Pozabljene proge na slovenskem
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Pozabljene proge na slovenskem
Naj kdo zračuna še koliko stane individualni prevoz z avtomobili, menda obstaja v Sloveniji društvo, ki se prav s tem ukvarja. Ne samo cestna infrastruktura, DARSI, DRSCji in vsi ostali cestni lobiji. Tudi naš avto, bencin ki ga kurimo, gume, zavarovanja, karamboli, ranjeni in mrtvi. Vse to je naš skupni družbeni strošek, ki ga plačujemo, da se recimo 2x dnevno peljemo 20km v službo in nazaj. Zadeve je potrebno gledati malo bolj kompleksno, sicer se res nikoli nič ne splača. A smo železničarji ali nismo?
preglednik
Re: Pozabljene proge na slovenskem
Plačujemo, služi pa izključno le država. In to bajno.preglednik napisal/-a:.... Tudi naš avto, bencin ki ga kurimo, gume, zavarovanja, karamboli, ranjeni in mrtvi. Vse to je naš skupni družbeni strošek, ki ga plačujemo, ....
Pa poglejmo rentabilnost neke ceste:
Država od davkoplačevalcev pobere denar in zgradi cesto. Sedaj pa Francelj, Janez, .... itd, odpre S.P. Kupi kamion in plača DDV, avto registrira in plača cestnoprometno takso. S S.P. jem ustvarja promet in plačuje davke, prispevke, in ostale stroške. Za kamion kupuje gorivo, v katerem je cestnoprometni in ekološki dinar, DDV in še kaj. Vsake toliko časa mora kupiti nove gume, ki niso ravno poceni in spet plača državi DDV. In tako dalje ....
Torej, država z davkoplačevalskim denarjem naredi 1 meter ceste ter ga preproda náprej vsaj milionkrat. Za vzdrževanje te ceste pa rabi le majhno ekipo cestarjev in nekaj gramoza ter soli. Pa pustimo direktorske in svetniške plače cestnega podjetja ob strani.
Sicer ta denar zarotira in se vrne v drugih oblikah nazaj med ljudi. Vendar, primerjave v finančnem donosu, med cesto in železnico, ni možno niti omeniti, tako velikanska je.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Pozabljene proge na slovenskem
To je vse naša interna poraba, v bistvu prelaganja denarja s kupa na kup. V bistvu za družbo strošek. Zaradi takega gledanja imamo tudi krizo. Investicija v železnico ali cesto je za državo vedno strošek, ki pa je nujen. Kot je za kmeta nujen nakup krave. Vprašanje je le, kje se pravaža ceneje - po železnici ali po cesti. Seveda je potrebno v stroške našteti vse: uvoženo gorivo, onesnaževanje okolja, prometne nesreče itd, itd...
To s stališča države oz. družbe. S stališča posameznikov pa pač kakor koli.
To s stališča države oz. družbe. S stališča posameznikov pa pač kakor koli.
preglednik
Re: Pozabljene proge na slovenskem
Ali je res, da so vse tire iz proge Jesenice-Planica in nekaj mostov odnesli dol za Koprsko progo
Lep pozdrav :)
http://www.youtube.com/user/Zelenc97
http://www.youtube.com/user/Zelenc97
Re: Pozabljene proge na slovenskem
Za tire nevem, za most pa drži.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pozabljene proge na slovenskem
En "usran mostiček"...
V primerjavi z vsemi stroški take proge..."nul koma jozef" (v prevodu: 0,00000000000.....00001)
boljekot da je šel v albanijo.press
V primerjavi z vsemi stroški take proge..."nul koma jozef" (v prevodu: 0,00000000000.....00001)
boljekot da je šel v albanijo.press
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pozabljene proge na slovenskem
Ta sicer ni za na Dolenjsko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Pozabljene proge na slovenskem
Seveda da ne, tole na fotki pustimo drugim. Mi pijemo Cviček, prihod pomladi pa praznujemo s Cvičkovo penino (ko Cviček začne mozirati)železocestnik napisal/-a:Ta sicer ni za na Dolenjsko
LP, Metod
Re: Pozabljene proge na slovenskem
Odnesli so 1 most in sicer tistega pri Gozd Martuljku - mimogrede, ali kdo ve kdaj in kako so to izvedli? Drugi mostovi so ostali in služijo za kolesarsko pot ter lokalni dovoz. Tiri ne vem kje so končali, pragovi pa so ostali še kar nekaj časa nedotaknjeni in so jih dokončno odstranili šele ko so začeli urejat kolesarsko. Se spomnim kot otrok pred nekaj več kot 25 leti, ko smo letovali v Martuljku, da so bili pragovi še vedno na trasi, vemo pa da je od ukinitve že dobrih 45 let.zelencek napisal/-a:Ali je res, da so vse tire iz proge Jesenice-Planica in nekaj mostov odnesli dol za Koprsko progo
Sicer pa je o tej progi na forumu kar nekaj napisanega, tudi slikovnega gradiva je dosti.
Re: Pozabljene proge na slovenskem
14.12.2020 je bilo 150 let od otvoritve proge Ljubljana-Trbiž.