Maribor in železnica nekdaj ....

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Še enkrat poglejte tirno shemo iz leta 1913 in hiše naokoli ter fotko stolpa na Meljski cesti, preden zaključite.
Hiše ob nasipu (za južno postavljalnico) so bile zgrajene na terenu, potem je prišla železnica z nasipom. Meljska cesta je ostala na nivoju terena, ob nasipu (na levi strani v smeri Celja) pa so imeli potem eno cesto, ki ji sicer ne vem imena...

Na spodnji fotki se lepo vidi, da so postavljene hiše ob Meljski cesti (hiše na levi strani fotke;pozneje Zagata) "po terenu", torej so na nižjem nivoju kot nasip...

Slika
fotka: kasina, skyscraperscity.com

Še področje današnje avtobusne postaje ob Mlinski ulici...
fotografija: Dragiša Modrinjak, 26. marec 1961

Slika

fotko objavil Opasni1, skyscraperscity.com
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Bi pa predlagal, da preden rečete zadnjo besedo, spijete eno Mariborsko :berr :berr

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Etikete zbral: Minuto, skyscraperscity.com

Aja, pa še to. Dajmo, ustavimo se pri tej temi izključno na Mariborski glavni postaji in še malo levo in desno, sicer bo vse postalo nepregledno in nam bo Dolfe zopet rezal temo, pol se bomo pa :cry: za oglede :lol: :lol: :lol: :lol:

Za železniški most bom odprl posebno temo, ravno tako za Tezno...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Se strinjam, da naj bo ta tema namenjena Mariborskemu kolodvoru oz. železnici na levem bregu Drave. Za lažjo diskusijo najprej "layout" Mb kolodvora iz 1913.

Sem zlepil slike iz štirih PDF-ov v eno in jo bom pripel kot link (upam, da bo delovalo). Ob tem se še enkrat zahvaljujem kolegom iz yahoo klepetalnice, ki so zadevo izbrskali v MB arhivu.

Najprej pomanjšana verzija (za hitro orientacijo):

Slika


Sedaj pa še link na shrani.si (pozor, velikost cca 690KB):

http://www.shrani.si/f/3m/3L/38MPBljn/m ... layout.jpg


Po prvih premislekih ima @_Borsig_-ova teorija pri meni "več možnosti", argumente, zakaj tako, bom pa podal kasneje...

LP

Jože
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Sem se malo "spoznaval" s programom za urejanje in "friziranje" slik v poskusu potrditve @_Borsig_-ove domneve, da gre na omenjeni sliki iz 20-tih let preteklega stoletja za severno mariborsko postavljalnico. Najprej sem poskusil "oženiti" omenjeno fotografijo in @_Borsig_-ovo fotko. Ratalo je naslednje:

Slika

Je bilo potrebno kar nekaj telovadbe, da sem s svojo neukostjo spravil to skupaj. Izkazalo se je, da sta fotografiji kljub temu posneti z različne višine in pa predvsem z različnimi goriščnimi razdaljami. Ker je @_Borsig_ koncentriral predvsem na hišo v ozadju, sem poskusil "prekriti" slednjo in ker se parametri obeh fotografij ne pokrivajo povsem, je "štelverk" malo zamaknjen. Hiša se zelo dobro prekriva, kar zelo poveča "sum" da je dejansko to ta lokacija. Hiši sta dejansko različno dolgi, vendar lahko potrdim, da je manjkajoči del dejansko porušen, so pa preostali temelji še vedno vidni in sedaj tvorijo malo škarpico zelenice oz. parkirišča.

Za dodatno potrditev domneve uporabimo slike, na katere ima nastavitev kamere precej manjši vpliv in sicer aerofotografije in pa načrte situacije iz leta 1913. Najprej slika iz geopedije ( z dodanimi komentarji):

Slika


In sedaj še v isto lego zasukan načrt iz leta 1913:

Slika


Pa vse skupaj oženjeno:

Slika


Mislim, da je sedaj ostalo samo malo možnosti dvoma o tem, da je na dejanski fotografiji res severna postavljalnica. Za dokončno potrditev teze bi podobne akrobacije bilo potrebno izvesti še za južni del kolodvora, oz. južno postavlajlnico, vendar bo delo tu neprimerno težje, saj se je to območje tekom časa spremenilo do nerazpoznavnosti....

LP

Jože
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Bravo @Barbarpapa1!

Mene si prepričal! :D

Še ena zadeva. Prva hiša desno od dimnika lokomotive - nekako mi ne "paše" na križišče Partizanske in Meljske ulice.
Tam so hiše v vrsti, tale pa zgleda kot da je končna.

Tudi po načrtu iz 1913 bi to lahko bila hiša na prvem križišču!?!

Precej MB slik je na linku:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 456543--LP
katerega je omenil tudi že @ŽC

Na raznih slikah iz križišča Partizanska - Meljska iz tega obdobja mi hiše delujej drugačne!

Gasa dalje :lol:

S katerim programom pa si "oženu" sliki?
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ste bili tako zagnani, da ste še na MB :berr... pozabili :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Tudi sam sem sedaj kar prepričan, toda počakajmo, kaj bodo prinesla podrobna bodoča raziskovanja, razna gradiva (tu zelo računam na @ŽC-ja in pa ljudi, ki še česa spomnijo....), ki bodo prišla na plano....

Aja, na :berr nisem pozabi, a kaj, ko je Talis že pravtako odšel v zgodovino....Pa še mojega najljubšega mariborskega pira ni zraven....Najraje sem imel Gambrinus, če se kdo spomni....

In sedaj, s polno paro naprej...

P.S. Sam slike "rihtam" s Paint Shop Pro, se je potrebno malo z rotacijami, povečevanjem in pomanševanjem igrat. Ko zasuki in velikosti "štimajo", potem pa se ena slika vstavi v drugo na novo plast (layer) in se pol z lastnostmi layerja igraš. Seveda je med lastnostmi tudi transparentnost. Bi pa to kakšen znalec z npr. Photoshopom bolje porihtal....

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Če pogledam še enkrat Signalovo fotko temelja južne postavljalnice...

Slika

...potem ne dajem več nobene možnosti, da bi bila fotka z lokomotivo SB 831 posneta pred južno postavljalnico.
Tukaj je bil vedno nasip.
Bom pa poiskal še načrt železniške postaje Maribor iz leta 1859, da bomo bolj odločni :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

@ŽC, malo te moram popraviti To je temelj od 1A!
Signal napisal/-a:Severna postojanka, Maribor 2, še stoji (mobi-fotka).
Je pa zaradi podvoza pod južnim delu postaje 'padla' južna postojanka, Maribor 1.

S tem so vse tri kretniške postojanke Maribor 1, 1A (viden je temelj, ob njem se nahaja premikalni signal 101L) in 2 izgubile svojo funkcijo.
Na mestu porušene južne postojanke je sedaj podvoz. Od nje ni ostalo nič Se je pa nahajala od tega mesta naprej proti postaji.


Teren je približno isti kot tukaj
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Tako je, kot pravi @_Borsig_. Če si sposodimo sliko Dragiše Modrinjaka iz leta 1961, potem mislim, da imamo naslednjo situacijo:

Slika


O južni postavljalnici ni več nobenega sledu. Za lažjo orientacijo malo "dodelana" fotografija gospoda Nieka Opdama iz leta 1974:

Slika

Imam še načrt tirov iz leta 1961 s takrat novo postajno stavbo, kjer so vpisane tudi postavljalnice. Je večdelna in jo moram zlepiti skupaj. Jo bom jutri "gor del"

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Maribor 1A je bila torej manjša in zgrajena po letu 1913, južno od južne postavljalnice.
Malo zmede je, ker se pogovarjamo brez tlorisov iz različnih obdobij, tako da lahko takoj vidiš razliko.
Smo pač malo hendikepirani in odvisni od domačinov.Še dobro, da imamo v svoji sredini izkušene mačke z dobrim spominom :lol: :lol:

Novi podvoz Meljske ceste je bil narejen z narivanjem betonske plošče, to sem nekje zasledil. Verjetno je stari normalno obratoval, ko so delali novega?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a Signal »

železocestnik napisal/-a:Maribor 1A je bila torej manjša in zgrajena po letu 1913, južno od južne postavljalnice...
Nekaj postov više sem na kratko opisal 'zgodovino' postavljalnice 1A, ki je funkcionirala ca. desetletje.
železocestnik napisal/-a:...
Novi podvoz Meljske ceste je bil narejen z narivanjem betonske plošče, to sem nekje zasledil. Verjetno je stari normalno obratoval, ko so delali novega?
Glede narivanja drži. Je bilo zanimivo opazovati, kako so cm po cm potiskali ploščo.

O železniškem prometu se spomnim to, da so v času gradnje podvoza 'ukinili' slepi tir 17 (za potnike 3A) in občasno prekinjali promet po južnem delu postaje.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Sem mislil, da ste že vse premetali...pa se še vedno kaj najde :lol: :lol: :uuuaavv

http://www.railfaneurope.net/pix/si/sta ... 974_11.jpg

Photo: Darko Pahic Szabo
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Sem potihem upal, da se bo kaj takega našlo pri g. Szabotu. Ima tudi spletno stran z železniškimi fotkami, ki pa je zelo obsežna, iskanje po njej pa ni možno, ali pa jaz tega ne znam :oops:

Ta fotka je še bolj zmanjšala možnost (po moje praktično izničila), da je na stari fotki južna postavljalnica. Edina možnost je še, da so se zgradbe radikalno spremenile vsled pregradenj ali posledic bombardiranja med 2 svetovno vojno. Vendar je verjetnost majhna, po mojem spominu so bile tam same stare stavbe, nekatere so vidne tudi na fotografiji križišča Meljske, Mlinske in Tegetthofove (sedaj Partizanske), ki jo je pripel @Žc.

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Maribor in železnica nekdaj ....

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tako je zaključena še ena raziskava. Raziskovalna ekipa v Mariboru in okolici je opravila solidno delo, malo koordinacije je bilo potrebno iz centra moči (ŽC-ovega fotelja brez koleščkov :lol: , ker se fantje na Štajerskem ne poznajo vsi med sabo...bodo morali iti na en :berr ).
Vsem sodelujočim se zahvaljujem za izredno zagnano delo, ki je pripeljalo do uspešnega zaključka.
Sedaj se bomo skoncentrirali na fotografije železniške postaje in jih bomo poskušali zbrati čimveč. Če ima kdo kakšno (od najstarejših do najnovejših) jo naj prilepi sem...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori