Maribor in železnica nekdaj ....

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

železocestnik napisal/-a: Ja, Dolfe, bo treba k okulistu...tudi ti :lol: :lol:

Torej, fotka v boljši resoluciji...

Slika

:uuuaavv 831 :lol: :lol:
Okulist je ravno pred kratkim kasiral 400€. #-o

Nič ne de. Celo preostalo še življenje, bi bil nevedni butelj, če ne bi vprašal pravega maherja. =D>

Hvala. :D

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

železocestnik napisal/-a: ... Torej, fotka v boljši resoluciji...
Kaj naj rečem, kdor zna, pač zna! :D
Bravo @ŽC

=D> =D> \:D/ =D> =D>

Jaz se pa mučim ugotavljati, kako je zgledala 124-004, seveda že preštevilčena.
Baje takole:

http://www.angelfire.com/co3/drustvo/steam/s124x004.jpg

Slika pa je objavljena tukaj: http://www.angelfire.com/co3/drustvo/steam/steam.html
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Borsig, če ŽC prizna ali pa ne, zmagala sva tudi midva. V bistvu sva falila le zadnje tri številke. In še to le zato, ker šlogarca nima pojma o stvari, ko gleda v prihodnost. :lol:

Vsekakor, gre za kasnejšo JDŽ 124 - 016. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

@Dolfe se apsolutno strinjam s tabo! Falila sva samo za 12 številk!

Šlogarca pa je imala verjteno tapoceni kafe, pol pa ni čudno da je falila!
:mrgreen:
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Hehehe, bravo midva! =D>
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Dolfe napisal/-a:Borsig, če ŽC prizna ali pa ne, zmagala sva tudi midva. V bistvu sva falila le zadnje tri številke. In še to le zato, ker šlogarca nima pojma o stvari, ko gleda v prihodnost. :lol:

Vsekakor, gre za kasnejšo JDŽ 124 - 016. :wink:
Dolfe napisal/-a:Hehehe, bravo midva! =D>
Da vama to ne bi preveč stopilo v glavo :igraca :lol:
Čakajo nas še težke preizkušnje...

Dobro pa sta zadela vrsto =D> =D>
...zato ni izostala Gorchijeva pohvala...
Gorchi napisal/-a:Hudiča Dolfe, nisem vedel, da si tako doma tudi v pari =D> =D> =D> =D> Še kdaj ;)
Prav pa je, da napišemo še nekaj o zgodovini te lokomotive...
G. Sašo Radovanovič, ki nam je velikodušno posredoval boljšo resolucijo fotke, mi je v pogovoru rekel, da je bila posneta leta 1922.
To nam tudi potrjuje slovenski napis na "štelverku" - postavljalnici in še oznako lokomotive in tenderja Južne železnice.
Po rimskem sporazumu pa je bilo dogovorjeno, da država SHS s 1. septembrom 1923 prevzame omrežje Južne železnice.
Šele takrat so "nabili" na lokomotive oznako lastnika "SHS", oznake pa so ostale stare...do leta 1933, ko je bila sprejeta nova označevalna shema. Šele leta 1935 pa so bile vse lokomotive opremljene z novimi oznakami vrste, tako tudi "naša" JDŽ 124-016.

Oznaka vrste Južne železnice: Südbahn 29
Številka lokomotive: Süd 831
izdelana v tovarni StEG leta 1868, tovarniška številka 850
Po WW I pripade SHS in dobi oznako JDŽ 124-016
Leta 1941 pride v last DRB (Deutsche Reichsbahn) in 11.10.1944 jo izvzamejo iz prometa in uporabijo kot stabilni kotel št.431
Po WW II pripade DB (Deutsche Bundesbahn), ki jo leta 1952 uniči. :pope Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a Signal »

železocestnik napisal/-a:...
Še malo offtopničarjenja...
Ker nisem domačin, pač ne vem, kje je bil ta "štelverk", ki sem ga zasledil v članku Ocean V Mariboru (Mariborčan, revija Kapital)
http://www.revijakapital.com/slike/mariborcan/12/ocean1.jpg
...
Domnevam, da je ta "štelverk" južna kretniška postojanka, Mb 1.
Če domneva drži, potem je zgradba za postojanko hiša na vogalu Meljska - Partizanska.
V njej je bila pošta, kar potrjuje večparični telefonsko-telegrafski prostozračni vod na strehi omenjene hiše.
(http://www.shrani.si/f/U/SY/BNeu24E/00208mba.jpg)
Prijeten preostanek dneva
Signal
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Signal:
Domnevam, da je ta "štelverk" južna kretniška postojanka, Mb 1.
Če domneva drži, potem je zgradba za postojanko hiša na vogalu Meljska - Partizanska.
V njej je bila pošta, kar potrjuje večparični telefonsko-telegrafski prostozračni vod na strehi omenjene hiše.
(http://www.shrani.si/f/U/SY/BNeu24E/00208mba.jpg)
Tu imaš pa čisto prav. Sam sem v rosnih letih stanoval v tem koncu. Na severni strani (proti šentilju) pa tudi ne more biti. Sem kasneje stanoval na severni strani postaje. Tako da razmere kar dobro poznam.

LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Slika
železocestnik napisal/-a:
Oznaka vrste Južne železnice: Südbahn 29
Številka lokomotive: Süd 831
izdelana v tovarni StEG leta 1868, tovarniška številka 850
Po WW I pripade SHS in dobi oznako JDŽ 124-016
Da se lokomotiva SB 831 ni znašla v Mariboru slučajno, nam potrdi profesor Sepp Tezak v članku: Die Fahrbetriebsmittel der Südbahn Wien-Triest (Vozila Južne železnice Dunaj-Trst), ki je bil objavljen v knjigi: Die Südbahn, Graz-Wien 1987.
V članku navede seznam lokomotiv, ki so bile dodeljene leta 1915 inšpektoratu II v Gradcu/Graz/ in sicer kurilnici v Mariboru/Marburg/:

med drugimi tudi vse SB 817-850

Torej tudi "naša" SB 831.

V članku je naveden tudi vozni park avstrijskih zveznih železnic /Österreichischen Bundesbahnen-BBÖ/ po letu 1924:

vrsta 29: omenimo samo številke preko 800: 814-815, 835, 851-867, 869-872

Avstrija je namreč podržavila ves vozni park privatnih družb in ga predala BBÖ.

SB 831 je torej ostala v Mariboru...bo pa potrebno pogledati na originalu, če ima lokomotiva res enako številko kot tender :roll:

JDŽ oznake pa so zgledale takole (iz zgornje knjige):

Slika

Med WW II so zbrisali oznake JDŽ in namestili nove...(primer JDŽ 124-002)

Slika

fotko sem si sposodil pri @parni
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Na hrvaškem forumu zeljeznice.net in stacion.hr so se pojavile sile zanimive slike muzejca maja 1990, kjer sta lokomotivi 03-002 in 06-018 šli iz Ljubljane proti Reki, nato proti Kninu in SPlitu ter nazaj preko Karlova in Metlike v Ljubljano. Slike g. Hrena iz Borovnice niso pod forumom tako da si jih boste lahko ogledali:
http://www.zeljeznice.net/forum/viewtop ... &start=345
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tole fotko postavljalnice ob Meljski cesti (Mellingerstrasse) mi je poslal g.Sašo Radovanovič. Se mu zahvaljujem v svojem imenu in imenu forumašev...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

železocestnik napisal/-a:Tole fotko postavljalnice ob Meljski cesti (Mellingerstrasse) mi je poslal g.Sašo Radovanovič. Se mu zahvaljujem v svojem imenu in imenu forumašev...
Zahvala tudi iz moje strani.

Tale zgradba je morala stati nasproti zgoraj prikazane postavljalnice. Pomeni na Meljski strani železnice oz. podvoza.
Danes ta lokacija zgleda takole (se opravičujem za kvaliteto - slikano je iz avtomobila)
Slika

Za primerjavo sem označil specifično zgradbo s stolpom na eku Partizanska cesta - Cafova ulica
Slika

V levem zornjem delu pa se vidita tudi stolpa Fračiškanske cerkve.
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ejga, Borsig, tole pa je bila akcija štajerske sekcije MRS :lol: :lol:
Rekordni čas odziva....bodo rekli, da sva se zmenila.
Pa še "trikotnik" si pustil pri miru, da se medi... =D> =D>
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

železocestnik napisal/-a:Ejga, Borsig, tole pa je bila akcija štajerske sekcije MRS :lol: :lol:
Rekordni čas odziva....bodo rekli, da sva se zmenila.
Pa še "trikotnik" si pustil pri miru, da se medi... =D> =D>
Glede na dejstvo, da je MRS Štajerska pri temi "Trikot v Pragerskem" potrebovala skoraj celo leto da se je spravla na teren, je bil tole tukaj res rekordni odzivni čas! :oops:
Sem upal, da boš pri Pragerskem trikotniku dodal kakšno zgodovinsko dejstvo! [-o<

Sicer je pa slika nastala že v soboto. Hotel sem narediti primerjalno sliko z zgornjo sliko postavljalnice Mb1 oz.zgradbe na vogalu Meljska - Partizanska, v kateri je bila pošta.
Na žalost tiste slike niso uporabne za primerjavo.
Je pa tale prišla prav! :D
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Hvala @ŽC (in pa seveda gospodu Radovanoviču) za objavo te fotografije. Prvič vidim sliko tega cestnega podvoza iz tega časovnega obdobja in sem prav presenečen. Vedno sem namreč mislil, da je bil predhodnik današnjega podvoza (ki ga prikazuje @_Borsig_ -ova fotografija) "ta originalni". Če se še spomnite, bil je iz kovičenih jeklenih traverz, ki jih je po sredini podpirala kolonada, mislim da litih stebrov. Spodnji deli stebrov so bili temeljeni na nizkem, podolgovatem otočku sredi tlakovanega cestišča. Ta podvoz se je poslovil sredi 80-tih let, ko se je uredila Partizanska cesta v današnje stanje in se je teren pripravil za postavitev avtobusne postaje.

Bom poskusil malo datirati fotografijo. V ozadju se vidita zvonika Frančiškanske cerkve, ki se je gradila v obdobju od 1892 do 1900. Na načrtu MB kolodvora iz leta 1913 pa postavljalnice na fotografiji ni več videti.

Slika

Je pa na sliki že južna postavljalnica, ki je na fotografiji s parno lokomotivo. Aja, nadvoz pomeni železniški nadvoz nad Meljsko cesto = podvoz Meljske pod železnico :lol: ...

Toliko z moje strani....

LP

Jože
Odgovori