Konec parne vleke na Slovenskem

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Za intermezzo slika JŽ 33-029 iz leta 1973, ko je bila odstavljena v Ljubljani, avtor Veno Lang:
Slika
Pobrano iz te strani
Goran
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!
Nekaj o zadnjih dnevih lokomotive JŽ 157-001.
Prišla je v Maribor iz Prelog in tukaj bila opažena na tkzv. "trikotnem" premiku. Prav zadnje dni (ali morda tedne?) pa sem opazil, da je hendikepirana, a je kljub temu še vedno opravljala svoje delo: odstranili so ji bili oba vezna droga med kolesi 1. in 2. osi! Tako so ji spremenili tip iz Dt-h2 v 1Ct-h2 !!! Fotke seveda nimam, lahko pa mi verjamete na besedo! :D

Še prepis podatkov iz C. j. Halliwella (pri Pospihalu te JŽ serije nisem našel) :
WrN 5814/27, BBÖ 478.43 ->(1938) DRB 92 2543 ->(1945) JDŽ 164-001 -> (1947) JDŽ (in kasneje JŽ) 157-001

Lep pozdrav - Peter
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Peter, pozdravljen,

Pospichal jo ima zavedeno pri BBÖ 478: http://www.pospichal.net/lokstatistik/10787-bb478.htm

WrN 5814/27 478.43 92 2343 92 2543 ´45> JDŽ ´46> 164-001, ´47> 157-001 a 1979 (odstavljena, dodal ŽC)

Halliwell: WrN 5814/27, BBÖ 478.43 ->(1938) DRB 92 2543 ->(1945) JDŽ 164-001 -> (1947) JDŽ (in kasneje JŽ) 157-001

Podatki se ujemajo!

Je pa T. Brate v knjigi: Zadnje parne lokomotive na Slovenskem/The last Steam Locomotives of Slovenia,Ljubljana 2006 pripisal lokomotivi JŽ 157-001 konec v Prelogah:

"Najprej je premikala na Jesenicah, svoj vek pa je v začetku sedemdesetih let končala v Velenju na premiku na postaji v Prelogah."

V angleškem prevodu je T. Brate bolj precizen:
" She was used for shunting service, first at Jesenice, and later in Velenje at the Preloge station where she was retired in 1979."

Vedno se izve kaj novega. Pospichal je prevzel podatek o prenehanju delovanja lokomotive JŽ 157-001 po podatku v knjigi Zadnje parne lokomotive na Slovenskem/The last Steam Locomotives of Slovenia,Ljubljana 2006.

Kartica:

Slika

Dne 1.8.1974 je bila JŽ 157-001 še aktivna:

Slika

Za leto 1975 je bilo delno še predvideno delo za JŽ 157-001 kot rezervna vskočna premikalka, potem pa :pope

Slika


Kako dolgo pa se je še uporabljala tako, za prvo silo, pohabljena, pa bi pomagal samo kakšen zapis na kakšni fotografiji ali časopisu ali pa privatnih zapisih.


Moram pogledati za kakšno fotko lokomotive pred dokončno penzijo :train2 :old

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Darko, zdravo!
Hvala za dopolnilne podatke! Da bi pa jo, potem ko je pri Pospihalu v jugoslovanski tabeli nisem našel, šel iskat v izvorno avstrijsko tabelo, se mi pa ni posvetilo.

Lokomotiva je bila uspešna premikalka, konstrukcijsko naslonjena na tudi uspešno BBÖ 378 (1D1t-h2 ->DRB 93.13-14 -> pri nas JDŽ/JŽ 53), grajeno v 4 avstrijskih tovarnah lokomotiv v letih 1927-31. Obe vrsti z Lenzovim ventilskim krmilom.

Lep pozdrav - Peter
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:1980

Pozdravljeni,

da ne bomo govorili na pamet, si poglejmo zapis za poslovno leto 1984:

Slika

V knjižici Stane Kumar, akademski slikar: Slovenske muzejske lokomotive, Ljubljana 1984 še ni zapisa, da stoji kot muzejski eksponat v Novi Gorici.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
sbb
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 128
Pridružen: 04.06.2009, 11:48
Kraj: Bw Ložionica

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a sbb »

V Novi Gorici pri kurilnici so stale kot eksponat lokomotive.jž 17-006, 25-006, 118-005 in končno 33-110
PORED M-VOĐE I LOŽAČA NA LOK.
MOGU PUTOVATI NAJVIŠE 2 LICA
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Po ustnih podatkih je lok 33-110 po tisti "uradni" zadnji vožnji iz Ljubljane v Postojno pripeljala še tovorni vlak do Nove Gorice, kjer je nato ostala deponirana in kasneje postavljena v "štuc" ob kurilnici kot eksponat. 25-026 pa je bila ves čas, do odhoda na revizijo v Šiško koncem leta 1998, garirana v kurilniški rotundi.
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Čišo, pozdravljen,

hvala za podatke.

Za nagrado ena fotka iz časa 1970 do 1980 iz novogoriške kurilniške rotunde...

Slika

Takole pa je v teh letih izgledalo v NG po tirih naokoli... :pope

Slika


Slika
vse fotografije foto: S. Kumar, Železniški muzej Ljubljana



Tema je :zzz :zzz2

Sem mislil, da se bo tema sama od sebe nadaljevala, da bo polno fotografij, da bomo s pomočjo fotografij kaj pogruntali.

Kakorkoli, v dobrih 14 dneh je bilo 4000 ogledov (vključno z Boti), kar kaže, da je tema zanimiva.



Jaz sem trenutno v drugi svetovni vojni, in vidim, da se da s pomočjo fotografij marsikaj doreči, tudi boleče teme naše bližnje preteklosti. Seveda pa poteka diskusija in zbiranje fotografij na tujih forumih, na domačih to ne gre zaradi raznoraznih vzrokov. V bistvu sem na vsak način hotel dokazati število padlih pripadnikov oboroženih sil sovražnika v WW2 in civilne uprave sovražnika na Gorenjskem.Trenutno smo v fazi prve predstavitve raziskave, razstava v Kranju je še na ogled, knjiga je v prodaji za simboličnih 10€, ker so se našli sponzorji. Za tiste, ki boste zamudili razstavo, si jo boste lahko ogledali v Nemčiji :lol:

Tudi iz časa prve svetovne vojne se da marsikaj pogruntati. Raziskavo atentata na FF+SH "peljem" na forumu zeljeznice.net in potem zaključke prenašam na vlaki.info.

Zaključek: s fotografijami se da marsikaj dokazati. Seveda pa moraš imeti zadaj neko arhivsko gradivo, da jih lahko potrdiš.

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 14.01.2017, 13:52, skupaj popravljeno 3 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

ker nam je Čišo navrgel 25-tko, pa naj bo eno vprašanje:

Kje je fotografirana tale 25-tka :?:

Slika

Seveda imajo veliko prednost pri ugotavljanju lokacije znani poročevalci iz osrednjih dogodkov, ki se dogajajo na slovenskih železnicah v zadnjem času :wink: :lol:

Ja, fotografija je iz leta 1929. Sem jo pustil, ker je eden od pomoči.
Sicer bi moralo vprašanje romati v eno drugo rubriko, pa ga pustimo tukaj, da se tema prebudi...

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a mkx »

Pod današnjim hotelom Medno?
LP, Metod
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Enaka slika nadvoza Medno je tudi tukaj. Tista 1929 pa ne vem, če je res letnica, ker je glede na tam napisano 7 let prezgodnja. :hmm
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Bravo =D> =D>

Ja, ta letnica zgoraj na fotki je napačna. Ajznponar se je potrudil in izbrskal pravilno letnico 1936.

Kaj čmo, vsakdo se lahko zmoti ali kaj ne ve čisto točno :wink: :lol:

Smo pa se vaj dokopali do boljše resolucije fotografije.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Darko,
pri zgodovinskih posnetkih je problem v samem materialu, torej fotografijah in ostalih dejstvih. Strojevodij in ostalega osebja, ki so doživele konec parne vleke na tem forumu praktično ni, v realnem svetu pa je tudi vprašanje koliko jih je še ostalo. Fotografij iz časa Jugoslavije (FNRJ in SFRJ) je malo, saj je železnica veljala za strateško infrastrukturo in vsaj g. Brate bi Ti znal povedati, koliko težav je bilo s slikanjem na železnici. V sedanjih časih so še vedno težave južno od Kolpe, pa tudi pri nas najdeš še kakega uslužbenca na železnici, ki dela težave pri slikanju.
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Gorchi, pozdravljen,

ja, si me postavil na trdna tla. Sem se takoj spomnil, kakšno vedenje smo imeli o zaključku parne vleke na slovenskem pred devetimi leti :shock:

Ja, čas pa res hitro leti...

Torej tema: Čast je biti strojevodja parne lokomotive

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... lokomotive


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
sbb
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 128
Pridružen: 04.06.2009, 11:48
Kraj: Bw Ložionica

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a sbb »

Čišo napisal/-a:Po ustnih podatkih je lok 33-110 po tisti "uradni" zadnji vožnji iz Ljubljane v Postojno pripeljala še tovorni vlak do Nove Gorice, kjer je nato ostala deponirana in kasneje postavljena v "štuc" ob kurilnici kot eksponat. 25-026 pa je bila ves čas, do odhoda na revizijo v Šiško koncem leta 1998, garirana v kurilniški rotundi.
25-026 je bila deponirana v hali ppvs.
PORED M-VOĐE I LOŽAČA NA LOK.
MOGU PUTOVATI NAJVIŠE 2 LICA
Odgovori