Ljubljana - skozi čas

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
Marlo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 177
Pridružen: 24.01.2009, 11:44

Ljubljana - skozi čas

Odgovor Napisal/-a Marlo »

Železniška postaja Ljubljana se pojavlja v različnih temah. (Žal ni iskalnik v nobeno pomoč.)

Glavni kolodvor Ljubljana A.D.1945
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=4012

Tivolska povezava gorenjske z južno progo leta 1916
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=3668

Kurilnica Ljubljana in vodna stolpa
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=3153

Postaja Ljubljana 1999, dva rušenja
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=18&t=4088

Železniška postaja Ljubljana (zdajšnje fotografije)
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 09&start=0

In memoriam - Kurilnica Ljubljana
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=18&t=3040

(pa še se najde)...
Uporabniški avatar
Marlo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 177
Pridružen: 24.01.2009, 11:44

Re: Ljubljana - skozi čas

Odgovor Napisal/-a Marlo »

Prejšnjo objavo sem sem dal, da lahko s temle nadaljujem.

Postajni trg/vrt med rumeno postajno stavbo (Trg OF 6) in zeleno stavbo (Trg OF 7).

Prva serija prikazuje, ko je bil trg še zaprt (peronske karte?)
Slika

Slika

Slika

Slika

Naslednja serija pa kaže odprti trg
Slika

Slika

Obe seriji fotografij so iz istega šopa fotografij in zato sodim, da je bila prva serija slikana tik predno so odprli trg. Letnica 'šopa fotografij' pa je 1957-59.
Uporabniški avatar
Marlo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 177
Pridružen: 24.01.2009, 11:44

Re: Ljubljana - skozi čas

Odgovor Napisal/-a Marlo »

Vzhodni konec postaje.
Rekonstrukcija tirov.

Slika

Slika

Slika
(kako so visoki 'kandelabri' za razsvetljavo)

Slika

Zelena jama; danes ŽGP

Slika

In ena slika, ki je tudi zanimiva.
V ozadju je nadhod nad progo ob Titovi cesti (danes Dunajski) http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... d&start=15
Slika
Kakor so vagoni opremljeni s stopnicami, so jih rabili za bivanje?, delavnice?, skladišče?
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Ljubljana - skozi čas

Odgovor Napisal/-a Signal »

Proga 3 iz Lb-Zalog uvozna se priključi pred Lb na progo 2 (gl. tirno shemo p. Lb-Zalog).

Zdi se mi, da je bila kretniška zveza med progo 2 in 3 položena kasneje kot proga 3.
Kje se je proga 3 takrat končala (če moja domneva drži)?


Hvala, lp Signal
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 842
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: Ljubljana - skozi čas

Odgovor Napisal/-a Tomy »

Slika
(slika je sposojena iz neke druge teme, objavil Marlo)

Sredi 70 let je bilo postavljanje prevoznih poti za polovico Ljubljanske postaje izvedeno na "Žgance", torej se je postavljalo v tem objektu, katerega sliko sem pripel iz neke druge teme. Polovica postavljalne mize v CP-ju je bila "mrtva" (ne čisto vse, ampak večinoma). Takrat, če se pravilno spomnim, ni obstajal izraz severna postaja, ampak enostavno tovorna postaja Ljubljana. In če se pravilno spomnim, ni bilo izvoznih signalov v smeri Zalog, ampak ko je bila postavljena prevozna pot in ko je bil čas odhoda, je prometnik v tej stavbi prižgal belo luč (reflektor), kateri je bil zmontiran pod oknom in je bil usmerjen proti tirom, kjer so čakali vlaki za odhod.
Za premik, pa je prometnik pomolil rdećo zastavico skozi okno.
Sicer, se jaz tega spominjam, kot najstniški mladobudnež, ko sem vse obletal na postaji in upam, da sem si pravilno zapomnil, bi pa bilo fino, če nekdo, ki bolj profesionalno pozna takratno situacijo, kaj napiše zanimivega okoli tega. Sicer, kakšne fotke verjetno ni za pričakovat, ali pač.

Lp Tomaž
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Ljubljana - skozi čas

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

V tej stavbi je bil kretnik. Zdi se mi, da celo dva. Tako se je reklo tudi možaku z rdečo zastavico. :wink:

V primeru, da bi moral prometnik mahati z rdečo zastavico, bi se mu zagotovo posušila roka. press Slika

Zakaj pa se je ta del postaje imenoval "severna" pa zanima tudi mene. Namreč, lokacijsko sploh ni na severnem delu. Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Re: Ljubljana - skozi čas

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Tudi meni ni šlo v glavo zakaj "severna". Pred več leti sem spraševal starejšega kolega strojevodjo, kateri je dejal , da je to ostalo od Južne železnice. Od tu so vlaki vozili v - iz smeri Maribora in Dunaja, torej severa.
Kretniška postojanka (stellwerk) na večjih postajah je imela dva delavca v turnusu-kretnika in nadkretnika.
Danes sem bil na Upravni enoti v Litiji, kjer je v avli razstava "160 let železnice". Razstavljenega je veliko slikovnega gradiva, tudi o napadu na Pogonik med drugo svetovno vojno. Pohvala avtorju razstave gospodu Brileju.
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Ljubljana - skozi čas

Odgovor Napisal/-a Signal »

Razlog je bil verjetno v tem, da je razsvetljava postajnega področja ponoči čim manj motila vidnost signalov (gl. signali, kretniški signali, ...).
Takrat so bile svetilke v signalih petrolejke z razmeroma skromno svetilnostjo v primerjavi z el. žarnicami postajne razsvetljave.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: Ljubljana - skozi čas

Odgovor Napisal/-a Drotar »

Pozdravljeni.
Ne vem kam bi del:(po Aškercu)

Še nekaj slik (slaba kakovost papirja in tudi slik na njem) iz tedanje "Nove proge"-glasila kolektivov železniških podjetij Ljubljana z dne 30.8.1962 o delu na Ljubljanski železniški postaji v letu 1962.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Dela je bilo še precej ročnega in ni primerjave s sedanjo mehanizacijo, tudi Žerjavist Jure in njegove vragolije bi takrat prišle prav.


LP

Drotar
Zadnjič spremenil Drotar, dne 29.10.2012, 17:35, skupaj popravljeno 3 krat.
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 809
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Ljubljana - skozi čas

Odgovor Napisal/-a Anzee »

Dobre slike!

Imam pa eno vprasanje ki me ze kar nekaj casa "matra": Recimo na sliki iz nekdanje Celovske - vcasih je po njej bil speljan tramvaj. Kako je izvedeno krizanje napajalnega voda (vem da v tem primeru zelezniska proga se ni bila elektrificirana)? Ali mora tramvaj spustiti odjemnik in se brez pogona in napajanja zapelje mimo?

hvala!

lp Anze
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: Ljubljana - skozi čas

Odgovor Napisal/-a Drotar »

Pozdravljeni

Še nekaj o Ljubljanskem železniškem vozlišču:

Slika

Tekst pa je tu:

http://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DO ... 9d6f80/PDF

Drotar
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Ljubljana - skozi čas

Odgovor Napisal/-a holding »

...uuhhh, "Emonika" že sto let, pa nič..... #-o ....
glajz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 252
Pridružen: 29.06.2011, 15:34

Re: Ljubljana - skozi čas

Odgovor Napisal/-a glajz »

Kar nekaj starejših fotografij Ljubljane, nekatere tudi v povezavi z železnico, se nahaja na naslednji povezavi Stare fotografije - Ljubljana =D> =D>

...naprimer

Slika

(Fotografija je povzeta s strani http://www.flickr.com/photos/andorej/58 ... 7024659696)
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Ljubljana - skozi čas

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Tole zgleda kot isti prehod kot ga je zgoraj objavil@glaz:

Slika


Fotogrfija je datirana na 20.10.1960, "Prehod na Titovi", nahaja se v Večerovem arhivu (podstrešju) avtor fotografije: Jože Gal!
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljana - skozi čas

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ne samo da zgleda, to je 100% res :lol: :lol:

Fotografirano s pasarele (nadhoda nad tiri), od tam, kjer so vlakoljubci snifali Slika

Zgradba pri vrhu fotke je Bavarski dvor (Baierischer Hof)...to ni najboljši sosed :wink:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori