Industrijska in železniška arheologija
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Industrijska in železniška arheologija
Najprej bomo prenesli iz neke teme osnove:
INDUSTRIJSKA ARHEOLOGIJA
Ve se, da je v Sloveniji samo en industrijski arheolog, danes sem ugotovil, da imajo tudi v Srbiji samo enega...sicer pa ta panoga znanosti pridobiva na ugledu.
Link za industrijsko arheologijo /angl.:Industrial Archeology/ nem.: Industriearhäologie/
http://en.wikipedia.org/wiki/Industrial_archaeology
Na nemški strani wikipedije pa zanimivost pri razlagi industrijske arheologije...
http://de.wikipedia.org/wiki/Industriearch%C3%A4ologie
ki se razlikuje od angleške verzije...
Kako spraviti v okvire tudi ukvarjanje v prostem času z industrijsko arheologijo ("Hobby-arheologijo").
Tako n.pr. iskanje ostankov opuščenih prog, ki ga izvajajo ljubitelji železnic, poimenuje:
ŽELEZNIŠKA ARHEOLOGIJA
tisti, ki pa iščejo zapuščene tramvajske proge pa se ukvarjajo s
TIRNO ARHEOLOGIJO (bi lahko odprli podružnico v Ljubljani!)
Kako pa izgleda takšno ukvarjanje z železniško oz. tirno arheologijo v praksi, pa si poglejte v naslednji zgodbi...ni telenovela
Zgodba:
Zadnjič sem se sprehajal po rivi v Trstu in malo fotografiral...
Razgled po zalivu...
Na desni strani fotke je Ursus, ki ga poznamo že iz ene druge teme...
Ursus v sredini fotke, desno "Obalna straža" (Guardia costiera)...
Ursus malo bližje...
Obalna straža, v ozadju stari zapuščeni magacini...
Prestavim se na drugi pomol...
Ogledam si ga malo od bliže...
Še en pogled po zalivu...
...in proti središču mesta...
Naredim še eno fotko vzdolž rive...
Pri ogledu fotke na ekrančku pa zagledam v asfaltu dolgo liso
Pa tu je še druga lisa...
Pa vzporedno potekata
Pogledam na tla, kaj je to
Tukaj se konča turizem in začne novo poglavje: železniška arheologija...morda tudi tirna arheologija
INDUSTRIJSKA ARHEOLOGIJA
Ve se, da je v Sloveniji samo en industrijski arheolog, danes sem ugotovil, da imajo tudi v Srbiji samo enega...sicer pa ta panoga znanosti pridobiva na ugledu.
Link za industrijsko arheologijo /angl.:Industrial Archeology/ nem.: Industriearhäologie/
http://en.wikipedia.org/wiki/Industrial_archaeology
Na nemški strani wikipedije pa zanimivost pri razlagi industrijske arheologije...
http://de.wikipedia.org/wiki/Industriearch%C3%A4ologie
ki se razlikuje od angleške verzije...
Kako spraviti v okvire tudi ukvarjanje v prostem času z industrijsko arheologijo ("Hobby-arheologijo").
Tako n.pr. iskanje ostankov opuščenih prog, ki ga izvajajo ljubitelji železnic, poimenuje:
ŽELEZNIŠKA ARHEOLOGIJA
tisti, ki pa iščejo zapuščene tramvajske proge pa se ukvarjajo s
TIRNO ARHEOLOGIJO (bi lahko odprli podružnico v Ljubljani!)
Kako pa izgleda takšno ukvarjanje z železniško oz. tirno arheologijo v praksi, pa si poglejte v naslednji zgodbi...ni telenovela
Zgodba:
Zadnjič sem se sprehajal po rivi v Trstu in malo fotografiral...
Razgled po zalivu...
Na desni strani fotke je Ursus, ki ga poznamo že iz ene druge teme...
Ursus v sredini fotke, desno "Obalna straža" (Guardia costiera)...
Ursus malo bližje...
Obalna straža, v ozadju stari zapuščeni magacini...
Prestavim se na drugi pomol...
Ogledam si ga malo od bliže...
Še en pogled po zalivu...
...in proti središču mesta...
Naredim še eno fotko vzdolž rive...
Pri ogledu fotke na ekrančku pa zagledam v asfaltu dolgo liso
Pa tu je še druga lisa...
Pa vzporedno potekata
Pogledam na tla, kaj je to
Tukaj se konča turizem in začne novo poglavje: železniška arheologija...morda tudi tirna arheologija
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 23.04.2010, 19:09, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Industrijska in železniška arheologija
Če bi bil žleht,bi rekel da je brazgotina še iz časov,ko so tu vlekli topove naši hrabri nonoti Partizani.......
Ampak je na žalost le Italijanska šlamparija,kjer je bil včasih industrijski tir.
Je pa na tem koncu približno tako: Amor senza baruffa fa la muffa.
Ampak je na žalost le Italijanska šlamparija,kjer je bil včasih industrijski tir.
Je pa na tem koncu približno tako: Amor senza baruffa fa la muffa.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Industrijska in železniška arheologija-primer: Trst
Naenkrat pa konec sledi...
Kaj pa zdaj?
Na koncu sledi je sicer nekaj sumljivega...poglejmo si bližje...
Pa to je železje, zalito v asfaltu
Pogled nazaj (1.pravilo industrijskega arheologa: vedno je potrebno pogledati nazaj, da vidiš prehojeno pot )
Nadaljujem s pohodom po rivi v osi prejšnih sledi...in zopet naletim na podobno sled...
Sledim sledem v asfaltu...
...in zopet se sledi končajo v asfaltu....
Pravilo št. 2 industrijskega arheologa: NIKOLI NE SMEŠ ODNEHATI!
Nadaljujem pot po rivi...in kaj zagledam
Tiri!
Gorchi pravi v eni drugi temi, da so to tramvajski tiri...
Ponovno pravilo št. 1: poglej prehojeno pot
Še malo bolj detajlno...
Kaj pa zdaj?
Na koncu sledi je sicer nekaj sumljivega...poglejmo si bližje...
Pa to je železje, zalito v asfaltu
Pogled nazaj (1.pravilo industrijskega arheologa: vedno je potrebno pogledati nazaj, da vidiš prehojeno pot )
Nadaljujem s pohodom po rivi v osi prejšnih sledi...in zopet naletim na podobno sled...
Sledim sledem v asfaltu...
...in zopet se sledi končajo v asfaltu....
Pravilo št. 2 industrijskega arheologa: NIKOLI NE SMEŠ ODNEHATI!
Nadaljujem pot po rivi...in kaj zagledam
Tiri!
Gorchi pravi v eni drugi temi, da so to tramvajski tiri...
Ponovno pravilo št. 1: poglej prehojeno pot
Še malo bolj detajlno...
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 24.04.2010, 9:20, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Industrijska in železniška arheologija-primer:Trst
Ravno, ko začnem razmišljati, da bi nekako izkopali eno tirnico za vzorec, da posnamemo mere, pride mimo domačin, ki me je videl, da fotografiram tire na rivi in mi razloži, da so nekaj tirnic že izkopali in da imajo to progo že obdelano na forumu...
Ja, pa en zbowe da precej pozna zadevo...
Ja, res je...najdem forum...http://www.ferrovie.it/forum/index.php
najdem fotko tirnice, ki jo je prilepil @Aln...
tudi @zbowe (Capo Servizi Treno) je dodal svoj delček...to nam bo prevedel sam, da se ne mučimo...
...če pa kdo ne zdrži, si lahko prevede sam...
link do teme: http://images.google.si/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1
Se zahvaljujemo tržaški sekciji MRS za akcijo...izgleda, da ima sekcija MRS v Trstu med člani tudi industrijske arheologe oz. železniške arheologe, pa niso nič v centralo javili
Ja, pa en zbowe da precej pozna zadevo...
Ja, res je...najdem forum...http://www.ferrovie.it/forum/index.php
najdem fotko tirnice, ki jo je prilepil @Aln...
tudi @zbowe (Capo Servizi Treno) je dodal svoj delček...to nam bo prevedel sam, da se ne mučimo...
...če pa kdo ne zdrži, si lahko prevede sam...
link do teme: http://images.google.si/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1
Se zahvaljujemo tržaški sekciji MRS za akcijo...izgleda, da ima sekcija MRS v Trstu med člani tudi industrijske arheologe oz. železniške arheologe, pa niso nič v centralo javili
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Industrijska in železniška arheologija
Je pa tudi res, da je najprej po rivi vozil tramvaj...
Ja, najprej takšen na konjsko vprego! Ne verjamete?
Da ne boste rekli, da je fotomontaža...
Konjski tramvaj je pričel voziti v Trstu 30.marca 1876!
Leta 1900 pa je pričel po tržaških ulicah voziti električni tramvaj!
Ja, najprej takšen na konjsko vprego! Ne verjamete?
Da ne boste rekli, da je fotomontaža...
Konjski tramvaj je pričel voziti v Trstu 30.marca 1876!
Leta 1900 pa je pričel po tržaških ulicah voziti električni tramvaj!
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Industrijska in železniška arheologija
Ja, tako velike, da bi Nurmi rekel, da so vozile naše nonote v Ameriko...
fotka sposojena pri Marjanu Drnovšku:
link:
http://isi.zrc-sazu.si/files/galerija/l ... dexen.html
Ja, Avstro-amerikana je vozila iz Trsta v Novi Jork že od leta 1903...
fotka sposojena pri Marjanu Drnovšku:
link:
http://isi.zrc-sazu.si/files/galerija/l ... dexen.html
Ja, Avstro-amerikana je vozila iz Trsta v Novi Jork že od leta 1903...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Industrijska in železniška arheologija
Po Rivi pa je vozil kasneje električni tramvaj z malo več konji
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Industrijska in železniška arheologija
Potem pa so speljali po Rivi še progo med obema tržaškima kolodvoroma...
Vse fotke s spletne strani: http://fotoalbum.virgilio.it/vecchiatrieste
Vse fotke s spletne strani: http://fotoalbum.virgilio.it/vecchiatrieste
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Industrijska in železniška arheologija
Za tiste, ki niso nikoli hodili na Ponte Rosso
Ja, tudi tako velike ladje so zaplule v kanal Ponte Rosso...
Na Rivi je bil premični most...takrat je promet po cesti pač počakal...pa po tirih tudi...
"Rivabahn", povezava kolodvora Južne železnice z državnim kolodvorom Sv. Andrej/Sant Andrea je potekala od leta 1887 pa vse do leta 1981
Še premični most...
fotke s spletne strani: http://fotoalbum.virgilio.it/vecchiatrieste
Ja, tudi tako velike ladje so zaplule v kanal Ponte Rosso...
Na Rivi je bil premični most...takrat je promet po cesti pač počakal...pa po tirih tudi...
"Rivabahn", povezava kolodvora Južne železnice z državnim kolodvorom Sv. Andrej/Sant Andrea je potekala od leta 1887 pa vse do leta 1981
Še premični most...
fotke s spletne strani: http://fotoalbum.virgilio.it/vecchiatrieste
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 27.04.2010, 18:16, skupaj popravljeno 4 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Industrijska in železniška arheologija
Ta vlak na rivi me spominja na Pulj. Tam je po rivi speljan tir do ladjedelnice in po njem redno vozijo pločevino. Ampak teh par sto metrov vožnje je za vlakovno osebje prava adrenalinska zadeva. Tir nenehno zaparkiran, folk teka levo in desno... Imam nekje celo par slik, kako to poteka. Bom poiskal!
Lp,
T
Lp,
T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Industrijska in železniška arheologija
Tudi po Reki so vozili z vlakom po rivi...
Fotka s foruma: http://www.ferrovie.it/forum/viewtopic. ... &start=105
Fotka s foruma: http://www.ferrovie.it/forum/viewtopic. ... &start=105
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers