Industrijska in železniška arheologija

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Industrijska in železniška arheologija

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Najprej bomo prenesli iz neke teme osnove:

INDUSTRIJSKA ARHEOLOGIJA

Ve se, da je v Sloveniji samo en industrijski arheolog, danes sem ugotovil, da imajo tudi v Srbiji samo enega...sicer pa ta panoga znanosti pridobiva na ugledu.

Link za industrijsko arheologijo /angl.:Industrial Archeology/ nem.: Industriearhäologie/

http://en.wikipedia.org/wiki/Industrial_archaeology

Na nemški strani wikipedije pa zanimivost pri razlagi industrijske arheologije...

http://de.wikipedia.org/wiki/Industriearch%C3%A4ologie

ki se razlikuje od angleške verzije...
Kako spraviti v okvire tudi ukvarjanje v prostem času z industrijsko arheologijo ("Hobby-arheologijo").
Tako n.pr. iskanje ostankov opuščenih prog, ki ga izvajajo ljubitelji železnic, poimenuje:

ŽELEZNIŠKA ARHEOLOGIJA :wink:

tisti, ki pa iščejo zapuščene tramvajske proge pa se ukvarjajo s

TIRNO ARHEOLOGIJO :wink: (bi lahko odprli podružnico v Ljubljani!)


Kako pa izgleda takšno ukvarjanje z železniško oz. tirno arheologijo v praksi, pa si poglejte v naslednji zgodbi...ni telenovela :wink: :lol: :lol:

Zgodba:
Zadnjič sem se sprehajal po rivi v Trstu in malo fotografiral...

Razgled po zalivu...

Slika

Na desni strani fotke je Ursus, ki ga poznamo že iz ene druge teme...


Ursus v sredini fotke, desno "Obalna straža" (Guardia costiera)...

Slika


Ursus malo bližje...

Slika


Obalna straža, v ozadju stari zapuščeni magacini...

Slika


Prestavim se na drugi pomol...

Slika


Ogledam si ga malo od bliže...

Slika


Slika


Še en pogled po zalivu...

Slika


...in proti središču mesta...

Slika


Naredim še eno fotko vzdolž rive...

Slika


Pri ogledu fotke na ekrančku pa zagledam v asfaltu dolgo liso :shock:

Pa tu je še druga lisa...

Pa vzporedno potekata :uuuaavv

Pogledam na tla, kaj je to :?:

Tukaj se konča turizem in začne novo poglavje: železniška arheologija...morda tudi tirna arheologija :wink: :lol: :lol:
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 23.04.2010, 19:09, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Industrijska in železniška arheologija

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

=D> Če bi bil žleht,bi rekel da je brazgotina še iz časov,ko so tu vlekli topove naši hrabri nonoti Partizani.......
Ampak je na žalost le Italijanska šlamparija,kjer je bil včasih industrijski tir. :lol:
Je pa na tem koncu približno tako: Amor senza baruffa fa la muffa. :lol: :lol: :lol:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Industrijska in železniška arheologija-primer: Trst

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Naenkrat pa konec sledi...
Kaj pa zdaj?

Slika

Na koncu sledi je sicer nekaj sumljivega...poglejmo si bližje...

Slika

Pa to je železje, zalito v asfaltu :roll:


Pogled nazaj (1.pravilo industrijskega arheologa: vedno je potrebno pogledati nazaj, da vidiš prehojeno pot :lol: )

Slika


Nadaljujem s pohodom po rivi v osi prejšnih sledi...in zopet naletim na podobno sled...

Slika


Sledim sledem v asfaltu...

Slika

...in zopet se sledi končajo v asfaltu.... :roll:


Pravilo št. 2 industrijskega arheologa: NIKOLI NE SMEŠ ODNEHATI!

Nadaljujem pot po rivi...in kaj zagledam :uuuaavv

Slika


Tiri!

Slika


Gorchi pravi v eni drugi temi, da so to tramvajski tiri...

Slika


Ponovno pravilo št. 1: poglej prehojeno pot :lol:

Slika


Še malo bolj detajlno...

Slika
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 24.04.2010, 9:20, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Industrijska in železniška arheologija-primer:Trst

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ravno, ko začnem razmišljati, da bi nekako izkopali eno tirnico za vzorec, da posnamemo mere, pride mimo domačin, ki me je videl, da fotografiram tire na rivi in mi razloži, da so nekaj tirnic že izkopali in da imajo to progo že obdelano na forumu...

Ja, pa en zbowe da precej pozna zadevo... :wink:

Ja, res je...najdem forum...http://www.ferrovie.it/forum/index.php

Slika

najdem fotko tirnice, ki jo je prilepil @Aln...

Slika


tudi @zbowe (Capo Servizi Treno) je dodal svoj delček...to nam bo prevedel sam, da se ne mučimo...
...če pa kdo ne zdrži, si lahko prevede sam...

link do teme: http://images.google.si/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1

Se zahvaljujemo tržaški sekciji MRS za akcijo...izgleda, da ima sekcija MRS v Trstu med člani tudi industrijske arheologe oz. železniške arheologe, pa niso nič v centralo javili :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Industrijska in železniška arheologija

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Je pa tudi res, da je najprej po rivi vozil tramvaj...
Ja, najprej takšen na konjsko vprego! Ne verjamete?

Slika


Da ne boste rekli, da je fotomontaža...

Slika

Konjski tramvaj je pričel voziti v Trstu 30.marca 1876!

Leta 1900 pa je pričel po tržaških ulicah voziti električni tramvaj!
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Industrijska in železniška arheologija

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, tako velike, da bi Nurmi rekel, da so vozile naše nonote v Ameriko...

Slika

fotka sposojena pri Marjanu Drnovšku:

Slika

link:
http://isi.zrc-sazu.si/files/galerija/l ... dexen.html

Ja, Avstro-amerikana je vozila iz Trsta v Novi Jork že od leta 1903... :(
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Industrijska in železniška arheologija

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Po Rivi pa je vozil kasneje električni tramvaj z malo več konji :wink:

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Industrijska in železniška arheologija

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Potem pa so speljali po Rivi še progo med obema tržaškima kolodvoroma...

Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Vse fotke s spletne strani: http://fotoalbum.virgilio.it/vecchiatrieste
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Industrijska in železniška arheologija

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Za tiste, ki niso nikoli hodili na Ponte Rosso :wink:

Ja, tudi tako velike ladje so zaplule v kanal Ponte Rosso...

Na Rivi je bil premični most...takrat je promet po cesti pač počakal...pa po tirih tudi...

"Rivabahn", povezava kolodvora Južne železnice z državnim kolodvorom Sv. Andrej/Sant Andrea je potekala od leta 1887 pa vse do leta 1981

Slika

Slika


Še premični most...

Slika



fotke s spletne strani: http://fotoalbum.virgilio.it/vecchiatrieste
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 27.04.2010, 18:16, skupaj popravljeno 4 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Industrijska in železniška arheologija

Odgovor Napisal/-a Tono »

Ta vlak na rivi me spominja na Pulj. Tam je po rivi speljan tir do ladjedelnice in po njem redno vozijo pločevino. Ampak teh par sto metrov vožnje je za vlakovno osebje prava adrenalinska zadeva. Tir nenehno zaparkiran, folk teka levo in desno... Imam nekje celo par slik, kako to poteka. Bom poiskal!

Lp,

T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Industrijska in železniška arheologija

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tudi po Reki so vozili z vlakom po rivi...

Slika

Fotka s foruma: http://www.ferrovie.it/forum/viewtopic. ... &start=105
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori