Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Marsikateri pisec zgodovine Južne železnice je "padel" na naslednjo litografijo...

Slika

Podpis pod litografijo se glasi: BAHNHOF VON TRIEST

Zgradba pri morju je pristaniško skladišče, danes znano pod imenom Silos, v njem pa je garažna hiša pri sedanji železniški postaji.

Ta druga zgradba, na litografiji podobna skladišču, desno od skladišča, leta 1857 ni bila zgrajena.
Ghega jo je sicer predvidel na tem mestu v tej obliki v osnutku, vendar so se stvari zakomplicirale...

Johann Varoni, ki je naslikal zgornjo litografijo, je imel pač v rokah Ghegov osnutek in je pač prerisoval po njem. To, da niso nikjer napisali, da je to projekt, pač ni bil njegov problem...

Ta litografija je iz serije litografij, ki so jih izdali v spomin na otvoritev državne železnice od Ljubljane do Trsta dne 27. julija 1857.
Naslov izdaje: Zur Erinnerung an die Eröffnung der Staats-Eisenbahn von Laibach bis Triest unter den Allerhöchsten Auspicien Seiner k.k. apost. Majestät des Kaiser Franz Josef I. am 27. Juli 1857, Wien 1857

Poglejmo si še naslednjih nekaj litografij iz te serije v smeri proti Ljubljani...


Železnici je bila na poti proti železniški postaji vojaška bolnišnica (Lazaret), ki je niso pustili podreti, še več, zahtevali so, da pride železnica mimo bolnišnice na viaduktu, zasteklenem v smeri bolnišnice, da ne bi prihajalo do okužb. Pod viaduktom pa je bolnišnica obdržala povezavo s svojim pristaniščem ob morju.

Slika

Podpis pod litografijo je: TRIEST, nalikal pa jo je Gottfried Seelos

Poglejmo si še fotografijo tega viadukta...

Slika

link: http://fotoalbum.virgilio.it/vecchiatrieste


Naslednja litografija v smeri proti Ljubljani je predor, za katerega sem spraševal že v rubriki ugani... :wink:
železocestnik napisal/-a:Kdo ve, na kaj se je odprl pogled, ko si se pripeljal iz tega predora...
Ima tudi svoje ime, lahko napišete, kje so ga zgradili...

Slika
Pravilno je odgovoril @PEČAN, ki je napisal, da se odpre pogled na Trst, @leteči vlak pa je dodal še ime predora...
leteči vlak napisal/-a:Predor sv. Jerneja (avtor G. Seelos)?
Pod litografijo piše: DER TUNNEL BEI S. BARTOLOMMEO MIT DER AUSSICHT AUF TRIEST (Predor pri Sv. Jerneju z razgledom na Trst)

Naprej forumašem v rubriki "Ugani" nisem težil, tukaj lahko napišemo, da so ta predor pri gradnji novega kolodvora leta 1878 podrli in progo speljali po novi trasi...ampak do tega bomo še prišli...


Naslednja litografija iz te serije v smeri Ljubljane je viadukt pri Sv. Jerneju/S.Bartolommeo. Danes se kraj imenuje Barkovlje/Barcola.

Slika

Pod litografijo je zapis: VIADUCT BEI S. BARTOLOMMEO (BARCOLA)
Narisal ga je Gottfried Seelos.

Čisto na desni strani se vidi predor iz zgornje litografije, ki ga danes ni več.

Pa si poglejmo še eno fotografijo tega viadukta iz leta 1870...

Slika


...in še fotografija v smeri predora, ki ga danes ni več...

Slika


Če pogledamo sedaj vse litografije, vidimo, da so slikarji dobro upodobili pokrajino in objekte, edini problem je projektiran kolodvor, ki ni bil zgrajen...

Tisti, ki "uleti" na takšen album in ki nima drugih informacij, pač nasede...

Tudi jaz bi, če si ne bi prej pogledal opozorila "železniškega profesorja"...


Se nadaljuje...nevarnost obstaja, da v mehiško nadaljevanko :roll: :lol: :lol:
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 27.04.2010, 23:12, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ob svečani otvoritvi proge Ljubljana - Trst, dne 27. julija 1857 je bil prisoten tudi cesar Franc Jožef.

Ceremonija je potekala takoj za izhodom iz viadukta pri bolnišnici...

Slika


...in pred kolodvorom Trst...

Slika

Na levi strani slike so cesarski...na desni pa cerkveni zbor...

Na sredi slike vidimo lokomotivo, ki je pravkar pripeljala na prizorišče proslave. Skozi viadukt pri bolnišnici pa se vidi celo predor Gretta/Greta, ki se imenuje po hribu, ki se dviguje nad njim.

Vse skupaj se je dogajalo okoli 10 m nad morsko gladino...cestni nivo pa je bil okoli 3 m nad morsko gladino.
Teh 7 metrov razlike je napeljalo marsikaterega pisca zgodovine do zaključka, da je bil začasni tržaški kolodvor dvonadstropen in da so se morali potniki "spustiti" na cestni nivo...kar pa je vsekakor zmota.

"Železniški profesor" Sepp Tezak nas je v opisu tržaškega kolodvora v časopisu Drehscheibe 36, februar 2008 opozoril na skico v časopisu Allgemeinen Bauzeitung iz leta 1859, kjer je označeno s številko (3) začasno postajno poslopje, s številko (4) pa projektiran kolodvor, ki ga niso naredili.

Glej stran 14...
http://www.gkb.at/downloads/drehscheibe ... ar2008.pdf
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 28.04.2010, 18:52, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Poglejmo si tržaški zaliv pred gradnjo Južne železnice...

Slika

Povečava...

Slika


V času izgradnje kolodvora Južne železnice v Trstu leta 1857...

Slika


Detajl...

Slika

Pred začasnim kolodvorom je predprostor (Vorplatz), do katerega je pripeljana cesta, seveda po klančini (Auffahrts Rampe)...
Tistih 7 metrov razlike v višini tirov na kolodvoru in cestnim nivojem je bilo potrebno nekje "ujeti".

Slika


Da je bil celoten kompleks kolodvora in pristanišča res zgrajen v dveh nivojih nam prikaže prerez...

Slika

Povečava detajla prereza A-B...

Slika

Še povečava detajla prereza C-D...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
zbowe
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1189
Pridružen: 19.09.2007, 16:14
Kraj: Na sončni strani Krasa
Kontakt:

Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu

Odgovor Napisal/-a zbowe »

Ne bom ti kvaril teme, tudi ker tukaj ne gre za uganke. Tisto vprašanje glede 7 metrov razlike (po zahtevi carinskega poveljnika zgleda) bomo že rešili.

Za sedaj samo popravek na veliko napako, velikega raziskovalca ŽC.
železocestnik napisal/-a: Naslednja litografija iz te serije v smeri Ljubljane je viadukt pri Sv. Jerneju/S.Bartolommeo. Danes se kraj imenuje Barkovlje/Barcola.

Slika

Pod litografijo je zapis: VIADUCT BEI S. BARTOLOMMEO (BARCOLA)
Narisal ga je Gottfried Seelos.

Čisto na desni strani se vidi predor iz zgornje litografije, ki ga danes ni več.
Moram te obvestiti, da tisti predor še vedno lepo stoji na svojem mestu. Barkovlje niso tako blizu Trsta ko si človek misli. Če pogledamo na spodni screenshot iz Google Maps vidimo tunel na koncu viadukta.
Slika

Stari tunel je stal mnogo bližje postaji. Na spodnjem screenshot-u vidimo na današnji situaciji nanešene lokacije izhoda tunela proti Trstu in sedanjo postajo.
Slika

Če si iz Googla Streetwiew sposodimo sliko, tunel se je nahajal tam zgoraj, kjer je tista plava cerada in pazi, še vedno je tam. Na tej strani je zaprt z zidom, na drugem vhodu in veliki del notranjosti pa zasut.
Slika

Lokacijo postaje sem povedal, zdaj pa besedo ŽC-ju.
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Dolfe bi rekel, da je ŽC spet nekaj zanalašč napisal narobe, da bi vzdrževal zanimanje za svojo temo in da bi si čimveč forumašev ogledalo temo :wink: :lol:

Tokrat moram priznati, da načrtov proge od Trsta do Rakeka NIMAM!
Iskal sem jih v državnem arhivu v Trstu, vendar sem tam našel samo razširitev openskega kolodvora (Opčine pri Trstu).
Pri raziskavi razvoja kolodvora Trst si bom pomagal predvsem z gradbenimi načrti predelave kolodvora in pristanišča.
Nekaj sem jih že objavil in so določen doprinos k razumevanju lokacije in nivoja starega kolodvora v Trstu.

V raziskavo bo potrebno pritegniti MRS Primorska, ki je v fazi formiranja, tako da je prispevek, ki ga je podal zbowe že prva lastovka...

Domačini imajo tudi veliko več možnosti fotografirati, avto zunaj turističnih površin z LJ registracijo je takoj sumljiv in imel sem že bližnje srečanje s policaji ali kako se jim že reče, tako da tam okoli ne bom več šaril s fotoaparatom...

Druga stvar je tudi poznanstva, ki jih imajo domačini (zbowe recimo z avtorjem knjige o Bohinjski železnici), ki vedo, kje je kaj gradiva ali slik ter člankov v časopisih. Verjetno je tudi kar nekaj strokovnjakov, ki se zbirajo kot ljubitelji v okviru muzeja v Trstu in imajo tam tudi kakšno gradivo in tudi načrte.

Odločil pa sem se brez načrtov železnice "pognati" temo izključno zato, ker se še sedaj da na hitro naložiti gradivi na shrani.si. Ko se bo poslovil, bo zastalo tudi "forumašenje", saj takšno izkušnjo že imamo...

Zbowe, to ni kvarjenje teme, to je sodelovanje v temi...
Tvorno...

Napako sem popravil, tam, kjer se je še dala, tam pa, kjer se več ne da, pa naj bo v opomin, da se tudi veliki raziskovalci lahko kdaj zmotijo :lol: :lol: :lol: :pamet :old

Aja, pa naslov teme sem dal primeren...verjetno to ne bo edina zmota :wink: :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Preden nadaljujemo z gradbenimi načrti, si poglejmo še opis dela državne železnice od Dunaja do Trsta, ki ga je napisal August Mandl...in objavil v knjigi:
AVTOR................... : Mandl, August - avtor
ODGOVORNOST............. : Seidl, Johann Gabriel - avtor
NASLOV.................. : Die Staatsbahn von Wien bis Triest mit ihren
Umgebungen geschildert : mit 30 Original-Ansichten in Stahlstich
IMPRESUM................ : Triest : Literarisch-artistische Abtheilung
des österreichischen Lloyd, 1856

Knjiga je torej izšla pred otvoritvijo proge leta 1857.
Ogledali si bomo odsek od Barkovelj do Trsta...

Povzetek iz knjige:
V Barkovljah je lep, 168 klafter dolg viadukt, 10 klafter visok (t.j. 60 čevljev), izdelan iz tržaškega peščenega kamna, ki se razteza zares impozantno preko dolini Barkovlje.


Slika

Litografija je iz knjige, narisal jo je Chapuy.


Za viaduktom je 145 klafter dolg predor, kateri ustvari zaključna vrata velikemu postajnemu prostoru. Med tem predorom in prostorom postaje Trst je še en zaprt viadukt, s popolno zasteklitvijo, ki stoji pri novi vojaški bolnišnici. V bistvu je to tudi pokrit predprostor postajnega prostora.
Prostor postaje Trst je nastal tako, da so nasuli del morja in razstrelili ogromen del hriba. Razprostira se na več kot 50 oralih (oral /Joch/ meri 1600 kvadratnih klafter), torej več kot 80.000 kvadratnih klafter, od katerih je več kot polovica morskega dela med bolnišnico in pomolom Ključ/Klutsch pridobljena z ogromno količino nasutja. Ta kolosalni postajni prostor je določen, da bo prevzel morski in kopenski promet trgovanja. Ima svoje pristanišče, v katerem lahko pristajajo največje ladje in bo direktna povezava med železniškim prometom in pomorstvom.

Zgradbe tega postajnega prostora s halami, delavnicami, skladišči, viadukti, kanali itd. vzbujajo presenečenje in začudenje.
Kolodvor v Trstu bo s svojimi napravami zaključek oz. končna točka Južne železnice od Dunaja do Trsta.
Postajne naprave so lahko postavili samo med novo bolnišnico in pomolom Kluč ter med mestno klavnico in sirotišnico, ki ju je bilo potrebno odstraniti. To so lahko naredili le tako, da so preko 40.000 kvadratnih klafter morja nasuli z materialom, ki so ga odkopali s hriba v bližini.
Kolodvor, ki leži v območju prostega pristanišča Trst, ima dvojno nalogo, namreč da omogoča prosto trgovanje in železniško povezavo zunaj proste trgovske poti.
Ti pogoji so povzročili, da je kolodvor zgrajen iz dveh etaž in sicer je spodnja na višini 91/2 čevljev nad morjem v delu, povezanem z mejočim tržaškim mestnim tlakom, ter zgornje etaže, 32 čevljev nad nivojem morja. Zgornja etaža tvori nivo postaje. Na ta način so dosegli, da so zahteve carinskih postopkov nemotene.

K spodnjemu delu postajne naprave spada predprostor postaje in pristanišče, kipovezuje ladijski promet z železnico.
Spodnja etaža in predprostor obsegajo 40.412 kvadratnih klafter, ki so jih odvzeli morju z nasipavanjem ter pristan, omejen s pomolom, visokim 10 čevljev, ki obsega 7245 kvadratnih klafter. Ta pristan je bil poglobljen z bagerjem 16 čevljev v globino, tako da lahko udobno pristane v njem najmanj 50 velikih trgovskih ladij.

Spodnji postajni prostor sestavlja:

1. nasutje morja za spodnji plato in predprostor (okoli 81.000 kubičnih klafter)

2. obok nad potokom Ključ/Klutsch v dolžini 82 klafter s 3 oboki, vsak dolg 3 klaftre, za kar je bilo potrebno 545 kubičnih klafter zidu iz lomljenega kamna, 21.000 kubičnih čevljev kvadrov in 2200 kosov 12 colskih okroglih pilotov, dolgih 3 1/2 do 6 klafter.

3. obok nad potokom Martežin/Martesin, ki preseka poševno spodnjo postajno napravo v dolžini 192 klafter. Sestoji iz enega oboka razpona 5 klafter, za izdelavo katerega so potrebovali 2000 kubičnih klafter zidu iz lomljenega kamna in 44.800 kubičnih čevljev kvadrov in 2200 kosov pilotov, dolgih 2 1/2 do 4 klaftre.

4. zid postaje in zunanji ter notranji zid pomola, ki skupaj s pomolom Ključ/Klutsch omejuje novo zgrajeni železniški pristan.


Zgornji postajni prostor sestavlja:

1. zgornji plato, 32 čevljev nad morskim nivojem oziroma 22 1/2 čevlja nad spodnjim postajnim platojem, nasut do nivoja tirov, za kar so porabili 80.000 kubičnih klafter materiala

2. mejni zid zgornjega postajnega prostora proti morju, proti bolnišnici, dvorišču skladišča in podporni zid proti 3 klaftre više kot je zgornji železniški plato speljane ceste proti Proseku (Prosecco), ki je dolg okoli 900 klafter, za kar so potrebovali 76.300 kubičnih čevljev kamnitih plošč, 36.300 kubičnih čevljev kvadrov in 3500 kubičnih klafter zidu iz lomljenega kamna.

3. zunaj kolodvora in 3 klaftre nad cesto v Prosek ( ki je dolga 400 klafter in so morali razstreliti hrib, da so jo lahko zgradili; cesta poteka po dolini Rojan/Roiano preko viadukta, pod katerim je speljan potok Martežin/Martesin) je zgrajen zid v skupni dolžini 610 klafter, za njegovo izgradnjo pa so porabili 13.000 kubičnih čevljev kvadrov in 2400 kubičnih klafter zidu iz lomljenega kamna.

4. zgradb kolodvora, ki je zgrajena iz dveh 150 klafter dolgih in 14 klafter širokih oddajnih in sprejemnih skladišč in iz enega ravno tako dolgega dvorišča za nakladanje, širokega 30 klafter. Oba skladišča sta ločena s štirimi tiri, po katerih se premikajo vagoni za nalaganje in razlaganje.
Spodnji del skladišča na morski strani je namenjeno za sprejem v Trst uvožene robe in za carinske postopke. Zgornja etaža tega skladišča, kamor dvignejo trgovsko robo je skladišče železnice, iz katerega naložijo zaboje takoj v vagone.
Nasproti stoječa druga zgradba skladišča proti dvorišču skladišča ima enake določbe kot roba, ki prihaja v Trst z železnico.
Poleg teh skladiščnih zgradb sta na zgornjem postajnem prostoru še remiza za lokomotive in vagone, delavnica za popravila in skladišča. Izven skladišč je ob morju dolggo skladišče premoga za prevzem domačega premoga.
Površina naštetih zgradb, izključno začasnega kolodvora, znaša 9260 kvadratnih klafter. Dokončna zgradba kolodvora je še v fazi projektiranja, ki bo tvorila zaključek in glavno fasado kolodvora in sicer hale za potniški promet, pisarn, stanovanj za železniške urdnike in končno pisarne carine, ki bodo dograjene k skladiščem, vse skupaj pa bo zgrajeno na 2400 kvadratnih klaftrah zazidalne površine, tako da bo skupna površina zgradb na tržaškem kolodvoru znašala 11.600 kvadratnih klafter.
Celotna dolžina tirov ob zaključku del na postaji bo znašala 1 1/2 milje oz. 6000 klafter.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

zbowe napisal/-a:
železocestnik napisal/-a: Naslednja litografija iz te serije v smeri Ljubljane je viadukt pri Sv. Jerneju/S.Bartolommeo. Danes se kraj imenuje Barkovlje/Barcola.

Slika

Pod litografijo je zapis: VIADUCT BEI S. BARTOLOMMEO (BARCOLA)
Narisal ga je Gottfried Seelos.

Čisto na desni strani se vidi predor iz zgornje litografije, ki ga danes ni več.
Moram te obvestiti, da tisti predor še vedno lepo stoji na svojem mestu.
Popravek napake...

Podpis bi se moral glasiti:
Čisto na desni strani se vidi predor iz zgornje litografije, ki je še danes v funkciji.
Ja, tudi viadukt je še vedno v funkciji :lol:

Dokaz:
http://bdyoutube.com/video/9YpWbotSeL4/ ... la-TS.html


Še en:
Slika
fotka s foruma: http://www.ferrovie.it/forum/viewtopic. ... &start=135
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 01.05.2010, 2:00, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Imam pa na razpolago par fotk viadukta Barkovlje iz lanskega leta...
Upam, da bom navedel prave smeri neba :old :lol:

Morska stran viadukta, pogled proti Trstu...

Slika


Skozi ta obok se prebijemo na drugo stran viadukta...

Slika


Pogled nazaj, proti morju...

Slika


Pogled proti tržaškemu svetilniku in seveda materialu, iz katerega je zgrajen viadukt...

Slika


Pogled v smeri Trsta...

Slika


...in še malo bližji pogled na stebre v zelenju...

Slika


Sedaj zapuščamo Barkovlje in predor sv. Bartolomeja in se selimo nazaj na železniško postajo Trst.
Viadukt in predor smo navedli zato, da vemo, iz katere strani "uletimo " v Trst...

Da ne pozabimo, na stari, prvi, začasni kolodvor Trst, zgrajen leta 1857.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Vračamo se na načrt tržaškega pristanišča pred gradnjo kolodvora...

Slika

Severno od bolnišnice (Neuen Lazareth) poševno priteče v zaliv potok Martežin/Martesin, severno od bolnišnice je tudi cesta iz Proseka /Prosecco.


Poglejmo si še enkrat, kako so umestili kolodvor Trst leta 1857...

Slika

Vidimo, da so cesto iz Proseka podaljšali ob severni ograji kolodvora, potok Martežin pa speljali pod tiri, v nasutju postajnega območja.
Cesta iz Proseka pa se nadaljuje proti kolodvoru oz. centru Trsta kot Via Belvedere.
Morali pa so tudi žrtvovati vsaj en vogal vojaške bolnice, da so lahko speljali viadukt preko nje...Tudi mornarsko šolo (Marine Collegium) so morali prestaviti...

Če si pogledamo presek C - D skozi nasutje in zgradbe (presek C - D poteka na polovici razdalje od izhoda viadukta pri bolnišnici in med starim kolodvorom Trst), vidimo presek skozi kanal, v katerem je speljan potok Martežin pod progo...

Slika

Potok Martežin pa je speljan tudi pod skladiščem premoga (Kohlen Magazin) in pod remizo za vagone (Wagon Remise).
Rezervoar za vodo pa so postavili zunaj ograje kolodvora, nad cesto iz Proseka (vidimo ga na preseku C- D skrajno desno, nad cesto iz Proseka).
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Italijanska mobilna raziskovalna skupina pri Slika je prehitela MRS Primorska v ustanavljanju in zmetala na forum fotke litografij, ki jih imamo mi v zelo slabi resoluciji =D> =D>

Slika

V ospredju je viadukt pri vojaški bolnišnici...


Še enkrat si poglejmo zmoto, o kateri smo zastavili temo:

Slika

Levo, pri obali, so skladišča (danes imenovana Silos), desno od skladišč pa projektirana zgradba kolodvora, ki pa ni bila zgrajena leta 1857! Zakaj se je Varoniju naročili izdelavo te risbe in zakaj je prišla v ta album, ne vemo. Morda pa kaj piše v spremnem besedilu albuma oz. spomenice, bo potrebno podrobno prebrati mali tisk :roll:


Pogled v lepšo bodočnost...pogled iz predora sv. Jernej na tržaški zaliv.
Ja, predor je še vedno v funkciji :wink: :lol:

Slika
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 01.05.2010, 9:48, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

zbowe nam je že narisal, kje je bil opuščeni predor Gretta/Greta...glej puščico "stari tunel"
zbowe napisal/-a:
Stari tunel je stal mnogo bližje postaji. Na spodnjem screenshot-u vidimo na današnji situaciji nanešene lokacije izhoda tunela proti Trstu in sedanjo postajo.
Slika

Če si iz Googla Streetwiew sposodimo sliko, tunel se je nahajal tam zgoraj, kjer je tista plava cerada in pazi, še vedno je tam. Na tej strani je zaprt z zidom, na drugem vhodu in veliki del notranjosti pa zasut.
Slika
Italijanska mobilna raziskovalna skupina Slika

pa je bila na terenu in objavila skico opuščenega predora Gretta...

Slika

Lepo je vidno, da je na strani železniške postaje Trst zazidan, tam kjer je sedaj plava cerada, je košarkarsko igrišče...

Slika


Na drugi strani je vhod v predor zaraščen...

Slika


...vendar je možen vstop v predor.
Člani italijanske MRS Slika v predoru...

Slika


Se zahvaljujem @andreas-u za ta prispevek na njegovem forumu...
Če pa ne bi bilo zbowe-tovega prispevka, pa se verjetno tema sploh nebi premaknila...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

S foruma http://www.atrieste.org/ si bomo sposodili spodnjo sliko, da bomo lahko zaključil, kje je potekal potok Martežin in še kakšno podrobnost...

Slika

Na tej sliki se lepo vidi, da je cesta v Prosek ostra meja območja postaje Trst in da je bila zarezana visoko v hribino, ki še ni zaraščena. Zgradba mornariške akademije (zgradba, ki je narisana poševno ob remizi za vagone) je še vedno v "krugu" kolodvora, bi rekel Tono (malo komande ne škodi :lol: :lol: ). Kdaj so jo odstranili ne vem.

Vem pa, da je k.k. Marine Akademie zapustila 1. julija 1857 Trst in se prestavila na Reko/Fiume. Najprej sicer samo za šolsko leto 1857/58, saj je že zopet prestavila v Barkovlje za šolsko leto 1858/59.

vir: Salcher P.:Geschichte der K. U. K. Marine-akademie, Pulj/Pola 1902
http://www.archive.org/stream/geschicht ... 0/mode/1up
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Na razpolago imamo še eno fotografijo viadukta pri bolnišnici...

Slika

Naravnost iz viadukta je začasna zgradba kolodvora Trst, ki je precej neugledna...

Slika

fotke so iz foruma: forum A Trieste ...
un logo de la mente, no solo una cita`

Naš "zelezniški profesor" Sepp Tezak pa je tudi po fotografijah in skicah narisal zgradbe začasnega kolodvora Trst. Ogledamo si jih lahko na spodnjem linku.
železocestnik napisal/-a:
"Železniški profesor" Sepp Tezak nas je v opisu tržaškega kolodvora v časopisu Drehscheibe 36, februar 2008 opozoril na skico v časopisu Allgemeinen Bauzeitung iz leta 1859, kjer je označeno s številko (3) začasno postajno poslopje, s številko (4) pa projektiran kolodvor, ki ga niso naredili.

Glej stran 14...
http://www.gkb.at/downloads/drehscheibe ... ar2008.pdf
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

železocestnik napisal/-a:
Naš "zelezniški profesor" Sepp Tezak pa je tudi po fotografijah in skicah narisal zgradbe začasnega kolodvora Trst. Ogledamo si jih lahko na spodnjem linku.

Glej stran 14...
http://www.gkb.at/downloads/drehscheibe ... ar2008.pdf

Postajno poslopje leta 1857...

Slika


Kurilnica leta 1857...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zmote v zvezi s starim kolodvorom Južne železnice v Trstu

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Leta 1859 so pričeli graditi Sueški prekop. Prve ladje so zapeljale po njem leta 1869.
Tržaško pristanišče ni bilo pripravljeno na povečan promet. Otvoritev Sueškega prekopa je dočakal tudi z začasnim kolodvorom...

Kar nekaj časa je pretoklo, preden so pričeli s predelavo pristanišča.

Poglejmo si, kako se je pristanišče razvijalo do leta 1875...

Slika

Največji problem je bila različna višina spodnjega in zgornjega dela kolodvora (razlika celih 7 metrov!).

Dokler niso dobili dovoljenja, da lahko poderejo vojaško bolnišnico, ni bilo možno začeti s kakršnimi koli predelavami. Ko pa so lahko podrli bolnišnico, so lahko podrli še viadukt pri bolnišnici ter opustili predor Gretta/Greta in železnico speljali po drugi trasi, bližje morju. Pri morju pa so zgradili začasni kolodvor...

Pa si poglejmo razrito območje kolodvora Trst leta 1876, ki je izgledal podobno kot Jankovićeva postaja Ljubljana danes... :roll:

Slika


Če koga zanima malo povečan načrt...

Slika


Ko so začeli odstranjevati zgradbe in odvečen nasut material, se je prikazal iz tal kanal potoka Martežin. Poiskati mu je bilo potrebno novo pot do morja. Nov obokan kanal so speljali preko bivše bolnice in ob cesti v Miramare...

Slika


Še povečava...

Slika


Poglejmo si, po katerih višinah poteka cesta v Miramare...

Slika


Še povečava...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori