Zgodovinske poti slovenskih železniških prog

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
Chemnitzer
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 09.05.2021, 17:41
Kraj: Chemnitz, Nemčija
Kontakt:

Zgodovinske poti slovenskih železniških prog

Odgovor Napisal/-a Chemnitzer »

Zdravo!

Ali obstaja pregled, kjer si lahko na podlagi kilometrskih kamnov ogledate (zgodovinski) potek železniških prog v Sloveniji?


Linija SŽ-41 zdaj vozi od Ormoža do Hodoša, toda odsek od Hodoša do Murske Sobote (ali Lipovci / Murahely?) je prvotno del železniške proge Körmend–Murska Sobota. Kje pa je imela preostala pot med Ormožem in Mursko Soboto začetno ali končno točko?


Hvala vnaprej!

Leonard
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!

Leta 1924 je bila zgrajena povezovalna proga Murska Sobota-Ljutomer-Ormož.
LP - Peter
Uporabniški avatar
Chemnitzer
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 09.05.2021, 17:41
Kraj: Chemnitz, Nemčija
Kontakt:

Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog

Odgovor Napisal/-a Chemnitzer »

Hvala!

Se je kilometrina začela v Murski Soboti?


Pozdrav
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!
Glede na kratek opis gradnje te povezovalne proge v knjigi Ivana Mohoriča "Zgodovina železnic na Slovenskem" (str. 368-369) domnevam, da se je kilometraža z 0,0 km pričela v Ormožu. Tako je tudi še danes. V knjigi pa konkretnih podatkov žal ni.

Pozdrav - Peter
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Peter, pozdravljen,

po podatkih Jožeta Jenka so progo Murska Sobota-Ljutomer-Ormož v dolžini 39,3 km začeli graditi 17.2.1922, otvoritev proge je bila 23.11.1924.

Progo Murska Sobota - Hodoš v dolžini 30,1 km je bila odprta za promet 26.6.1907.

Kilometraža postaj na progi MS-Ormož, kilometraža se je po projektu začela v MS. Kaj je bilo kasneje ne vem, ker se s to progo nisem ukvarjal.

...na žalost shrani.si ne deluje. Ko bo, bom dodal kilometražo in potek proge :cry:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Shrani.si mi še vedno javlja, da je prišlo do napake na serverju :evil:

Sem naložil slikco postaj in kilometražo na stran ljubiteljev železnice, kjer lahko dodajaš slike na njihov server:

Slika

Takoj lahko ugotovimo, da je nekaj narobe s kilometražo #-o

Bo potrebno preveriti načrt proge :roll:

Dodajam še načrt proge Murska Sobota-Ormož iz strani ljubiteljev železnic:

Slika
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ne vem, zakaj so različni podatki. Oboje sem povzel iz arhivskega gradiva Jožeta Jenka v Zgodovinskem arhivu Ljubljana (ZAL 311).

Bom moral malo podrobneje pogledati njegove zapiske in arhivski material.
Morda so izravnali kakšen ovinek :wink: :D

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ne vem, zakaj so različni podatki. Oboje sem povzel iz arhivskega gradiva Jožeta Jenka v Zgodovinskem arhivu Ljubljana (ZAL 311).

Bom moral malo podrobneje pogledati njegove zapiske in arhivski material.
Morda so izravnali kakšen ovinek
Potek trase med 0 in 15 km je povsem drugačen kot na tem starem zemljevidu. Dejansko dela trasa ovinek proti Lipovcem v smeri azimuta (kot med severom in izbrano smerjo) 120°(vsi azimuti so ocenjeni na oko!), od tam zavije °proti Dokležovju in mosti čez muro v smeri kakšnih 220°in se nato preusmeri pod kotom 200°proti Banovcem nakar se priključi takrat že obstoječi progi Ljutomer-Radgona nekje pri Noršincih pri Ljutomeru. Skratkta povsem drug potek, kot na tem starem zemljevidu. Očevisdno so progo potegnili v skladu z lokalnimi interesi, Beltinci, Veržej in od tam razumljivo po najkrajši črti do obstoječe proge. Ni kaj dosti za preučevat!
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog

Odgovor Napisal/-a 038 »

Tudi proga pri Mekotnjaku ne poteka tako kakor je na zemljevidu.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

hvala obema...
Sta mi prišparala nekaj časa. Še nikoli nisem bil v Prekmurju, razen en teden v Radencih.
Ga bom lahko porabil za kakšno drugo raziskavo :pamet

Projekti pa so: idejni (lahko jih je več), izbrani (tisti, za katerega je izdano gradbeno dovoljenje) in načrt izvedenih del (tisti, ki bi ga morali narediti, pa ga ne, da prikrijemo, kaj smo naredili "mimo" gradbenega dovoljenja in poleg tega še prišparali denar....dokler na butnemo pri vzdrževalnih delih v neko, cev, ki smo jo prestavili...in izgubimo ves denar, ki smo ga prišparali :roll: #-o

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Chemnitzer
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 09.05.2021, 17:41
Kraj: Chemnitz, Nemčija
Kontakt:

Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog

Odgovor Napisal/-a Chemnitzer »

Pozdravljeni in hvala vsem za odgovore!

Tako lahko dodam članek v nemški Wikipediji.

Leta 1945 je bil obmejni promet ustavljen, leta 1968 pa med Mursko Soboto in Hodošem. So na teh odsekih demontirali sledi?

Toda na odseku Ormož – Murska Sobota promet nikoli ni ustavil? In ali je predor Mekotnjak (174 m) obstajal že prej? Na tem zemljevidu iz leta 1941 je verjetno le dolina.


Pozdravi

Leonard
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog

Odgovor Napisal/-a 038 »

Predora Mačkovci zagotovo ne. Še danes stoji, le da je v sredini zasut.
Predor Mekotnjak so zgradili leta 2001, dejansko so progo poglobili samo za 6m in naredili v bistvu pokriti vkop, s tem pa zmanjšali vzpon proge.
Mislim da je bila pred leti zgodovina te proge predstavljena tudi v Novi progi.
Uporabniški avatar
Chemnitzer
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 09.05.2021, 17:41
Kraj: Chemnitz, Nemčija
Kontakt:

Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog

Odgovor Napisal/-a Chemnitzer »

železocestnik napisal/-a: 21.05.2021, 23:32 Sem naložil slikco postaj in kilometražo na stran ljubiteljev železnice, kjer lahko dodajaš slike na njihov server:

Slika

Takoj lahko ugotovimo, da je nekaj narobe s kilometražo #-o

Bo potrebno preveriti načrt proge :roll:
Kako lahko razumem to tabelo? Je uradno?
Kje sta bili Ormoška državna in južna kolodvor?
Danes je Ormoški km 0,0 - Murska Sobota km 38,5: približno tri kilometre več?


Oprostite za moja številna vprašanja in hvala za informacije!

Leonard
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog

Odgovor Napisal/-a 038 »

Kaj je težko razumeti? Saj smo ti povedali da železniška proga ne poteka tako kakor je prikazano v prilogi katero je podal @železocestnik.
Si poiskal članek o omenjeni progi v Novi progi?
Uporabniški avatar
Chemnitzer
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 09.05.2021, 17:41
Kraj: Chemnitz, Nemčija
Kontakt:

Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog

Odgovor Napisal/-a Chemnitzer »

Ok, torej je tudi tabela „napačna“.

V Novi progi nisem našel ničesar.
Odgovori