Stare lokomotive jeseniške železarne

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Stare lokomotive jeseniške železarne

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Stahlwerk, pozdravljen,

odlično, da si si preskrbel gradivo, ki je sicer "skrito" v arhivih. Moraš pač vedeti, kaj isščeš v arhivu, ne darečeš, da nič ni.

Zmeraj nekaj nekje ostane kakšna sled.
Tudi če vzdrževalci in tisti, ki skrbijo za investicije, zmečejo vso gradivo v smeti (odpadni papir), še vedno ostane sled v finančnemoddelku. Tam po pravilu ne mečejo gradiva v smeti, čeprav se tudi to dogaja.

Z dokumenti v zvezi z električnima lokomotivama OE-IV in OE-V si rešil enigmo o teh dveh lokomotivah. :thumbupl

Verjetno imaš še kakšne podatke o lokomotivah, ki bi lahko zapolnile vrzeli v Pospichalovi statistiki lokomotiv ?
Gospod Pospichal je zainteresiran, da se zbere čim več podatkov tudi o jeseniških lokomotivah. Čim prejme kakšen nov podatek, takoj popravi statistiko.
Seveda smo tudi na forumu zainteresirani, da se zapolnijo luknje v seznamih...

Slika

Slika

Slika

link do Pospichalove statistike lokomotiv:
https://www.pospichal.net/lokstatistik/ ... ssling.htm
https://www.pospichal.net/lokstatistik/ ... senice.htm

Kot vidite, je vpisan tudi nov lastnik ene izmed jeseniških lokomotiv: Tono! :train1

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Stare lokomotive jeseniške železarne

Odgovor Napisal/-a Tono »

Še eno ozkotirno dizelco boš najdel na Ptuju :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Stahlwerk
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 30.01.2014, 19:10
Kraj: Jesenice

Re: Stare lokomotive jeseniške železarne

Odgovor Napisal/-a Stahlwerk »

Lepo pozdravljeni,
Prilagam pred časom v tej temi iskano sliko ozkotirnega železniškega mosta čez Cesto Železarjev.

Slika

Srečno.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Stare lokomotive jeseniške železarne

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Stahlwerk, pozdravljen,

odlično :thumbupl

Na spletu nisem našel nobene fotografije tega mostu. Sem pa se dostikrat peljal pod njim. Je bila pač pod njim glavna cesta v svet :wink:

Ali morda veš, kdaj so ga "sneli" s podpor ?

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Stahlwerk
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 30.01.2014, 19:10
Kraj: Jesenice

Re: Stare lokomotive jeseniške železarne

Odgovor Napisal/-a Stahlwerk »

Zdravo,
Bi ne vedel natančno, verjetno pa prvo leto ali takoj naslednje; tj. po ukinitvi ozkotirne železniške povezave med jeseniškimi in javorniški obrati pomladi 1974.
Lp,
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Stare lokomotive jeseniške železarne

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Stahlwerk, pozdravljen,

hvala za informacijo.
Jaz tega, da ni več mostu, sploh nisem opazil.

Izgleda, da smo včasih, ko ni bilo toliko radarjev, veliko hitreje vozili, tudi skozi Jesenice :igraca

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Stare lokomotive jeseniške železarne

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

Pozdravljeni,
sem našel čisto po naključju: Trk ozkotirne dizelske lokomotive OD-II in parne lokomotive O-II:
Slika
Slika je iz tega glasila:
https://docplayer.si/docview/107/177084 ... 084174.pdf

Kako vem, da je O-II?
V reviji Tadeja Brateta Slovenske muzejske lokomotive je v sestavku, posvečenem lokomotivi O-II (na strani 39) zapisan sledeči podatek:
"Zaradi poškodb, ki jih je dobila v nesreči, so jo konec sedemdesetih odstavili in razdrli, da bi jo popravili. Vendar del niso nikoli dokončali, saj je prej prišel konec ozkotirne železnice."
Nesreča se je zgodila 17. maja 1979. Torej res konec 70ih :)
Prevrnjena lokomotiva na sliki pa res izgleda kot O-II. In O-II je imela nesrečo.
Tore je prevrnjena lokomotiva O-II :D
Na žalost po nesreči nikoli več ni sopihala po tirih :train1. Kot je napisano v zgornjem citatu, je ostala razdrta do danes. :cry:. Mogoče pa jo kdaj še obnovijo in bo spet vozila (malo utopično je razmišljati o tem... :roll:) :D.
Še ena skrivnost razrešena 8)
lp,
Timotej
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Stare lokomotive jeseniške železarne

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

parni_vlak,

slikco, ki si jo našel po "naklučju" je dodal avtor članka , ki ima ime in priimek in v reviji , ki ima tudi naslov, ime.
To je osnova vsakih novic ali dejstev:

"Ta pa ta" je v reviji "Tej pa tej" objavil fotografijo prevrnjene ozkotirne parne lokomotive v Železarni Jesenice.
Zraven je pripisal, da se je nesreča zgodila 17. maja 1979.

Če je revija dostopna on-line, se doda še povezava do internetne strani.
Glede na to, da internetne strani izginevajo, je dobro v post prepisati dobesedno vse, kar je avtor zapisal o nesreči.

Avtor prispevka ni želel napisati, katera od lokomotiv je obležala po nesreči na boku. Ali je fotografija premalo kvalitetna, da bi to lahko trdil, ali nimajo več lokomotivske knjige, v kateri bi morala biti vpisana nesreča, ne vem.

Vendar do zaključka, ki bi veljal 100%-no, da je to bila res O-II, je potrebno dodati še kakšen kamenček...

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Stare lokomotive jeseniške železarne

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

OK, popravljam napake :D
Članek je napisal gospod Luka Novak, nahaja se v Interni reviji supine SIJ - SIJevci iščemo vendo nove rešitve.
Revijo sem našel slučajno, ko sem v iskal slike lokomotive NE-I :D. Na žalost sem našel samo link na PDF in ne na spletno stran, kjer je bila revija objavljena. Link sem dodal že v prejšnjem postu.
V članku pa o nesreči piše samo to:
"Dne 17. maja 1979 je lokomotiva OD-II trčila v ozkotirno parno lokomotivo. Zadaj se tirno dvigalo, poimenovano Amerikanka, pripravlja na dvig prevrnjene lokomotive (arhiv Železarne Jesenice)."
Drugega o nesreči, žal, ne morem najti, sploh zato, ker nimam dostopa do arhivov. :(
da sem ugotovil, da je na sliki O-II, sem si pomagal s tole sliko iz prve strani te teme, ki sem si jo dovolil malo zasukati in obrezati, da izgleda, kot da je lokomotiva prevrnjena. Sliko je prilepil @363:
Slika
Nekaj detajlov se sklada (dimnik, sprednji del s kuplungo, vrata dimnice,...). Moti me edino, da ne vidim, koliko osi ima lokomotiva.
Če je dvoosna, potem ni nobenih dvomov več. O-I takrat ni več vozila (z obratovanjem je zaključila lta 1977), O-IV alias K3 je bila muzejsko zaščitena leta 1969, O-V pa ima čisto drugačne dimenzije, kot lokomotiva na sliki. Tako ostane le O-II.
Če pa je lokomotiva triosna, potem bi to lahko bila "zreška" 71-012 alias O-IX, ki je konec jeseniške ozkotirne železnice dočakala razstavljena.
Vendar sem na proslavi v Zrečah slišal, da je bilo takrat v teku ravno revizijsko popravilo lokomotive, ki so ga kasneje dokončali v železniškem muzeju. To potrjuje tudi Brate, ki v reviji Slovenske muzejske lokomotive ne omenja nobene nesreče, v knjigi Zadnje parne lokomotive na slovenskem pa omenja, da je bila lokomotiva na reviziji v zadnji fazi pred sklepno montažo.
Za ostale triosne lokomotive tudi nisem našel podatke, da bi imele nesrečo.
Moja dva centa :lol:
lp,
Timotej

P.S.: To je vse, kar sem uspel izvedeti, za kaj več pa... :oops:
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Stare lokomotive jeseniške železarne

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Timotej, pozdravljen,

popravek je že precej boljši :thumbupr

Z njim dokazuješ svoje predvidevanje.
Ostaja problem neostre fotke. Morda je na originalu mnogo bolje in bi lahko videl, koliko je osi. Jaz vidim dve, ne morem pa reči zagotovo.
Napiši mail g. Luki Novaku, mislim da ti bo rad odgovoril in poslal boljšo resolucijo fotke. Seveda zraven pripiši, kako si do sedaj reševal ta problem.
Glede revizijskega popravila O-IX pa moraš preveriti v lokomotivski knjigi. Vsako revizijsko popravilo je vpisano. Lokomotivsko knjigo imajo v Železniškem muzeju v Ljubljani. Vsaj kopijo bi morali predati sedanjemu uporabniku.
Vsak, ki obratuje z lokomotivo mora vpisovati v lokomotivsko knjigo vse dogodke, pa tudi prevožene kilometre.

Se pravi, da skrivnost še ni čisto rešena :wink:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Stare lokomotive jeseniške železarne

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

Hvala za odgovor in predloge za nadaljno raziskovanje :wink:. Bom poslal mail gospodu Novaku. Drugače pa na sliki tudi jaz vidim dve osi, samo nisem čisto prepričan... :|
Napisal si: "Vsaj kopijo bi morali predati sedanjemu uporabniku."
Ne razumem čisto. Torej je kopija lokomotivske knjige v Zrečah, ker je zdaj lokomotiva tam in je njen uporabnik Lokalna muzejska železnica Zreče?
Ali je še vedno v muzeju, ki je lastnik lokomotive?
Bom šel v muzej vprašat, ko bom lahko. :)
lp,
Timotej
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Stare lokomotive jeseniške železarne

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Timotej, pozdravljen,

če je lokomotiva muzejsko zaščitena, še ne pomeni, da je takoj predana Železniškemu muzeju. Lahko jo lastnik uporablja, dokler želi, vendar jo mora vzdrževati vsaj v takšnem stanju kot je bila dne, ko je bila zaščitena. Seveda je ne sme odtujiti.

O-IV alias K-3 je res prispela v Železniški muzej leta 1970, kjer so jo restavrirali in zagotovili, da je ostala vozna.
Opravili so tudi revizijo kotla leta 1973. Podatek je iz lokomotivske knjige O-IV, ki jo hranijo v Železniškem muzeju v Ljubljani.

Na žalost nisem preslikal cele lokomotivske knjige O-IX (71-012), tako da ti ne morem povedati, kdaj se je pričela revizija oz ali je leta 1979 doživela nesrečo.

Dodajam pa zapis prof. Mladena Bogića o 71-012:
https://file.si/d/p6O/img-5695

Vendar dejstvo, da je obratovala do leta 1987 ne pomeni nič.
Bistven bi bil zapis o nesreči v lokomotivski knjigi.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Stare lokomotive jeseniške železarne

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

Hvala za pojasnilo o muzejski zaščiti in za tekst Mladena Bogića.
Kjub temu O-IV ni mogla biti udeležena v nesreči, saj ima drugačna vrata dimnice.
Za primerjavo dodajam sliko, ki si jo ti dodal par strani nazaj:
Slika

In še enkrat slika nesreče:
Slika

Pa nekaj se je govorilo, da naj bi postala K-3 spet vozna, potem pa so pregledali kotel in ugotovili, da pušča na preveč mestih... Vsaj tako smo se pogovarjali v Zrečah.
Nismo pa omenjali nobene nesreče, ki bi se zgodila "naši" 71-012. Štirinajstega bom spet v Zrečah, pa bom vprašal :D. Pa v muzeju se bom probal dokopati do arhiva, mogoče pa mi kaj uspe najti 8)

lp,
Timotej :train2
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Stare lokomotive jeseniške železarne

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, če nimaš podatkov, katera lokomotiva je bila soudeležena v nesreči, je pravilna pot z izločevanjem lokomotiv.

O-IV si uspešno izločil! :thumbupl

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Stare lokomotive jeseniške železarne

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

Nadaljujem z izločanjem lokomotiv.
Zdaj je na vrsti O-V, ki prav tako ne more biti udeležena, saj ima krajši dimnik.
Še enkrat slika nesreče:
Slika

Tole je pa O-V (slika iz prve strani teme):
Slika

Prav tako ne more biti udeležena O-I, ker je z obratovanjem prenehala leta 1977. Dokaz iz prve strani te teme:
Slika

Z dvoosnimi smo opravili, ostane le še O-II.
Za triosne pa je treba dobiti lokomotivske knjige. Na žalost je za O-X (alias 71-006) nimamo na razpolago.
Za O-VIII imamo na razpolago skene lokomotivske knjige, katerih povečave niso več dostopne. Vendar je bilo napisano, da naj bi bila leta 1979 prve tri mesece v popravilu.
Toda to vseeno ne izključi možnosti, da je imela potem maja istega leta nesrečo.
Vendar pa je naslednjič bila na popravilu leta 1981. Torej je čudno, da bi dve leti čakala na popravilo...
Vendar je tudi to mogoče. O-II po nesreči leta 1979 ni dočakala popravila... :(

@železocestnik, ali te lahko prosim, da še enkrat prilimaš skene iz knjige? :wink:

Za lokomotivski knjigi lokomotiv O-IX in O-XI pa bo treba v Železniški muzej :)...

lp,
Timotej :D

P.S.: Postaja vedno bolj podobno detektivski zgodbi: Katera lokomotiva je trčila z OD-II??? Rešitev je vedno bližje. Imamo dokaze, da je bila to O-II, čeprav je tudi O-VIII sumljiva... :lol:
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Odgovori