Sarajevski atentat (28.6.1914)

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Sarajevski atentat (28.6.1914)

Odgovor Napisal/-a Tono »

Porkaduš, napeto. Sem pa debato o inkriminirani sliki spremljal tudi na hrvaškem forumu.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Sarajevski atentat (28.6.1914)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tono,

tole si spregledal :?: :wink: :lol:
železocestnik napisal/-a:Pozdravljeni,

Franc Ferdinand ni samo "naj bi prisostvoval vojaškim manevrom", on jih je v resnici nadzoroval po planu (Tono bi rekel: "Po PS." - seveda mlajši forumaši ne vedo kaj to pomeni, vprašati bodo morali svoje dedke :old :lol: ).

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Sarajevski atentat (28.6.1914)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:500


Pozdravljeni,

Tono je odbrzel novim nalogam naproti in je oficir, prepustil meni, da razložim, kaj je to "PS".
Meni, ki imam samo izkušnje, kako izvajati naloge po "PS". Pravilu službe. Katere? Ja, vojaške vendar.

Tono bi lahko kaj več povedal o komandiranju in izvajanju komand.

Jaz vem samo to, da nisi smel v ex-YU vojski nikoli reči: "Neču", kar v prevodu v slovenščino pomeni: "Nočem".

Vedno si mogel reči: "Ne mogu", kar v prevodu v slovenščino pomeni: "Ne (z)morem" :saluti


OT, vendar povezano z našo temo :lol:
Bi pa še nekaj zapisal o moči in nemoči interneta.

Evo, en forum ni dosegljiv, pa si moram pomagati z zgodovinskimi fotkami, ki jih je nabral gugl s "šnjofanjem" po tem istem forumu.

Naj ima gugl še takšne odlične analitske programe za zajem podatkov, mu včasih ne pridejo prav nič prav, saj če ni čisto blizu ene fotke tekst v zvezi s to fotko, vrže fotko v čisto en tretji koš. Nikoli je ne boš z nobeni pravilnim sosledjem besed priklical na svetlo.

Drugi problem pa je pri današnjih tiskanih virih. Če nimajo nobene želje po "prodaji" ali pa se ne znajo "prodajati" (tudi če je želja), potem te v današnjem svetu ni.
Ja, si, vendar samo za izbrance...

Samo če bi na primernem mestu recimo lansiral vsebino (kazalo) člankov v eni reviji, bi jo gugl zajel in vsi uporabniki bi lahko našli ime avtorja in naslov članka. Članek potem daš poskenirati in pošiljanje iz ene knjižnice na tvoj naslov pa je vprašanje sekund. Seveda potem, ko plačaš članek. V nekaterih knjižnicah sicer to traja nekaj dni :roll:
Tisti pa, ki imajo čas, recimo penzionerji, pa si itak lahko naročijo knjigo po medknižnični izposoji in jo v originalu pregledajo in papinate liste začutijo med prsti :lol:

Zaključek: naša tema mora počakati na nadaljevanje do jutri...


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Sarajevski atentat (28.6.1914)

Odgovor Napisal/-a mkx »

železocestnik napisal/-a:Jaz vem samo to, da nisi smel v ex-YU vojski nikoli reči: "Neču", kar v prevodu v slovenščino pomeni: "Nočem".

Vedno si mogel reči: "Ne mogu", kar v prevodu v slovenščino pomeni: "Ne (z)morem" :saluti
No, v zadnjih izdihljajih Jugoarmije (ki jih je tudi Tono dihal) se je vedno salutiralo z "Razumem", pa četudi nisi niti pod razno vedel kaj je bila komanda oziroma ali si imel namen kaj narediti :saluti
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Sarajevski atentat (28.6.1914)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

V čakanju na ponovni zagon foruma zeljeznice.net (ker nujno potrebujemo tekst za našo temo)...
Dovoljeni so manjši OT-ji do jutri :lol: :lol:

Moj pokojni oče je "služil" vojsko v kraljevini...SHS, pol pa Jugoslaviji.

Da ne bo čisto OT, dodajam fotko, ki je povezana z železnico...

Slika
Na hrbtišču fotografije piše: "Spomin Slovenskih fantov na straži na Savskem mostu v Jasenovcu, 10.junija 1932. leta


Ko so imeli vaje ali manevre in so se podili po blatu (verjetno prepočasi), je od zadaj prijezdil oficir na konju in očeta užgal s sabljo preko hrbta in zavpil: "Brže, konj glibavi", kar bi v prevodu v slovenščino pomenilo: Hitreje, konj blatni (ali pa morda neotesan).

Torej je bilo takrat v kraljevini še huje.


Da se vrnemo nazaj na temo.
Da ni bilo potrebno nadvojvodi Ferdinandu na manevrih v Bosni in Hercegovini "riti po blatu", kaže naslednja fotografija, tudi iz knjige "Das Auuto von Sarajevo":

Slika

pod fotografijo piše: Während des Manövers: Franz Ferdinand im Gespräch mit Feldzeugmeister Potiorek und Generalstabschef Conrad von Hötzendorf. Foto: HGM

kar pomeni v prevodu: Franc Ferdinand v pogovoru s poveljnikom Patiorkom in šefom generalštaba Konradom pl. Hötzendorfom.



Poglejmo ga še na konju...na Ivanu.

Slika


pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 08.11.2015, 22:54, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Sarajevski atentat (28.6.1914)

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

No ja, Google le ni tako za odmet. Če sem prej zgolj na slepo ugibal, da je bila fotka posneta v Tarčinu, sem sedaj precej bolj prepričan o tem. Dokaz: tale fotka, posneta iz skoraj iste smeri (saj bi jo zelo rad prilepil, ampak je zaščitena s "© All Rights Reserved")

Če je bila ura v fotkiču pravilno nastavljena, je bila posneta konec septembra 2004, vsekakor pa pred 16. januarjem 2008, ko je bila naložena na strežnik. Tista stranska vrata z nadstreškom so gotovo bila narejena šele po spremembi namembnosti zgradbe, ostalo bi se pa lahko kar ujemalo, videti je celo, da so ostali tudi robniki pri tleh. No ja, lahko bi se zapičili še v drevesa, ki pa so lahko bila v tem času že nekajkrat posekana in posajena na novo....

Orientacija. En namig je viadukt v ozadju z vidno vozno mrežo današnje neretvanske proge, ki res vodi severno od Tarčina. Še boljši je pa satelitska antena. Če le ne služi zgolj za okras, potem je dober orientir, kje je jug, plus minus nekaj stopinj, odvisno kje točno nad Ekvatorjem "lebdi" geostacionarni satelit. Če bi fotograf imel lepše vreme, bi lahko vse skupaj potrdili še s sencami, ampak imamo že dovolj namigov. Na severni polobli je okoli poldneva Sonce res nekoliko na jugu in na zgodovinski fotki res meče kratko senco proti severu (vagonu). Če v obzir vzamemo še delovno uniformo, generale, odsotnost guvernerja Potioreka (ko smo že ravno pri njem, kako ga je Srbom uspelo prefonetizirati v Poćoreka z mekim ć? #-o) in boljše polovice,..... potem vse skupaj ima nek smisel.

Če dobimo podatek o dimenzijah golfa 2 (verjetno je še TASov), bi za silo še lahko "izmerili" tudi tarčinsko postajo...

In če bi se videlo, kje je lokomotiva, bi celo vedeli, ali nadvojvoda prihaja na manevre ali že odhaja. :mrgreen:

Nekaj fotk severne (tirne) strani tarčinske postaje se najde v tej in tej nekega srbskega foruma, v prvi tudi nekaj zemljevidov prejšnjih tras v okolici, čisto prva je imela še "zupčanico".
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Sarajevski atentat (28.6.1914)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, seveda ni gugl za odmet. Vendar ni enostavno iskati in lepiti samo fotografije.


Če pogledamo obe fotografiji Tarčina vidimo razliko...

Prva fotografija:

Slika
Fotografija je s foruma http://www.zeleznice.in.rs/

Izrez postaje:

Slika


Druga fotografija:

Slika
Fotografija je s foruma: http://www.zeleznice.in.rs/
Razglednica je potovala (datum nečitljiv). Je pa bila izdana v času A-O monarhije.

izrez postaje:

Slika


Na tej drugi fotografiji vidimo med zgradbo železniške postaje in skladiščem eno manjšo hišico, postavljeno na temelju. V času manevrov te hišice ni več, temelj pa je ostal.

In je viden na "inkriminirani" fotografiji.


Ja, se da na guglu najti še kakšno fotografijo Tarčina, tako...z napisom...in z nadvojvodo :wink: :lol:



Na tej fotografiji je ta mala hišica še bolj razvidna...

Slika
Izguglana, sicer je na strani zeljeznice.net



Po vojni (WW2) je izgledala takole (temelji so še kar tam, ravno tako zadnje stene in raufnk)

Slika
Izguglana, sicer je na strani zeljeznice.net


Seveda so zgradbo obnovili, po ukinitvi ozkotirnih prog v BiH pa je izgledala takole:

Slika
Izguglana, sicer je na strani zeljeznice.net


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Sarajevski atentat (28.6.1914)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:700


Pozdravljeni,

evo, dočakali smo zagon foruma zeljeznice.net.

Povzetki razprave v zvezi s "inkriminirano" fotografijo, ki je "zavedla" kar nekaj avtojev, bodo na razpolago popoldne.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Sarajevski atentat (28.6.1914)

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

ŽCjevo disertacijo sem našel že malo prej, morda bi spet malo pofilozofiral o stvareh, ki tam niso bile zapisane.

Tisti argument "zaradi delovne uniforme" bi lahko bil tudi nenamerno zavajajoč.
Izvirni "greh" tiči v dejstvu, da je Franc Ferdinand pri iskanju boljše polovice bolj poslušal srce kot glavo (oz. dvorne svetovalce). Rod njegove izbranke Sofije je namreč bil premalo plemenit, da bi jo sprejeli v habsburško hierarhijo. Po dolgem lobiranju je Franc Jožef vendarle sprejel kompromis, da se dovoli zgolj morganatska poroka. Po domače povedano to pomeni, da so Sofijo obravnavali komaj kaj boljše kot priležnico. Ni bila upravičena do primožitve v nekatere visoke nazive, njuni potomci so bili avtomatsko izključeni iz nasledstvenih kombinacij, ni se smela pojavljati na javnih dogodkih ipd. Izrecno so ji prepovedali tudi prisotnost v kraljevskih ložah in v kraljevski kočiji (leta 1900 so avtomobili bili še nekoliko manj aktualni).

Med načrtovanjem obiska BIH se je nadvojvoda spomnil, da bi ženi za skorajšnjo 14. obletnico poroke (1. julija) podaril tudi "prepovedano" javno ceremonijo in jo malo približal ljudstvu. Na Dunaju bi to bil prvovrstni škandal, v provincialnem Sarajevu pa bi mogoče še šlo. Sploh, če v povorki ne bi nastopil kot prestolonaslednik temveč "samo" kot vojaški častnik. Verjetno tu tiči razlog, da se je zadnji dan vse skupaj začelo s pregledom častne čete v kasarni, nakar so "vljudno sprejeli vabilo" k županu in na otvoritev muzeja. In verjetno sta zato sedla ravno v zasebni avto, ki ga je za povorko posodil adjutant grof Harrach (mislim, da se je tudi peljal z njima) in bi mu težko pripisali kakšno "kraljevskost".

Od tu pa bi lahko sklepali, da je nadvojvoda moral obleči ravno "delovno" uniformo, morda kakšno svečanejšo verzijo za parade ipd. In da je moral paziti, kakšno okrasje bo navezil nase. In če sedaj pogledamo slike, ki jih je ŽC nalepil na hrvaškem forumu, se zdi, da je prvi dan med nagovorom v Mostarju (takrat žene še ni bilo zraven) ter med kao zasebnim večernim obiskom trgovine imel na prsih dosti več "pleha" (v trgovini je imel celo lento) kot zadnji dan, kjer je videti, da ga z "okrasjem" prekašajo celo vojaki v spremstvu. In kdo ve, morda je ravno prisilna "vojaškost" te povorke razlog za slabo varovanje, ki je privedlo do, vemo česa... :hmm

Vsekakor pa ilustracije v prvem ŽCjevem postu, kjer je Achille Beltrame (ilustrator pri milanskem Corriere della Serra) nadvojvodo "oblekel" kar v cesarsko belo opravo, ne smemo vzeti preveč dobesedno. Verjetno gre za kakšno globlje sporočilo, morda namigovanje na skorajšen konec AO?

PS. Kot kaže, postaja in sence še vedno niso izmerjene. Ampak ali ima to še kakšen smisel?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Sarajevski atentat (28.6.1914)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

tema je bila zastavljena z večimi nameni.

Prvič, da se prikaže, kako lahko v družbi priznani avtor zdrsne zaradi fotografije, ki jo uvrsti v svoj tekst raziskave. Ponavadi raziskovalci itak nimajo časa ali pa znanja o fotografijah in po navadi sploh to prepuščajo drugim, ki pa nimajo dovolj znanja o temi raziskave in tako pride do napak.
Seveda obstajajo avtorji, ki zase mislijo, da znajo vse.

Drugič. Prikazati postopek, kako se da preveriti določena fotografija iz večih pogledov: čas posnetka, kraj posnetka, osebe na posnetku. V tem primeru "inkriminirane" fotografije je bilo izvedeno tudi primerjava sence, ki jo meče železniška postaja.

Vse to se jo dogajalo počasi na forumu zeljeznice.net.
Najprej je nekdo podvomil o tem, da je posneta na železniški postaji Sarajevo, potem se je naredilo analizo sence postaje v Sarajevu, potem je nekdo našel fotografijo z napisom, da je posneta na postaji Tarčin.
Potem se je pričelo iskati, katerega dne je bilo to in ali je v skladu z zapisi v arhivih, časopisih itd.


V bistvu nismo prišli do kraja, ker je še vedno sporen datum, kdaj je bilo sončen dan. Pregledati bi bilo potrebno zapise meteorološke postaje v Sarajevu za dva dni pred atentatom, da bi lahko 100 % točno napisali, katerega dne je bil narejen "inkriminiran" posnetek.


To je torej bil namen te teme.
Mislim pa, da je vseeno primerno narediti povzetek postopkov, ki so bili izvedeni na forumu železnice, če ne zaradi drugega, da se prikaže, do kod se je pripeljal vlak z nadvojvodo Ferdinandom in vojvodinjo Sofijo ter spremstvom in kje so presedlali v avtomobile.


V bistvu je bilo še v redu, da forum zeljeznice.net ni bil dosegljiv in se je bilo potrebno kar potruditi za zbiranje podatkov.
Še Tono, ki je kolikor toliko sledil tej razpravi na forumu zeljeznice.net ni bil čisto siguren, kakšen je bil zaključek in je raje napisal, da je napeto :wink: :lol:
Seveda sem se potrudil, da sem temo tako tudi začel :lol: :lol:

Ajznponar se je potrudil in zbral dodatno podatke, ki jih tudi na forumu zeljeznice nismo zbrali. Tudi Metod se je vključil v debato.
To pa je ravno tisto, da lahko s skupnimi močmi pogruntamo kaj novega.

Jaz sem se kar precej ukvarjal z ozkotirnimi železnicami v Bosni in Hercegovini, vendar mi je šele poznavanje zgodovine tramvaja v Sarajevu pripeljala do rešitve, do kod se je pripeljal Ferdinandov vlak v Sarajevu.

Vse to pomeni, da moraš imeti kar neka informacij in znanja/poznavanja, da lahko nekaj napišeš res tako kot je bilo in da znaš med novinarskimi racami najti pravilna poročila o dogodkih.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Sarajevski atentat (28.6.1914)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

tema si je nabrala v enem letu 35.000 ogledov.
V času, ko je nastajala (samo od 7. do 9.11.2015) si je nabrala le okoli 1000 ogledov. Vse ostale oglede (34.000) pa preko leta.

Zbiranje gradiva in fotografij se nadaljuje...

Pravkar sem objavil na zeljeznice.net pot krst prestolonaslednika Ferdinanda in žene Sofije iz Sarajeva do postaje Metković.

Prav je, da si tudi tukaj pogledamo to pot...

29.6.1914:

Iz mrtvašnice v Sarajevu so prepeljali krsti Ferdinanda in Sofije v konak, kjer so jih tudi fotografirali. Teh fotografij je polno po spletu, sedaj vsaj vemo, kje so jih fotografirali.

Ob 16:30 višji dvorni mojster Rumerskirch je zaklenil krsti in ključ vzel s seboj na poti proti Dunaju

Ob 17: 30 se je pričel blagoslov, potem je iz konaka odšla povorka proti železniški postaji.

Kateri?

Bistrik pri Sarajevu.

Slika

Žalno povorko je vodil General Appel.

Fotografije povorke obstajajo, mi si bomo pogledali samo eno s postaje Bistrik, ko so krste natovarjali v vagon.

Z natovarjanjem krst ni bilo nobenih problemov, kot jih poznamo iz bližnje zgodovine.


http://shrani.si/f/23/12r/erBjBea/scan-161127-0001a.jpg


Kot da bi vedeli, da morajo vzeti s seboj tudi vagon, ki se odpira od zadaj [-(


Ne vem točno, ob kateri uri je odpeljal vlak proti Metkoviću.
Vem, da je prispel v Metković ob 6. uri zjutraj (30.6.1914).
Iz postaje Metković do Ilidže (Banja) je dne 25.6.1914 vozil Ferdinanda od 7. ure zjutraj do 3. ure popoldne, torej 6 ur.

Dne 30.6.1914 je ob 7:30 prišla jahta "Dalmat" v Metković, okoli 8. ure pa so začeli prelagati krste na vojaško ladjo "Viribus Unitis" v delti Neretve.
Okoli 9. ure je jahta "Dalmat" odpeljala proti Gružu (Ragusa).


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Sarajevski atentat (28.6.1914)

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Če se smem najprej vtakniti v dvoje malenkosti: :pamet
Če še imaš možnost, lahko link do slike natovarjanja krst popraviš tako, da bo naložil sliko, ali da bo vsaj klikabilen.
Ko si "štopal" čas prestolonaslednikove vožnje v Sarajevo. Od 7h do 3h popoldne (15h) bi moralo biti 8 ur, razen če nisi odštel postanka v Mostarju.

Če gremo zdaj k bistvu. Kako so za odhod izbrali ravno Bistrik, če so morali (če so moji podatki točni) v Sarajevu itak obračati smer vožnje? Bo morda kaj na tem, da je ta postaja, pa čeprav kakih 100m višje, še najbližje kraju zločina? Kot je razvidno iz tega zemljevida:
Slika
(Vir, mmg, zemljevid je iz leta 1905, torej je bil izdan eno leto pred odprtjem vzhodnobosanske proge).

Se je morda ta postaja tudi na splošno uporablajala kot "bližnjica" za tiste, ki so se pripeljali iz Podrinja in bili namenjeni v stari del Sarajeva? :hmm
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Sarajevski atentat (28.6.1914)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

popravljam napake:

Slika

Ja, odpovedalo je računstvo, čeprav mi daješ možnost, da se "izvlečem" s postanki :wink:

Na žalost je bilo postankov po planu le za 105 minut. Koliko jih je bilo v resnici, bi bilo potrebno preveriti...

Za obremenilni dokaz napake v računstvu dodajam vozni red Ferdinandovega izrednega vlaka; seveda takoj, ko pride "shrani.si" k sebi...

Slika

Ko bo vozni red na spletu, bo zopet nekaj novega. Kolateralni dobitek...vsaka napaka je dobra za nekaj :wink: :lol:



Zakaj so se odločili za železniško postajo Bistrik?

V Sarajevu so bile izredne razmere, demonstracije...razbijali so trgovine srbskih trgovcev itd.
Policija ni imela zadev pod kontrolo. Šele, ko je iz kasarn posredovala vojska, so se zadeve uredile.

Verjetno so ugotovili, da je najvarneje speljati žalni sprevod do postaje Bistrik.
Seveda pa je bil v špalirju celoten garnizon, s puškami napolnjenimi z ostrim strelivom. Tono bi dal komando: "na gotovs" :guns

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Sarajevski atentat (28.6.1914)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:36500

Pozdravljeni,

videli smo, da pisati o sarajevskem atentatu ni enostavno. MMG nasedeš na detajlu. Pač nismo na domačem terenu...

Barbara Žabota se je potrudila in zbrala arhivsko gradivo v ljubljanskem zgodovinskem arhivu in objavila pod naslovom: Zadnje potovanje prestolonasledniškega
para

link: http://www2.sistory.si/publikacije/razs ... /ch03.html

Nas zanima predvsem "železniški del" pričevanja.

Povdariti moramo, da je v večini poročil in zgodovinskih knjig napisano le, da so krsti odpeljali iz železniške postaje. Normalno pomisliš, da iz železniške postaje Sarajevo.

Po raziskavi se je izkazalo, da so krsti odpeljali z železniške postaje Bistrik.

Poglejmo si zapis iz zgornjega članka:

"V ponedeljek, 29. junija 1914, je nadškof Stadler ob asistenci duhovščine v Sarajevu blagoslovil trupli pokojnih prestolonaslednika in njegove žene. Posebna komisija je nato krsti zaprla in zapečatila. Razstavljeni sta bili v črno opremljeni salonski muslimanski sobi vladne palače, obdani s častno stražo, kjer so se še zadnjič od pokojnikov poslovili civilni in cerkveni dostojanstveniki. Ob 18. uri je nadškof ponovno blagoslovil krsti, nato pa so ju podčastniki 84. pešpolka odnesli na ulico in ju položili na mrtvaška vozova. Sprevod, ki ga je vodil general Appel, se je ob zvokih žalnih koračnic začel pomikati po ulici proti kolodvoru. Takrat je zagrmelo tudi 24 topov. Pred krsto je vozil voz, obložen s številnimi venci. Nepregledna množica je na ulici nemo spremljala »odhod« prestolonasledniške dvojice iz Sarajeva. Na kolodvoru je čakal posebni vlak z mrtvaškim vozom, ki je ob 19. uri in 10 minut ob zvokih cesarske himne in grmenju topov odpeljal proti Metkoviću v Dalmaciji. Tam so krsti prenesli na vojaško jahto Dalmat."

Ojačano sem zaznamoval le to, da se vidi, da ni bilo definirano s katere železniške postaje je odpeljal vlak krsti.
Pravzaprav to ni pomembno, pomembno postane, ko začneš slediti fotografijam, pa ne veš, kam bi jih dal.


Sedaj si bomo pogledali v članku še pot krst iz Trsta do Šentilja...
"Naslednjega dne zvečer je ladja priplula v Trst, kjer so potekale številne žalne slovesnosti. V četrtek, 2. julija 1914, so krsti v sprevodu pospremili na kolodvor, kjer je čakal dvorni vlak z mrtvaškim vagonom, ki je pokojnika odpeljal proti Dunaju. Na številnih postajah na Kranjskem (Košana na Notranjskem, Slavina, Postojna, Rakek, Logatec, Brezovica, Ljubljana, Zalog) so vlak pričakale množice."

Postanek v Ljubljani...
"Ob 13. uri in 32 minut je imel vlak 5-minutni postanek na južnem kolodvoru v Ljubljani, ki je bil ovit v črne zastave, proga pa potresena s cvetjem. Peron je bil poln zastopnikov oblasti, uradnikov, vojaških in civilnih dostojanstvenikov v žalnih oblekah, ki so molče in z odkritimi glavami sprejeli vlak. Ljubljanski knezoškof Anton Bonaventura Jeglič je v spremstvu duhovščine zmolil mrtvaške molitve. Deželni predsednik baron Schwarz in ljubljanski župan dr. Ivan Tavčar sta baronu Rümeskirchu, ki je stopil z vlaka, izrekla sožalje in na krste položila pet vencev (dva je prispevala občina, po enega pa vlada, deželni odbor in katoliške organizacije). Vlak je nato odpeljal s perona, žalostne množice pa so se molče razšle."

Podatki so iz časopisa Laibacher Zeitung (3.7.1914)...

Slika

Nas zanima samo, kdaj je vlak prispel v Ljubljano:

"Der Hofsonderzug mit den Leichen...ist gestern um 1 Uhr 32 minuten nachmittags programmäsig am hiesigen Hauptbahnhof eingetroffen."

torej: Posebni dvorni vlak s trupli... je včeraj ob 1 uri in 32 minut prispel na glavni kolodvor (v Ljubljani).


Poglejmo v LZ še, kdaj je odpeljal :-k

Slika

"Nach einem Aufenthalte von 5 minuten setzte sich der Sonderhofzug...langsam in Bewegung."

torej: Po 5-minutnem postanku se je posebni dvorni vlak....začel počasi premikati."

Seveda proti Dunaju...


In sedaj presenečenje, iz katerega se bi lahko kdo kaj naučil :wink: :idea:

Poglejmo vozni red posebnega dvornega vlaka, ki nam jih je pripela Barbara Žabota v članek...

Slika

torej:

prihod v Ljubljano: 1 h 32*

odhod iz Ljubljane: 1 h 37*


Neverjetno...torej po planu...do minute natančno :shock: :uuuaavv


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Sarajevski atentat (28.6.1914)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pa si poglejmo še, kako izgleda železniška postaja Bistrik pri Sarajevu danes...

https://www.google.com/maps/contrib/100 ... m2!3m1!1e1

Malo jo lahko zavrtite in pogledate navzdol proti centru Sarajeva.

Tiri so bili na zadnji strani zgradbe.

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 10.12.2016, 23:44, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori