Porečanka/Parenzana, zgodovina
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Inventura diska je našla še nekaj slik izpred kakega leta in pol. Najprej današnje stanje postaje v Izoli:
Tabla ob postaji:
In na tabli še zoomiran tloris prizličja z merami:
In še postaja v Kopru:
Najbrž je zraven spadalo tudi tole skladišče:
In še tabla. Tista Santa Lucia na italijanski verziji bo najbrž napaka:
Tabla ob postaji:
In na tabli še zoomiran tloris prizličja z merami:
In še postaja v Kopru:
Najbrž je zraven spadalo tudi tole skladišče:
In še tabla. Tista Santa Lucia na italijanski verziji bo najbrž napaka:
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 108
- Pridružen: 27.01.2014, 19:34
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Obnovili bodo nekdanjo železniško postajo v Sečovljah. (od 8.22 do 10.17)
https://4d.rtvslo.si/arhiv/slovenska-kronika/174750061
https://4d.rtvslo.si/arhiv/slovenska-kronika/174750061
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Ob novi plaži v Kopru nastaja nov Bar/bife/fastfood??...v kar izvirni obliki...
Ali kdo ve od kje sta prišla ta dva exponata, oziroma kam spadata...mislim da ne v garnituro Parenzane, deluje bolj kot tramvaj
Ali kdo ve od kje sta prišla ta dva exponata, oziroma kam spadata...mislim da ne v garnituro Parenzane, deluje bolj kot tramvaj
LEP DAN
Igor
Igor
- parni_vlak
- Strojevodja I
- Prispevkov: 338
- Pridružen: 25.11.2020, 17:03
- Kraj: Ljubljana
- Kontakt:
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Mislim, da naj bi predstavljala piranski tramvaj, ki je bil povezan s Parenzano. Ampak mislim, da sta to tista praška tramvaja, ki sta nekaj časa stala na Trgu mladinskih delovnih brigad v Ljubljani...
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Kaj če delat piranski tramvaj v Kopru?
V Novem Sadu so postavili repliko tramvaja kar na tračnice recimo 1600 mmm ali še več. Dogradili še kavarno, pa se je vseeno "prijelo"...
link: https://www.utnv.org/wp-content/uploads/trcika2a.jpg
Ampak v Novem Sadu so vsaj imeli tramvaj...
pozdrav
Darko
V Novem Sadu so postavili repliko tramvaja kar na tračnice recimo 1600 mmm ali še več. Dogradili še kavarno, pa se je vseeno "prijelo"...
link: https://www.utnv.org/wp-content/uploads/trcika2a.jpg
Ampak v Novem Sadu so vsaj imeli tramvaj...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- parni_vlak
- Strojevodja I
- Prispevkov: 338
- Pridružen: 25.11.2020, 17:03
- Kraj: Ljubljana
- Kontakt:
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Tale po vrhu sploh ni piranski ampak praški!!!Kaj če delat piranski tramvaj v Kopru?
Drugače pa se to tudi jaz sprašujem...
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Živjo,
tako kot je rekel @parni_vlak, gre za nekdanji praški tramvajski voz in prikolico, ki sta pred letom dni še stala na trgu Mladinskih Delovnih Brigad. Zaradi prenove omenjenega trga, je bil lastnik tramvaj primoran umakniti, čeprav ga je imel namen ponovno oživeti v bar ali kavarno, v načrtu novega trga pa zanj prostora ni bilo predvidenega. V času iskanja nove primernejše lokacije nekje na obali (taka je bila želja lastnika), sta bila voz in prikolica deponirana v Sinji Gorici pri Vrhniki. Lepo pa je videti, da sta ostala skupaj, v načrtu je bilo namreč voz in prikolico ločiti, in imeti dva bara/kavarni, vsak na svojem delu slovenske obale.
Lep pozdrav,
Luka
tako kot je rekel @parni_vlak, gre za nekdanji praški tramvajski voz in prikolico, ki sta pred letom dni še stala na trgu Mladinskih Delovnih Brigad. Zaradi prenove omenjenega trga, je bil lastnik tramvaj primoran umakniti, čeprav ga je imel namen ponovno oživeti v bar ali kavarno, v načrtu novega trga pa zanj prostora ni bilo predvidenega. V času iskanja nove primernejše lokacije nekje na obali (taka je bila želja lastnika), sta bila voz in prikolica deponirana v Sinji Gorici pri Vrhniki. Lepo pa je videti, da sta ostala skupaj, v načrtu je bilo namreč voz in prikolico ločiti, in imeti dva bara/kavarni, vsak na svojem delu slovenske obale.
Lep pozdrav,
Luka
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Pozdravljeni,
MMG najden zemljevid, na katerem je vrisan slovenski del Parencane:
http://14-18.it/mappa/BNCF_CFI0883170/001
pozdrav
Darko
MMG najden zemljevid, na katerem je vrisan slovenski del Parencane:
http://14-18.it/mappa/BNCF_CFI0883170/001
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Lp iz Obale, sem nov na forumu in iz te teme bi se rad osredotočil na stran št. 4, kjer se govori o poteku progre skozi Strunjan.
Sem delni lastnik hiše, ki naj bi se smatrala kot drugo postajališče v Strujanu nasproti sedanje OŠ. Strunjan.
Rad bi še enkrat osvežil temo in poudaril, da to ni bila nikoli postaja iz pričevanja mojih prednikov, ki so se v to hišo preselili leta 1940. Moj praded, jo je dobil takrat v najem v zameno za pridelek in skrb za posest, saj so gospodarji bivali v Trstu, in tako je ostala do danes v naši lasti.
Ta hiša naj bi bila zgrajena leta 1908, in sicer kot počitniška hiša, ki jo je zgradil kapitan (Ime neznano,priimek ''Rosso'') trgovskih ladij, ki so plule med Piranom in Trstom. Baje je bil premožen in priznan kapitan, med drugo svetovno vojno pa je bil odpeljan v Taborišče
Dedek, je pravil, da je v tej hiši bila tudi začasna Italijanska (fašistična) šola. Žal v katerem obdobju od kar stoji ta hiša, še nisem ugotovil, sklepam, pa da bi to bilo najbrž po koncu prve sv. vojne, nekje od leta 1920-1930?
No od šole, je ostal le en dokaz in sicer steber za zastavo, ki še danes stoji pred hišo.
O hiši, bi se dalo še kej povedati ampak se nebi rad oddaljil na temo Porečanke.
Od malih nog se še spominjam nasipa, ki je stal zaraščen pred hišo z kamenčki, ki so obdajali tire, dokler niso del tega žal uničili/narobe rekonstruirali kot pot Parencane in prekopali za nov pločnik.
Od tu, se mi pojavlja ideja da bi izdelal maketo od takratnega postajališča, do tunela, ki bi obudila videz takratnega poteka progre skozi center Strunjana in sicer rabim pomoč foruma oz. gospoda ''Železnocestnika'', ki je davno objavil nekaj slik načrta progre iz katastra, saj potrebujem podrobne mere kje so ležali tiri, da izdelam maketo, čim bolj natančno. Gospodu sem poslal tudi zasebno sporočilo v forum, rad bi to omenil tudi tukaj, če slučajno sporočilo spregleda. Hvala lepa za vse odgovore, če ima kdo kakšno vprašanje ali mi želi pomagati z več info. me lahko kontaktira na mail: glavina.emanuel@gmail.com.
Sem delni lastnik hiše, ki naj bi se smatrala kot drugo postajališče v Strujanu nasproti sedanje OŠ. Strunjan.
Rad bi še enkrat osvežil temo in poudaril, da to ni bila nikoli postaja iz pričevanja mojih prednikov, ki so se v to hišo preselili leta 1940. Moj praded, jo je dobil takrat v najem v zameno za pridelek in skrb za posest, saj so gospodarji bivali v Trstu, in tako je ostala do danes v naši lasti.
Ta hiša naj bi bila zgrajena leta 1908, in sicer kot počitniška hiša, ki jo je zgradil kapitan (Ime neznano,priimek ''Rosso'') trgovskih ladij, ki so plule med Piranom in Trstom. Baje je bil premožen in priznan kapitan, med drugo svetovno vojno pa je bil odpeljan v Taborišče
Dedek, je pravil, da je v tej hiši bila tudi začasna Italijanska (fašistična) šola. Žal v katerem obdobju od kar stoji ta hiša, še nisem ugotovil, sklepam, pa da bi to bilo najbrž po koncu prve sv. vojne, nekje od leta 1920-1930?
No od šole, je ostal le en dokaz in sicer steber za zastavo, ki še danes stoji pred hišo.
O hiši, bi se dalo še kej povedati ampak se nebi rad oddaljil na temo Porečanke.
Od malih nog se še spominjam nasipa, ki je stal zaraščen pred hišo z kamenčki, ki so obdajali tire, dokler niso del tega žal uničili/narobe rekonstruirali kot pot Parencane in prekopali za nov pločnik.
Od tu, se mi pojavlja ideja da bi izdelal maketo od takratnega postajališča, do tunela, ki bi obudila videz takratnega poteka progre skozi center Strunjana in sicer rabim pomoč foruma oz. gospoda ''Železnocestnika'', ki je davno objavil nekaj slik načrta progre iz katastra, saj potrebujem podrobne mere kje so ležali tiri, da izdelam maketo, čim bolj natančno. Gospodu sem poslal tudi zasebno sporočilo v forum, rad bi to omenil tudi tukaj, če slučajno sporočilo spregleda. Hvala lepa za vse odgovore, če ima kdo kakšno vprašanje ali mi želi pomagati z več info. me lahko kontaktira na mail: glavina.emanuel@gmail.com.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Emanuel, pozdravljen,
evo, "gospod" se po dolgem času oglaša na forumu.
Tukaj na forumu ni gospodov, vsi smo si enaki, leta niso važna, važno je le poznavanje tem.
Kot vidiš, se nekaj let ne ukvarjam s Parenzano. Odpeljal sem se v čas druge svetovne vojne, trenutno raziskujemo na enem nemškem forumu Aprilsko vojno (napad na Jugoslavijo leta 1941). Tuji in jugoslovanski zgodovinarji so "nagazili na mino" bi rekel Tono, ki ima veliko izkušenj iz bivše JNA. Poročali so o samo 151 padlih Nemcih (med njimi so bili seveda tudi Avstrijci) na področju cele Jugoslavije. Raziskovalna skupina, ki jo vodim, je našla samo v Sloveniji 49 padlih Nemcev, V Makedoniji 109, sedaj raziskujemo v Srbiji. Torej polna zaposlitev, iščemo imena in priimke, rojstni datum, kraj, čin, enoto, datum smrti in kraj smrti. S številom mrtvih na eni lokaciji se v bistvu definira tudi resnost posameznih bitk, tako da bo po zaključku raziskave potrebno na novo napisati zgodovino WW2 v Sloveniji..."pa i šire" bi rekel Tono
Končno število padlih Nemcev bo vsekakor vsaj trikrat večje, kot je bilo do sedaj. To pa je že nekaj, da se ne bo več govorilo, da so se Nemci "sprehodili" skozi kraljevino Jugoslavijo.
Zamislite si, da imate trikrat večjo plačo/penzijo
Zgodovinarji so pozabili, da sta kraljevino Jugoslavijo napadali dve armadi, 2. i 12. Podatke pa so zgodovinarji "pobrali" le za 2. armado. Na 12. armado so pozabili
Seveda gradiva nisem zmetal stran, nimam pa posebnega reda po starih diskih stabilcev in prenosnikov ter zunajih pomnilnikov.
Tako da ti sedajle na "prvo žogo" ne morem pomagati, imam pa načrte za področje Slovenije iz Pokrajinskega arhiva Koper. Če boš kaj objavljal, jih itak moraš pridobiti sam, saj obstaja klavzula, da moraš dobiti dovoljenje za objavo in en izvod knjige dostaviti brezplačno arhivu.
Potrebujem približno en teden, da ti pošljem načrt proge skozi Strunjan.
pozdrav
Darko
evo, "gospod" se po dolgem času oglaša na forumu.
Tukaj na forumu ni gospodov, vsi smo si enaki, leta niso važna, važno je le poznavanje tem.
Kot vidiš, se nekaj let ne ukvarjam s Parenzano. Odpeljal sem se v čas druge svetovne vojne, trenutno raziskujemo na enem nemškem forumu Aprilsko vojno (napad na Jugoslavijo leta 1941). Tuji in jugoslovanski zgodovinarji so "nagazili na mino" bi rekel Tono, ki ima veliko izkušenj iz bivše JNA. Poročali so o samo 151 padlih Nemcih (med njimi so bili seveda tudi Avstrijci) na področju cele Jugoslavije. Raziskovalna skupina, ki jo vodim, je našla samo v Sloveniji 49 padlih Nemcev, V Makedoniji 109, sedaj raziskujemo v Srbiji. Torej polna zaposlitev, iščemo imena in priimke, rojstni datum, kraj, čin, enoto, datum smrti in kraj smrti. S številom mrtvih na eni lokaciji se v bistvu definira tudi resnost posameznih bitk, tako da bo po zaključku raziskave potrebno na novo napisati zgodovino WW2 v Sloveniji..."pa i šire" bi rekel Tono
Končno število padlih Nemcev bo vsekakor vsaj trikrat večje, kot je bilo do sedaj. To pa je že nekaj, da se ne bo več govorilo, da so se Nemci "sprehodili" skozi kraljevino Jugoslavijo.
Zamislite si, da imate trikrat večjo plačo/penzijo
Zgodovinarji so pozabili, da sta kraljevino Jugoslavijo napadali dve armadi, 2. i 12. Podatke pa so zgodovinarji "pobrali" le za 2. armado. Na 12. armado so pozabili
Seveda gradiva nisem zmetal stran, nimam pa posebnega reda po starih diskih stabilcev in prenosnikov ter zunajih pomnilnikov.
Tako da ti sedajle na "prvo žogo" ne morem pomagati, imam pa načrte za področje Slovenije iz Pokrajinskega arhiva Koper. Če boš kaj objavljal, jih itak moraš pridobiti sam, saj obstaja klavzula, da moraš dobiti dovoljenje za objavo in en izvod knjige dostaviti brezplačno arhivu.
Potrebujem približno en teden, da ti pošljem načrt proge skozi Strunjan.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
No, tudi jaz se po dolgem času oglašam v tej temi.
Dobil sem namreč (danes) vozni red vlakov na Parenzani (veljaven od 1.12.1922).
Slučajno sem imel nekaj več časa da si ga bolj pozorno pogledam i našel:
- tri napake (rdeče) - 2 pri časih in ena zamenjava a(rrivo)/p(artenza) v Bujah
- križanje jutarnjih vlakov Trst-Poreč je bilo (logično) v Bujah (zelene puščice)
- križanje popoldnevnih vlakov pa je bilo (zakaj?) v Grožnjanu (plave puščice)
https://imgur.com/a/Blvhvtu
Dobil sem namreč (danes) vozni red vlakov na Parenzani (veljaven od 1.12.1922).
Slučajno sem imel nekaj več časa da si ga bolj pozorno pogledam i našel:
- tri napake (rdeče) - 2 pri časih in ena zamenjava a(rrivo)/p(artenza) v Bujah
- križanje jutarnjih vlakov Trst-Poreč je bilo (logično) v Bujah (zelene puščice)
- križanje popoldnevnih vlakov pa je bilo (zakaj?) v Grožnjanu (plave puščice)
https://imgur.com/a/Blvhvtu
lp iz Zagreba
ZDRU
ZDRU