Opuščeni mostovi v Dravogradu

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Opuščeni mostovi v Dravogradu

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Danes me je pot zanesla čez Dravograd. Skoraj bi ga na hitro prečkal, če ne bi zagledal enega od zapuščenih mostov. Brž sem se spomnil, kakšno prometno vlogo je omenjeni kraj nekoč imel in da bi tisto znal biti most opuščene proge proti Labotu (Lavamünd) v Avstriji. In šele takrat mi je kapnilo, kaj bi pravzaprav lahko bila tista kolesarska steza, ki se ves čas (z izjemo meje) drži ceste Dravograd - Labot. Saj je speljana po trasi proge, ali morda ne????? Izkazalo se je, da imam v torbi fotoaparat in ker se ni nikamor mudilo, je padla odločitev o dokumentiranju, žal pa mi vreme ni bilo preveč nakmlonjeno :( Ker je do tega prišlo slučajno brez vnaprejšnjih priprav, sem poskušal to nadoknaditi po povratku. Vseeno mi je ostalo kar nekaj odprtih vprašanj.

Za začetek je en članek o Labotski/Labotskodolinski/Lavantinski (ali kakorkoli bi jo že prevedli) progi Zeltweg - Dravograd - Celje na nemški Wikipediji: http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Lavanttalbahn. Mmg., če komu bolje teče švedščina, bo na levem robu našel link :lol: Na koncu članka najdemo navedbo dveh avstrijskih knjig z obetajočima naslovoma, ampak Cobiss o njiju žal ne "ve" nič, niti, da bi ju imeli vsaj v dravograjski knjižnici.

Pa začnimo kar na postaji, kjer je nekoč bilo pravo železniško vozlišče. Po prvi svetovni vojni se je čez njo odvijal tudi avstrijski koridor promet med Pliberkom in Labotom brez obmejnih formalnosti. Najbrž so "šengenske" vagone na eni meji kar zaklenili in jih nato na drugi znova odklenili. No, če so med menjavanjem smeri na postaji hoteli res preprečiti kontrabant, so morali še zavariti okna :lol: Po nekjletnem predahu se je koridor nadaljeval tudi po drugi vojni vse do sredine 60. let, ko so Avstrijci z Jauntalbahnom (Podjunsko železnico???) odseka povezali po svojem ozemlju, kmalu zatem pa so progo do Labota demontirali.

Od spredaj je postaja videti takole (malo je preširoka za moj objektiv):
Slika

Tirna stran je s ceste proti Trbonjam videti takole:
Slika

Kar nekaj zaraščenih in očitno opuščenih tirov spominja na dobre stare čase. Zraven postaje počiva (in tudi vidno rjavi, marsikdo se najbrž že križa) jŽ 18-005:
Slika

V zadku je tabla s podatki. Pa si jo poglejmo pobliže:
Slika

Za vsak slučaj, če se ne vidi dobro, na njej piše tole:

LOKOMOTIVA JŽ 18-005
nekdanja oznaka: BBÖ 629.80
izdelava KRAUSS-Linz l. 1927
dolžina 13315 mm moč 550 kW
teža 66,1 t hitrost 90 km/h
Ta vrsta je bila konstruirana l. 1913 za vleko brzih in potniških vlakov na južni železnici. Pri nas je vozila na progah Maribor - Postojna, Maribor - Kotoriba in Maribor - Prevalje


Če ni kakšne napake v tistem nemškem članku, se je postaja pravzaprav imenovala Dravograd - Meža. In res sem opazil, da imajo na desnem bregu Drave, kjer stoji tudi postaja, vsi naslovi obliko Meža + hišna številka. Nemški članek o Dravogradu (http://de.wikipedia.org/wiki/Dravograd) je malo obširnejši od našega in med drugim navrže kar nekaj zanimivosti. Nemško ime Unterdrauburg izhaja preprosto iz tega, ker je tam Drava zapustila Koroško (kjer pa vanjo vstopa s Tirolske, pa analogno stoji Oberdrauburg), da je po Dravi tekla deželna meja in da je postaja stala že na Štajerskem. In iz podobne finte kot včasih Videm - Krško, se je štajerski del (najbrž) imenoval Meža, nemško Mieß oz. po starem pravopisu še Miess. Na nemškem članku je tudi povezava do skeniranega zemljevida iz leta 1878 (domača stran z več podatki: http://commons.wikimedia.org/wiki/Image ... 5354-3.jpg, pozor, stvar je dolga 35 MB!), kjer je tudi vrisana deželna meja na Dravi in Meži. Poleg proge proti Prevaljam je na njem že vrisana tudi proga proti Labotu, čeprav so jo takrat komaj začeli graditi. Razumljivo pa še ni proge proti Velenju, ki so jo zgradili šele dobri dve desetletji kasneje.

Če se vrnemo k temi. Gledano iz smeri Prevalj proti postaji, verjetno (??) je tukaj nekje šel tir proti Labotu:
Slika

Slikano izpred te čuvajnice, kjer so najbrž njega dni spuščali zapornice pri bližnjem križanju ceste proti Trbonjam:
Slika

Pod to čuvajnico, za avtobusno postajo oz. na parkirišču upravne enote pa tole:
Slika

Se je že tukaj pričel most proti Labotu ali je samo temelj?

Ker je menda omejitev števila slik na post, bom nadaljeval v naslednjem.
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Torej končno k naslovni tematiki. K vsej štoriji me je pravzaprav pripravil tale most čez Mežo, ki ga res ne moreš zgrešiti, če se pelješ iz centra proti Slovenj Gradcu ali Ravnam ali obratno. S cestnega mosta (s ceste proti Črnečam in Libeličam) je videti takole:
Slika

Da je opuščen in da ne vedo, kaj bi z njim (razen za napeljavo enega cevovoda), dokazuje, da je na v vzhodnem koncu (torej v smeri proti dravograjski postaji) takole presekan, torej je skratka nemogoče splezati nanj:
Slika

Podaljšek tega mosta na zahodnem koncu, ki pelje k nekim teniškim igriščem in HE (če nimaš zvez pri DEM, ne prideš daleč):
Slika

Naprej je treba iti po cesti proti Črnečam/Libeličam, ki pa je žal vse prej kot prijazna do pešcev, poleg tega je ravno tam silno nepregleden ovinek. Tu nekje (levo od ograje) bi "koroška" proga morala priti z mosta (ki se skriva za goščavo), torej bi končno prišla na Koroško :lol:
Slika

Je tale usek malo naprej bil narejen za progo ali za cesto (ki je na prej omenjenem zemljevidu ni videti) ????
Slika

Med daljnovodi s še "frišno" elektriko na vrhu hriba je videti nekaj podobnega bunkerju. Najbrž nima zveze z železnico (?) ali je morda kaj v zvezi s tistimi obrambnimi bloki, o katerih je konec koncev že tekla bseda na forumu in ravno tu nekje je Hitlerjeva vojska morala vpasti v Kraljevino Jugoslavijo ???
Slika

Pod daljnovodi menda močno seva, zato kar hitro stran. Iskal sem most čez Dravo, vendar je obala na desnem bregu nedostopna in se najbrž skriva za goščavo. Več sreče na drugi strani in v naslednjem postu.
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Torej, ugotovili smo, kje je proga prečkala Mežo, nekje je morala še čez Dravo. Že z glavnega in edinega delujočega mosta se vidi, da za HE leži še en železni most. Na desnem bregu Drave, kot smo že videli, ni bilo prave sreče. Pa poskušajmo na drugi strani. Če na cesti proti Viču tik pred OMVjevo črpalko skrenemo levo, mimo nekega poslovnega centra, stadionov in pokopališča pridemo do obrežja, se po urejeni poti spustimo navzdol, kjer je neke vrste park, nas pričaka tole:
Slika

Skratka, zob časa ga je že pošteno načel. Bližnji steber je pravzaprav železno ogrodje. Verjetno to železje nosi vso težo in je kamenje (kot na drugem stebru) prej ko ne samo za okras ????

Most se začne in tudi konča s temle obokom:
Slika

Z gojzarji in z mačeto bi se bržkone dalo splezati po pobočju in priti na tale kamniti del, naprej pa nikakor ne:
Slika

Če gremo pod obokom, se most vidi še z druge perspektivein da za grafitarje ni pregrad:
Slika

Dobesedno nekaj metrov naprej pa verjetno od tule prihajajo amperi za strojevodje električnih lokomotiv med Šentiljem in Celjem :lol:
Slika

V bližini mosta so mestni očetje dali postaviti tablo s kratko železniško zgodovino Dravograda. Pa si jo oglejmo:
Slika

Če jo še transkribiramo, ker kvaliteta ni najboljša:

KOROŠKA ŽELEZNICA

Ob koncu 18. stol. se je kot novo pogonsko sredstvo uveljavil parni stroj, ki je omogočil nesluten razmah industrije, in povečano produkcijo dobrin. Ob iskanju cenejšega in hitrejšega prevoza so parni stroj takorazvili, da ga je bilo mogoče namestiti na tirno vozilo. Parna lokomotiva je v 19. stol. omogočila železnici, da je kot najvažnejše transportno sredstvo osvojila svet. Za gradnjo železnic se je pričela zanimati tudi Avstrija in v sredini 19. stol. so na slovenskem prostoru že potekale gradnje prvih železniških prog. Med leti 1858 in 1863 je bila zgrajena t.i. koroška železnica, med Mariborom in Celovcem, leta 1879 železniška proga Dravograd - Wolfsberg in leta 1899 Mislinjska železnica med Velenjem in Dravogradom. Ob otvoritvi Obdravske proge 1. junija 1863 je bila v Dravogradu le manjša železniška postaja. Z izgradnjo železniške proge proti Wolfsbergu je pričela z delom v Dravogradu kurilniška izpostava, ki so jo po letu 1927 skupno s popravljalnico lokomotiv prestavili v Otiški Vrh. Leta 1876 je dravograjska železniška postaja dobila telegraf in leta 1915 telefon. Po drugi svetovni vojni je postala obmejna železniška postaja, zato so jo povečali, in s tem omogočili delo obmejni policiji, carini, veterinarski službi in špedicijskim dejavnostim. Poleg enonadstropnega postajnega poslopjaje bila na postaji še čuvajnica, stanovanjska hiša, vodna postaja, stavba za nadzornika proge, skladišča za les, tehtnica za vagone, trije čistilni jarki, lopa za lokomotive in drugi manjši objekti. Leta 1927 je bilo na postaji Dravograd zaposlenih 21 železničarjev (šef, 7 prometnikov, 8 kretnikov, 4 skladiščniki in svetilničar). Že po prvi svetovni vojni se je zmanjšal promet na postaji, še bolj pa po ukinitvi labodske železnice leta 1965 in mislinjske proge 1969.


Hmm, ali ni postala obmejna postaja že po prvi vojni???

Nazaj proti stadionom in bližnjim vrtičkom. Most bi moral biti za drevjem, traso pa so verjetno dokončno "povozili" s statdioni (eden pomožnih je ravno desno od slike). Sodeč po nemškem članku bi postajališče Unterdrauburg Markt (Dravograd trg) moralo biti okoli 1,9 km od glavne postaje., po mojih res grobih ocenah ravno tu nekje v bližini:
Slika

Konec pa v naslednjem postu.
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Za konec pa nekaj, kar najbrž ni neposredno povezano z železnico, je pa v skladu z naslovom teme. Če pogledamo tole sliko, vidimo, da poleg novega cestnega mosta stoji še eden starejši, ki je tudi hermetično zaprt:
Slika

Z južnega dela edinega uporabnega mosta, torej novega, je videt takole:
Slika

Iz perspektive severnega konca pa takole, kar namiguje, kot da bi bil železniški:
Slika

No, njegova linija bi prišla skoraj direkt na postajo in to skoraj pod pravim kotom, poleg tega bi bil na obeh straneh potreben PMSM malo prehud vzpon za vlak, tako da domnevam, da je to stari cestni most, ki je konec koncev vrisan tudi na karti iz leta 1878. Sprašujem pa se, zakaj za vraga jih takole pustijo samevati, vse tri bi lahko obnovili in jih namenili pešcem in kolesarjem.

Za konec še ena uganka. V prejšnjem postu smo si ogledali tablo z zgodovino lokalne železnice pod besedilom pa pozorno oko opazi še eno fotko. Če jo "izrežem", je videti takole:
Slika

Žal ni podatkov, kdo in kdaj je posnel. Na njej vidimo v ospredju en most brez stebrov in s kar nekaj oboki na obeh straneh, v ozadju pa še en most (če je) s kar nekaj stebri. Tisti spredaj je verjetno cestni, v ozadju pa tisti čez Dravo proti Labotu ali pa bolj verjetno elektrarna. Če podrobneje pogledamo slike, opazimo, da se ne ujema z današnjimi ostanki, stari cestni ima kar nekaj stebrov, tisti na sliki pa nobenega. Zgodovinskega ozadja ne poznam dovolj, edina logična razlaga pa bi znala biti, da so HE tik pred koncem vojne zavezniki zbombardirali (vir: http://sl.wikipedia.org/wiki/Hidroelektrarna_Dravograd), vemo, da so radi tolkli tudi po transportnih komunikacijah, predvsem po mostovih, so najbrž mimogrede ali pa v okviru kolateralne škode sesuli še cestni most in so po vojni pač kot "začasno rešitev" zgradili, kar sem poslikal. Če to drži in če vemo, da so Nemci tudi zgradili HE, potemje ta slika lahko nastala izključno med 2. svetovno vojno. #-o In če je to res, potem avtor še ne more biti mrtev najmanj 70 let, in je fotka objavljena "na črno"...

Evo, končal sem, debata se lahko začne :mrgreen:
vagon
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 13
Pridružen: 10.08.2009, 18:38

Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu

Odgovor Napisal/-a vagon »

Želežniški mostovi v Dravogradu.

Po pripovedovanju očeta,ki je po vojni delal na takrat še nedokončani elektrarni je opornik mosta poškodovala bomba. Ker so Nemci iz mostov pobrali vse deske namenjeni hoji je torej bilo med pragovi precej lukenj tako da je bomba padla v Dravo in tam eksplodirala. Poškodovala je opornik most pa je obstal. Ali so nadomestni jekleni opornik izdelali še med vojno ali po njej pa nevem. Zaradi znanih dogodkov po vojni pa vrjetno ni bilo interesa za trajnejšo rešitev v stilu starega opornika.
Glede betonske stavbe na bregu pa mislim, da je služila za prehod električnih kablov na nadzemno dalnovodsko konstrukcijo. Povezava med elektrarno in dalnovodi je namreč potekala po kablih, ki so bili na vrhu hriba sidrani.
Stari cestni most pa nameravajo uporabiti za kolesarski promet in peš promet. Uresničitev tega projekta je verjetno časovno nekaj odmaknjena ali pa tudi ne.
Za natančnejše podatke o mostu in zgradbi na vrhu hriba pa bom vprašal očeta.
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Najprej bravo @Ajzenponar za reportažo!!!

=D> =D> \:D/ =D> =D>

Ajznponar napisal/-a: ... Za konec še ena uganka. V prejšnjem postu smo si ogledali tablo z zgodovino lokalne železnice pod besedilom pa pozorno oko opazi še eno fotko. Če jo "izrežem", je videti takole:
http://www.shrani.si/f/41/kq/IJlZxKP/stara-small.jpg

... Na njej vidimo v ospredju en most brez stebrov in s kar nekaj oboki na obeh straneh, v ozadju pa še en most (če je) s kar nekaj stebri. Tisti spredaj je verjetno cestni, v ozadju pa tisti čez Dravo proti Labotu ...
Po mojem nestrokovnem mnenju je cestni most v ozadju (tisti pri železniški postaji). Če preštejemo stebre na tej stari in tvoji aktualni sliki bi moralo štimat. Pa tudi izgled je precej podoben.

Tale most v ospredju pa bi potem bil železniški, slikan pred gradnjo elektrarne. To bi bil tudi razlog za razliko v višini med Dravo in zgornjim robom - tiri! Na tvojih aktualnih slikah je samo par metrov na stari sliki pa dosti več!

Če je to res, bi pomenilo, da je most bil zamenjan! Vključno s nosilnimi kamnitimi obokanimi stebri!

Je bil mogoče uničen v prvi svetovni vojni in kasneje nadomeščen s sedanjim???

Poglejmo kaj še najdemo.
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Mislim, da most med I svetovno vojno ni bil poškodovan, razen mogoče v bojih za severno mejo in Koroško. Je pa velika verjetnost, da je bil porušen ob začetku II svetovne vojne. Po nekaterih virih je inženircem vojske kraljevine Jugoslavije uspelo porušiti vse mostove v dravski dolini (v Mariboru sta bila porušena tako cestni (danes imenovan "stari") in železniški most). Dravograd je bil tudi mesto, ki je najdlje zadrževal nemške enote. Branilci (bilo jih je samo okoli 100) so držali položaje, dokler jim ni zmanjkalo streliva.


P.S. Drugače odlična reportaža! =D>

LP

Jože
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Malo sem še iskal dodatne informacije. V zdaj že znameniti diplomski nalogi je Alenka Pečar žal pozabila na odsek proti Labotu :( Na podstrešju staršev se je našlo tudi "sveto pismo" bivše (o tem bi sicer lahko še diskutirali) oblasti, namreč 1. del Mikuževega Pregleda zgodovine NOB v Sloveniji. O italijanski invaziji se najde dokaj podrobno poročilo, o nemški pa je bistveno bolj skop in celo omeni "da bi se iz arhivov časopisja sicer dalo ugotoviti, kdaj so Nemci zasedli kakšen kraj, vendar to za knjigo niti ni pomembno" #-o Najbrž "peglalcem" zgodovine ni preveč dišal pogumen odpor kraljeve vojske...

Z googlanjem tudi ni bilo kakšne posebne sreče, zato pa je manj kot 24h po objavi že ponudil tudi tole temo :uuuaavv

Upajmo, da Marjan Kos ne bo zameril, če skopiram nekaj delov njegovega zapisa o zgodovina Dravograda z občinskih strani (pravzaprav so tja vstavili tale frame: http://www.rr-vel.si/turista/owa/it_gum ... 3c00&sta=2)

Ker so v začetku 19. stoletja v strugi reke Drave med Dravogradom in Mariborom minirali najnevarnejše čeri in brzice, se je prevoz lesa in drugega blaga po Dravi povečal, posebej pa je Dravograd pridobil na pomenu z zgraditvijo koroške železnice leta 1863 (Maribor–Dravograd–Celovec). Ko je bila leta 1899 zgrajena še železniška povezava med Velenjem in Wolfsbergom, je Dravograd poleg cestnega postal tudi važno železniško križišče z velikim kolodvorom na južnem bregu reke in železniškima mostovoma preko Meže in Drave. Ta promet pa ni toliko vplival na razvoj samega trškega jedra kot pa na širitev naselja Meža, ki se je razvilo na desni strani Drave med kolodvorom in rečnim pristaniščem.

Saj res,po Dravi se je včasih na veliko flosarilo. Ne vem, če so številni stebri starega cestnega mosta bili ravno prijazni do te dejavnosti, če seveda predpostavimo, da ni že prej tu stal kakšen še starejši most z manj stebri.

O bojih za severno mejo se je kar precej razpisal, nič pa ne omenja, da bi takrat kaj porušili.

Boji so bili videti nekako takole:
Ker Narodni svet za Mežiško dolino ni več obvladoval situacije, je na pomoč poklical nadporočnika Franja Malgaja, ki je s štiridesetimi prostovoljci 6. novembra 1918 iz Celja z vlakom odpotoval proti Koroški. Na dravograjski železniški postaji je s svojimi možmi razorožil nemško stražo, zaradi pomanjkanja časa pa ni uspel zasesti dravograjskega trga. in 7. maja leta 1919 so Avstrijci zasedli Dravograd, začasno Slovenj Gradec in prodirali tudi proti Muti.

V pričakovanju 2. svetovne vojne:
Na morebiten nemški napad pa se je pripravljala tudi jugoslovanska vojska. V Dravski, Mežiški in Mislinjski dolini so zgradili obrambni sistem utrdb, oziroma t. i. Rupnikovo obrambno linijo. Samo na območju občine Dravograd je bilo zgrajenih preko 30 betonskih bunkerjev.
Sem mislil, da se je Rupnikova inija reklo samo sistemu ob rapalski meji. A tista reč na hribu pod daljnovodi res ni eden teh 30 bunkerjev?

Pričetek invazije:
6. aprila leta 1941 je nacistična Nemčija s svojimi zavezniki napadla Jugoslavijo. Proti Dravogradu so pričeli nemški vojaki prodirati 7. aprila. Predtem je jugoslovanska vojska porušila vse mostove na Dravi in Meži. 9. aprila se je preko 100 branilcev – orožnikov, graničarjev in rezervistov – zaradi nemške premoči, velikega števila mrtvih – ubitih je bilo triindvajset branilcev – in ranjenih ter pomanjkanja streliva moralo umakniti iz bunkerjev na desni strani Drave in Meže na pobočja Pohorja. S tem so bili končani boji za Dravograd.

Po tem sodeč so porušili tudi vse tri mostove iz te teme. Drugo vprašanje, v kolikšni meri in koliko so poobnovi ohranili obliko. kakorkoli že, Nemci niso sedeli križem rok:
Za obnovo porušenih komunikacij so Nemci uporabili domače delavce ter delavce, ki so jih pripeljali od drugod. Julija leta 1941 jih je bilo na delovišču v Dravogradu že okoli devetsto. Med njimi je akademski slikar Franjo Golob z somišljeniki organiziral manjšo odporniško skupino, ki pa je bila izdana. Že 3. septembra leta 1941 so Nemci po brutalnem mučenju deset članov te skupine ustrelili kot talce, ostale pa poslali v koncentracijska taborišča. V jesenskih mesecih leta 1941 so za potrebe izgradnje elektrarne v Dravogradu pripeljali tudi nekajsto ruskih vojnih ujetnikov, ki so v taborišču v bližini Črneč zaradi lakote, izčrpanosti, trpinčenja in bolezni množično umirali.

Partizani so jim nekoliko kasneje odgovorili v bližnji okolici:
V letu 1943 so pričeli s Pohorja in Mežiške doline na dravograjsko območje prihajati prvi partizani in aktivisti, ki so kmalu pritegnili k sodelovanju vrsto zanesljivih zavednih domačinov. V noči na 28. oktober leta 1943 sta bili na območju občine Dravograd izvedeni dve prvi večji partizanski akciji: borci II. Pohorskega bataljona so razdejali železniško postajališče v Trbonjah, Koroški bataljon pa je napadel železniško postajo Otiški vrh in med drugim uničil tudi osem lokomotiv.

Vemo, da se je vojna ravno v tistih kvartirjih nekoliko zavlekla tudi po uradnem koncu:
Najhujši napad nemških in kvislinških sil je bil izveden med 12. in 14. majem leta 1945 na mostišče v Dravogradu, kjer je bilo 15. maja zajetih okoli 25.000 sovražnih vojakov. Hmm, kaj je mišljeno s tistim mostiščem? #-o

Datiramo lahko tudi izgradnjo novega cestnega mosta:
Ugodna geografska lega Dravograda s prometnim cestnim in železniškim križiščem je pospešila proces industrializacije (lesna, tekstilna, gradbena, prevozno-remontna …) na območju industrijske cone v Otiškem vrhu. Ko so leta 1964 proti Labodu in leta 1968 proti Slovenj Gradcu razdrli železniški progi, se je razmahnil cestni promet. Leta 1972 je bil preko Drave zgrajen nov betonski most.

Mimogrede sem našel še nekaj glede proge proti Velenju, namreč podatke o raziskovalni nalogi iz leta 1995 (http://mladiraziskovalci.scv.si/razisko ... -dravograd):


Bivša železnica Velenje - Dravograd
1995
Področje humanistične vede
Tema zgodovina
Šola CSŠ Velenje, Gimnazija
Avtorji Lidija Tekavc, Irena Vipavc
Mentorji Franc Mlinar


z abstractom:


V otroštvu sva se večkrat vozili mimo Hude Luknje in se, kot mnogi drugi, spraševali kaj se je zgodilo z železnico. Odločili sva se, da o tem vprašanju poizveva malo več. Tako sva na pobudo profesorice Bovhove začeli z raziskovanjem.

Vsebina raziskovalne naloge bo zajemala dogodke od začetka gradnje železnice do njene ukinitve. Poskušali sva ugotoviti, zakaj je bila železnica sploh ukinjena. S to nalogo želiva predstaviti del naše zgodovine, ki se tiče vseh, ne samo naju.


Verjetno imajo še kakšen izvod v šolski knjižnici, razen če jih po določenem času kratkomalo ne odpeljejo na Dinos.
vagon
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 13
Pridružen: 10.08.2009, 18:38

Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu

Odgovor Napisal/-a vagon »

Mostovi v Dravogradu

Kot sem obljubil sem vprašal očeta o mostovih v Dravogradu. Na gradbišču elektrarne Dravograd je delal od leta1947 do začetka 1948 nakar so ga premestili v Velenje. V času njegovega bivanja bivanja v Dravogradu je bil cestni most še lesen, tako da je betonsko jekleni skelet iz poznejšega obdobja. Betonska stavba na vrhu hriba je služila v energetske namene. V njej so bile kabelske glave kablovoda iz elektrarne do daljnovodov. Kablovod je bil sidran s jeklenico na vrhu brega, kakor tudi večkrat vmes. Elektrarna in okolica sta bili precej poškodovani zaradi bombnih napadov tako, da so iz raznih razbitin sestavljali prepotrebno elektro opremo. Takrat sta na elektrarni delovala dva stroja, turbina za tretji stroj pa je bila spravljena v Labotu in je bilo potrebno kar nekaj diplomacije, da smo jo dobili. V letu 1947 po železnici proti Labotu ni tekel promet.
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Ajznponar napisal/-a:Most se začne in tudi konča s temle obokom:
Slika
Na zgornj sliki, ki jo je objavil @Ajzenponar, mi je padlo v oči sledeče:
tale del zgleda kot da je bil delno obnovljen!
Če pogledamo levi del in del desno spodaj, zgleda da sta iz drugačnega materijala (drugačna barva in drugače obdelan kamen) kot del desno zgoraj!?!

To bi bilo logično, če je bil miniran na delu desno zgoraj oz. se je ta del odkrušil po miniranju.
Zadnjič spremenil _Borsig_, dne 20.10.2009, 7:49, skupaj popravljeno 1 krat.
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

To je obnovil Zavod za spomeniško varstvo...skoraj ne opaziš razlike :lol: :lol:

Fantje, ali v Dravogradu nimate nobene razglednice...
Pa katastra?
Pa kakšne knjižnice z domoznansko zbirko?
Če ne, potem boste morali čez mejo, v koroške knjižnice.

ena razglednica...
Slika

vir: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 724&page=5
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Za lažjo orientacijo :wink:

Dravograjsko vozlišče leta 1907...

Prvi del načrta...smer: Maribor/Marburg

Slika

povečano...

Slika


drugi del načrta...

Slika


povečava...

Slika


tretji del načrta...smer: Volšperk/Wolfsberg

Slika


povečava...

Slika


...in še zadnji del načrta: smer Franzenfeste/Fortezza na Tirolskem in Velenje/Wöllan

Slika


povečava...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
noobax
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 1
Pridružen: 12.08.2010, 19:13

Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu

Odgovor Napisal/-a noobax »

Ajznponar napisal/-a:
Med daljnovodi s še "frišno" elektriko na vrhu hriba je videti nekaj podobnega bunkerju. Najbrž nima zveze z železnico (?) ali je morda kaj v zvezi s tistimi obrambnimi bloki, o katerih je konec koncev že tekla bseda na forumu in ravno tu nekje je Hitlerjeva vojska morala vpasti v Kraljevino Jugoslavijo ???
Slika

Bunker je bil postavljen v času nemške vojske z namenom varovanja HE Dravograd :wink:
Več fotografij tega bunkerja:
http://rupnikovalinija-koroska-galerija ... id=9303411

Še več informacij o bunkerjih v okolici dravograda ( KOROŠKA) na ->
www.rupnikovalinija-koroska.tk

Lp

Mogoče sem se preveč razpisal na off topic :lol:
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Nas je že firbec matral :wink:
Če si našel ta bunker, se vežbaš, da boš našel še kaj novega iz zgodovine železnice :wink:
Nikoli ni preveč OT-jev :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Opuščeni mostovi v Dravogradu

Odgovor Napisal/-a Tono »

Pozdravljeni,

glede na to, da Koroška proga letos praznuje 160-letnico obratovanja, me zanima, ali ima kdo kaj več tehničnih in zgodovinskih podatkov o slednji.

Hvala v naprej in lep pozdrav,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Odgovori