Pozdravljeni,
tudi jaz nisem vedel, da je to Trst, čeprav sem v zadnjih letih nekajkrat raziskoval kolodvor Državnih železnic v Trstu (kasneje Campo Marcio). Takrat še ni bilo vrat na koncu tega zidu, ob katerem je fotografirana "gomulka".
Na drugi strani pa je bilo možno parkirati med drevesi, brez plačila parkirnine.
Sem pa malo pogledal naokoli, kje kaj piše o "gomulkah".
Več o "gomulkah" i njihovi vožnji do Trst izvemo iz članka, ki ga je objavil v Novi progi Andraž Briški Javor: 50 let gomulk na Slovenskem, Nova proga, december 2014
link: https://www.slo-zeleznice.si/media/k2/a ... 014NET.pdf
Del teksta v članku v zvezi z "gomulkami", ki su vozile v Trst in na Reko:
"V letih 1965 in 1966 je sledilo dvanajst štiričlenskih elektromotornih vlakovnih enot.
Vmesna pogonska vagona tipa 6Bb sta bila na JŽ prav tako označena s serijo B 311, krajna krmilna vagona tipa 5Bb pa z B 315; zaporedne številke so bile od 101/102 do 123/124. Prva enota vrste B 311/315-100 (podserije 100) je bila torej B 311/315-101/102 (ali krajše: B 311-101/102), naslednje pa po tem vzorcu: 103/104, 105/106, 107/108.
Razporeditev osi je bila 2‘2‘ + B0‘B0‘ + B0‘B0‘ + 2‘2‘, nazivna moč vozila je znašala 1.216 kW, lastna masa 185 t in dolžina 86,84 m. Tako vozilo je premoglo 256 sedežev 2. razreda in 408 stojišč.
Leta 1966 so novi štiričlenski elektromotorniki uspešno prestali preizkušnje na progi od Sežane do Trsta. Italijani so pohvalili tudi ureditev notranjosti in tehnične značilnosti vlaka, zato ni bilo nobenih ovir za začetek rednih voženj med Ljubljano in Trstom. Redni vlaki na tej progi so bili uvedeni z novim voznim redom, ki je začel veljati 22. maja 1966. Znane so zgodbe o tihotapcih, ki so med drugim v vse mogoče prostore, celo v nizkonapetostne omare in nad vlečne motorje, skrivali kavo, ki je bila takrat v Jugoslaviji prava dragocenost. Zelo priljubljen je bil kopalni vlak med Ljubljano in Reko, ki je bil sestavljen iz gomulk ter je omogočal za tiste čase res udobno in hitro potovanje na morje.
V istem času (1965–1966) je deset zelo podobnih garnitur – z močnejšimi vlečnimi motorji – nabavilo tudi Železniško transportno podjetje Reka (Željezničko transportno poduzeće Rijeka), in sicer za progo Reka–Zagreb, ki je bila tedaj napajana z napetostjo 3 kV. Dobile so serijsko oznako JŽ B 311/AB 320/B 315, njihova posebnost pa so bili sedeži 1. razreda v pogonskih vagonih AB 320; zaporedne številke so se gibale v razponu od 125/126 do 143/144."
Avtor fotografije "gomulke v Trstu je Tom Burnham. Poleg fotografije je dodal podatke o vlaku:
"JZ electric multiple unit 315 106 at Rijeka in 1975
These 3000V dc 4-car units were built for JZ by Pafawag of Wroclaw, Poland, in 1965 and 1966."
Tom Burnham je veliko potoval po celem svetu in tudi objavljal svoje fotografije s potovanj. Pri tolikih fotografijah pa je zamenjal Trst za Reko
Na forumu Male železnice je član @TV Slovenija že 26.3.2018 ugotovil napako:
Pravilno je zapisal pri Burnham-ovi fotografiji:
citat:
"JŽ B 311/315 – 105/106 (sastav cijelog vlaka B 315-105 + B 311-105 + B 311-106 + B 315-106) u Trstu, 1. 9. 1975."
pozdrav
Darko
Kje bi to bilo?
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Kje bi to bilo?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Kje bi to bilo?
Do kdaj pa so Gomulke vozile do Trsta? Jaz se spomnim da sem z dedkom in babico veckrat sel z njimi do Trsta, predvidevam da okoli l. 1994. Spomnim se tudi, da sem na eni od vozenj bil prisoten v strojevodski kabini (star okoli 10 let) ter "sofiral gomulko" - sedel na stolu in stiskal budnik - med Nabrezino in Trstom. V zahvalo za izkusnjo je babica strojevodji dala jabolko
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Kje bi to bilo?
Anzee, pozdravljen,
ali si obenem, ko si pritiskal na stikalo budnika, kontroliral strojevodjo, da ne bi zadremal
Ali je za to skrbela babica
pozdrav
Darko
ali si obenem, ko si pritiskal na stikalo budnika, kontroliral strojevodjo, da ne bi zadremal
Ali je za to skrbela babica
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers