nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
vse je pripravljeno že za drugi tir ....za hitro progo do Brnika (v=160 km/h)
pozdrav
Darko
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Pozdravljeni,
Metod nestrpno čaka, da se prikaže nadaljevanje prvega (priključnega) radija obvozne proge...
Zakaj?
Ja, zato, da se izkaže, da je imel prav!
Torej nadaljevanje proge per partes
Za km 3.0 najprej prečka progo pot, ki je povozna, potem pa pride na vrsto podhod pri km 3.160: svtla odprtina podvoza znaša: širina 4m, višina: 3,50.
Sledi podvoz za cesto pri km 3.860. Širina in višina podvoza enako kot predhodnji.
Potem pa smo že v drugem radiju, ki si ga bomo ogledali jutri....
pozdrav
Darko
Metod nestrpno čaka, da se prikaže nadaljevanje prvega (priključnega) radija obvozne proge...
Zakaj?
Ja, zato, da se izkaže, da je imel prav!
Torej nadaljevanje proge per partes
Za km 3.0 najprej prečka progo pot, ki je povozna, potem pa pride na vrsto podhod pri km 3.160: svtla odprtina podvoza znaša: širina 4m, višina: 3,50.
Sledi podvoz za cesto pri km 3.860. Širina in višina podvoza enako kot predhodnji.
Potem pa smo že v drugem radiju, ki si ga bomo ogledali jutri....
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Ta podvoz pri km 3.160 se ne pokriva čisto s potjo, ki jo je predvidel Metod za povezavo med Klečami in Brodom...
Za naslenji podvoz ceste pri km 3,865 ni dileme, saj je še ohranjen. Vendar pozor, pri hiši imajo psa...
Po predpisani dolžini ravnega dela proge sledi radij proge 550 m...
povečava...
...ki se je v bližini cestnega prehoda preko kamniške železnice na Ježici priključila na kamniško progo.
Od tukaj dalje je proga skupna do cepišča na km 6.618, kjer se prične z radijem 680 m.
pozdrav
Darko
Za naslenji podvoz ceste pri km 3,865 ni dileme, saj je še ohranjen. Vendar pozor, pri hiši imajo psa...
Po predpisani dolžini ravnega dela proge sledi radij proge 550 m...
povečava...
...ki se je v bližini cestnega prehoda preko kamniške železnice na Ježici priključila na kamniško progo.
Od tukaj dalje je proga skupna do cepišča na km 6.618, kjer se prične z radijem 680 m.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
O:61750
Kljub per partes objavljanju (ali pač zato) se število ogledov teme hitro povečuje. Mislim, da je potencial 100.000 ogledov
Nadaljujemo z načrtom..."potegniti" ga moramo vsaj do km 10,6. Zakaj?
Bo hitro jasno...
povečava...
nadaljevanje...od km 8.0 do postaje Beričevo...
povečava...
Celotno progo so namreč razdelili na odseke.
Mi si bomo podrobno ogledali odsek Črnuče - Šentjakob (Km 5.3 do km 10.6)
pozdrav
Darko
Kljub per partes objavljanju (ali pač zato) se število ogledov teme hitro povečuje. Mislim, da je potencial 100.000 ogledov
Nadaljujemo z načrtom..."potegniti" ga moramo vsaj do km 10,6. Zakaj?
Bo hitro jasno...
povečava...
nadaljevanje...od km 8.0 do postaje Beričevo...
povečava...
Celotno progo so namreč razdelili na odseke.
Mi si bomo podrobno ogledali odsek Črnuče - Šentjakob (Km 5.3 do km 10.6)
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Povezovalna proga Šentvid-Vižmarje (St. Veit-Weichseldorf) do postaje Laze (Laas/Sawe) je bila zgrajena kot "civilna" in ne kot "vojaška" proga, kar pomeni, da so bili zanjo izdelani vsi načrti. Upoštevali so se vsi predpisi nemških železnic, opravili so se vsi ogledi proge, za gradnjo so pridobili vsa soglasja.
Torej je obstajal o gradnji zajeten arhiv. Koliko je danes ohranjenega ne morem soditi, ker si nisem ogledal niti arhiva Slovenskih železnic niti arhiva Direkcije železnic rajha v Beljaku (Villach).
Na razpolago imamo kopije iz Gorenjskega muzeja, ki jih tukaj objavljam. Pravzaprav pa ne vem, od kod kopije izhajajo in kje je spravljen original.
Za naše potrebe zadoščajo kopije.
Izgradnjo proge so izvedle nemške železnice (Deutsche Reichsbahn), postopek pa je vodil Šef civilne uprave zasedenih ozemelj Koroške in Kranjske.
Potrebno je namreč vedeti, da Gorenjska in Spodnja Štajerska nikoli nista bili de jure priključeni nemškemu rajhu. Postopek se je sicer pričel, prirejati so začeli razno zakonodajo in predpise, potem pa se je zataknilo...Nekajkrat se je se poskušalo, privlekli so fascikle na dan, pa jih zopet spravili v arhiv. Nazadnje so ugotovili, da je morda ugodneje, če niso pravnoveljavno priključeni pokrajini rajhu in so sprejeli zakonodajo, ki je podeljevala prebivalcem le državljanstvo na preklic...
Na to, da še ne veljajo rajhovski predpisi, so opozorili tudi v zapisniku o ogledu trase proge, napisali pa so, da se bodo smiselno uporabljali pri projektiranju in izgradnji.
Zapisnik o ogledu trase proge...
2. stran apisnika..
Povzetek:
Seveda vprašanje razlastitve zemljišč ni bil predmet tega ogleda trase. Je pa bilo povedano, da bodo lastniki parcel dobili pošteno plačilo.
Nova proga bo v prvotni izvedbi le enotirna, zemljišča se bodo pridobila za dvotirno progo.
Proti poteku trase ni bilo nobenih pripomb.
Obstoječ kolodvor Črnuče (Schwarzendorf) bo predelan in povečan.
Progo Ljubljana-Kamnik po potrebno zaradi povečanja postaje Črnuče med km 5.8 in km 7.5 preložiti.
Med ogledom je bilo ugotovljeno:
1) obstoječe križanje občinske poti pri km 5.230 ostane sedaj takšno kot je.
2) Občinsko pot, ki prečka tire pri km 5.537, bo izvedena kot podvoz zaradi podaljšanja kolodvora Črnuče in se bo uporabljala kot dovozna pot kpostajnemu poslopju. Je pa bilo tudi že predvideno, kako se bo izvedlo oba križanja po končani vojni, ko se bo gradil drugi tir.
pozdrav
Darko
Torej je obstajal o gradnji zajeten arhiv. Koliko je danes ohranjenega ne morem soditi, ker si nisem ogledal niti arhiva Slovenskih železnic niti arhiva Direkcije železnic rajha v Beljaku (Villach).
Na razpolago imamo kopije iz Gorenjskega muzeja, ki jih tukaj objavljam. Pravzaprav pa ne vem, od kod kopije izhajajo in kje je spravljen original.
Za naše potrebe zadoščajo kopije.
Izgradnjo proge so izvedle nemške železnice (Deutsche Reichsbahn), postopek pa je vodil Šef civilne uprave zasedenih ozemelj Koroške in Kranjske.
Potrebno je namreč vedeti, da Gorenjska in Spodnja Štajerska nikoli nista bili de jure priključeni nemškemu rajhu. Postopek se je sicer pričel, prirejati so začeli razno zakonodajo in predpise, potem pa se je zataknilo...Nekajkrat se je se poskušalo, privlekli so fascikle na dan, pa jih zopet spravili v arhiv. Nazadnje so ugotovili, da je morda ugodneje, če niso pravnoveljavno priključeni pokrajini rajhu in so sprejeli zakonodajo, ki je podeljevala prebivalcem le državljanstvo na preklic...
Na to, da še ne veljajo rajhovski predpisi, so opozorili tudi v zapisniku o ogledu trase proge, napisali pa so, da se bodo smiselno uporabljali pri projektiranju in izgradnji.
Zapisnik o ogledu trase proge...
2. stran apisnika..
Povzetek:
Seveda vprašanje razlastitve zemljišč ni bil predmet tega ogleda trase. Je pa bilo povedano, da bodo lastniki parcel dobili pošteno plačilo.
Nova proga bo v prvotni izvedbi le enotirna, zemljišča se bodo pridobila za dvotirno progo.
Proti poteku trase ni bilo nobenih pripomb.
Obstoječ kolodvor Črnuče (Schwarzendorf) bo predelan in povečan.
Progo Ljubljana-Kamnik po potrebno zaradi povečanja postaje Črnuče med km 5.8 in km 7.5 preložiti.
Med ogledom je bilo ugotovljeno:
1) obstoječe križanje občinske poti pri km 5.230 ostane sedaj takšno kot je.
2) Občinsko pot, ki prečka tire pri km 5.537, bo izvedena kot podvoz zaradi podaljšanja kolodvora Črnuče in se bo uporabljala kot dovozna pot kpostajnemu poslopju. Je pa bilo tudi že predvideno, kako se bo izvedlo oba križanja po končani vojni, ko se bo gradil drugi tir.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Tretja stran zapisnika:
povzetek:
3) Namesto prekinjenih poljskih poti na km 6.090, km 6.1997 in km 6.702 se bo izvedel pri km 6.438 podvoz poljske poti. Svetla širina podvoza znaša 4.0 m, svetla višina 3.50 m.
4) Črnušnica (Schwarzenbach), ki križa progo Ljubljana-Kamnik pri km 6.012 bo preložena proti zahodu.
Pri km 6.1 nove proge Št. Vid-Vižmarje - Laze bo zgrajen most preko Črnušnice širine 4 m.
5) Občinska pot pri km 7.348 bo izvedena v nivoju s progo.
6) Namesto prekinjenih poljskih poti na km 7.613, km 7.700 in km 7.761 se bodo zgradile stranske poti ob progi in sicer severno od proge med km 7.560 in 7.770 ter južno od proge med km 7.340 in 8.050.
7) Med km 5.7 - 7.0 se morata oba električna visokonapetostna voda (2x 20 kV in 60 kV) prestaviti.
se nadaljuje...
pozdrav
Darko
povzetek:
3) Namesto prekinjenih poljskih poti na km 6.090, km 6.1997 in km 6.702 se bo izvedel pri km 6.438 podvoz poljske poti. Svetla širina podvoza znaša 4.0 m, svetla višina 3.50 m.
4) Črnušnica (Schwarzenbach), ki križa progo Ljubljana-Kamnik pri km 6.012 bo preložena proti zahodu.
Pri km 6.1 nove proge Št. Vid-Vižmarje - Laze bo zgrajen most preko Črnušnice širine 4 m.
5) Občinska pot pri km 7.348 bo izvedena v nivoju s progo.
6) Namesto prekinjenih poljskih poti na km 7.613, km 7.700 in km 7.761 se bodo zgradile stranske poti ob progi in sicer severno od proge med km 7.560 in 7.770 ter južno od proge med km 7.340 in 8.050.
7) Med km 5.7 - 7.0 se morata oba električna visokonapetostna voda (2x 20 kV in 60 kV) prestaviti.
se nadaljuje...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Medtem, ko se mi mučimo s povzetki
...evo, vlak že vozi...
http://pkjs.de/bahn/Kursbuch1944/Teil5/451a.jpg
Vzeto iz: Deutsches Kursbuch - Jahresfahrplan 1944/45 - Teil 5 (KBS 401 - 463)
451a Klagenfurt — Rosenbach (Kärnten) — Aßling (Sawe) — Laase (Sawe)
pozdrav
Darko
...evo, vlak že vozi...
http://pkjs.de/bahn/Kursbuch1944/Teil5/451a.jpg
Vzeto iz: Deutsches Kursbuch - Jahresfahrplan 1944/45 - Teil 5 (KBS 401 - 463)
451a Klagenfurt — Rosenbach (Kärnten) — Aßling (Sawe) — Laase (Sawe)
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Zakaj pa v adlerjevih krempljih manjka tisti smešni plus?
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Sem ga zbrisal, da ne vzbujam kakšnih negativnih (minus) misli
Sem mislil, da bo kdo pogledal še vozni red za ostale "slovenske" kraje...
pozdrav
Darko
Sem mislil, da bo kdo pogledal še vozni red za ostale "slovenske" kraje...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Prilagam povezavo do zanimivega povzetka, ki se nanaša na pregled zgodovine aerofotosnemanj slovenskega ozemlja.
Na strani 31 je tudi sestavljena aerofotografija iz druge polovice 50-ih let, poteka bivše nemške obvozne proge Vižmarje-Črnuče.
Na strani 31 je tudi sestavljena aerofotografija iz druge polovice 50-ih let, poteka bivše nemške obvozne proge Vižmarje-Črnuče.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
glajz, tole si dobro našel.
Če bi to imeli že prej, sigurno ne bi iskal načrtov...
V predavanju dr. Mateje Breg Valjavec in mag. Daniele Ribeiro iz Geografskega instituta Antona Melika (ZRC SAZU) o uporabnosti zgodovinskih aeroposnetkov je opisana tudi pot iz 2D v 3D z rekonstrukcijo stereoposnetkov.
Ker je primer z dela nemške ceste, si ga oglejmo...
Odsek, ki je obravnavan je nadvoz ceste it Savelj proti Tacnu in gramoznica, ki je bila v bližini (nekje pri četrtini drugega loka z radijem 1000 m).
Primerjava s sedanjim stanjem...
Tam, kjer je bila gramoznica so danes igrišča...
Lp
Darko
Če bi to imeli že prej, sigurno ne bi iskal načrtov...
V predavanju dr. Mateje Breg Valjavec in mag. Daniele Ribeiro iz Geografskega instituta Antona Melika (ZRC SAZU) o uporabnosti zgodovinskih aeroposnetkov je opisana tudi pot iz 2D v 3D z rekonstrukcijo stereoposnetkov.
Ker je primer z dela nemške ceste, si ga oglejmo...
Odsek, ki je obravnavan je nadvoz ceste it Savelj proti Tacnu in gramoznica, ki je bila v bližini (nekje pri četrtini drugega loka z radijem 1000 m).
Primerjava s sedanjim stanjem...
Tam, kjer je bila gramoznica so danes igrišča...
Lp
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Majhna primerjava kaj se vidi danes od obvozne proge na ortofoto posnetku na Geopedii:
Kot se vidi iz zloženih slik, zob časa kar uspešno deluje.
LPL
Kot se vidi iz zloženih slik, zob časa kar uspešno deluje.
LPL
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Ljubitelj, odlično si naredil tole primerjavo
Jaz sem jo samo še malo obrezal, da ni treba obremenjevati miške in možganov
pozdrav
Darko
Jaz sem jo samo še malo obrezal, da ni treba obremenjevati miške in možganov
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Nekako spadajo sem še tisti fotografiji iz prvih strani (ki sta še ostali), ki kažeta situacijo na polju "zgoraj"...
Tako je zapisal Anzee:
Prikazana je lokacija ki se jo vidi na njegovi sliki 2 in 3 (prva in druga ortofoto slika). Slikano je na kriziscu makadamskih cestic na drugi ortofoto sliki spodaj desno - stal sem dejansko na trasi proge. Temno oznaceni del na sliki je potek trase..
Prva slika pogled proti Vizmarjam:
Druga slika pogled proti Klecam, kjer se proga zacne spuscati
pozdrav
Darko
Tako je zapisal Anzee:
Prikazana je lokacija ki se jo vidi na njegovi sliki 2 in 3 (prva in druga ortofoto slika). Slikano je na kriziscu makadamskih cestic na drugi ortofoto sliki spodaj desno - stal sem dejansko na trasi proge. Temno oznaceni del na sliki je potek trase..
Prva slika pogled proti Vizmarjam:
Druga slika pogled proti Klecam, kjer se proga zacne spuscati
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Je datiranje v drugo polovico 1950-tih kaj utemeljeno? lahko bi bilo že iz 1954, takrat so namreč končali z gradnjo RTP Kleče, ki je na severnem robu gramoznice. Ali pa morda že leta 1953, med gradnjo RTP. Vsaj jaz iz fotografije ne morem razbrati ali je gradnja že čisto zaključena ali pa še v teku.glajz napisal/-a:Na strani 31 je tudi sestavljena aerofotografija iz druge polovice 50-ih let, poteka bivše nemške obvozne proge Vižmarje-Črnuče.
Če verjamemo kar ELES piše o lastni zgodovini.
LP, Metod