Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 699
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a 1216-001 »

Katerega leta smo v Sloveniji.Ali je to leto 1922 ali 2022 #-o #-o #-o
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

mkx napisal/-a: 06.04.2022, 17:38
Anzee napisal/-a: 06.04.2022, 12:03 Vprasanje, ce morda kdo ve - bo sedaj tir 4 "tipicni" tir za vlake iz Kocevja?

Po moje ja ... ker je na A2 strani uvoz na 4. tir v premo.

Kolikor sem do sedaj lahko videl, se 1. tir uporablja za vlake proti Novemu Mestu / Metliki, 2. tir za vlake iz NM/Metlike proti Ljubljani. Po analogiji bi se 3. tir uporabljal za vlake proti Kočevju in 4. tir za vlake iz Kočevja proti Ljubljani.

Včeraj sem bil spet v Grosuplju in imel priložnost opazovati odvijanje prometa, ki je demantiralo moje (zgoraj citirano) razmišljanje. Malce pred 18h se je dogajalo naslednje:
  1. prvi je iz Kočevja na tir 4 uvozil vlak LP4482 v sestavi dvojnika 610
  2. malce kasneje je iz Ljubljane na tir 3 uvozil vlak LP3223 v sestavi ene garniture 713
  3. vlak LP3223 je prvi odpeljal v smeri proti Novemu Mestu
  4. dvojnik 610 na 4. tiru so razdelili, prednji konec je kot LP4482 nadaljeval vožnjo proti Ljubljani
  5. zadnji konec je kot vlak LP4495 odpeljal nazaj proti Kočevju
Vse skupaj se je torej zgodilo na 2. peronu, kar je bilo zelo prijazno do potnikov, ki so potovanje iz Ljubljane nadaljevali proti Kočevju.

Se pa je pokazalo, da je dolžina perona res točno za dvojnik 610: ker vlak ob prihodu ni ustavil točno ob oznaki S ampak malce prej, je čisto zadnji konček ostal izven območja prerona. Sicer res malo, vrata so bila še vedno ob peronu, vseeno pa to kaže na to, da bodo morali biti strojevodje dvojnikov zelo natančni pri ustavljanju. Tudi ustavljanje vlaka LP3223 ni bilo najbolj optimalno, ustavil je precej na začetku (na severnem koncu) perona, zato so potniki, ki so prestopali z LP3223 na LP4495, morali odpešačiti kar skoraj za celo dolžino garniture, da so prišli do svojega vlaka. Delček zmede je povzročalo tudi dejstvo, da sta garnituri 610 stali še vedno skupaj, tudi prikazovalnik na garnituri, ki je peljala proti Kočevju, še ni prikazoval pravega cilja vožnje. Sta pa bila zelo prijazna oba sprevodnika z dvojnika, ki sta usmerjala potnike na pravo garnituro.


miloš napisal/-a: 16.04.2022, 20:51 Ali je 51-ka tudi že našminkana,se mi zdi ?
Sem pozorno pogledal ... in ne, 51-ka je še vedno v stanju kot je bila ob začetku gradnje.

So pa začeli urejati neposredno okolico, južneje od njene trenutne postavitve bo namreč parkirišče. Tako so odkopali zemljino okoli njenega tira ... celo toliko v živo, da so odstrnaili nekaj pragov pri njeni prednji strani, tirnici sedaj prav nemarno visita v prazno:

Slika
LP, Metod
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

1216-001 napisal/-a: 20.04.2022, 20:06 Katerega leta smo v Sloveniji.Ali je to leto 1922 ali 2022 #-o #-o #-o
Verjetno bolj 2122 ko se tovor ne prevaža več, celotna družba živi od intelektualnih storitev. #-o
LP, Metod
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 804
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Eno čisto brezvezno vprašanje: ali naj bi začeli obnavljati tudi 51-ko (npr. prebarvali)?
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 699
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a 1216-001 »

mkx napisal/-a: 21.04.2022, 6:31
1216-001 napisal/-a: 20.04.2022, 20:06 Katerega leta smo v Sloveniji.Ali je to leto 1922 ali 2022 #-o #-o #-o
Verjetno bolj 2122 ko se tovor ne prevaža več, celotna družba živi od intelektualnih storitev. #-o
In edini napredek bo ta,da se bo kretnik z ELEKTRIČNIM kolesom vozil na roke obračat in zaklepat kretnice. [-o< =D>
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

vidkrt napisal/-a: 21.04.2022, 16:35 Eno čisto brezvezno vprašanje: ali naj bi začeli obnavljati tudi 51-ko (npr. prebarvali)?
Tale del pa skoraj zagotovo nima veze z rekonstrukcijo postaje (in bližnje okolice). Po mojem mnenju bo čisto spodoben dosežek, če bodo v sklopu del, ki trenutno potekajo, ustrezno uredili mesto postavitve 51-ke in jo tja tudi prestavili. Kakršno koli lepšanje ali obnova pa je skoraj gotovo naslednji projekt (v neznani prihodnosti z neznanim virom financiranja).
LP, Metod
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

Postaja Grosuplje še ni zaključena, gredo pa dela na tirih proti koncu. Preko vikendov 7.5.-8.5. in 14.5.-15.5. so predvidene dnevne zapore, namenjene "zaključnim delom" na tirih. Pružne građevine so vgradili še slepa tira 105 in 6, na ostalih (že prej zgrajenih) tirih pa opravljajo manjša dela (pospravljanje odvečnega materiala, dosipanje manjših količin tolčenca, ...). Večji del časa med zaporami pa je namenjen varjenju še zadnjih delov tirnic - ostric kretnic.

Perona in podhod zelo počasi urejajo, s tem tempom bodo končali tam nekje do predsedniških volitev.

1. tira 105 in 6 sta položena, potrebno je nasuti tolčenec in ju uravnati s podbijalko.
Slika

2. ploščad med slepima tiroma bo nizko, kakršnokoli nalaganje na vagone bo možno le ob uporabi dvigal. Človek se potem vpraša, čemu sta slepa tira torej namenjena?
Slika

3. parkirišče ob vzhodni strani postaje bo, kot je omenil že Aljaž, "poceni" varianta. Obrisi so že vidni.
Slika

4. muzejsko lepotico 51-156 so premaknili za približno 30 metrov južneje (stran od postajnega poslopja), lahko bi bila to tudi končna pozicija.
Slika

5. uredili so ji tudi nov "podstavek". Tir in pritrditev na pragove je muzejska, sami pragovi pa novi.
Slika

6. ob uvozni kretnici na B strani so postavli škatlo za telefon
Slika

7. kot omenjeno bodo v času dnevnih zapor zvarili še ostrice kretnic, to so še edini deli tirov, ki so "sešraufani" skupaj (razen tirov 105 in 6). Pri tem jim današnje deževno vreme ravno ne pomaga.
Slika
LP, Metod
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

Da ne bo izgledalo, kot da je "edino življenje" na Dolenjski progi na ŽP Grosuplje, še nekaj utrinkov z gradbišča novega cestnega nadvoza na B strani ŽP Ivančna Gorica. Gre za del nove zahodne obvoznice okoli Ivančne Gorice. Kot sem že omenil, poteka novi nadvoz ravno nad US B, zato se lahko dela štejejo tudi kot dela na železniški postaji.

Pred kakšnim mesecem in pol so začeli z utrjevanjem terena, nadaljevali so s kopanjem pilotov za temelje nadvoza. Sedaj so prišli do točke, ko lahko začnejo z deli nad nivojem zemlje. V nadaljevanju so fotografije stanja na dan 5. 5. 2022.

1. stanje na severni strani: škarpa pri priključku na krožišče (na levi strani, v centru krožišča stoji jambor z zastavo) na stari lokalni cesti Ivančna Gorica - Malo Hudo (proti Višnji Gori) je narejena, prav tako stojijo armature za nosilne stebre. Nekaj stebrov je že zabetoniranih približno do polovice višine.
Slika

2. stanje na južni strani: nasip je utrjen, nekaj armatur stebrov je končanih, za eno vrsto stebrov pa so pripravljali armature temelja in stebrov. V ozadju so s pomočjo avtodvigala sestavljali gradbeni žerjav.
Slika

3. malo za šalo, malo za res: fotograf stoji v osi drugega tira proge Novo Mesto - Ljubljana. Vidi se, da je na levi strani tira (desna stran na fotografiji) puščenega dovolj prostora, da bodo lahko zgradili drugi tir.
Slika

4. kot omenjeno so s pomočjo avtodvigala sestavljali gradbeni žerjav. Delo ni zastalo niti ob uvažanju RG603 (v sestavi SŽ 610-003).
Slika

5.
Slika

6. v izogib morebitnih poškodb so optični kabel spustili s stebrov na tla. Zaščitili so ga s fleksibilno cevjo, na območju NPr (za kmetijsko mehanizacijo) zahodno od gradbišča so vse skupaj plitvo vkopali, vzdolž gradbišča pa so kabel stisnili ob tirnico. Če ne bi bilo vijakov za pritrditev tirnice na pragove, bi se jih morali izmisliti.
Slika


Naslednji dan (6. 5. 2022) sem od daleč videl, da so drugi gradbeni žerjav sestavili še na severni strani proge. Kot kaže, se bo kmalu začela resna betonaža.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Včeraj sem ponovno bil v Grosupljem. To je moje zadnje poročanje o tej nadgradnji železniške postaje. Dela so v glavnem zaključena, manjša dela bodo potekala vse tja do junija. Potniški del postaje trenutno še ni dokončan, ravno tako ne WC, zato vam ne morem pokazati te posodobitve. Slepa tira 105 in 6 sta dokončana, potrebno bo še tlakovati nakladalni plato med tema dvema tiroma, ter urediti dostop do njega preko tira 6. V podhodu se vgrajuje dvigala.

Zahvaljujem se vsem vam, kateri ste spremljali moja foto poročanja iz te nadgradnje in upam da vam nisem šel preveč na živce. Hvala.

Slikovno gradivo se nahaja na https://miniaturna-zeleznica.eu/galerij ... plje/9del/

pa še povabilo
Slika
Tine
Thomas
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 25.03.2019, 13:56

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Thomas »

Nekaj aktualnih novic na temo nadgradnje proge na odseku Ivančna Gorica - Novo mesto / Birčna vas:

https://www.dolenjskilist.si/2022/06/09 ... 1_minutah/
https://radiokrka.si/clanek/novice/v-no ... ica-972548
https://www.sta.si/3047158/v-novem-mest ... cna-gorica

Povzetek: Govora je o nadgradnji v dvotirnost in elektrifikaciji. Na odsekih, kjer je sedanja proga preveč ovinkasta, bi jo speljali po popolnoma novi trasi, kar vključuje izgradnjo novih predorov. Novo mesto bi izgubilo postajališči Center in Kandija, bi pa se zgradilo novo postajališče v bližini avtobusne postaje. Tovorna postaja bi bila iz Bršljina prestavljena na kakšno drugo lokacijo. Po nadgradnji naj bi vlaki dosegali hitrost do 130 km/h in bi do Ljubljane potrebovali uro ter 15 minut. Nadgradnja bi se začela predvidoma leta 2028, nekatera dela pa bi lahko bila opravljena v okviru vzdrževanja, že ob pripravi prostorskega načrta. Projekt je ocenjen na 650 mio evrov.
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

Očitno niso odpisali tovornega prometa na Dolenjski progi. Za razliko od postaje Grosuplje, kjer je koristna dolžina tirov smešno kratka, bodo v Novem mestu zgradili postajo, namenjeno samo tovornemu prometu. =D>
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Projekt obnove železniške postaje Grosuplje je kot kaže dočakal konec. S pričetkom jeseni so s postajnega območja odstranili še zadnje delavske kontejnerje in stroje, ki so dobro leto dni stali tu. Sredi oktobra so Slovenske železnice objavile nekaj sprememb v voznih redih. Med vsemi slovenskimi progami je bila največ pridobitev deležna kočevska železnica. Dodatna garnitura, ki v dopoldanskem in zgodnje popoldanskem času med delovniki kroži med Grosupljem in Kočevjem omogoča, da so zveze z vlaki iz Ljubljane in Novega mesta bistveno bolj usklajene kot je bilo to do sedaj. Nekaj minut čez poldan lahko na postaji uzremo takšen prizor: LP 4508/4511 (Kočevje–Grosuplje–Kočevje), 3211 (Ljubljana–Metlika) in 3212 (Metlika–Ljubljana).
Slika

Na mestu ob Taborski cesti kjer je bila pred dnevi posejana zelenica, so do nedavnega vztrajali kontejnerji glavnega gradbenega izvajalca, novomeškega CGP-ja. Brezplačno parkirišče v ozadju je med delovniki običajno polno zasedeno.
Slika

Železniška in avtobusna postaja sta že več desetletji ena ob drugi. Z novo ureditvijo površin ob prvem tiru so objekta (vsaj) vizualno še bolj zbližali.
Slika

Hiter skok h konkurenci. Tu dominira LPP z linijami v smeri Ljubljane, Šentvida pri Stični, Ambrusa, Vidma, Police, Luč, Škocjana itn. Ne bom razglabljal o prednostnih in slabostih tukajšnje ponudbe vlak:bus. Oba sistema imata svoje prednosti in slabosti, z več sodelovanja bi bili rezultati še boljši. No, v sklepni fazi urejanja železniške postaje so se spomnili tudi na avtobusni promet. Preplastitev peronov, nove klopi, nova razsvetljava. Tu parkirajo tudi avtobusi železniškega nadomestnega prevoza.
Slika

Notranja čakalnica železniške postaje. Prostor je po prenovi večji, svetlejši in prijetnejši na pogled. Morda bi bilo smiselno, če bi postavili kaj več kot zgolj 12 stolov. Nekdaj sta bili dve prodajni okenci za vozovnice, sedaj je ostalo le eno. A blagajnika že nekaj časa ni.
Slika

Postaja Grosuplje so ob rekonstrukciji pošteno ogradili. Na mestu, kjer se stanovanjski objekti povsem približajo progi, so postavili protihrupne ograde, drugod pa takšno ograjo. Glede na vse migracije, ki so potekale po tirih med Taborsko in Industrijsko cesto, je takšna odločitev hvalevredna.
Slika
Aljaž
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a trocken »

Lepo izgleda vsa zadeva. Je dober občutek, ko se nekaj uredi in se vsaj v nekaterih krajih približamo tistemu, kar bi sicer moral biti standard povsod. =D>
Toma
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 93
Pridružen: 23.09.2005, 18:51
Kraj: Zagreb

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Toma »

Zelo zanimiva razglednica je bila danes na akpoolu. Cena je €18,50

Slika

pozdrav
toma
Thomas
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 25.03.2019, 13:56

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Thomas »

Kaj pa se dogaja na belokranjskem odseku? Med postajama Birčna vas in Uršna sela, kjer je pred tedni iztiril vlak, je sedaj postavljena tabla 20 km/h. Tudi na obeh straneh otovškega viadukta videvam tablo 30 km/h, ki je pred kakšnim letom še ni bilo. Nikjer pa ni videti nobenih strojev ali znakov, da bi se karkoli delalo. So v bližnji prihodnosti predvidena kakšna vzdrževalna dela ali bomo do leta 2050, ko je predvidena nadgradnja odseka, vozili tako počasi?

So kakšne druge novosti glede nadgradnje dolenjske proge? Kolikor vem, bi se v letošnjem letu morale nadgraditi nekatere večje postaje. Se kaj dela na tem?
Odgovori