Čedad - Kobarid

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Čedad - Kobarid

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:120250

Pozdravljeni,

poglejmo si še spodnji del Schaumannove skice proge Čedad - Kobarid.

Slika

Železniška postaja Čedad Barbetta je bila približno 1 km oddaljena od železniške postaje Čedad/Cividale.

Na skici je označena kot Felbahnhof km 0.000.

Fotografijo postaje Čedad Barbetta najdemo sedaj povsod, tudi v italijanski wikipediji:

Slika


Poglejmo na postajo malo širše...

Slika

Še malo širše...avgust 1918

Slika
Fotografija je iz zbirke ÖNB (Avstrijska narodna biblioteka) na Dunaju.

Malo širši pogled si bomo sposodili v knjigi: Marino Zerboni: Le ferrovie di Cividale dell Friulli...

Slika


Še malo širše...tudi avgust 1918: iz zbirke ÖNB
Postaja Čedad Barbetta je približno v sredini fotografije.

Slika

povečava:

Slika


Od železniške postaje Čedad-Barbetta ni ostalo nič. Vojko Hobič je v knjigi Vlakec-Trenino lahko dodal samo še fotografijo ostankov nakladalne rampe ali podzida zgradbe.

Imajo pa maketo v vojnem muzeju v Čedadu:

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Čedad - Kobarid

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

v vsaki knjigi izveš kaj novega.

Ta fotografija nesreče Pri mostu/Ponte San Quirino je tudi v knjigi Marino Zerboni: Le ferrovie di Cividale del Friuli.
železocestnik napisal/-a:O:48000


Pozdravljeni,

zadnje čase se ukvarjam z drugimi projekti...

Včasih pa pametni telefon pogleda tudi v kakšno knjigo o železnicah.

Tokrat v knjigo Romana Vecchiet-a: Treni d*Archivio.

Znotraj je zagledal fotografijo o progi Čedad-Kobarid/Cividale-Caporetto:

Slika

Iztirjenje: Ponte San Quirino/Pri mostu, 13.7.1931.
Vzrok: izredno slabo vzdrževanje zadnja leta obratovanja proge, sledi opustitev proge leta 1932.

pozdrav
Darko
V knjigi je dodatni zapis o tem iztirjenju.
Vlak je peljal v smeri proti Čedadu.

Kronist pa je zapisal o tem iztirjenju (nobenega podatka o kronistu oziroma objavi):
"E stato un vero miracolo che il treno non sia finito nel Natisone."

Torej, bil je res čudež, da ni vlak končal v Nadiži.

V knjigi vlakec-Trenino sta dve fotografiji tega dogodka.
Vendar je podpis k fotografijam takšen:

"Trčenje vlaka z avtomobilom v kraju Most. Poškodovana je bila lokomotiva ameriške izdelave SV 10 -14 (iz zbirke Giovannija Morealeja)."

Dejansko se vidi poškodovana lokomotiva.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori