Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Pozdravljeni,
sem šel k optiku in mi je predpisal nove očala/naočnike
Sedaj tudi jaz vidim nadvoz preko Vodovodne...
Fotografija je bila posneta med leti 1932 in 1941. Točnejše datiranje je v teku...
pozdrav
Darko
sem šel k optiku in mi je predpisal nove očala/naočnike
Sedaj tudi jaz vidim nadvoz preko Vodovodne...
Fotografija je bila posneta med leti 1932 in 1941. Točnejše datiranje je v teku...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Rezultati datiranja v teku:
Zgornja fotografija je bila posneta leta 1939.
Kako vem?
Spomladi 1939 je domači zidarski podjetnik Ivan Erjavec podrl del stare cerkve (severno steno) in začel zidati novi del po načrtih arhitekta Glanz-a.
Vsa dela in oprema cerkve sv. Kancijana in tovarišev na Ježici so bila končana v letu 1942.
Glej:
http://www.dlib.si/preview/URN:NBN:SI:D ... 7a0eafd1c7" onclick="window.open(this.href);return false;
http://giskd2s.situla.org/rkd/Opis.asp?Esd=1985" onclick="window.open(this.href);return false;
Na fotografiji se vidi, da je ostrešje stare cerkve odprto proti severu in da so zgrajeni zidovi novega dela vključno s polkrožno apsido. Ostrešja na novem delu cerkve še ni.
Za primerjavo si poglejmo še cerkev pred predelavo na fotografiji mojstra Petra Lampiča...
pozdrav
Darko
Zgornja fotografija je bila posneta leta 1939.
Kako vem?
Spomladi 1939 je domači zidarski podjetnik Ivan Erjavec podrl del stare cerkve (severno steno) in začel zidati novi del po načrtih arhitekta Glanz-a.
Vsa dela in oprema cerkve sv. Kancijana in tovarišev na Ježici so bila končana v letu 1942.
Glej:
http://www.dlib.si/preview/URN:NBN:SI:D ... 7a0eafd1c7" onclick="window.open(this.href);return false;
http://giskd2s.situla.org/rkd/Opis.asp?Esd=1985" onclick="window.open(this.href);return false;
Na fotografiji se vidi, da je ostrešje stare cerkve odprto proti severu in da so zgrajeni zidovi novega dela vključno s polkrožno apsido. Ostrešja na novem delu cerkve še ni.
Za primerjavo si poglejmo še cerkev pred predelavo na fotografiji mojstra Petra Lampiča...
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 07.04.2015, 21:57, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
@ŽC, pa Ti si neverjeten!!!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Zdaj sam vidiš, kaj naredijo nova očala
Tale stara cerkev je pa izrezana iz "kamre"...
http://www.kamra.si/Default.aspx?module ... 9&lang=hun" onclick="window.open(this.href);return false;
piše, da so avtorske pravice potekle...
pozdrav
Darko
Tale stara cerkev je pa izrezana iz "kamre"...
http://www.kamra.si/Default.aspx?module ... 9&lang=hun" onclick="window.open(this.href);return false;
piše, da so avtorske pravice potekle...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Pozdravljeni,
da ne bo kdo mislil, da se kar tako zmišljujem imena podjetnikov, ki naj bi bili domačini...
Narod naš dokaze hrani....
pozdrav
Darko
da ne bo kdo mislil, da se kar tako zmišljujem imena podjetnikov, ki naj bi bili domačini...
železocestnik napisal/-a:Rezultati datiranja v teku:
Zgornja fotografija je bila posneta leta 1939.
Kako vem?
Spomladi 1939 je domači zidarski podjetnik Ivan Erjavec podrl del stare cerkve (severno steno) in začel zidati novi del po načrtih arhitekta Glanz-a.
pozdrav
Darko
Narod naš dokaze hrani....
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Pozdravljeni,
da bo jasno, kako je bila speljana Vodovodna cesta pod nadvozom...
Vodovodno cesto je bilo potrebno "preložiti"...stara trasa ceste je tudi še vrisana na načrtu.
Radij proge: 500 metrov....potem pa 250 metrov
pozdrav
Darko
da bo jasno, kako je bila speljana Vodovodna cesta pod nadvozom...
Vodovodno cesto je bilo potrebno "preložiti"...stara trasa ceste je tudi še vrisana na načrtu.
Radij proge: 500 metrov....potem pa 250 metrov
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Pozdravljeni pozitivno misleči .
Lahko bi se reklo, da je tisti raven del Vodovodne ceste (vzporeden z Kamniško progo) edini še "živi" spomenik na "obvozno progo".
LP Igor
Lahko bi se reklo, da je tisti raven del Vodovodne ceste (vzporeden z Kamniško progo) edini še "živi" spomenik na "obvozno progo".
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Pozdravljeni,
Sedaj vsaj vem, kako je zgledala ta hišica med WW2
Takole...
Kako vem?
Na teh fotografijah iz knjižice A. Jankoviča Potočnika: Utrjena Ljubljana, Logatec 2006 so utrdbe pri prehodu skozi žičn obroč na Vodovodni cesti...
Da pa so res vse tri hiše in "hišica" stale še leta 1970, smo si pa itak že ogledali na katasztski mapi...
Situacija leta 1939: izsek iz Kramaričeve fotografije "Ježica pri Ljubljani"...
Vse tri hiše med nasipom obvozne proge in Vodovodno cesto že stojijo, "hišica" je bila postavljena verjetno res le za potrebe nadzora okupatorja...
pozdrav
Darko
železocestnik napisal/-a:
Edino, kar imam na razpolago iz knjige: Iz boja junaške Ljubljane, Ljubljana 1972
pozdrav
Darko
Sedaj vsaj vem, kako je zgledala ta hišica med WW2
Takole...
Kako vem?
Na teh fotografijah iz knjižice A. Jankoviča Potočnika: Utrjena Ljubljana, Logatec 2006 so utrdbe pri prehodu skozi žičn obroč na Vodovodni cesti...
Da pa so res vse tri hiše in "hišica" stale še leta 1970, smo si pa itak že ogledali na katasztski mapi...
Situacija leta 1939: izsek iz Kramaričeve fotografije "Ježica pri Ljubljani"...
Vse tri hiše med nasipom obvozne proge in Vodovodno cesto že stojijo, "hišica" je bila postavljena verjetno res le za potrebe nadzora okupatorja...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
O:14233
Pozdravljeni,
ko imaš na razpolago več fotografij, si lahko potem še širiš obzorje
Fotografija je iz knjige: MATI, DOMOVINA, BOG, Ljubljana 1999
Seveda se lahko sedaj delamo ...in napišemo, da je ta blok na Vodovodni cesti.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
ko imaš na razpolago več fotografij, si lahko potem še širiš obzorje
Fotografija je iz knjige: MATI, DOMOVINA, BOG, Ljubljana 1999
Seveda se lahko sedaj delamo ...in napišemo, da je ta blok na Vodovodni cesti.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Obvozno progo smo si ogledovali s Tabora...
Vir fotografije: Slovenski etnološki muzej (zbirka Vekoslav Kramarič)
Sedaj je čas, da si jo ogledamo z nasprotne smeri, torej iz centra Ljubljane...
Vir fotografije: Slovenski etnološki muzej (zbirka Vekoslav Kramarič)
http://www.etno-muzej.si/sl/vekoslav-kramaric?page=1
Ali je zadosti velika, da se kaj vidi?
Ali bomo tudi to fotografijo brez problema datirali?
pozdrav
Darko
Vir fotografije: Slovenski etnološki muzej (zbirka Vekoslav Kramarič)
Sedaj je čas, da si jo ogledamo z nasprotne smeri, torej iz centra Ljubljane...
Vir fotografije: Slovenski etnološki muzej (zbirka Vekoslav Kramarič)
http://www.etno-muzej.si/sl/vekoslav-kramaric?page=1
Ali je zadosti velika, da se kaj vidi?
Ali bomo tudi to fotografijo brez problema datirali?
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Če prav vidim, na železniški postaji ni ure Bežigrad so same poljane, Ježica in Črnuče pa je vsaj kaka hiša Ampak obvozne proge pa moja malenkost žal ne vidi
Goran
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Zasilni izhod: klic v sili...
Prva bežigrajska ulica...
Jaz ne vidim
-"Fondovih blokov" (1931)
-stadiona (1935)
-dogradnje cerkve sv. Krištofa (1934)
-Baragovega semenišča (1939)/akademskega kolegija
"Fondovi bloki " in stadion...so izgledali takole...
Bi rekel, da je obvozna proga potekala za temi zadnjimi hišami ob Dunajski cesti (zadnje hiše v smeri Črnuč).
pozdrav
Darko
Prva bežigrajska ulica...
Jaz ne vidim
-"Fondovih blokov" (1931)
-stadiona (1935)
-dogradnje cerkve sv. Krištofa (1934)
-Baragovega semenišča (1939)/akademskega kolegija
"Fondovi bloki " in stadion...so izgledali takole...
Bi rekel, da je obvozna proga potekala za temi zadnjimi hišami ob Dunajski cesti (zadnje hiše v smeri Črnuč).
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Pozdravljeni,
dodatek k zasilnemu izhodu: "klic v sili"...
Fotografija Hranilniških hiš za Bežigradom iz knjige: Ljubljana na starih razglednicah...
Fotografija je iz let okoli 1940, tako da si z njo ne moremo kaj dosti pomagati pri datiranju naše osnovne fotografije.
Je pa pomemben podatek v opisu fotografije:
Kateri podatek iz "klica v sili" je tako pomemben za datiranje naše osnovne fotografije?
Še enkrat datiranje naše (Kramaričeve) fotografije v SEM:
F0039189
Na razglednici je panorama Bežigrada (pred Baragovim semeniščem in Gimnazijo).
Med leti 1928 in 1947.
pozdrav
Darko
dodatek k zasilnemu izhodu: "klic v sili"...
Fotografija Hranilniških hiš za Bežigradom iz knjige: Ljubljana na starih razglednicah...
Fotografija je iz let okoli 1940, tako da si z njo ne moremo kaj dosti pomagati pri datiranju naše osnovne fotografije.
Je pa pomemben podatek v opisu fotografije:
Kateri podatek iz "klica v sili" je tako pomemben za datiranje naše osnovne fotografije?
Še enkrat datiranje naše (Kramaričeve) fotografije v SEM:
F0039189
Na razglednici je panorama Bežigrada (pred Baragovim semeniščem in Gimnazijo).
Med leti 1928 in 1947.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers