Kar nekaj materiala in linkov predvsem z začetka te teme je žal šlo v nepovrat. No, k sreči sem našel eno
raziskovalno nalogo o ptujskih mostovih, ki je na presenetljivo visokem nivoju glede na dejstvo, da je avtorica v času nastanjanja bila še osnovnošolka. Razdelek o železniškem mostu se začne na str. 36, tam bomo našli tudi nekaj zgodovinskih slik. Del jih je avtorica našla na
Kamri, nekaj pa tudi v
ptujskem arhivu.
Izvemo tudi, da so most tik pred umikom porušili Nemci (hmmm, ali mednarodno pravo dovoljuje delanje škode ob podpisu kapitulacije????), zraven so v 33 dneh naredili novega. Sklepam, da je ta bil začasen in da so čez 6 let naredili današnjega na mestu originalnega? Proga skozi Ptuj med vojno morda ni bila tako zelo strateško pomembna? Namreč, v zač. 1945 so letala (viri si niso čisto enotni, ali so bila zavezniška ali partizanska) raje stolkla cerkev minoritskega samostana v neposredni bližini.
Pred destletjem je nekaj časa bil glavna zvezda te teme aport
(ki, mmg, v nalogi ni omenjen), ki je stal v parku nekje blizu mosta. Morda kdo točno ve, ali je bil bolj blizu današnjega modrega "prestola" v parku ali bolj tam, kjer so klopce razporejene v krogu?
Pa za konec še dva moja posnetka, ki bosta nekoč gotovo še zgodovinska.
Žal kar ni in ni hotelo biti nobenega vlaka. Najprej z ene strani
Tale je pa bil zamišljen bolj umetniško ob igri svetlobe, ko je zvečer bilo Sonce že nizko: