Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozilih
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Igor, hvala za pozitivni prispevek k temi...
S tvojo pomočjo se nam je odprlo obzorje. Imamo na razpolago fotografijo istega dogodka, vendar širši vpogled na območje, kar pomeni, da se povečuje možnost ugotovitve lokacije.
Še povečava, če bi malce pomagala...
Fotografija je objavljena za raziskovalne namene.
Sposojeno iz linka, ki ga je podal Igor.
pozdrav
Darko
S tvojo pomočjo se nam je odprlo obzorje. Imamo na razpolago fotografijo istega dogodka, vendar širši vpogled na območje, kar pomeni, da se povečuje možnost ugotovitve lokacije.
Še povečava, če bi malce pomagala...
Fotografija je objavljena za raziskovalne namene.
Sposojeno iz linka, ki ga je podal Igor.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Pozdravljeni pozitivno misleči .
@železocestnik sem našel zanimive dokumente oz. slike na spletni strani pilotov SAAF :
http://saafww2pilots.yolasite.com/arthu ... graphs.php
Je podstran pilota Arthura Geaterja. Njegova vnukinja Julia Geater je darovala slike in kopije dnevnika. Na št. 18 ( 14/2/1945, Trains at Slovenj Gradec, ops no 29) lahko najdemo sliko in zapis iz dnevnika. Objava je relativno nova (januar 2015). Predvidevam, da točna lokacija za poznavalce ne bo problem. Verjetno nekje med Mislinjo in Šmartnem pri Slovenj Gradcu.
Na kratko. Cel kup zelo zanimivih fotografij.
LP Igor
@železocestnik sem našel zanimive dokumente oz. slike na spletni strani pilotov SAAF :
http://saafww2pilots.yolasite.com/arthu ... graphs.php
Je podstran pilota Arthura Geaterja. Njegova vnukinja Julia Geater je darovala slike in kopije dnevnika. Na št. 18 ( 14/2/1945, Trains at Slovenj Gradec, ops no 29) lahko najdemo sliko in zapis iz dnevnika. Objava je relativno nova (januar 2015). Predvidevam, da točna lokacija za poznavalce ne bo problem. Verjetno nekje med Mislinjo in Šmartnem pri Slovenj Gradcu.
Na kratko. Cel kup zelo zanimivih fotografij.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Igor, to pa je
Se zahvaljujem vnukinj pilota Juliji Geater za darovane fotografije in dokumentacijo.
Imamo datum: 14.2.1945 ob 13.15
Kraj: nekje pri Slovenj Gradcu
Potrebna je samo še mikrolokacija.
Kje je tako oster ovinek?
Pozdrav
Darko
Se zahvaljujem vnukinj pilota Juliji Geater za darovane fotografije in dokumentacijo.
Imamo datum: 14.2.1945 ob 13.15
Kraj: nekje pri Slovenj Gradcu
Potrebna je samo še mikrolokacija.
Kje je tako oster ovinek?
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
46°30'33.7"N 15°04'45.0"Eželezocestnik napisal/-a: Potrebna je samo še mikrolokacija.
Kje je tako oster ovinek?
Pozdrav
Darko
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Pozdravljeni pozitvno misleči.
V enem od prejšnih "prispevkov" sem omenil dvorec na fotografiji. In oglejte si :
http://commons.wikimedia.org/wiki/Categ ... enj_Gradcu
še par besed o dvorcu Galenhofen (Gallenhofen) in zakaj ga danes ni več :
http://www.slovenjgradec.si/vs-legen.html
LP Igor
V enem od prejšnih "prispevkov" sem omenil dvorec na fotografiji. In oglejte si :
http://commons.wikimedia.org/wiki/Categ ... enj_Gradcu
še par besed o dvorcu Galenhofen (Gallenhofen) in zakaj ga danes ni več :
http://www.slovenjgradec.si/vs-legen.html
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Odlična sta bila oba: in trackpan in 363
pozdrav
Darko
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Pozdravljeni pozitivno misleči.
Na spletni strani posvečeni pilotu Arthurju Geaterju lahko najdete malce večjo fotografijo z originalnim besedilom.
Vprašanje. Ali je zgradba med enim in drugim vlakom železniška postaja Turiška vas ?
V primeru, da bi imeli še Italijo v naših krajih bi na tabli pisalo Zolla.
Fotografija številka 39 je brez opisa. V daljavi vidimo Stol in Storžič. Predvidevam, da kraj pod nami Škofja Loka ?
LP Igor
Na spletni strani posvečeni pilotu Arthurju Geaterju lahko najdete malce večjo fotografijo z originalnim besedilom.
Vprašanje. Ali je zgradba med enim in drugim vlakom železniška postaja Turiška vas ?
V primeru, da bi imeli še Italijo v naših krajih bi na tabli pisalo Zolla.
Fotografija številka 39 je brez opisa. V daljavi vidimo Stol in Storžič. Predvidevam, da kraj pod nami Škofja Loka ?
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Fotografija Beaufighterja, ki sem jo "prilepil"...
je iz revije...
se zahvaljujem Igorju von Lenart iz knjižnice za poslani fotki in za zaupanje, da bomo znali locirati fotografijo "u nulo" in popraviti navedbe v reviji.
pozdrav
Darko
je iz revije...
se zahvaljujem Igorju von Lenart iz knjižnice za poslani fotki in za zaupanje, da bomo znali locirati fotografijo "u nulo" in popraviti navedbe v reviji.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Domžale!?Fotografija številka 39 je brez opisa. V daljavi vidimo Stol in Storžič. Predvidevam, da kraj pod nami Škofja Loka ?
Lp
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Pozdravljeni pozitivno misleči .
@slovan, tvoja trditev bo kar "držala" . Poglejmo dejstva:
1. Zapis v dnevniku letenja z 27.2.1945 (...barracks at DOMZALE ).
2. Druga slika z originalnim pripisom " ... DOMZALE ...".
3. Linija Domžale - konec grebena oz. gozda - Storžič.
4. Smer "Kamniške Bistrice" in dotikanje hribčka Šumberka.
5. Železnica v smeri Kamnika.
6. Bel kvadratasti stolpič, ki se pojavi na obeh slikah.
Z kakšno fotografijo (razglednico) bi lahko še dodatno potrdili.
LP Igor
@slovan, tvoja trditev bo kar "držala" . Poglejmo dejstva:
1. Zapis v dnevniku letenja z 27.2.1945 (...barracks at DOMZALE ).
2. Druga slika z originalnim pripisom " ... DOMZALE ...".
3. Linija Domžale - konec grebena oz. gozda - Storžič.
4. Smer "Kamniške Bistrice" in dotikanje hribčka Šumberka.
5. Železnica v smeri Kamnika.
6. Bel kvadratasti stolpič, ki se pojavi na obeh slikah.
Z kakšno fotografijo (razglednico) bi lahko še dodatno potrdili.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Odlično za oba
slovanu za idejo, trackpan-u pa za argumentacijo....
pozdrav
Darko
slovanu za idejo, trackpan-u pa za argumentacijo....
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozil
Pozdravljeni pozitivno misleči .
V svoji knjigi "Beaufighter Over the Balkans" Steve Stevens pravi, da so na svojih uniformah nosili "the distinctive Yugoslav Red Star". Zakaj, a
Asociacija na zadnje dogajanje okoli hmelnega napitka. Samo miže za negrešne duše .
LP Igor
V svoji knjigi "Beaufighter Over the Balkans" Steve Stevens pravi, da so na svojih uniformah nosili "the distinctive Yugoslav Red Star". Zakaj, a
Asociacija na zadnje dogajanje okoli hmelnega napitka. Samo miže za negrešne duše .
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozilih
Dne 1.3.1945 so napadli bombniki Jesenice v dveh navalih od 13.30 do 14.00 in sicer 16, v drugem napadu pa 11 bombnikov.
Odvrgli so okoli 150 bomb (po 250 kg).
Poškodovanih je bilo poplnoma 27 hiš, precej sta bila poškodovana kolodvor in poštno poslopje.
Bilo je 50 mrtvih, 60 težko poškodovanih, 30 pa lažje.
Kako vem?
Prepisal sem iz tedenskega poročila 517. bataljona deželnih strelcev
Še poškodovana železniška postaja Jesenice...
Fotografija iz Gorenjskega muzeja Kranj
Ali imamo še kakšne fotografije na razpolago?
pozdrav
Darko
Odvrgli so okoli 150 bomb (po 250 kg).
Poškodovanih je bilo poplnoma 27 hiš, precej sta bila poškodovana kolodvor in poštno poslopje.
Bilo je 50 mrtvih, 60 težko poškodovanih, 30 pa lažje.
Kako vem?
Prepisal sem iz tedenskega poročila 517. bataljona deželnih strelcev
Še poškodovana železniška postaja Jesenice...
Fotografija iz Gorenjskega muzeja Kranj
Ali imamo še kakšne fotografije na razpolago?
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozilih
Verjetno je bila polovica mrtvih civilistov in Slovencev. Danes je možno narediti seznam slovenskih državljanov, ki so umrli pri tem bombardiranju, glede na to, da je dokončana študija smrtnih žrtev v času WW2. Trenutno je na spletni strani:
http://www.sistory.si/zrtve
seznam, dolg 99.717 žrtev:
Trenutno število objavljenih žrtev: 99717
Zadnja posodobitev zbirke žrtev: 23.03.2015
Mrtvi v tem zračnem napadu 1.3.1945, ki pa so bili v službi okupatorskih sil in uprave, pa so bili pokopani 5. marca 1945 na vojaškem pokopališču v Kranju. Le teh je bilo vsaj 21. Med njimi niso bili samo vojaki ali policisti, bili so tudi kondukter, kurjač, vzdrževalec kretnic. Ti železničarji so prišli na Jesenice po sistemu menjave, ker so slovenske železničarje premeščali v Avstrijo, tako da so bili večinoma Avstrijci.
Kolikor vem, je na ta pogreb v Kranj prišel tudi gaulajter Rainer.
Trenutno še nisem našel fotografij s tega pokopa, ki se je odvijal v Polju 8 kranjskega pokopališča.
Do 1.3.1945 je bilo na kranjskem pokopališču pokopano okoli 1050 pripadnikov okupacijskih sil in uprave.
To je Polje 1 (leti 1941 in 1942) na kranjskem pokopališču, v ozadju spomenik padlim v WW1, seveda onečaščen z nekimi čudnimi simboli...
Fotografije s pokopališča v Kranju iz časa WW2 se prodajajo na Ebay-u od 5 pa do 50 €.
pozdrav
Darko
http://www.sistory.si/zrtve
seznam, dolg 99.717 žrtev:
Trenutno število objavljenih žrtev: 99717
Zadnja posodobitev zbirke žrtev: 23.03.2015
Mrtvi v tem zračnem napadu 1.3.1945, ki pa so bili v službi okupatorskih sil in uprave, pa so bili pokopani 5. marca 1945 na vojaškem pokopališču v Kranju. Le teh je bilo vsaj 21. Med njimi niso bili samo vojaki ali policisti, bili so tudi kondukter, kurjač, vzdrževalec kretnic. Ti železničarji so prišli na Jesenice po sistemu menjave, ker so slovenske železničarje premeščali v Avstrijo, tako da so bili večinoma Avstrijci.
Kolikor vem, je na ta pogreb v Kranj prišel tudi gaulajter Rainer.
Trenutno še nisem našel fotografij s tega pokopa, ki se je odvijal v Polju 8 kranjskega pokopališča.
Do 1.3.1945 je bilo na kranjskem pokopališču pokopano okoli 1050 pripadnikov okupacijskih sil in uprave.
To je Polje 1 (leti 1941 in 1942) na kranjskem pokopališču, v ozadju spomenik padlim v WW1, seveda onečaščen z nekimi čudnimi simboli...
Fotografije s pokopališča v Kranju iz časa WW2 se prodajajo na Ebay-u od 5 pa do 50 €.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Vojna škoda v WW II na železniški infastrukturi in vozilih
Pozdravljeni pozitivno misleči
Verjetno ste si 26. aprila 2014 na TV SLO1 ogledali dokumentarni film "Jeklene ptice na Idrijo". Omenjen je bil tudi Tinus le Roux, katerega zasluga je, da se pričevanja pilotov SAAF (dokumentacija) ohrani za poznejše rodove. Junija in julija 2017 je obiskal kraje v Sloveniji in Hrvaški, kjer so bili raketirani vojaško pomembni objekti.
http://fritzjohl.yolasite.com/visit-to- ... a-2017.php
Še to.
http://biltongbru.wixsite.com/ww2-saaf-heritage/about
Lepo je povedano, da so v matični domovini "utonili" v pozabo .
LP Igor
Verjetno ste si 26. aprila 2014 na TV SLO1 ogledali dokumentarni film "Jeklene ptice na Idrijo". Omenjen je bil tudi Tinus le Roux, katerega zasluga je, da se pričevanja pilotov SAAF (dokumentacija) ohrani za poznejše rodove. Junija in julija 2017 je obiskal kraje v Sloveniji in Hrvaški, kjer so bili raketirani vojaško pomembni objekti.
http://fritzjohl.yolasite.com/visit-to- ... a-2017.php
Še to.
http://biltongbru.wixsite.com/ww2-saaf-heritage/about
Lepo je povedano, da so v matični domovini "utonili" v pozabo .
LP Igor
Zadnjič spremenil trackpan, dne 30.04.2018, 8:05, skupaj popravljeno 1 krat.