjigi o arhitekturi : Architektur in Berlin 1933-1945: ein Stadtführer zapis:


Slika

Torej izdelava daljinsko vodenih bomb in raket...Top secret!

Vidi se, da sem iskal zadevo samo z zvezo "Borsig 1941" in zadetek je bil med prvimi 10-timi navedki. :thumbupl


Seveda so delali tudi tele...

Slika


No, pa mi je uspelo temo spraviti ob bok temi Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989 :lol: :lol:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Borsig je l. 1942 izgotovil prototip znamenite "Kriegslokomotive" BR 52 (~ JŽ 33), ki mu je sledilo še 541 nadaljnjih eksemplarjev, vse na lokaciji Hennigsdorf pri Berlinu. (Prebral v Wikipediji)!

Naše 06 pa so bile zgrajene v kraju Tegel (približno na pol poti od Hennigsdorfa do Berlina)
Pozdrav - Peter
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

.....Torej izdelava daljinsko vodenih bomb in raket...Top secret!
Rheinmetall-Borsig je res sodeloval pri tajnih projektih daljinsko vodenih raket poznanih z imenom Reintocter. Ob drugem tajnem izdelku firme tudi poznane iz lokomotivskega sveta Henschel Hs 117 Schmetterling in rakete Wasserfall sobile prve predstavnice in osnova za nadaljnji razvoj raket zemlja-zrak z različnimi principi vodenja (Hs 177 TV vodenje, Reintochter radijsko vizualno).

LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

ker zmanjkuje vedno več fotografij v začetku teme, si poglejmo eno, ki je na Wikipediji...

...iz Zidanega mosta

Slika



Poglejmo kaj so na slovenski wikipediji napisali o 06-kah...

link: http://sl.wikipedia.org/wiki/S%C5%BD-serija_06" onclick="window.open(this.href);return false;


V nemški wikipediji je še nekaj več podatkov...

link: http://de.wikipedia.org/wiki/JD%C5%BD_06" onclick="window.open(this.href);return false;


V madžarski wikipediji pa so dodali eno zanimivo fotko...

Slika

JDZ 06-017 à Sprielfeld Strass (Autriche), en octobre 1974 photo de Roger Griffiths


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

ker primanjkuje fotografij iz začetka teme, je velikodušno prinesel za objavo fotografiji lokomotive JŽ 06 Franci Hren, nekdanji obratovodja CD (Centralnih delavnic) Ljubljana- Šiška.
Fotografiji mu je podaril Igor Malahovski in imamo dovoljenje s tem, da navedemo avtorja fotografije.

Torej:

Foto Igor Malahovsky
Ljubljana-Moste
JŽ 06-009
datum: neznan

Slika


Foto: Igor Malahovsky
Pragersko
JŽ 06-005
datum: 13.5.1973

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Darko oz. velespoštovani @ŽC,

a spet testiraš našo budnost?!?

Objavil si isti fotografiji:
železocestnik napisal/-a: ...Torej:

Foto Igor Malahovsky
Ljubljana-Moste
JŽ 06-009
datum: neznan

Slika


Foto: Igor Malahovsky
Pragersko
JŽ 06-005
datum: 13.5.1973

Slika


pozdrav
Darko ...


Torej: "Kje za vraga je fotka iz Pragerskega?" :evil:


:mrgreen: :oops: :mrgreen:
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

@_Borsig_, kaj če pa je tota s Pragerskega? Nobenih stebrof, nobenih drotof nikjer....

Ti si "lokalec" :mrgreen: na Pragerskem, boš lažje preveril, kot mi, "autsajderi"...

P.S. pa vagoni za "rungenwagnom" se mi zdijo zanimivi. Niso nekdaj nekaj takega uporabljali v Tovarni Aluminija Kidričevo?

LP

Jože
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Tono »

Tisto zadaj bi dejansko morali biti vagoni za glinico. Glede na zabačeno okolico je to ziher Pragersko :) :) :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Borsig, ali poznaš kakšno boljšo metodo preverjanja ali kdo sploh bere ali gleda? :lol: :lol:

Mi je pa všeč, da mi izgovor že na pol napišeš ti :thumbupr

Torej še enkrat Ljubljana-Moste...

Foto Igor Malahovsky
Ljubljana-Moste
JŽ 06-009
datum: neznan

Slika


Se opravičujem za napako.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori