Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Ja, glede stojišča fotografa ni tako enostavno ugotoviti, kje na hribu je bil.
Je pa verjetno imel kar en hud objektiv.
Najbolje bi bilo poizkusiti fotografirati
Fotografija iz wikipedije: Ježica danes, slikana iz hriba Tabor
V levem vogalu Kramaričeve fotografije spodaj je streha gostilne "Štern" ter pot od Dunajske proti gostilni z drevesi ob poti (pot nad napisom Ježica pri Ljubljani).
pozdrav
Darko
Je pa verjetno imel kar en hud objektiv.
Najbolje bi bilo poizkusiti fotografirati
Fotografija iz wikipedije: Ježica danes, slikana iz hriba Tabor
V levem vogalu Kramaričeve fotografije spodaj je streha gostilne "Štern" ter pot od Dunajske proti gostilni z drevesi ob poti (pot nad napisom Ježica pri Ljubljani).
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 15.03.2015, 16:59, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Ah ... sem se spraševal, kaj za en drevored bi to lahko bil. Ker nisem imel pojma, sem to vprašanje intenzivno tlačil v podzavest
LP, Metod
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Pozdravljeni pozitivno misleči.
Hvala obema za opis fotografij. Mišljenja sem, da je moral Vekoslav Kramarič narediti svojo fotko nekje na današnji Izletniški ulici (travnik). Dodal bi še dve fotografiji z "druge strani". Nasvet. Povečajte sliki. Pri "Plečnikovi cerkvi" pogled usmerite od zvonika desno vzporedno z streho. Sledite temnejše obarvani črti do nadvoza.
http://www.etno-muzej.si/sl/spletne-zbi ... e/f0039188
http://www.etno-muzej.si/sl/spletne-zbi ... e/f0039574
LP Igor
Hvala obema za opis fotografij. Mišljenja sem, da je moral Vekoslav Kramarič narediti svojo fotko nekje na današnji Izletniški ulici (travnik). Dodal bi še dve fotografiji z "druge strani". Nasvet. Povečajte sliki. Pri "Plečnikovi cerkvi" pogled usmerite od zvonika desno vzporedno z streho. Sledite temnejše obarvani črti do nadvoza.
http://www.etno-muzej.si/sl/spletne-zbi ... e/f0039188
http://www.etno-muzej.si/sl/spletne-zbi ... e/f0039574
LP Igor
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Približno takole bi lahko bilo: (za sliko http://www.etno-muzej.si/sl/spletne-zbi ... e/f0037391)
(vir zemljevida Geopedia.si)
vijolična elipsa - okvirna lokacija slikanja
zelena črta - desni rob slike
modra črta - cerkev na Rožniku
rdeča črta - vrh Šišenskega hriba
rumena črta - levi rob slike
(vir zemljevida Geopedia.si)
vijolična elipsa - okvirna lokacija slikanja
zelena črta - desni rob slike
modra črta - cerkev na Rožniku
rdeča črta - vrh Šišenskega hriba
rumena črta - levi rob slike
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Da ni fotograf slučajno stal na podstrešju avtošole?
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
O: 11400
Kolikor se spomnim, sem nekje že "prilepil" tale načrt Ljubljane 1:15.000
Sestavil ga je geometerPelc Zvonimir, asistent pooblaščenega civilnega geometra Babnik Filipa iz Ljubljane, Tavčarjeva ulica 10.
Seveda letnica manjka...
Marsikaj pa lahko ugotovi ljubljanska MRS...
Recimo tramvajska proga do sv. Križa je vrisana...
Torej čas stare, gnile kraljevine
Vidimo, da je obvozna proga še do vojaških skladišč. Prekinjena je pri Försterjevi in Žerjavovi ulici.
povečava za ljubljansko MRS...
Seveda moramo dodati načrt ozemlja glavnega mesta Ljubljane iz leta 1953. Načrt je tudi v merilu 1:15.000. "Sestavil" ga je geodet Miroslav Černe.
Izdalo pa ga je "Turistično društvo". Ja, ja, socialistično...
Še povečava, da se vidi, da je Žerjavova ulica izginila
Zanimivo, da je omejila obvoznica širitev Litostroja....
pozdrav
Darko
Kolikor se spomnim, sem nekje že "prilepil" tale načrt Ljubljane 1:15.000
Sestavil ga je geometerPelc Zvonimir, asistent pooblaščenega civilnega geometra Babnik Filipa iz Ljubljane, Tavčarjeva ulica 10.
Seveda letnica manjka...
Marsikaj pa lahko ugotovi ljubljanska MRS...
Recimo tramvajska proga do sv. Križa je vrisana...
Torej čas stare, gnile kraljevine
Vidimo, da je obvozna proga še do vojaških skladišč. Prekinjena je pri Försterjevi in Žerjavovi ulici.
povečava za ljubljansko MRS...
Seveda moramo dodati načrt ozemlja glavnega mesta Ljubljane iz leta 1953. Načrt je tudi v merilu 1:15.000. "Sestavil" ga je geodet Miroslav Černe.
Izdalo pa ga je "Turistično društvo". Ja, ja, socialistično...
Še povečava, da se vidi, da je Žerjavova ulica izginila
Zanimivo, da je omejila obvoznica širitev Litostroja....
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Pozdravljeni pozitivno misleči .
V razmislek.
1. Pred 2. svetovno vojno ima vojska v bližini proge (Bežigrad) skladišča (tudi municije) in vojašnico (njega dni imenovano kasarno). Razlog: hiter transport opreme na bojišče.
2. Na (ali v bližini) križišča Vodovodne ceste, Kamniške proge in "mrtve proge" poteka po februarju 1942 "žica". Kako je izgledal ta del (bunker, kontrolna točka) ?
3. Ali je okupator progo odmontirali ? Možno. Še posebej, če so tirnice in pragove uporabili drugje.
4. Po vojni je nasip služil za surovinsko osnovo obnove oz. gradnje ?
LP Igor
V razmislek.
1. Pred 2. svetovno vojno ima vojska v bližini proge (Bežigrad) skladišča (tudi municije) in vojašnico (njega dni imenovano kasarno). Razlog: hiter transport opreme na bojišče.
2. Na (ali v bližini) križišča Vodovodne ceste, Kamniške proge in "mrtve proge" poteka po februarju 1942 "žica". Kako je izgledal ta del (bunker, kontrolna točka) ?
3. Ali je okupator progo odmontirali ? Možno. Še posebej, če so tirnice in pragove uporabili drugje.
4. Po vojni je nasip služil za surovinsko osnovo obnove oz. gradnje ?
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Iz načrta postavitve bunkerjev na prejšnji strani se vidi, kje je stal bunker.
Jaz do sedaj nisem zasledil fotografije tega bunkerja.
Edino, kar imam na razpolago iz knjige: Iz boja junaške Ljubljane, Ljubljana 1972
pozdrav
Darko
Jaz do sedaj nisem zasledil fotografije tega bunkerja.
Edino, kar imam na razpolago iz knjige: Iz boja junaške Ljubljane, Ljubljana 1972
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
11630
Glede na to, da je domači arhiv poln enih načrtov iz obdobja socijalizma
si poglejmo enega iz leta 1970, da vidimo, kaj se je dogajalo z nadvozom obvozne proge...
povečava, če koga zanima še kakšen drug detajl...ne se ustrašit tistih dveh zvezdic...bom takoj povedal, zakaj so tam.
Vsaj Igorju lahko odgovorimo na to vprašanje:
4. Po vojni je nasip služil za surovinsko osnovo obnove oz. gradnje ?
Če dobro pogledamo, je od navoza na nadvoz ostal samo še na zahodni strani en kupček. Bo potrebno pohiteti, če ga še kdo rabi. Aja, to so že "Sedemdeseta"...
Kako vem?
Skoraj sem pozabil prilepiti legendo...ja, k načrtu vendar, da se ve zakaj in kako je bil narisan:
Legenda je v dveh delih...
Mislim, da povečava ni potrebna
Zanimivo pa je, da so se odločili med enajstimi možnostmi za...dvanajsto
pozdrav
Darko
Glede na to, da je domači arhiv poln enih načrtov iz obdobja socijalizma
si poglejmo enega iz leta 1970, da vidimo, kaj se je dogajalo z nadvozom obvozne proge...
povečava, če koga zanima še kakšen drug detajl...ne se ustrašit tistih dveh zvezdic...bom takoj povedal, zakaj so tam.
Vsaj Igorju lahko odgovorimo na to vprašanje:
4. Po vojni je nasip služil za surovinsko osnovo obnove oz. gradnje ?
Če dobro pogledamo, je od navoza na nadvoz ostal samo še na zahodni strani en kupček. Bo potrebno pohiteti, če ga še kdo rabi. Aja, to so že "Sedemdeseta"...
Kako vem?
Skoraj sem pozabil prilepiti legendo...ja, k načrtu vendar, da se ve zakaj in kako je bil narisan:
Legenda je v dveh delih...
Mislim, da povečava ni potrebna
Zanimivo pa je, da so se odločili med enajstimi možnostmi za...dvanajsto
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Pozdravljeni pozitivno misleči .
Darko, hvala. Odgovor na zastavljeno vprašanje pod točko 2. se skriva v dveh knjigah: "Ljubljana skozi stoletja" (Branko Korošec, MK, 1991) in "Utrjena Ljubljana ; Žični obroč okrog Ljubljane 1942-1945" (Aleksander Jankovič Potočnik, Ad Pirum, 2006). V prvi (večkat omenjena v tem forumu) si oglejte strani od 194 do 196.
V drugi pa naslovnico in strani 62 in 63. Fotografije so iz zbirke Muzeja novejše zgodovine Slovenije, njihov avtor je Dr. Jakob Prešeren.
Na kratko.
Pred vojno sta bili tu najmanj dve hiši. Italijani so ju zasedli, okoli postavili zid in bunkerje. Enega med "kontrolno točko" in progo, drugega pa na drugo stran ceste (smer Kleče). Na nadvozu "mrtve proge" so postavili manjši bunker.
Sedaj je tudi jasno zakaj v tem delu Vodovodna cesta dela "čudne zavoje". Odgovor : "mrtva proga". Nekateri kartografi so poenostavili risanje in so potegnili ravno črto.
Še to. Dolgo vrsto let si dve občini nista dogovorili o asfaltiranju tega dela ceste. Še danes pa pešči nimajo urejenega pločnika. Saj kdo pa hodi peš ?
LP Igor
Darko, hvala. Odgovor na zastavljeno vprašanje pod točko 2. se skriva v dveh knjigah: "Ljubljana skozi stoletja" (Branko Korošec, MK, 1991) in "Utrjena Ljubljana ; Žični obroč okrog Ljubljane 1942-1945" (Aleksander Jankovič Potočnik, Ad Pirum, 2006). V prvi (večkat omenjena v tem forumu) si oglejte strani od 194 do 196.
V drugi pa naslovnico in strani 62 in 63. Fotografije so iz zbirke Muzeja novejše zgodovine Slovenije, njihov avtor je Dr. Jakob Prešeren.
Na kratko.
Pred vojno sta bili tu najmanj dve hiši. Italijani so ju zasedli, okoli postavili zid in bunkerje. Enega med "kontrolno točko" in progo, drugega pa na drugo stran ceste (smer Kleče). Na nadvozu "mrtve proge" so postavili manjši bunker.
Sedaj je tudi jasno zakaj v tem delu Vodovodna cesta dela "čudne zavoje". Odgovor : "mrtva proga". Nekateri kartografi so poenostavili risanje in so potegnili ravno črto.
Še to. Dolgo vrsto let si dve občini nista dogovorili o asfaltiranju tega dela ceste. Še danes pa pešči nimajo urejenega pločnika. Saj kdo pa hodi peš ?
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Končno sem našel še eno fotko nadvoza.
Ja, v knjigi, o kateri piše Igor. Utrjena Ljubljana ; Žični obroč okrog Ljubljane 1942-1945" (Aleksander Jankovič Potočnik, Ad Pirum, 2006.
Seveda je bilo potrebno premetati celo omaro. Ja, tisto za obleke. Globoko 60 centi. Knjige imam v treh vrstah, tako do prave priti ni enostavno...
Še Igorjev podpis k fotografiji: Fotografije so iz zbirke Muzeja novejše zgodovine Slovenije, njihov avtor je Dr. Jakob Prešeren.
Velja še za fotografije, ki sledijo...
pozdrav
Darko
Ja, v knjigi, o kateri piše Igor. Utrjena Ljubljana ; Žični obroč okrog Ljubljane 1942-1945" (Aleksander Jankovič Potočnik, Ad Pirum, 2006.
Seveda je bilo potrebno premetati celo omaro. Ja, tisto za obleke. Globoko 60 centi. Knjige imam v treh vrstah, tako do prave priti ni enostavno...
Še Igorjev podpis k fotografiji: Fotografije so iz zbirke Muzeja novejše zgodovine Slovenije, njihov avtor je Dr. Jakob Prešeren.
Velja še za fotografije, ki sledijo...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Pozdravljeni pozitivno misleči .
Morda samo kot slikovno dopolnilo. Na tem hribu je Vekoslav Kramarič posnel svojo fotko .
pogled "od spodaj"
v temi "Črnuški most"
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... i&start=45
LP Igor
Morda samo kot slikovno dopolnilo. Na tem hribu je Vekoslav Kramarič posnel svojo fotko .
pogled "od spodaj"
v temi "Črnuški most"
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... i&start=45
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Pozdravljeni,
še od mene ena "od spodaj"...
"spodaj": tukaj se zoža Dunajska na dva pasova
"zgoraj": fotografirati je možno le z jase...
Katere?
Tele pri stebrih daljnovoda...
pozdrav
Darko
še od mene ena "od spodaj"...
"spodaj": tukaj se zoža Dunajska na dva pasova
"zgoraj": fotografirati je možno le z jase...
Katere?
Tele pri stebrih daljnovoda...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Pozdravljeni pozitivno misleči .
V "Kroniki slovenskih mest" ( iz leta 1940) je zapis Viktorja Kragla pod naslovom "Zelena jama". Na strani 159 je kratek opis "zasilne železnice v Dravlje". Pomembna je letnica 1920, ko so podrli leseni most čez železniško progo. Zna biti, da so tedaj pobrali tire in pragove .
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-JP0ESKM9
Vir: dLib - NUK
LP Igor
V "Kroniki slovenskih mest" ( iz leta 1940) je zapis Viktorja Kragla pod naslovom "Zelena jama". Na strani 159 je kratek opis "zasilne železnice v Dravlje". Pomembna je letnica 1920, ko so podrli leseni most čez železniško progo. Zna biti, da so tedaj pobrali tire in pragove .
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-JP0ESKM9
Vir: dLib - NUK
LP Igor